Mingi lennuki jubin?

Kõiksugu militaarsuunitlusega väljakaevamised ja nendega seonduv.
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas ivanorav »

Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati. :scratch:
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati. :scratch:
Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.
Aga küsitud karburaator on kahtlematult lennukilt. Po-2, R-5? Igatahes "vanakooli" oma. :roll:
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Vast on siiski tegemist K-105 karburaatoriga?Kasutati Klimov VK-105 mootorite erinevatel variantidel.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5563
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas toomas tyrk »

Seda valatud nr vaadates pakuks, et sama hästi võib olla ka K-105F tähistusega, ehk siis forseeritud M-105 (või VK-105) mootori karburaator.

Tasub pilte otsida ja võrrelda
http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas ivanorav »

EOD kirjutas:
ivanorav kirjutas:Esimese hooga tekib küsimus, et kunasest lennunduses karburaatorite kasutamine löpetati. :scratch:
Siiani kasutuses nii Lycomingi, Continentali kui Rotaxi mootorites, kuigi sissepritsesüsteemid on samaaaegselt kasutusel.
Aga küsitud karburaator on kahtlematult lennukilt. Po-2, R-5? Igatahes "vanakooli" oma. :roll:
Aga kas siis oli/on kasutusel ujuk vöi membraankarbussid?
Mäletan, et kui mootorsaagidel membraankarbuss kasutusele vöeti (mingil 50-60l), siis se oli lausa revolutsioon!
Saage saadi edaspidi kallutada niipalju kui vaja!
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas Kulibin »

Tsentrifugaaljõu olemasolul töötab ujukiga karpa samuti igas asendis.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

Kulibin kirjutas:Tsentrifugaaljõu olemasolul töötab ujukiga karpa samuti igas asendis.
Seda küll, kuid peaaegu seliliasendist läbistartimisel antakse kergelt juhist ette ja samaaegselt ülemist jalga. Seega umbes -1G. Tsentrifugaaljõud hoiab G positiivsena näiteks sõlmes, kuid see on omaette teema.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas Kulibin »

EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust :wink: nagu metsasael.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

Kulibin kirjutas:
EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust :wink: nagu metsasael.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.
Kel huvi karburaatori ehituse vastu, siis vaadaku Rotax 912 Illustrated Parts Catalog lehekülg 22-4.
Kütusepumpasid võib olla nii üks kui kaks, sõltuvalt lennuki konstruktsioonist. Kütust "ise otsiv" kütusevõtja on pilotaažilennukitel ja Rotaxi 4-taktiline mootor pilotaažilennukile ei sobi. Seda "kuiva karteriga" õlitussüsteemi tõttu. Negatiivse G-ga lennates tõmbab ülipaagist õhu õlitussüsteemi, seal satub see hüdrotõukuritesse ja tagajärjeks võib olla väga kulukas mootoriremont. Isegi propellerit ei tohi neil mootoritel seetõttu vastassuunas pöörata, et õhku sisse ei tõmbaks.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas Kulibin »

EOD kirjutas:
Kulibin kirjutas:
EOD kirjutas:On neid nii ujuki kui membraaniga.
Ujukiga karburaator pole küll mõeldud tagurpidiasendis töötama, kuid minu naha selliste karburaatoritega Rotax päästis kui maanduma tulles ootamatu tuulekeeris juba raja kohal lennukil rattad ülespoole keeras.
Rotax,i hobilennu mootorite küljes on BING karpad, nagu krossikatel, kaks ujukit. Töötab suht hästi isegi tagurpidiasendis, tähtis on vaid, et bensiini peale pumbataks. Hobilennunduses reeglina paagid ühe võtuga ja dubleeritud pumpadega. paagis selline pehme vooliku küljes raske filterelement, otsib ise kütust :wink: nagu metsasael.
Hobilennunduses kasutatakse samuti karpasid millel polegi ujukit (siiber ja muutuva läbivooluga düüs), sinna antakse peale konstantse survega kütust ja asi toimib igas asendis. Membraankarpasid on vaja rakendustes kus kütusepump, see vigur tõmbab ise kütust peale,
toimib pumbana (muruniiduk, metsasaag, trimmer, jne.)
Ja mis need kaks ujukit selililennus aitavad? Raskusjõuga suruvad ikka nõelklapi kinni ja mootor töötab vaid seni kui mõlema karburaatori ujukiruumis kütust jätkub.
Kel huvi karburaatori ehituse vastu, siis vaadaku Rotax 912 Illustrated Parts Catalog lehekülg 22-4.
Kütusepumpasid võib olla nii üks kui kaks, sõltuvalt lennuki konstruktsioonist. Kütust "ise otsiv" kütusevõtja on pilotaažilennukitel ja Rotaxi 4-taktiline mootor pilotaažilennukile ei sobi. Seda "kuiva karteriga" õlitussüsteemi tõttu. Negatiivse G-ga lennates tõmbab ülipaagist õhu õlitussüsteemi, seal satub see hüdrotõukuritesse ja tagajärjeks võib olla väga kulukas mootoriremont. Isegi propellerit ei tohi neil mootoritel seetõttu vastassuunas pöörata, et õhku sisse ei tõmbaks.
EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega 8) Mõtle miks ? 8)
Lugupidamisega
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega 8) Mõtle miks ? 8)
Lugupidamisega
Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole. :wink:
Over and out.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas Kulibin »

EOD kirjutas:
EOD palun ära targuta, lennata võid ju osata, aga tehnikas oled suht tume. Rotax 912 on täiesti kõlblik vigurlendudeks just tänu sellele, et on kuiva karteriga. Kui eraldiasetsev õlipaak on valesti disainitud (loe odavalt tehtud) siis probleem olemas. Ja kas oled kunagi Rotaxi karpa lahti kah teinud ? Ujukid ei kaalu midagi, pigem on selililennul probleem üleuputamisega 8) Mõtle miks ? 8)
Lugupidamisega
Eestis on koos minuga kolm inimest, kel on Rotax 912/914 hoolduse pädevus. Ühtki ennasttäis "Kulibinit" meie hulgas pole. :wink:
Over and out.
Ikkagi ära targuta, miks sellisel juhul tulevad mõnedel propid küljest lennu ajal, oli selline juhus ?
Võin jätkata, kui soovid. Kahtlen väga pädevuses, kui väidad, et Rotax 912 vigurlennuks ei sobi ja seda sellepärast, et on kuiva karteriga.
KÕIK aerobaatikaks sobivad kolbmootorid on kuiva karteriga.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuki karburaator

Postitus Postitas EOD »

Eurostari propp lendas ametliku versiooni kohaselt eest pärast kokkupõrget suure kajakaga. Kuluaarides aga on olnud jutte, et tolleaegse lennukooli Tango Lima Lima lennuõpilased olid ise propelleri paigaldanud ja tõenäoliselt pingutanud poldid vale momendiga. Ei tea täpselt, Tango Lima Lima lennukite hooldusega ma ei tegelenud.
Aga nüüd mulle tõesti aitab!
Matsokas
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 03 Nov, 2014 13:37
Kontakt:

Lennuki kell?

Postitus Postitas Matsokas »

Kas keegi oskab öelda mis aastast, mis aparaadi küljest, ajalugu, turuhind sellel vidinal on? Niipalju kui ma lugesin siis see peaks mingile lennukile kuuluma ning need helendavad seierid on radioaktiivsed? Kell on töökorras.
Manused
CAM00399.jpg
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist