1. leht 1-st
305mm Tallinna lähistel?
Postitatud: 06 Dets, 2005 16:28
Postitas oliver
Sain ühe 305mm mürsu omanikuks ja tahaks teada kes kasutasid II Maailmasõja ajal siinkandis sellist kaliibrit?
Naissaare ja Aegna rannakaitsepatareid, ristleja Kirov oli ka `41 suht aktiivselt paugutanud, raudteekahurid?
Postitatud: 06 Dets, 2005 16:41
Postitas hugo1
Põle Õuna raamatut käepärast, et kontrollida, kuid mälu järele see Eesti raudteepatarei küll nii võimas ei olnud.
305mm Naissaare ja Aegna suuremad patareid olid jah 305mm, rohkem eestlastel nii võimsaid ei olnud.
Postitatud: 06 Dets, 2005 16:55
Postitas ugandiklubi

305mm Naissaarel ju polnud . Teine hea raamat on Heino Gustavsoni Merekindlused eestis 1913 -1940.
Postitatud: 06 Dets, 2005 23:00
Postitas hirco
Tsaari ajal olid need Sõrves , Naissaarel ja Aegnal. Oli plaanitud neid veel mujalegi aga ei jõutud valmis.
Eesti ajal ainult Aegnal rannapatarei nr.1 kahe torniga ja kummaski tornis kaks rauda. St. töökorras.
Postitatud: 08 Dets, 2005 21:33
Postitas paharet
hirco kirjutas:Tsaari ajal olid need Sõrves , Naissaarel ja Aegnal. Oli plaanitud neid veel mujalegi aga ei jõutud valmis.
Eesti ajal ainult Aegnal rannapatarei nr.1 kahe torniga ja kummaski tornis kaks rauda. St. töökorras.
Sõja alguses olid ka Nõukogude lahingulaevad Eesti vetes nendel oli peal 12 305 mm kahurit.
Postitatud: 14 Dets, 2005 15:36
Postitas hummel
Venelased vedasid 1940 Eestisse (Paldiskisse) ka vähemalt ühe raudteesuurtüki, mis minumeelest oli 305 mm. Kas sellega ka 1941 pauku teha jõuti või moona maha jäi, ei tea (ei ole ühest vanast artiklist enam meeles ka), aga igatahes suutsid punased oma monstrumi napilt enne Saksa vägede kohalejõudmist üle Tapa minema viia.
Postitatud: 15 Dets, 2005 10:24
Postitas Aspelund
Pole küll otseselt teemas, aga kas keegi teab midagi Kruppi kahuri Dora olemasolust Eestis II maailmasõja ajal?
Üks vanem härrasmees, kes elas tollal Kehra lähedal, kinnitas mulle, et üks kahest Dorast seisis sel ajal Kehra raudteejaamas. Isegi raudtee lisaharu olla tema jaoks tehtud. Härrasmeest ennast pole põhjust kuulujuttude levitamises kahtlustada.
Asp
Postitatud: 15 Dets, 2005 22:00
Postitas paharet
hummel kirjutas:Venelased vedasid 1940 Eestisse (Paldiskisse) ka vähemalt ühe raudteesuurtüki, mis minumeelest oli 305 mm. Kas sellega ka 1941 pauku teha jõuti või moona maha jäi, ei tea (ei ole ühest vanast artiklist enam meeles ka), aga igatahes suutsid punased oma monstrumi napilt enne Saksa vägede kohalejõudmist üle Tapa minema viia.
Paldiskis olid 2raudteepatareid üks 3 356mm kahuriga ja teine 3 180mm kahuriga.
Postitatud: 16 Dets, 2005 13:52
Postitas Un' Recluta
See 356 mm võiks teoorias olla lahinguristleja Izmail jaoks mõeldud 356mm/52 (1913. a mudel, Vickers Mark B) raudteevariant TM-1-14.
Osa Vene allikaid väidab küll, et ükski neist ei jõudnud Leningradist kaugemale.
Postitatud: 16 Dets, 2005 20:52
Postitas paharet
Un' Recluta kirjutas:See 356 mm võiks teoorias olla lahinguristleja Izmail jaoks mõeldud 356mm/52 (1913. a mudel, Vickers Mark B) raudteevariant TM-1-14.
Osa Vene allikaid väidab küll, et ükski neist ei jõudnud Leningradist kaugemale.
Kahurid olid jah eelnimetatud.Alusplatvormid nende kahurite jaoks on siiani Pakri poolsaarel alles.Kas neist seal ka mõni üleval oli raske öelda.Olen lugenud,et vahetult enne sakslaste jõudmist Tallinn Leningradi raudteeni jõuti need kahurid ära viia Leningradi.
Postitatud: 17 Dets, 2005 11:06
Postitas hummel
Olen kusagilt vanemast ajakirjast näinud fotot, kus see 356 mm oli justkui raudteeplatvormile tõstetud. Aga pagan teab...
Postitatud: 17 Dets, 2005 14:10
Postitas Un' Recluta
Paar fotot võib leida siit:
http://wunderwaffe.narod.ru/Magazine/MK ... /index.htm
Mingi kamm on lingiga, muidu paneks kohe õige üles.
Morskaja Kollektsija 2/97
(Korabelnaja Artillerija Rossiiskovo Flota 1876-1922) väidab, et kolm 14tollist rauda pandigi kusagile "Baltikumi rannikule". See Izmaili väljaanne, kust need fotod pärit on, väidab, et ükski raudteevariant ei jõudnud Lenskast välja, nii et selles suhtes on segadust kui palju.
Postitatud: 17 Dets, 2005 17:51
Postitas paharet
Un' Recluta kirjutas:Paar fotot võib leida siit:
http://wunderwaffe.narod.ru/Magazine/MK ... /index.htm
Mingi kamm on lingiga, muidu paneks kohe õige üles.
Morskaja Kollektsija 2/97
(Korabelnaja Artillerija Rossiiskovo Flota 1876-1922) väidab, et kolm 14tollist rauda pandigi kusagile "Baltikumi rannikule". See Izmaili väljaanne, kust need fotod pärit on, väidab, et ükski raudteevariant ei jõudnud Lenskast välja, nii et selles suhtes on segadust kui palju.
Huvitavad pildid.Samasuguste kahuritega rannapatareisid hakati ehitama 1.maailmasõja ajal ka Naissaarele ja Suurupisse kuid valmis ei saanud neist ükski. Mis puutub "Izmaili" kahuritesse puutub siis 3 nendest sõitsid Vladivostoki ja olid seal raudteepatareis nr.6 ja 3 jäid Läänemere kaldale.
Postitatud: 17 Dets, 2005 21:03
Postitas paharet
Veel veidi raudteekahuritest.
http://www.wunderwaffe.narod.ru/WeaponBook/RW/index.htm.Selle väljaande kohaselt 11. ja 12.raudteepatarei ikkagi olid 1941 Paldiskis.
Postitatud: 18 Dets, 2005 14:43
Postitas Un' Recluta
Hea lehekülg (eriti tehniline värk)! Ma ei teadnudki, et venelased Janney ülekannet raudteel kasutasid.
Samas, mingit kindlat ajavahemikku pole antud ja kogu see sõjaaja käsitlus oli seal raamatus kergelt "rahvusromantiline". Mine tea...
Mingi kauge sarnasus Doraga on TM-1-14 puhul kahtlemata olemas, eriti kaugemalt distantsilt.
