Reaktiivmootoriga Il-10
Postitatud: 04 Jaan, 2014 22:25
Seoses uute reaktiivlennukite relvastusse võtmisega tekkis küsimus lendava ja insenerkoosseisu ettevalmistuse ja ümberõppega. Uue tehnikaga komplekteeriti eeskätt lahinguüksusi.
Irkutski kõrgemas lennutehnika koolis (Иркутски ВВАТУ )töötati reaktiivtehnika tundmaõppimise algul mootori ja selle ekspluatatsioonitsüklite õppimiseks välja uued stendid ja abivahendid. Kõik nende konstruktsioonide elemendid valmistati õppeasutuse töökojas. Esimesed kooli sattunud MiG-9sad ja Jak-15ned olid küll töökorras, kuid nende agregaatide ressurss oli väike.
Uus ülesanne- õppida mootorite ekspluatatsiooni, omamata lennukeid, millele neid paigaldatakse. (lennukeid MiG-15 ja Il-28). lahendus leiti küllaltki originaalne. Uued mootorid otsustati paigaldada olemasolevatele lennukitele, olles neilt eelnevalt maha võtnud neile mõeldud kolbmootorid.Nii tekkisid trenažöörid, mida kutsuti "hübriidideks".

Trenažöörid lennukitele MiG-15 (mootor РД-45Ф) valmistati ründelennuki Il-10 baasil, Il-28 (mootor ВК-1А) trenažööri aluseks oli pommitaja Tu-2. Nendel töötati läbi nii mootori käivitus kui ka vigade otsimine. Edaspidi töötati taolised trenažöörid välja kõigi õppes kasutatavate mootoritüüpide kohta, "hübriidide" loomise kogemus kulus marjaks ära.

Väljaõppe algetapil, kui uusi lennukeid polnud või nende arv oli väike, töötati trenažööridel lävi mootorite käivitus. Vaba ligipääs agregaatidele ja reguleerimiskohtadele võimaldas kursantidel ja riviväeosade tehnilisel personalil kiiremini omandada töid mootori hoolduseks.

http://alternathistory.org.ua/il-10-s-r ... -50-e-gody
Irkutski kõrgemas lennutehnika koolis (Иркутски ВВАТУ )töötati reaktiivtehnika tundmaõppimise algul mootori ja selle ekspluatatsioonitsüklite õppimiseks välja uued stendid ja abivahendid. Kõik nende konstruktsioonide elemendid valmistati õppeasutuse töökojas. Esimesed kooli sattunud MiG-9sad ja Jak-15ned olid küll töökorras, kuid nende agregaatide ressurss oli väike.
Uus ülesanne- õppida mootorite ekspluatatsiooni, omamata lennukeid, millele neid paigaldatakse. (lennukeid MiG-15 ja Il-28). lahendus leiti küllaltki originaalne. Uued mootorid otsustati paigaldada olemasolevatele lennukitele, olles neilt eelnevalt maha võtnud neile mõeldud kolbmootorid.Nii tekkisid trenažöörid, mida kutsuti "hübriidideks".

Trenažöörid lennukitele MiG-15 (mootor РД-45Ф) valmistati ründelennuki Il-10 baasil, Il-28 (mootor ВК-1А) trenažööri aluseks oli pommitaja Tu-2. Nendel töötati läbi nii mootori käivitus kui ka vigade otsimine. Edaspidi töötati taolised trenažöörid välja kõigi õppes kasutatavate mootoritüüpide kohta, "hübriidide" loomise kogemus kulus marjaks ära.

Väljaõppe algetapil, kui uusi lennukeid polnud või nende arv oli väike, töötati trenažööridel lävi mootorite käivitus. Vaba ligipääs agregaatidele ja reguleerimiskohtadele võimaldas kursantidel ja riviväeosade tehnilisel personalil kiiremini omandada töid mootori hoolduseks.

http://alternathistory.org.ua/il-10-s-r ... -50-e-gody