Mida Ukrainast õppida?

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
pwn13
Liige
Postitusi: 364
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas pwn13 »

ei tundu, et sama vend. tal oli palju rohkem relvaarsenali.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Linnade hoidmist tingib Ukrainas NSVL aegne teede planeering, kus väiksemates kohtades läbib transiitliiklus linna, mitte ei lähe ringteed mööda linnast mööda. Sama tingis ka pika võitluse Mariupoli pärast. On võimalik minna ka ringiga, kuid selleks võib olla vajalik täristada (sh roomikmasinatel) täiendav 100 km. Ehk see, kes kontrollib linna, kontrollib ka teid.

Tuues selle probleemi Eestisse, siis me oleme ise mitmel pool idanaabrile kingitusi teinud, rajades linnadest moodsad ümbersõidud. Näiteks kirde operatiivsuunal ongi Narva ainuke, kus tuleb transpordi pärast linna kontrollida. Sealt edasi on kõik ümber sõidetavad enamvähem Paldiskini.
Sama ka kagu suunal - Võru, Tartu jne on saanud ümbersõidud. Narva pole ümber sõidetav põhjusel, et seal ongi teede planeering NSVL aegne - selle määravad NSVL ajal rajatud sillad, eelkõige Sõpruse sild.

Kui ümbersõidud on olemas, siis pole edasitungiks vaja ilmtingimata linna kontrollida. Piisab vaid ümbersõidu enda ohutusest. See muudab mehhaniseeritud sõjapidajale asja lihtsamaks (ja kergejalaväele keerukamaks). Saab kiiremini edasi liikuda ning jätta linna puhastamise hilisemaks.
Ukrainas on aga linna puhastamine pealetungi edu eeldus - pusimine linnalahingus toppab kogu pealetungi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Põldur
Liige
Postitusi: 288
Liitunud: 05 Veebr, 2021 10:54
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Põldur »

Sellest oli kunagi ühes teises teemas Eesti kontekstis juttu, et raudteed lähevad ikka läbi linnade ja nagu ka see sõda on näidand, siis venelased vajavad raudteid logistika jaoks. Et ei ole nii, et jätad Põlva ja Tartu jne vahele koos eestlastega ja sõidad Tallinna alla.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Põldur kirjutas: 13 Mär, 2023 14:53 Sellest oli kunagi ühes teises teemas Eesti kontekstis juttu, et raudteed lähevad ikka läbi linnade ja nagu ka see sõda on näidand, siis venelased vajavad raudteid logistika jaoks. Et ei ole nii, et jätad Põlva ja Tartu jne vahele koos eestlastega ja sõidad Tallinna alla.
Raudtee meie territooriumil pole Eesti hõivamise kontekstis primaarne, esimese soojaga (ja tungimiseks Rakvere-Viljandi joonele) piisab täiesti ka armee logistikabrigaadide tendiveokite võimetest (100-150 km, nagu UKR sõda on näidanud). Ivangorodis ja Luhamaal laevad ümber - selleks ei ole vaja rongiga Tartusse või Tapale sõita. Neil on arvestatavad raudteesõlmed ju otse piiril võtta.

Raudteed mööda sõidavad nad 500-5000 km, 100 km sõidetakse juba autodega ja taktikaliste masinatega oma jalal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Mees Varjust
Liige
Postitusi: 43
Liitunud: 14 Apr, 2022 23:09
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas Mees Varjust »

Kapten Trumm kirjutas:Raudtee meie territooriumil pole Eesti hõivamise kontekstis primaarne, esimese soojaga (ja tungimiseks Rakvere-Viljandi joonele) piisab täiesti ka armee logistikabrigaadide tendiveokite võimetest (100-150 km, nagu UKR sõda on näidanud). Ivangorodis ja Luhamaal laevad ümber - selleks ei ole vaja rongiga Tartusse või Tapale sõita. Neil on arvestatavad raudteesõlmed ju otse piiril võtta.

Raudteed mööda sõidavad nad 500-5000 km, 100 km sõidetakse juba autodega ja taktikaliste masinatega oma jalal.
Luhamaal laevad ümber?
Ei usu mina, et need Kamazid Võrumaa metsade vahelt niisama lihtsalt läbi pääsevad, ilma, et paras ports neid puruks ei lasta ja teed ära ei ummistata.
Kasutaja avatar
wk2
Liige
Postitusi: 2692
Liitunud: 22 Aug, 2014 17:16
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas wk2 »

Ettevaatlikuks tegev lugu:
Saksamaal peksis kaukaasia turvamees rehabilitatsioonile tulnud sõjaväelase AFU: kaitsja vajab operatsiooni
Saksamaal lõi ühe hotelli turvamees rängalt rehabilitatsioonile tulnud Ukraina sõdurit.
10. märtsi õhtul peksis Frankfurdi hotellis Roomers 23-aastane turvamees, kes on Tšetšeeniast pärit, Ukraina sõjaväelast, kes oli pärast haavata saamist taastusravile tulnud. Põhjus oli selles, et sõjaväelane tuli Ukraina relvajõudude vormis hotelli baari.
Töötajad nõudsid ukrainlaselt riietumisstiili järgimist, järgnes verbaalne rüselus, mille järel valvur üritas sõdurit ruumidest välja viia. Selle tagajärjel sattus Ukraina kaitsja lõua- ja ninaluumurruga ning põrutusega haiglasse, vigastada said ka hambad. 13. märtsil määrati sõjaväelasele operatsioon, misjärel läheb ta mitmeks päevaks taastusravile.
Politsei jäädvustas rünnaku.
Olukorraga kursis olevad ukrainlased teatavad, et Ukraina relvajõudude sõjaväelane liigub kepi abil, kuna tema alajäsemed on vigastatud. Ukraina peakonsul Vadõm Kostjukile viidates teatas Novynarnya, et konsulaat aitab selle kuriteo operatsioonil ja juriidilisel toel. Nüüd selgitavad Ukraina diplomaadid Saksamaa seadusandluse norme välisriikide sõjaväelaste sõjaväevormi kandmise ja selle erinevate asutuste külastamise kohta. Maini- äärses Frankfurdis kirjutatakse, et 23-aastane turvamees sai ka ninaluumurru, tema hambad said viga ja kehale tekkisid mitmed verevalumid.
Roomers hotell olevat vene turistide meelispaik
https://www.dialog.ua/world/269644_1678642323
https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/4970/5462353
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas NGolf »

Õhinapõhiselt tegutsevad venelased loomaks droonide vastase võitluse relvi, siin üks ülevaade edusammudest:
Aruandlus esialgsete tulemuste kohta, mis on saadud selle droonivastase juhtumi valmistamisel ja testimisel, millest ma siin kirjutasin.
Generaatorseadmed jõudsid kohale. Panime need ühte kohvrisse kokku, ühendasime antennid ja läksime tagantjärele testima.
Ise ei saanud testimisel osaleda, kahjuks ei võimaldanud üks asjaolu, mille vastu ei saa olla.....
Üldiselt tegid testid selgeks:
1. Navigatsiooni pärssimise ulatus töötab korralikult.
2. Mavic 2 ja 3 ilma navigatsioonita möödusid ohutult üle kohvri.
3. Tõrjeulatust ei saanud kindlaks teha.

Millised järeldused on tehtud:
1. Kõik, mida müüakse sarnaselt, vajab reguleerimist ja ei tööta lennult.
2. Seadmete jahutamine on vajalik, kuna korpus ja juhtmed lähevad väga kuumaks.
3. Tuleb üle vaadata plokkide toitmine, kurat teab miks, ma ei saa aru, aga seda ütlesid need, kes seda ehitavad.
Mida on tehtud ja millised on plaanid:
1. Timmitud plokid spektrianalüsaatoritega.
2. Muudeti toitesüsteemi.
3. Osteti täiendavaid antenne ja palju adaptereid ja juhtmeid.
4. Homme planeerime oma testi.

Noh, ja mis kõige tähtsam. Saadi suur kogemus avastamisel. Kogemus, mida veel lihvitakse testide ja katsete käigus, kuid põhiline algus on tehtud.

Vastavalt testide tulemustele annan kindlasti aru, pärast isikusamasuse kontrollimist tuttavate või sõjaväekomissariaadi kaudu jagatakse valmis monteerimisskeemid ja komponentide ostukohad.
Muide, ma tahan öelda AITÄH kõigile neile, kes kirjutasid meile Kaks Majorit oma ideid ja ettepanekuid. Ma isegi ei arvanud, et nii paljud inimesed riigis töötavad selles valdkonnas.
Samuti tahan öelda aitäh rügemendi staabile, kellega mul oli au veeta esimesed kuud SWO-s. Nad on muide otsingu- ja tõrjemeetodite osas meist ees. Aga me õpime kiiresti ja varsti jõuame neile järele)))).
Ka vaenlase UAV-de vastu peetavas võitluses süvenemise käigus hakkasin aru saama raadioelektroonilise sõjapidamise jaamade tuvastamise probleemist. Ja tänu "Hea tahte kättemaksu" kanalile lõime horisontaalse side nendega, kes saavad aidata avastamisel.
https://t.me/esttakaiaprofessia/617
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas NGolf »

VF kanalilt õppetunde:
Sellel kaadril, kallid tellijad, näete, kuidas meie 155. üksuse poisid end maamiinile õhku lasevad.
Meeskond sai oma komandörilt ülesande murda vaenlase rindejoonele, et katta jalaväe rünnakut. Liikumise ajal on BTR lennanud tankitõrjemiinile, mida tugevdavad fugassid, selle tulemusena - auto ülem ja mehaanik juht kaotasid koha peal elu, laskur on ellu jäänud, suutis ise välja tulla mitte autost, vaid hunnikust põlevast metallist. Meie sõduril oli aga jõudu tagasi kraavi roomata. Drooniga leiti laskur üles ja jõuti tema juurde, kus talle anti esmaabi, mis jättis sõduri ellu ja praegu viibib ta haiglas ravil. Tahaksin rõhutada, et see postitus on mõeldud ainult informatiivseks ja kognitiivseks:
1. Kui palju me vajame inseneriteadustust, nii palju juhtumeid, kus ilma seda tüüpi luure kasutamata meie poisid lõhkuvad vaenlase miinidel, see on kas kiirustamisest või halvasti koolitatud inseneridest.
2. Mitte alati ei plahvata miin, kui tankid koos traalidega mööda sõidavad. Vaenlane ei nokitse, ja paigutades juhitavaid miine, mis käivituvad ainult elektriliselt. Juhtus, et üks miin sai läbida 2-3 autot ja käivitus alles 4. korral.
3. Droonide kasutamine, ükskõik mida nad ütlevad, aga vähesed oskavad neid linde asjatundlikult juhtida, hea operaator on kulda väärt. Rohkem kui üks elu päästeti tänu operaatori kompetentsele tegevusele, kes jälgib piirkonda 24/7.

Kõikide meeskondade jaoks, hankige insener ja õhuseire, et veenduda, et tee on vabastatud ja te olete garanteeritud, et saate ülesande täidetud. Kõik on omavahel seotud, teil on vaja tankide tööd, suurekaliibrilisi kuulipildujaid, mis peavad liikuma teatud kohale, et sõidukid saaksid läbida, teil on vaja luure- ja inseneriteadustust, et jalavägi saaks liikuda. Peamine on üksuste vaheline side.
https://t.me/dva_majors/10877
2korda2
Liige
Postitusi: 1596
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas 2korda2 »

Kapten Trumm kirjutas: 13 Mär, 2023 14:43 Sama ka kagu suunal - Võru, Tartu jne on saanud ümbersõidud.
Tartul ei ole ümbersõitu. On osaline ümbersõit lääne poolt, mis läbib sisuliselt linnaserva ja sisaldab tervet rida viadukte/kitsaskohti (mistap "sõidame lihtsalt mööda" ei lähe kohe mitte).
Ida poolt ümber sõites tuleb õige suure kaarega minna - Räpina mnt->Aovere->Vasula->Kärkna. Ei ole klassikaline linna ümbersõit ja enne on vaja üle saada Emajõest - ainus võimalus Luunja sild. Üleüldse on sellel suunal võimalik kõigest kolme silla ära laskmisega tekitada võrdlemisi tülikas tõke Emajõe näol. Ära tuleks lasta Luunja, Ihaste ja Kärevere sillad. Peale seda oleks jõeületuseks vaid linnasisesed sillad ja järgmisena alles Võrtsu ääres olev. Loomulikult on võimalik inseneridel näiteks Kavastu juurde ehitada ajutine ülepääs aga see võtab aega ja selle asukoht on ürpis selgelt ette teada (loe: mujal on jõe kaldad valdavalt pehmed või suisa soised).
Iseküsimus, et minu isiklik huvi on veelgi kagu pool ja sestap ei tahaks kuidagi näha, et alles Emajõe ääres ehk pidama saab.
NGolf
Liige
Postitusi: 3073
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas NGolf »

Droonide vastu vitsad + maskeerimisvõrk kaevikule peale. Lisaks muidugi kindlamad killuvarjed.
Читатель в предложку скинул пример экспериментов по защите позиций от камикадзе и вогов с дронов.

Схема простая, сетка от кротов, ячейка 14 мм, каркас из стеклопластиковой арматуры 6-8 мм, стяжки, и можно масксеть сверху. Гранату отбрасывает, внутри окопа не взрывается.

Можно предложить проверить конструкцию с боевым оружием, где есть возможность в прифронтовой зоне. Для чистоты эксперимента, ещё бы поставить картонные стенки, оценить распределение осколочного поля в случае подрыва на сети.

В целом решение простое, доступное, быстро готовится. Если эксперименты покажут вполне хорошие результаты, то можно рекомендовать масштабировать.

У ВСУ подобные схемы давно используются, так что тут скорее у них надо учиться.
https://t.me/rybar/44967
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36558
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Kriku »

Siia ka:
mongol kirjutas: 24 Mär, 2023 0:19
kuido20 kirjutas: 23 Mär, 2023 23:34 Meil sai koos partneritega kuulipildujatorn Unimogile valmis tehtud, leegionäridele Ukrainasse viidud ja ka paigaldatud.
Mudarehvid jõudsid ka kohale
Torniga on see trikk veel, et tänu sellele projektile on meil olemas joonised ning põhimõtteliselt saab vajadusel iga katuseluugiga masinale taolise asja lisada. Olgem ausad, meil sellise pisiasja peale pole väga mõeldud, et 2 meetri kõrguselt on sektor natuke suurem. Alustuseks.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4082
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Some »

Üks asi mida veel üle võtta tasuks on see nelinurkne padi tagumiku juures rippumas. Võiks täitsa tabelvarustuses olla, ei ole ju eriti kallis?
Pilt
Leino
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 18 Aug, 2008 17:59
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Leino »

Magaziinis peaks selliseid kokkuvolditavaid istumisaluseid täitsa olemas olema, saab ise enda varustusega kombineerida :wink:
Aivark123
Liige
Postitusi: 64
Liitunud: 24 Veebr, 2022 23:25
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Aivark123 »

Leino kirjutas: 24 Mär, 2023 9:30 Magaziinis peaks selliseid kokkuvolditavaid istumisaluseid täitsa olemas olema, saab ise enda varustusega kombineerida :wink:
Selgitage rumalale mis selle porilaua mõte?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9122
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Mida Ukrainast õppida?

Postitus Postitas Kilo Tango »

Mida ülalolevalt pildilt ei tasu õppida on see veider laskeasend. Või ma ei tea, misasja see vend seal üldse teeb.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist