Vastasseis Läänemere kohal

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3517
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Vabandust, ma vist väljendasin segaselt, pidasin silmas YF-12 (mis sarnanes A-12ga) ja mis pidi saama hävitajaks. Aga känseldati 3 prototüübi järel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_YF-12
See vist mitte ainult ei sarnanenud A-12-le vaid oligi A-12 kahekohaline versioon
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas toomas tyrk »

YF-12 oli ikka mõeldud püüdurhävituslennukiks, USA õhukaitsesse (pidi asendama F-106 Delta Dart'i). Seda need nõuka õhutõrjeraketid ei oleks kottinud.

Selle tootmisest loobumiseks olid eelkõige kaks põhjust:
1. pappi ei olnud (läks Vietnami)
2. ja siis saadi aru, et vajadust ka ei olnud (venelastel polnud selliseid strat lennukeid, mida M=3 peal oleks pidanud püüdma)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Igasugu Mach 3+ projektide lõpetamise tingis (peale rahaliste probleemide) tõsiasi, et seniitraketivägi arenes iga päevaga ja vastase õhukaitsest läbi tungimiseks olid paremad võimalused väikestel kõrgustel "allpool radarit", mitte 30 km kõrgusel kihutades, kus lennuk paistab vastasele sadade kilomeetrite kauguselt ja annab piisavalt aega vastumeetmete ettevalmistamiseks.

Neid projekte känseldati ka NSVL-s, meenutame Suhhoi T-4 pommitajat ja E-266M hävitajat. Viimase prototüübi püstitatud rekordeid arvestades oli sellel lootust ka saada SR-71 jahtijaks. Koormaga dünaamiline kõrgus 37 km lubanuks staatilist kõrgust ca 25 km ja kiirust Mach 3+. Viimase puhul oli mitu paralleelset arendust, millest sõjaline juhtkond valis MiG-25 kahekohalise ja lennukaugusele orienteeritud variandi, mis sai hiljem MiG-31ks. SR-71 probleem lahendati seal analoogselt F-14ga (relvasüsteem seal ongi nagu F-14 pealt võetud), suure võimsuse ja vaatlusnurgaga radar võimaldas anda tuld suure kõrgusevahega sihtmärkide pihta (nii kõrgemal kui madalal) ja kiiruse-kõrguse osas piirduti MiG-25 tasemega (Mach 2,8 kiirust ja 20 000+ m staatilist kõrgust).

https://www.testpilot.ru/russia/mikoyan ... g25m_e.htm
ja siis saadi aru, et vajadust ka ei olnud (venelastel polnud selliseid strat lennukeid, mida M=3 peal oleks pidanud püüdma)
Eks osapooled taipasid, et antud võidujooks on surnud idee, sest kõrgel ja kiiresti lendava asja tõrjumine on radarite ja elektroonika abil lihtsam kui madalal ja aeglasemalt.

See asi arenes veel omakorda edasi 70-80ndate vahetusel, kui briti V-bomberid pidid hakkama NSVL lendama madalal (kui tähele panete, siis nt Vulcanid said ühel hetkel valge "aatomivastase" värvi asemel selga halli-rohelisekirju kamo ja kiire B-1A projekt USA-s siluti peale ümbertegemist väiksema kiiruse ja madala kõrguse B-1B projektiks, kus ehitati ka reaalsed 100 lennukit valmis, mis pidid NSVL õhuruumi tulema madalalt. See seletab ja asjaolusid, miks nt NSVL juhtkond loobus Super-Foxbati (MiG-25M) projektist ja eelistas MiG-31, mille omadused lubasid eeldada, et ta suudab taolist sissehiilimist takistada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ei andnud rahu see MiG-23 teema.
PVO tarbeks ehitati siiski ka spetsiaalset MiG-23 versiooni nimega MiG-23P (P nagu perehvatsik ehk püüdehävitaja).
Kuna see erines ML-st väliselt vaid ühe antennikese ja mõne luugikese asukoha poolest, siis igasugu wikipedia artiklid suravad kõik ML ja MLD alla.
Seepärast pole välistatud, et meil asusid siiski ka 23P mudelid, lihtsalt neid oli keerukas eristada. Ja rindelennuväe üksused, mis muudeti PVO üksusteks, võisid taolisi modifikatsioone saada remonditehastes või väeosas kohapeal.

23ML (mille põhjal ehitati ka 23P) ning 23MLD erinesid selle poolest, et ML lahinguasendis tiibade noolsus oli 45 kraadi, MLD-l aga 33 kraadi. See väljast ei paista, aga MLD-l olid tiivakonsooli ja kere ühinemiskohas sellised kihvade moodi asjad, mis ML-l puuduvad (seal ühineb tiivakonsool kerega vanamoodi).
See oli tehtud selleks et parandada lennuomadusi järskudel manöövritel ning vähendada vahet F-16 ja F-15 vastu lähilahingus.

http://airwar.ru/enc/fighter/mig23p.html

Wikipedias leitaval fotol, kus on kujutatud (minuarust on see Photoshopi moodi) on 2 MiG-23 Tapa lennuvälja kohal, on tegemist selgelt MLD-ga (vt tiivakonsoolide ja kere ühenduskohta).
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... %D0%B9.jpg
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5553
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas toomas tyrk »

Eespool oli link Haapsalu polgu meeste foorumisse. Mine vaidle nendega seal, mis lennukite peal nad lendasid. Kui ma õieti mäletan, siis oli seal ka kirjas, millal M ML vastu välja vahetati.

90-ndate alguseks olid kõik Eestis asunud polgud relvastatud MLD-versiooniga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See foorum on päris lahe lugemine seal - huvitav, kas need USA luurelennukite pildid, MiG-23 kõrval, on vendade endi tehtud?
Paar vanti on käinud ka Haapsalus ja lennuvälja vaatamas - oldi muuhulgas pahased, et seal korraldatakse autode võidusõite, samas üks ütles positiivse noodiga, et mehed, Haapsalu lennuväli on ju paremas korras kui enamus Venemaa tänaseid sõjalennuvälju :D

Üks uus teadmine kah - lisaks langevarjuhüpetele praktiseeriti väeosades ka pilootide ellujäämiskursusi. Enne näe ei teadnudki.

Eestis asunud polkudega toimus üks minu jaoks segane vangerdus, sest PVO polkudeks said nad kuskil 80ndate teises pooles. Enne allusid nad Balti SRK õhujõududele. See ilmselt seletab ka lennukite tüüpide küsimusi.

Eestis asunud 14. õhukaitsediviisile allus antud (Haapsalu) 425. hävituslennuväe polk 1960-1977.
Haapsallu kolis see polk 1970.
1977-1986 allus polk õhujõududele (mis oli NSVL-s eraldi väeliik, nagu ka PVO).
1986-äraminekuni allus jällegi 14. õhukaitsediviisile.

Seos ümberrelvastumise ja alluvusega tekkis 1977 - siis mindi üle MiG-19 pealt MiG-23-le ja samal aastal allutati õhujõududele.

Aastad võetud http://www.ww2.dk/new/air%20force/regim ... 425iap.htm

Selline alluvuse muutmine jäi segaseks ja venekeelses netis segaseks.
Igal juhul need 3 polku olid 1960 loodud 14. õhukaitsediviisi koosseisus üsna selle algusest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
smr
Liige
Postitusi: 861
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas smr »

Mõned värsked fotod VF ja meie lennukitest Soome lahe kohalt

https://twitter.com/StasSwanky/status/1 ... 1679612930
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Üsna tüüpne koht, kus venelased iseennast pildistavad - taamal paistab Osmussaar ja Põõsaspea neem. Asja idee on vist selles, et natuke paremal pildil oleks näha ka Ämari stardirada, siis - vot lendame seal kus tahame ja NATO baas juba paistis, enne kui asukad püksid jalga said... :dont_know:

venelased ise pudrutavad selle saarega, see pole mitte Vormsi, vaid Osmussaar. Vormsi on suurem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
smr
Liige
Postitusi: 861
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas smr »

Baltic Expressi kohta lühike video https://www.youtube.com/watch?v=15BcGlxlh4g
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4853
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Oli siin juttu vahepeal SR-71 vs MiG-25

Postitus Postitas Gideonic »

Mitte küll Mig-25ega seotud aga väga huvitav seik mis juhtus ühe SR-71ega Läänemere kohal 1987. a.

https://theaviationist.com/2018/11/29/t ... -airspace/

Mach 3'ega 75,000 jala kõrgusel Läänemere kohal lennates plahvatas SR-71 parempoolne mootor mille peale lennuk hakkas kiiresti kiirust ja kõrgust kaotama. Et vältida püüdurlendu NSVL'i poolt võttis SR-71 suuna kohe üle Gotlandi (järelikult pidi meil ikka väga küljeall olema). Sinna kanti jõudes oli kõrgus ainult 25 000 jalga, sealt eskorditi see lennuk nelja Viggeni poolt (kahes jaotuses) Taani õhuruumini kus kõrgus oli ainult 12 000 jalga. Lennukil õnnestus siiski edukalt ühe mootoriga maanduda Lääne-Saksamaal, Nordholzis.

Lennuk maandus
Flying a northern course, at 75,000 feet and Mach 3.0, its right engine exploded. In order to manage the emergency, the aircrew immediately turned towards Sweden, rapidly descending. At an altitude of 25,000 feet, approaching Gotland Island, the Blackbird violated the Swedish airspace triggering a reaction by the Swedish Air Force.

The Air Defense radar that was tracking the aircraft asked two Saab JA 37 Viggen jets, belonging to the F 13 Norrköping, already in flight for another mission, to intercept the intruder a perform a so-called VID (Visual IDentification).

“We were performing an ordinary peace time operation exercise,” recalled retired Maj. Roger Moller, Swedish air force Viggen pilot. “Our fighter controller then asked me are you able to make an interception and identification of a certain interest. I thought immediately it must be an SR-71, otherwise he would have mentioned it. But at that time I didn’t know it was the Blackbird.”

About 70 kilometers east of Öland’s southern oceans, the two Swedish Viggens intercepted the SR-71.

Moller and his wingman Maj. Krister Sjöberg shadowed the Blackbird for about five minutes at a distance of about 30 meters. From that position they could see that Blackbird was flying on one engine and that it carried the registration 117964.

Meanwhile, a second pair of Viggens had been scrambled by F 10 in Ängelholm (where F 6 was temporarily deployed) to relieve the first pair that would soon run out of fuel. Piloted by Col. Lars-Erik Blad and Lt. Bo Ignell, they got visual with the Blackbird and the other Viggens about 70 kilometers east of Bornholm, in international airspace. The arrival of the second pair of AJ 37s allowed the first one to return home.

“We saw that the plane was flying at low speed and was constantly decelerating. In order to remain unseen, I made a break on their right side and then a 360 degree turn so I got up behind and above the Blackbird to have a good overview of the situation. My wingma remained on their right side,” said Lars-Eric Blad in a Swedish Air Force release.

With a transponder code set to 7700 (the ICAO code for an Emegency), the SR -71 continued to lose height so much so, the Swedish pilots were unsure whether the plane would eventually crash or the pilots would have to eject. However they continued to escort the American spyplane that, at low speed and altitude, was extremely vulnerable.

“We did not know who would find us first. Seeing the Swedish plane escorting us was a pure liberation. I’m absolutely sure that the Swedish presence on meant that other interceptors were at distance and could not therefore come to intercept us, “said Tom Veltri, one of the SR-71 pilots that day.

The Swedish escorted the SR-71 until the they reached the Danish airspace.

“Then we were down to about 12,000 feet, but thankfully, we saw no other planes in the area,” said Lars-Eric Blad.

In spite of the emergency the SR-71 was eventually able to land at Nordholz in the former West Germany.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Oli siin juttu vahepeal SR-71 vs MiG-25

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mach 3 lähedastel kiirustel on SR-71 jaoks talutava ülekoormusega pöördering nii poole Eesti suurune kah.
Seepärast on ka kahtlased väited, mida aeg-ajalt võib kohata, kuidas "high altitude maneuverability" aitas S-200 eest pääseda.
S-200 (nagu iga raketi) manööverdusvõime on iga kell parem, sest G-tolerants on suurusjärk kõrgem.

Pigem oli küsimus vähemalt 80ndatel pärast mitmeid lahmakaid reisilennukitega, mis NSVL-le väga negatiivselt mainet tõid, et tule avamise võim anti väga kõrgele tasemele (vähemalt õhukaitsearmesse, kes küsis Moskvast igaks juhuks järgi), mis tingis selle, et kui mingid juhised divisjonidesse jõudsid, oli must lind ammu kaugel eemal. See selgitab ehk ka nt Rusti ülelennu.

Mul oli üks kolleeg, kes oli ajateenistuses PVO-s Humalas sihtitajana ja ta väitis, et on SR71 lendu ise planshetilt näinud. Ega ei "näegi", lihtsalt kui tavapäraselt püüdelennule MiG-id liikusid ühe radaripeilinguga tollijagu, siis see asi liikus kämblajagu.

Hiljuti oli Venemaal üks Eestis olnud PVO MiG-23 polgu komandör avaldanud memuaarid oma teenistusest, vastavas foorumis on olnud natuke vihjeid ka selle kohta, mismoodi seda SR-71 hirmutati. Ehk kunagi loeb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
KategorieC
Liige
Postitusi: 725
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Oli siin juttu vahepeal SR-71 vs MiG-25

Postitus Postitas KategorieC »

USAs olen juttu ajanud endise SR-71 piloodiga. Kui keskmine ameeriklane arvab et Eesti on kas mingi osariik või heal juhul teab et kusagil Venemaa lähedal, siis tema teadis VÄGA hästi seda piirkonda :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Oli siin juttu vahepeal SR-71 vs MiG-25

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kes pole käinud või kursis pole, siis MiG-25 luure/pommitajaversioon (ilmselt siis RB) on Tartus muuseumis olemas.
Sattusin seda nägema mingi paar nädalat peale väljapanekut, panin tähele, et asi näis olevat täitsa heas korras. Kummidetailid paistsid terved, tavotiniplid määrdega koos. Kõrval tutvustav tahvel pillab nagu muuseas lause - Soome ÕV kasutas seda väljaõppeks :shock: :shock: :shock:

MiG-25 luureversioon oli hävitajast vähe kiirem olevat neid siin-seal radaritelt ka Mach 3.0-ga liikumas nähtud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vastasseis Läänemere kohal

Postitus Postitas Tux »

https://www.youtube.com/watch?v=y5Z2Bb-wnls
Veel korra SR-71 ja Rootsi Viggenitest. Rootslased said hiljuti medali ameeriklastelt, sest päästsid meeskonna allalaskmisest. Ühe SR71 piloodi jutu järgi oli neid taga ajamas umbes 20 venelast, kes ainult ootasid hetke, et millal rootslased SR-71 kõrvalt lahkuvad, et siis oma saak alla lasta.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist