Tee mulle selgeks ilma internetilinkideta, selges eesti keeles
Saksamaal oli lendavaid lennukeid nii neli - Arado, 262, 163 ja Volksjäger
Esimesed seerialennuki nime väärilised vene masinad oleksid
Jak-15
Mig-9
Mig-15
Il-28 (mingi Tu-14 vms oli ka)
Mis on neil masinail ühist nelja ülal nimetatud saksa masinate -ok ok, Jumo mootori koopia esimesel kahel masinal (tegelikult need lennukid eriti massilised pole venemaal kunagi olnud)?
Mingitel teoreetilistel paberitel on natuke vähe kaalu, et saada nooljate kande- ja sabapindadega MiG-15 seeriasse nii lühikese ajaga? Või oli sakslastel olemas Mig-15-ga võrdsete lennuomadustega lennuk? Minuteada mitte.
Kõik see vägev saksa trofeevärk kõlbas ehk ersatsiks vahemikus 1945-1948 ja see oli ka kõik. Ja nii kurb kui see ei ole, siis ei olnud nendes lennukites midagi nii kaugelenägelikku, et siin kiidulaulu laulda. Ükski seerilennuki nime vääriline masin, mis VVS-si ka jõudis, oli ikka way eemal sakslaste töödest
Jak-15 - Jak-3 plaaner, mootor esiotsas
Mig-9 - kaks mootorit esiotsas
Il-28 - kaks mootorit tiibades
Noh, mis see saladus siis oli?
Vahelduseks, võta ette selle vene katselenduri, kes kirjutas raamatu "300 tundmatut" (ei viitsi isegi nime otsima hakata, sa tead, kellega tegu) - loe, millised olid nende saksa masinate lennuomadused ja kui palju nendega juhtus avariisid ja õnnetusi.
Tegemist oli 40ndate alguse tehnoloogiaga, kus olid paljud sellise kiirusega lennu probleemid alles lahendamata, nagu tsentreeringu nihkumine, mootorite tuleohutus jne jne jne jne
Väita siinkohal, et saksa trofeetehnika on vene reaktiivlennunduse alus on ikka sügav silmaklappidega elu.
Lühidalt võiks pika jutu kokku võtta sedasi - sakslastelt said venelased mootorid oma esimestele reaktiivlennukitele ja sellega ka lugu lõppes. Plaanerid, relvastus jne jne jne oli kõik midagi muud. Ja kui neid ei oleks 1944/45 saadud, siis 1946 oleks samad masinad juba inglaste mootoritega lennanud (mis muide olid paremad).
Me 163 oli täiesti surnud asi (samat asja proovisid venelased 1942 ja paar meest sai otsa ka). Volksjägeris oli ainuke asi, mis mainimist väärib, katapultiste. Või sa väidad, et vene lennukid (pean silmas seeriamasinaid, mitte seal lingil olevaid eksperimentaalmasinaid) on Me 262 kloonid
Sakslastele jääb ilmselt telgmootori leiutamise au. Mis 50ndatel lendas samasse ajaloo prügikasti, kuhu 10 a varem lendas vedelikreaktiivmootor lennukil.
Edit: mikojani memuaarides on Mig-9 siiski Derventi, mitte Jumo mootoriga. Seega saksa panus kahanes 1 lennukini, mida võiks seerialennukiks nimetada.