No loogiline ju, kui reaktiivmootor puhuks tagant välja selle, mis ta on sisse imenud, oleks tegemist lihtsalt impellermootoriga/ajamiga (osadel lendavatel reaktiivlennuki mudelitel kasutatakse sellist ajamit) ja tänased võimsuse/kiiruse näitajad oleks kauge unistus. Kogu reaktiivmootori töö ja edu sellel põhinebki, et sisseimetud ja kokkusurutud õhus põletatakse kütust, mille tulemusena põlemiskambris gaas rängalt paisub, kuna väljalaskeava on väike, siis väljub sealt gaas tohutu kiiruse ja survega (sellest ka suur müra). Ehk see, mis tagant välja tuleb, on normaalrõhul märksa suurema ruumalaga ning piiratud ruumalas märksa suurema rõhuga.ma olen nö. kogu elu teadnud, et kütuse põletamise puhul justnimelt paisuvad gaasid vajutavadki kolvile. ehk sellise teadmise valguses oleks kapteni väide igati korrektne. a ju ma siis olen valesti aru saand või on füüsika vahepeal veidi muutunud.
eks tuleb ka õppimine päevaplaani võtta.
termin "tõmbejõud"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: termin "tõmbejõud"
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9144
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: termin "tõmbejõud"
Gaas väljub igasuguse reaktiivmootori (olgu see rakettmootor, turboreaktiiv, või otsevoolu reaktiivmootor) düüsist täpselt sellesama staatilise rõhuga kui on ümbritsev atmosfäärirõhk. Vastasel korral on mootor valesti disainitud. Muidugi on turbiinmootorite sügava tõukejõu reguleerimise võime pärast seal erisusi nii madalate kui maksimumrežiimide korral, kuid reisikiirustel ja -kõrgustel peaks väljuva gaasijoa staatiline rõhk olema sama, mis ümbritseval atmosfääril. Teine lugu on dünaamilise rõhuga, kuna see on kogu tõukejõu iva.Kapten Trumm kirjutas:No loogiline ju, kui reaktiivmootor puhuks tagant välja selle, mis ta on sisse imenud, oleks tegemist lihtsalt impellermootoriga/ajamiga (osadel lendavatel reaktiivlennuki mudelitel kasutatakse sellist ajamit) ja tänased võimsuse/kiiruse näitajad oleks kauge unistus. Kogu reaktiivmootori töö ja edu sellel põhinebki, et sisseimetud ja kokkusurutud õhus põletatakse kütust, mille tulemusena põlemiskambris gaas rängalt paisub, kuna väljalaskeava on väike, siis väljub sealt gaas tohutu kiiruse ja survega (sellest ka suur müra). Ehk see, mis tagant välja tuleb, on normaalrõhul märksa suurema ruumalaga ning piiratud ruumalas märksa suurema rõhuga.ma olen nö. kogu elu teadnud, et kütuse põletamise puhul justnimelt paisuvad gaasid vajutavadki kolvile. ehk sellise teadmise valguses oleks kapteni väide igati korrektne. a ju ma siis olen valesti aru saand või on füüsika vahepeal veidi muutunud.
eks tuleb ka õppimine päevaplaani võtta.
Maksimumrežiimidel esinevad reaktiivmootorite väljuvas gaasijoas nn. "teemandid" (teemandikujulised leegi värvuse erinevused) näitavad seda, et ülehelikiirusel väljuva gaasijoa staatiline rõhk erineb atmosfäärirõhust (sellisel juhul reeglina suurem), mistõttu tekivad düüsi välisserval konvergeeruvad helilained.
-
- Liige
- Postitusi: 400
- Liitunud: 26 Aug, 2005 19:51
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: termin "tõmbejõud"
Loodan, et saadud teave on kenasti raamatusse jõudnud.
6.06.16, kell 17:00
Mehis Helme ja Mati Õuna ühisesitlus
Esmaspäeval, 6. juunil kell 17.00 esitlevad Mati Õun ja Mehis Helme oma raamatuid "Militaarraudteed Eestis" ja "Külma sõja hävituslennukid" Viru Keskuse Rahva Raamatus. Esitlust modereerib Hanno Ojalo.
Mehis Helme raamat „Militaarraudteed Eestis“ sisaldab unikaalset informatsiooni Eestis tegutsenud militaarotsarbelistest raudteedest läbi kahe maailmasõja ja sõjajärgse perioodi. Käsitletud on nii raudteede ehitust ja ekspluatatsiooni kui ka nende rajatisi ning veeremit. Autor on esile toonud ka militaarraudteid millest seni on teadnud vaid vähesed ja kirjutatud pole üldse.
Mati Õuna raamat "Külma sõja hävituslennukid" annab ülevaate Külma sõja aegsete vaenupoolte seeriatootmises olnud hävituslennukeist ning üht-teist ka nende kasutamisest sellel ajal peetud lokaalsetes sõdades.
Esitluse ajal on raamatuid võimalik soetada 20% soodsama hinnaga.
Kohtumiseni Rahva Raamatus!
6.06.16, kell 17:00
Mehis Helme ja Mati Õuna ühisesitlus
Esmaspäeval, 6. juunil kell 17.00 esitlevad Mati Õun ja Mehis Helme oma raamatuid "Militaarraudteed Eestis" ja "Külma sõja hävituslennukid" Viru Keskuse Rahva Raamatus. Esitlust modereerib Hanno Ojalo.
Mehis Helme raamat „Militaarraudteed Eestis“ sisaldab unikaalset informatsiooni Eestis tegutsenud militaarotsarbelistest raudteedest läbi kahe maailmasõja ja sõjajärgse perioodi. Käsitletud on nii raudteede ehitust ja ekspluatatsiooni kui ka nende rajatisi ning veeremit. Autor on esile toonud ka militaarraudteid millest seni on teadnud vaid vähesed ja kirjutatud pole üldse.
Mati Õuna raamat "Külma sõja hävituslennukid" annab ülevaate Külma sõja aegsete vaenupoolte seeriatootmises olnud hävituslennukeist ning üht-teist ka nende kasutamisest sellel ajal peetud lokaalsetes sõdades.
Esitluse ajal on raamatuid võimalik soetada 20% soodsama hinnaga.
Kohtumiseni Rahva Raamatus!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist