BREXIT

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kraal »

OLAVI kirjutas:Toidutehnolooge pole, TPI´s praktiliselt lõpetati soojustehnika eriala, autotehnikuid pole, kutsekoolid ei saa gruppe täis kuna põhikooli lõpetanutel puuduvad eelteadmised, tahtmine ja võimekus arusaada erialaõppimisest, bussijuhtidest 2/3 on pensionärid, prügiauto juhiks ei hakata 3000 palga eest.

Eestis on näiteks Elektriprojekteerijate ja konsultantide 2020 aasta keskmine kuu brutopalk 1250 eurot. Prügiauto juhil oli 2021 aasta esimeses kvartalis keskmine kuu brutopalk ca 1500 eurot.
Koolis elektriala keegi õppida ei taha ja siit võib järeldada mis ajad meil ees ootavad.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

Äkki suur osa nendest elektriprojekteerijatest ja ka elektritööde tegijatest töötavad oma firmades ja saavad suurema osa tulust omanikutuluna?

Tänapäeval selles valdkonnas ei ole selliseid suurfirmasid, nagu nõuka ajal oli näiteks Tööstusprojekt, kus kümned insenerid joonestasid päevad läbi.
kraal
Liige
Postitusi: 660
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas kraal »

AMvA kirjutas:Äkki suur osa nendest elektriprojekteerijatest ja ka elektritööde tegijatest töötavad oma firmades ja saavad suurema osa tulust omanikutuluna?

Tänapäeval selles valdkonnas ei ole selliseid suurfirmasid, nagu nõuka ajal oli näiteks Tööstusprojekt, kus kümned insenerid joonestasid päevad läbi.


Üksi võid sa väikseid töid projekteerida. Suuremad objektid tehakse ikka meeskonna tööna. Lisaks üks inimene ei saa kogu valdkonnaga tuttav olla. Toimub spetsialiseerumine.
Teine asi veel tööstud ja tsiviilehitud on täitsa erinevad.
Tunnen seda maailma, olen üks mutter masinavärgis.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Äkki suur osa nendest elektriprojekteerijatest ja ka elektritööde tegijatest töötavad oma firmades ja saavad suurema osa tulust omanikutuluna?

Tänapäeval selles valdkonnas ei ole selliseid suurfirmasid, nagu nõuka ajal oli näiteks Tööstusprojekt, kus kümned insenerid joonestasid päevad läbi.

Olulist vahet pole, et kus nad hetkel töötavad.
Oluline probleem tekkib mingi aja pärast, kui noori peale ei tule ja vanemad lahkuvad.

Kui varemalt tehti korrapärast hooldusremonti, siis tänapäevased värskeltharitud spetsialistid peavad seda lisakuluks, mis viib ettevõtte majandusnäitajad (investorite silmis) alla ja vanemad olijad lahkuvad võimalusel süsteemist (pensionile), sest närvikava ei pea sellist süsteemi vastu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Lemet »

Tuttava elektrifirma- viis töötajat, kõige noorema sünniaasta on 1965...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas mart2 »

Nooremaid on ikka ka, kuid enamus ilmselt teevad "ühemehe-OÜ"-d. Palju on eramajade ehitusi ning vanade kap.remonte ning leiba neile jagub. Raha tuleb kohe letti.
Suurfirma all saavad vähem kätte, sest teenuse hinnas on lisaks nende palgale ka omaniku naise botoks ning Hispaania reisid ... :scratch:

Aga see ei puuduta Brexitit ...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:Äkki suur osa nendest elektriprojekteerijatest ja ka elektritööde tegijatest töötavad oma firmades ja saavad suurema osa tulust omanikutuluna?

Tänapäeval selles valdkonnas ei ole selliseid suurfirmasid, nagu nõuka ajal oli näiteks Tööstusprojekt, kus kümned insenerid joonestasid päevad läbi.

Olulist vahet pole, et kus nad hetkel töötavad.
Oluline probleem tekkib mingi aja pärast, kui noori peale ei tule ja vanemad lahkuvad.

Kui varemalt tehti korrapärast hooldusremonti, siis tänapäevased värskeltharitud spetsialistid peavad seda lisakuluks, mis viib ettevõtte majandusnäitajad (investorite silmis) alla ja vanemad olijad lahkuvad võimalusel süsteemist (pensionile), sest närvikava ei pea sellist süsteemi vastu.


Misasja? Mis selle tekstil elektriprojekteerijate palgaga pistmist on?
Ja hooldusremonti tehakse kogu aeg, kust sul vastupidine info?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Mis kõigel sellel Brexitiga pistmist on?
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas OLAVI »

Kriku kirjutas:Mis kõigel sellel Brexitiga pistmist on?

Tekkinud harjumuse, et sissetoodud tööjõud asendab väheväärtuslikes (vähese prestiisiga ja alatasustatud) ametites kohaliku tööjõu, äkiline lõpp piiratud inimressursi tingimustes mis näitab et kõik ametioskajad (oma kogukonna seest) on vajalikud.
Ja teistel riikidel, ka meil, on mida sellisest stsenaariumist õppida.
Et kui kõik hakkavad "näitlejateks", siis nad mingi hetk ikkagi peavad endi seast leidma kellegi kes "tänava puhtaks lükkaks".
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:...Kui varemalt tehti korrapärast hooldusremonti, siis tänapäevased värskeltharitud spetsialistid peavad seda lisakuluks, mis viib ettevõtte majandusnäitajad (investorite silmis) alla ja vanemad olijad lahkuvad võimalusel süsteemist (pensionile), sest närvikava ei pea sellist süsteemi vastu.


Misasja? Mis selle tekstil elektriprojekteerijate palgaga pistmist on?
Ja hooldusremonti tehakse kogu aeg, kust sul vastupidine info?

Näide EE st.
Kui tavaolukorras hooldataks elektriliine nagu pärast torme, siis oleksid kõik liinid juba ammu uued.
Aga kasulik on neid remontida pärast tormi, sest siis lisanduvad "külma ilma tasud", "kiirtöötasud", ületunnitasud jne.

Kui varemalt oli igas võrgu meistripunktis oma remondibrigaad ja vajaliku materjali kohapeal laos, siis nüüd toimuvad kõik võrgutööd tsentraliseeritud allhanke korras.
90´datel tuli korraldus kõik ladudes seisvad varumaterjalid viia utiili ja edaspidi osta ühe kindla firma tooteid ning kõikidel asjapulkaedel soovitati teha oma firmad et hakata edaspidi EEle teenust pakkuma.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Some »

https://epl.delfi.ee/artikkel/94845497/ ... lja-aitaks

Briti valitsus nõuab, et EL neid Brexiti-jamadest välja aitaks
Igikestev vaidlus Brexiti-leppe üle võttis sel nädalal uue pöörde. Kolmapäeval teatas Euroopa Komisjon järeleandmisest: Põhja-Iirimaale sisenevate kaupade kontrollis ollakse valmis tegema märksa suuremaid mööndusi, kui on leppes kirjas. Ent vahetult enne komisjoni plaanitud teadaannet esitas Briti pool oma punased jooned, mille järgi ei lepi riik muuga kui leppe tühistamisega. Jutt käib ikka samast leppest, mida peaminister Boris Johnson nimetas kahe aasta eest oivaliseks, saavutades tänu sellele ka valimisvõidu.

Vastava üleminekuaja lõpu lähenedes tõstis Briti valitsus hädakisa, et „legalistlik” Euroopa sunnib neid nüüd sõlmitud kokkulepet täitma. Seni on EL sellist juttu ignoreerinud, ent kolmapäeval tuli komisjoni asepresident Maroš Šefčovič välja suurte järeleandmistega. Selle järgi kaoks üle poolte Suurbritanniast Põhja-Iirimaale sisenevate kaupade tollikontroll, muu hulgas toidu ja meditsiinitoodete puhul. Samuti tahetakse anda Põhja-Iiri omavalitsusele suuremad õigused leppe rakendamisel kaasa rääkida.

Ent päev enne EL-i ettepaneku avaldamist pidas Briti Brexiti-minister David Frost Lissabonis raevuka kõne, milles teatas, et lepe oli riigile peale sunnitud ja nüüd tuleb seda põhjalikult muuta
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas Kriku »

Suurbritannias üle miljoni vaba töökoha: https://arileht.delfi.ee/artikkel/94851 ... le-miljoni
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas mart2 »

Kriku kirjutas:Suurbritannias üle miljoni vaba töökoha: https://arileht.delfi.ee/artikkel/94851 ... le-miljoni
Kohalikud pakutava palgaga seda ei võta ja väljast tulijatel tõmmati lõõrid kinni ...
Meenutab seda jama, kui meil taheti kõik hooajalised põllutöölised eemal hoida, lootes et äkki linnarahvas läheb. Kui kohalikku küsitud palk ära maksta, siis ei jõua keegi toodet osta! :scratch:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1969
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas MadMan »

Tööjõupuudus on ka Saksamaal ning Eestis. Influentserite ja juutuuberite abil ühiskond pikalt vastu ei pea ning mingi korrektsioon peab toimuma. UK saab olema hea näide, kas eestkoste ja heaolu ning jälgimisühiskond on võimeline muutuma tagasi tööliste ja ettevõtjate ühiskonnaks. Värsked ringvaated UK suurlinnadest näitavad ainult suletud poode ja kaubanduskeskusi, põldudel mädanevad viljad. Leiboristid on veendunud, et teel täielikule õnnele on ainsateks takistusteks patriarhaat, kapitalism ja V(E)HMid. Tooridel on hambus EU ja Põhja-Iirimaa piir.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: BREXIT

Postitus Postitas AMvA »

mart2 kirjutas:
Kriku kirjutas:Suurbritannias üle miljoni vaba töökoha: https://arileht.delfi.ee/artikkel/94851 ... le-miljoni
Kohalikud pakutava palgaga seda ei võta ja väljast tulijatel tõmmati lõõrid kinni ...
Meenutab seda jama, kui meil taheti kõik hooajalised põllutöölised eemal hoida, lootes et äkki linnarahvas läheb. Kui kohalikku küsitud palk ära maksta, siis ei jõua keegi toodet osta! :scratch:


See on mu meelest brittide põhiviga viimasel ajal pidevalt olnud, et tööd nagu väga teha ei viitsi - meenutagem kasvõi seda pidevat streikimist 70-datel, mis briti autotööstuse sisuliselt hävitasid.
Käisin kunagi 90-date keskel Suurbritannias koolitusreisil ning kuna liikusime ka mööda selliseid marsruute, mis ei kuulu turistikate hulka, siis eelkõige jäi silma, milline viilimine igasuguste tööde juures käis. Tüüpiline näide - mingi teeremont, kümme meest toetuvad labidatele ja siis üks mees kaevab. Selline suhtumine oli lausa silmatorkav.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist