Sõber Olavi, aeg on vahepeal peatumatult edasi kulgenud ning selliseid tankureid kahjuks enam tanklates ei ole.. Kui sul on lahendusi kuidas CK jaamas vändaga kütust tankurist kätte saab siis palume lahkesti valgustada.OLAVI kirjutas: ↑20 Okt, 2022 9:41 Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Alexelas näiteks on mehitatud tanklad lahti kella 22.00ni, muid ei oska kommenteerida.24h mehitatud tanklas on nagunii pidevalt personal kohapeal, siis generaatori käivitamiseks pole automaatset käivitust vaja, kui seda saab inimene teha. Arvutite ja tundliku elektroonika pidev toide tuleb nagunii UPS`iga tagada, sest generaator ei ole "katkematu toite" allikas.
Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Tankuritel täna mingit vända kohta pole, kõigeks vaja elektrit, isegi gaasi tankimine käib 3-faasilise elektrimootoriga pumba abil (vaata mõnda suuremat tanklat). See automaatse käivituse vidin maksab mingi 1000-2000 suurusjärgus (10+ tuhandese seadme kohta).
Ja raha maailmas on ka oluline arveldamine. Kui kassasüsteem või kaardimakse ei tööta, siis masin bensiini ei anna ja kogu lugu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
"Läikiva kasti" väline disain võib petta ainult võhikut.Walter2 kirjutas: ↑20 Okt, 2022 10:05Sõber Olavi, aeg on vahepeal peatumatult edasi kulgenud ning selliseid tankureid kahjuks enam tanklates ei ole..tankur.jpgOLAVI kirjutas: ↑20 Okt, 2022 9:41 Kuna "Kütuse mahutist kättesaamiseks" pole tegelikult elektri olemasolu üldse vajalik, sest tankuri pumpa saab ka käsitsi ringi ajada (ostja keerab vänta) ja väljapumbatud kogused saab müüja käsitsi vihikusse kirjutada, siis elekter on vajalik ainult "personali mugavuse tagamiseks".
(Olen ise töötanud tankurite paigaldamisel, tõstnud rihma ringi, pannud külge vända ja ise prooviks kütust vändaga välja pumpanud.
Vanemates tankurites olid olemas tehasest topelt rihmarattad, vänt tankuris, vändaava katteplekis ja käsitsi pumpamiseks oli vaja ainult olemasolev rihm rihmarattal teise soonde tõsta.)
Kui sul on lahendusi kuidas CK jaamas vändaga kütust tankurist kätte saab siis palume lahkesti valgustada.
Kui tankuri korpuse kattepaneeli eemaldad, siis seal on täpselt samamoodi rihm ajamiga pump ja mootor.
Ehk tehnikateadlikule isikule, kes on neid lahendusi näinud, pole miskit võimatut.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Seda pole keegi väitnudki - loomulikult on seal pump ja mootor. Teema oli selles, et ''läikivast kastist'' saab väidetavalt kütust välja vändata nagu ennevanadel aegadel. Lisaks kuidas toimub sobiva kütuse valik, kui ühel tankuril on 3-5 erinevat püstolit küljes?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Kriisisituatsioonis saavad piiratud saadavusega kaupu müüa ainult "spekulandid".Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Okt, 2022 10:48 ... Ja raha maailmas on ka oluline arveldamine. Kui kassasüsteem või kaardimakse ei tööta, siis masin bensiini ei anna ja kogu lugu.
Kui räägime kriisisituatsioonist, kus valla ainukeses toimivas tanklas on reservis ainult 10 000L kütust ja seda kütust on vaja päästeametile, meditsiiniabile, korrakaitsele ja KOV jaotuse alusel minimaalse elektrit veevarustuse tagamiseks, siis ei toimu tanklas mingit vabaturu müüki elanikkonnale, vaid olemasolev kütuse kogus jaotatakse eelnevalt tehtud plaanide alusel vajalikele isikutele.
Tänapäeval tundub see muidugi võimatu müstikana aga seda on isiklikult kogetud 80`date lõpu bensiinikriisis, kus elutähtsate teenuste toimimiseks vajalik kütusekogus oli juba varem broneeritud(ostetud) ja tankla osutas sisuliselt hoiustamise ja jaotusteenust.
Väljastatud kogused kirjutati paberile tabelisse ja igapäevaselt kontrollis selleks ettenähtud töötaja väljastatud koguseid ning andis järgmise päeva väljastuse plaani.
Eraauto omanikule müüdi tollel ajal ainult 20L bensiini 1(ühes) kalendrikuus koos märkega auto tehnilisse passi kandmisega, kui üldse erakliendil õnnestus kuskilt tanklast bensiini osta.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Täna ei tea ühegi tankla personal ööd ega mütsi sellest, mis saab siis kui fekaal ventileerub. Neid lihtsalt pole keegi instrueerinud ja arvan, et ka kütusefirmad ei tea, sest pole peetud vajalikuks pidada inimesi, kes sellega tegeleks. Täiesti kontrollitud andmed, olen mitmes kohas, kui võõraid pole kuulamas, nende leti tüdrukutega juttu teinud. Mitte KEEGI pole ilmutanud midagi sellist, et nad kuidagi teavad, kuidas siis talitada.
Seepärast tuleb järeldada, et nendes "varustuskindlates" tanklates puhkeb H+24 tundi lihtsalt kaos ja politsei tuleb kas nuudiga korda pidama või võetakse seal kütust tugevama õigusega. Ja mitte varustuskindlates saab kütet see, kes tuleb oma genekaga ise ja lepib personaliga kokku.
Mingeid jaotamise plaane ei ole. Kuna ma oleks nendes ka osaline, siis küllap teaksin sellest. Täna ma tean vaid paari tankla koordinaate, kust peaks teoorias saama. Praktika on muidugi selline, et mitu tanklaketti on asja "lahendanud" Ramirendi kliendiks astumisega ja loodavad, et kui kriis puhkeb, siis toovad sealt geneka ja voilaa. Mina sellesse ei usu, on meie mehed enam kui kord sealt tühjalt tagasi tulnud, sest keegi tuli pool tundi varem. Maksavad ainult reaalselt olemasolevad genekad, kütuse ja õpetatud personaliga.
Täna on nt haiglatel päris suure võimsusega genekad, ikka sadu kilovatte. Sinna paaki läheb tonn kütust, mismoodi kujutatakse ette selle kohale toomist? Haigla autojuht läheb seisab 4 tundi järjekorras ja toob siis autos olevate 5-liitriste aknapesu kanistritega? Sellise asja teenindamine vajab juba minimaalselt tankurhaagist ja kütuse pumpamise võimekust, 1000 liitrist paaki pole võimalik kanistritega täita. Järelikult peavad olema ka kütuse puutumatud tagavarad juba objektidel. Mida ei ole.
Seepärast tuleb järeldada, et nendes "varustuskindlates" tanklates puhkeb H+24 tundi lihtsalt kaos ja politsei tuleb kas nuudiga korda pidama või võetakse seal kütust tugevama õigusega. Ja mitte varustuskindlates saab kütet see, kes tuleb oma genekaga ise ja lepib personaliga kokku.
Mingeid jaotamise plaane ei ole. Kuna ma oleks nendes ka osaline, siis küllap teaksin sellest. Täna ma tean vaid paari tankla koordinaate, kust peaks teoorias saama. Praktika on muidugi selline, et mitu tanklaketti on asja "lahendanud" Ramirendi kliendiks astumisega ja loodavad, et kui kriis puhkeb, siis toovad sealt geneka ja voilaa. Mina sellesse ei usu, on meie mehed enam kui kord sealt tühjalt tagasi tulnud, sest keegi tuli pool tundi varem. Maksavad ainult reaalselt olemasolevad genekad, kütuse ja õpetatud personaliga.
Täna on nt haiglatel päris suure võimsusega genekad, ikka sadu kilovatte. Sinna paaki läheb tonn kütust, mismoodi kujutatakse ette selle kohale toomist? Haigla autojuht läheb seisab 4 tundi järjekorras ja toob siis autos olevate 5-liitriste aknapesu kanistritega? Sellise asja teenindamine vajab juba minimaalselt tankurhaagist ja kütuse pumpamise võimekust, 1000 liitrist paaki pole võimalik kanistritega täita. Järelikult peavad olema ka kütuse puutumatud tagavarad juba objektidel. Mida ei ole.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Lauri Läänemets: sõja korral oleksid Eesti elanikud suuresti kaitseta.
https://www.err.ee/1608757696/lauri-laa ... i-kaitseta
https://www.err.ee/1608757696/lauri-laa ... i-kaitseta
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Artiklist..
Ise sain enda teadmisele kinnitust, et Riigil/päästeametil on siiski olemas plaan, mida annab/saab vähemalt arutada.
Diagonaalis sain aru, et plaan on siiski suuresti ainult teoreetiline, aga asi/plaan on seegi..
Hea, reaalset olukorda kokkuvõttev, kirjatükk. Samas, ei midagi uut.Neljapäeval (täna?) arutabki riigikogu korralisel istungil olulise tähtsusega riikliku küsimusena päästeameti elanikkonnakaitse plaani..
Ise sain enda teadmisele kinnitust, et Riigil/päästeametil on siiski olemas plaan, mida annab/saab vähemalt arutada.
Diagonaalis sain aru, et plaan on siiski suuresti ainult teoreetiline, aga asi/plaan on seegi..
Klassikutelt.. : Seame sammud ühte ritta, hakkame kõik homme pihta!
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Eelmine infovoldik sai lisalehe ning lillelastele ilmus uus äpp ..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Ei tahtnud nii "julmalt" kriitiline olla
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Nupuke Läänemetsa kommentaarist
1,0 bar vastupidavust tagab 500 kilotonnise õhuplahvatuse korral varjendi tereveksjäämise alates 2,4 km epitsentrist. See on juba küllaltki tõsine ehitis, sest üldiselt kuni 5 km epitsentrist jääb järgi suht lage rusuväli, mõnede eriti tugevate ehitiste postid jäävad ehk püsti.
S2 ehk 2,0 bar tagab samasuguse paugu korral varjendi terveks jäämise alates 700 m epitsentrist. S6 ehk need suured kaljuvarjendid (6,0 bar) 200 m epitsentrist ehk tulekera all.
Siin on põhimõtteline viga. Soomes ei ole mitte mingid "varjumiskohad" (mille sisu on nõrkade kaitseomadustega keldritele siltide panek), vaid varjendid. Nõrgim, mida lubatakse ehitada, on S1, mis kannatab ülerõhku 1,0 bar ja kuhu võib mahutada kuni 140 inimest (suurem peab olema juba S2, 2,0 bar).Kuid need on kõigest avalikud varjendid. Kokku on 600 000 elanikuga Helsingis varjumiskohti 900 000 inimesele, sest seadus näeb ette, et iga elumaja rajamisel oleks sinna ehitatud ka varjumiskoht. Igapäevaselt on need sisuliselt keldriboksid ja hoiuruumid, kuid ühendatud korraliku ventilatsioonisüsteemiga selleks, et varjumisvajaduse korral oleks inimesed seal hoitud ja kaitstud.
1,0 bar vastupidavust tagab 500 kilotonnise õhuplahvatuse korral varjendi tereveksjäämise alates 2,4 km epitsentrist. See on juba küllaltki tõsine ehitis, sest üldiselt kuni 5 km epitsentrist jääb järgi suht lage rusuväli, mõnede eriti tugevate ehitiste postid jäävad ehk püsti.
S2 ehk 2,0 bar tagab samasuguse paugu korral varjendi terveks jäämise alates 700 m epitsentrist. S6 ehk need suured kaljuvarjendid (6,0 bar) 200 m epitsentrist ehk tulekera all.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Loogiliselt võttes peaks mõni kütuseauto hulgilaost paagi diislit täis võtma ja iga päev kriitilistele suurtarbijatele ringi peale tegema. Kas see nii on planeeritud, ei tea. Aga oleks teostav.Kapten Trumm kirjutas: ↑20 Okt, 2022 11:38 Täna on nt haiglatel päris suure võimsusega genekad, ikka sadu kilovatte. Sinna paaki läheb tonn kütust, mismoodi kujutatakse ette selle kohale toomist? Haigla autojuht läheb seisab 4 tundi järjekorras ja toob siis autos olevate 5-liitriste aknapesu kanistritega? Sellise asja teenindamine vajab juba minimaalselt tankurhaagist ja kütuse pumpamise võimekust, 1000 liitrist paaki pole võimalik kanistritega täita. Järelikult peavad olema ka kütuse puutumatud tagavarad juba objektidel. Mida ei ole.
-
- Liige
- Postitusi: 277
- Liitunud: 12 Jaan, 2014 18:11
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Aastaid tagasi olin ise tunnistajaks kuidas ühe Viljandimaa väiketankla juures peale suuremat tormi asjad käisid. Vool oli ära ja õues vurras väike elektrigeneraator. Keegi kuskil askeldas, aga selle aja jooksul, kui ise seal ootasin, mingit kütust kuskilt kätte ei saadud. Sai lihtsalt edasi sõidetud....
Kas nüüdseks on meil asjad paremuse poole liikunud? Kas suurema voolukatkestuse puhul on süsteemid nii seatud, et kerge vaevaga oleks võimalus maa alt kütus kätte saada. Vanasti olid tsisternid ikka õues värske õhu käes, kui muidu ei saanud, lasti kütusel lihtsalt vabalt voolata. Sellised toredad väiketanklad(kolhoosi jne.) söödi meil ju ka kenasti suuremate poolt välja. Ja igasugused euronõuded jne. Ja kes tegi? Meenub ennemuistne muinasjutt.... Ise tegi, ise tegi. Kriisiolukordades oleks sellistest väiketanklatest igal juhul abi olnud. On seda voolu siis või ei ole, kütust saab ikka. Ja kõige parem asi oli selle juures see, et selliseid väiketanklaid oli igal pool.
Kas nüüdseks on meil asjad paremuse poole liikunud? Kas suurema voolukatkestuse puhul on süsteemid nii seatud, et kerge vaevaga oleks võimalus maa alt kütus kätte saada. Vanasti olid tsisternid ikka õues värske õhu käes, kui muidu ei saanud, lasti kütusel lihtsalt vabalt voolata. Sellised toredad väiketanklad(kolhoosi jne.) söödi meil ju ka kenasti suuremate poolt välja. Ja igasugused euronõuded jne. Ja kes tegi? Meenub ennemuistne muinasjutt.... Ise tegi, ise tegi. Kriisiolukordades oleks sellistest väiketanklatest igal juhul abi olnud. On seda voolu siis või ei ole, kütust saab ikka. Ja kõige parem asi oli selle juures see, et selliseid väiketanklaid oli igal pool.
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
Nõukaaegsed "tünnid" olid ühekordse seinaga ja neid kippusid vargad külastama.TALUPOEG TALUJA kirjutas: ↑20 Okt, 2022 19:21 ... Vanasti olid tsisternid ikka õues värske õhu käes, kui muidu ei saanud, lasti kütusel lihtsalt vabalt voolata. Sellised toredad väiketanklad(kolhoosi jne.) söödi meil ju ka kenasti suuremate poolt välja. Ja igasugused euronõuded jne. Ja kes tegi? Meenub ennemuistne muinasjutt.... Ise tegi, ise tegi. Kriisiolukordades oleks sellistest väiketanklatest igal juhul abi olnud. On seda voolu siis või ei ole, kütust saab ikka. Ja kõige parem asi oli selle juures see, et selliseid väiketanklaid oli igal pool.
Maapealse (topeltseinaga)mahutiga komplekttanklad on tänapäevalgi täitsa olemas, kuigi enamuses on need ettevõtete teritooriumitel oma transpordi jaoks.
Isegi Naissaarel ja Piirissaarel on selline tankla.
Näiteks:
Ja iga huviline võib ka omale osta nõuetekohase tankla. :https://www.stokker.ee/diiselkutuse-tan ... -c-7862-ce
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Tsiviilkaitse elik kodanikukaitse tänases Eestis
See eeldab detailiseeritud tegevusplaani, mis on kõigile osalistele teada, õppustel läbi harjutatud jne. Muidu takerdub hea mõte kohe pisikeste takistuste taha, näiteks terminaalis puudub varutoide, autojuht on kaitseväkke kutsutud (kütuseautode juhid ei kuulu mingisuguse vabastuse alla) jne jne jne.
Loomulikud, hea tahtmisega on ka ad hoc võimalik midagi teha (kasvõi verd köhida), aga ettevalmistatud ja läbi harjutatud tegevus tagab parima tulemuse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist