Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
krijgsvolk
Liige
Postitusi: 784
Liitunud: 09 Aug, 2009 9:40
Asukoht: Jõgevamaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas krijgsvolk »

alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen. Korduvalt. Mõningaid aegu tagasi, kui veel teenistuses olin. Tegelikult ohtlik küll. On kogemusi. Samas võib tüüp mõne kindlalt surnuks sõita kui jätkab. Nii linnas kui maal. Oleneb sellest kuidas rodeo lõpeb ja kui väärtuslik saak kriminaalses mõttes roolis on. Ise ajasin ka ca 20 aastat taga. Pääses minema. Ise panin paugu. Auto kanti maha. Paarimees ja mina pääsesime kergelt, meid ei kantud maha. Ausalt ei oska soovitada. Minu ajal autod sitemad ja abitehnikat vähem.
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

taara kirjutas: 29 Nov, 2022 21:55
mayor kirjutas: 29 Nov, 2022 21:43
alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen ja korduvalt seda kõike teind ja olen ka loobunud järgi sõitmisest, sest see ei olnud mitte kuidagi otstarbekas. Esimene aasta arvasin ka, et tohutu järgi sõitmine päästab elusi aga tegelikult ei päästa see midagi. Kaamera osas autol. Võib olla joppamine aga krimjoobes juhi kohta sain ilusti nii juhi, auto reg nr. Juht arvas, et kiirelt tõmbab peitu aga mul oli kaadris ilusti juht näha ja sai oma karistuse kätte.
Minu jaoks ei olnud nagunii karistamine päeva eesmärk. Minu eesmärk oli siiski pakkuda inimestele turvatunnet, mitte rämedat trahvimist vöi karistamist.
Ja mille eest karistati seda krim.joobes juhti?
Mis sa ise arvad. Kriminaalses joobes sõiduki juhtimise eest karistati. Kuna ma nägin ise kes oli roolis. Sain mõni hetk hiljem ta kätte ilma hullupööra kihutamist. Kaamerast sain ka kinnitust, et tema oli roolis. Alkoholinäit väljahingatavas õhus sai tõendusliku alkomeetriga ka kinnitatud ja materjalid läksid menetlejale. Karistada sai. Küll tingimisi nagu ikka meil riigis kombeks. Kuna tegemist oli asotsiaalse isikuga, siis õnneks tal raha polnud uut autot osta. Juhilube tal polnud mida äre võtta.
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

krijgsvolk kirjutas: 29 Nov, 2022 23:17
alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen. Korduvalt. Mõningaid aegu tagasi, kui veel teenistuses olin. Tegelikult ohtlik küll. On kogemusi. Samas võib tüüp mõne kindlalt surnuks sõita kui jätkab. Nii linnas kui maal. Oleneb sellest kuidas rodeo lõpeb ja kui väärtuslik saak kriminaalses mõttes roolis on. Ise ajasin ka ca 20 aastat taga. Pääses minema. Ise panin paugu. Auto kanti maha. Paarimees ja mina pääsesime kergelt, meid ei kantud maha. Ausalt ei oska soovitada. Minu ajal autod sitemad ja abitehnikat vähem.
Nõus, et on 50/50 kas edasi sõites lõpetab nii enda kui kellegi teise eluküünla või sõidab rahulikumalt kui ei hakkata kohe tulede ja viledega sappa. Eks iga rikkuja mõttemaailm on erinev ja see loterii on liikluses igapäevane. Endiste kolleegidega ikka arutlesime, et kui autodele pandaks sund piirajad peale mis ei lase kiirust ületada. Päästaks juba natukenegi.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36423
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

mayor kirjutas: 30 Nov, 2022 8:36Endiste kolleegidega ikka arutlesime, et kui autodele pandaks sund piirajad peale mis ei lase kiirust ületada. Päästaks juba natukenegi.
Saksamaa kiirteedel ei ole kiirusepiirangut, kuigi soovituslik on 130 km/h. On väga kahtlane, kas Eesti võib siin registreeritud autodel keelata välismaal sõitmist kiirustel, mis on seal õiguspärased.

Mitte et see kuidagi teemasse puutuks.
NGolf
Liige
Postitusi: 3034
Liitunud: 16 Juul, 2013 11:48
Asukoht: Sakala
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas NGolf »

Turu lähedal peatas politsei eest ära sõitva Mersu, või noh, see jäi ise hange kinni ja juht jooksis metsa. Politseinikud panid padavai sellele järele, oma 4 aastat vana Škoda jätsid teele käima, vilkurid ka vilkumas. Auto jätsid käima, sest aku oli nii läbi, et muidu poleks auto enam käivitunud. Aga maasturis oli teine mees ka, amfetamiinijoobes, tuikus üle tee, suits hambus ja istus politseiautosse. Kihutas minema, uhas 180 km/h vahepeal. Saadi lõpuks teesulus kätte. Kohtuasjas andis seletust:
"Teel oli sõiduk, mille uks oli avatud ja mootor käis. Ma olin seal kuradi karuperses (hevon v**ussa) metsateel ja kedagi polnud kuskil näha. Mõtlesin, et pean tagasi Turusse jõudma, nii et hüppasin autosse ja sõitsin minema," kirjeldas mees ülekuulamisel.

Ta väitis, et ta ei saanud aru, et oli varastanud politseiauto, kuigi autol olid politsei numbrimärgid ja selle alarmtuled olid sisse lülitatud.
Video ka: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009231725.html
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas 2korda2 »

Kriku kirjutas: 30 Nov, 2022 8:43 Saksamaa kiirteedel ei ole kiirusepiirangut, kuigi soovituslik on 130 km/h. On väga kahtlane, kas Eesti võib siin registreeritud autodel keelata välismaal sõitmist kiirustel, mis on seal õiguspärased.
See ei ole tegelikult probleem. Kui teevaldaja ütleb, et konkreetsel teel kiirusepiiranguid ei ole, siis sõida, palju torust tuleb. Kui üle 130 ei tule, siis nii ongi. Jaapanis näiteks on autodel maksimaalne kiirusepiirang peal (millise aktiga täpselt reguleeritakse, ei tea).Seejuures see piirang oli üpris madal - ehk 110kmh oli lubatud? Tõsi, ametlikel ringradadel võib kiiremini sõita. Selle tarvis uuemad (sihtotstarbelised) masinad tuvastavad oma asukohta GPS-i järgi ja ennast ringrajal leides teavitavad piiraja tühistamisest.
Jaapanis selline piirang toimib. Meil oleks tegemist järjekordse umbluu piiranguga sest:
Juha tahab nädalavahetusel naisega GO spasse tulla!? Valdis lubas lastega AHHAA keskust väisata!? Ja lõpeks need, kel piirangute-vabadus oluline, regavad oma masina lihtsalt lõunanaabrite juures (või Tšehhis).

Üldiselt on jõuametkondadel vajadused erinevad ja seega sobivad masinadki erinevad. Kiirreageerijad võivad tõesti teatud situatsioonides vajada keskmisest oluliselt võimekamaid masinaid. Kordnikule/MUPO-le piisaks 99% juhtudest ka 1.0 TSI (pärapõrgu vallas võiks see mootor olla keskmisest kõrgema kliirensiga masina peal). Õigupoolest Tallinna MUPO jaoks võib kõikse kasulikumaks osutuda mõni e-Up sarnane - suhteliselt lihtne ja väike masin, mida odav pidada. Linnavahel ülearu pikki sõiduvälpasid läbi lasta ei jõuakski.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mayor kirjutas: 29 Nov, 2022 21:43
alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen ja korduvalt seda kõike teind ja olen ka loobunud järgi sõitmisest, sest see ei olnud mitte kuidagi otstarbekas. Esimene aasta arvasin ka, et tohutu järgi sõitmine päästab elusi aga tegelikult ei päästa see midagi. Kaamera osas autol. Võib olla joppamine aga krimjoobes juhi kohta sain ilusti nii juhi, auto reg nr. Juht arvas, et kiirelt tõmbab peitu aga mul oli kaadris ilusti juht näha ja sai oma karistuse kätte.
Minu jaoks ei olnud nagunii karistamine päeva eesmärk. Minu eesmärk oli siiski pakkuda inimestele turvatunnet, mitte rämedat trahvimist vöi karistamist.
Kuid, mis saaks siis, kui tagaajamistest täiesti loobutaks?
Minu enda arvamus on, et siis hakataks lõbu pärast ringi kihutama ja sama ka igasugu rikkumsitega, seahulgas täispeaga sõitmine, kui patrulli näeb paneb minema.
On võimalus kasutada vale numbrimärke ja maski, kuidas siis karistada?
Ma ei taha siin võimalusi välja tuua, aga tegelikult saab ka numbrimärgi nägemise peale leida mitmeid viise, kuidas ise karistusest pääseda, seda juhul, kui nägu pole kuskile kaamerasse jäänud, lihtsalt peab natuke seadusi tundma ja endale kindlaks jääma.
Ma ei poolda neid variante, aga lihtsalt need on põhjused, miks ma leian, et politsei peab kahjuks taga ajama.

Praegu ju enamik kordi ikkagi ajab politsei taga, kas pole?
Sellepärast on sellel mõju ja ei sõideta meil vale numbrimärkidega ja maskides massiliselt ringi, vastasel korral paraku seda tehtaks.
Olen siia ju ka Rootsist toonud videosid, kus on üks seltskond, kes lõbustabki ennast politseil eest ära sõitmisega ja niisama ringi kihutamisega, kuna kasutavad võimsaid autosid, oskavad hästi eest ära sõita ja valenumbrimärke.
Selle seltskonna puhul on hästi näha, et isegi, kui politsei neid taga ei ajaks, kihutaksid nad niisama hullumeelselt igal pool ringi.

Ühes videos on nad juba lausa võlts politseiautoga läinud ringi kihutama, millel video lõpus küll õlirõhk ära kaob.
https://www.youtube.com/watch?v=Woc282DEJ9U


Kuidas sa kutsud selliseid korrale, kui sa neid kätte ei saa?
Üks on nendest korra kätte saadud, kuna tagaajamine juhtus ajal, kui nad seda ei planeerinud ja autol sai bensiin otsa, kuid väidetavalt on seal selline seadus, et auto tuleb koos juhiga tabada.
juht, aga jooksis minema. Auto saadi tagasi lahti kistud polstritega, kuna otsiti keelatud aineid, ei arvatud, et keegi niisama eest ära sõidab.

Üks neist on pannud niisama kihutades paugu, ajal, kui politsei taga ei ajanud.
https://www.youtube.com/watch?v=g6WjGsdTD9c&t=9s
See kinnitab hästi minu väidet, et nad kihutavad igal juhul, kuni saavad seda karistamatult teha.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Kriku kirjutas: 30 Nov, 2022 8:43
mayor kirjutas: 30 Nov, 2022 8:36Endiste kolleegidega ikka arutlesime, et kui autodele pandaks sund piirajad peale mis ei lase kiirust ületada. Päästaks juba natukenegi.
Saksamaa kiirteedel ei ole kiirusepiirangut, kuigi soovituslik on 130 km/h. On väga kahtlane, kas Eesti võib siin registreeritud autodel keelata välismaal sõitmist kiirustel, mis on seal õiguspärased.

Mitte et see kuidagi teemasse puutuks.
Siin sa eksid päris tugevalt.
Nimelt on piiramatu kiirus Saksamaal vaid valitud hulgal kiirteedel, sugugi mitte kõigil.
Teine asi on see, et Eesti saab oma turu jaoks müüa autosid oma nõuetega, vaevalt Euroliit kiiruse piiraja panemist keelab.
Kiiruse piirajast oleks meie liiklusohutusele kasu seni, kuni enamik neid ei eemalda, samas valdav enamus autosid oleks ju endiselt ilma.
Kui tahta tõesti liiklusohutust, siis paraku see kiirusepiiraja üle 120 ei tohiks lubada sõita ning isegi, siis ei taga see täit ohutust.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mart2 kirjutas: 29 Nov, 2022 20:00
parkija kirjutas: 29 Nov, 2022 19:45 Mingi uuring kinnitas et : joobes juhid pole avariide põhjus nr. 1 , joobes juhid põhjustavad vaid 20 % liiklusõnnetustest , suurim ohutegur olevat liiga suur kiirus jne , valed juhtimisvõtted , ilmselt võib mõne liiklusõnnetuse ka nutitelefonile / sotsiaalmeediale pühendumise süüks panna .
Kõikidest nimetatutest vajavad tagaajamist lisaks roolijoodikutele ainult kihutajad. Ülejäänude korralekutsumiseks pole "maantepüsse" vaja.

Ok-Ok, muidugi jäävad veel teised kurikaelad, kes üritavad oma saatuse eest põgeneda, kuid need on juba erijuhud.
Mida võimekam on politsei tagaajamistes, seda vähem on neid, kes üritavad eest ära saada, sealhulgas ka muud kurjategijad, kes pole nii erijuhud, kui sa arvad.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

parkija kirjutas: 29 Nov, 2022 19:45 Mingi uuring kinnitas et : joobes juhid pole avariide põhjus nr. 1 , joobes juhid põhjustavad vaid 20 % liiklusõnnetustest , suurim ohutegur olevat liiga suur kiirus jne , valed juhtimisvõtted , ilmselt võib mõne liiklusõnnetuse ka nutitelefonile / sotsiaalmeediale pühendumise süüks panna .
Avariide põhjuseid on kindlasti palju, kõigiga millega saab, tuleb tegeleda.
Tuleb ka silmas pidada, et kiriuse ja joobes peaga sõitmise tõttu oleks avariisid kindlasti rohkem, kui politsei oma tööd ei teeks, nagu ta praegu õnneks teeb.
Lihtsalt patrulle oleks juurde vaja, kes saaks veelgi tõhusamalt seda tööd teha.
Samuti peavad need patrullid suutma taga ajada, sest muidu on liiga lihtne karistusest pääseda.
Mis omakorda viib meid tagasi politsei sõidukipargini, milline see olema peab.

Korralik liiklusjärelvalve rahustab liiklust üleüldiselt maha, mis muudab selle oluliselt ohutumaks, selle tulemusel muutuvad ka liiklejad ise rahulikumaks.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mart2 kirjutas: 29 Nov, 2022 7:07 Mina "major" ei ole, kuid ...

Eks see kirjeldus on natuke üle vindi utreeritud, kuid mitu mõtlemise kohta on küll. Kui maanteel lihtsalt märkab patrull kihutavat X5, siis vaevalt ta teab, et seal on sees "Leedust Vytautas ja Algiris". Tegutsevad nagu alati. Kui ei kihuta, siis ilma eelinfota ei reageeri. Tõenäoliselt on ka juba numbrid vahetatud?
Praegusel ajal ilmselt igal pool piiri ei ületa ka mitte X5-ga, nii et PPA-l peaks olema võimalus (tahtmise korral) kontrollida piiriületusi.
Eks ühte-teist veel...

Mina isiklikult muretsen rohkem selle pärast, et roolijoodikud saaks teedelt koristatud - neist tuleb rohkem laipu kui "leedu Vytautastelt ja Algiristelt"! :evil:
Sa pead nägema suuremat pilti, politsei ei tohi lasta olukorda käest.
Esiteks ei tea politsei kunagi, mis rikkumist võidakse püüda varjata autos, mis eest ära sõidab.
Teiseks on eest ära sõitmine viis pääseda karistusest, ühel või teisel viisil, kui oskad.

Kui politsei lõpetaks taga ajamise, siis tekiks ridamisi probleeme, mille peale sa praegu ei tulegi.
Tohutu joobes peaga sõitmine
tohutu kiiruseületamine
erinevate kuritegude julgemalt sooritamine kuna politsei taga ei aja, siis saab alati eest ära sõita
Kõige puhul on võimalik kasutada vale numbrimärke või need üldse ära võtta.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

hjl85 kirjutas: 28 Nov, 2022 9:52
paalberg kirjutas: 27 Nov, 2022 12:12 Politseil peavadki olema keskmisest märksa võimsamad masinad, rammimiseks mõeldud bamprid jne. See kõik on elementaarne. Siis ei teki ka igasugu ebastabiilsel klientuuril kiusatust, keda on meie teedel liiklemas üllatavalt palju ja kes on oma load saanud kurat teab kuidas kui neil neid üldse on et äkki annaks gaasi ja sõidaks siiski eest ära.
Maailma lollim argument. Kuulub samasse klassi, et rangemad karistused hoiavad ära kuriteod.
Sa lihtsalt mõtled väga kitsalt ja ei näe laia pilti.
Olen siin ju korduvalt rääkinud, kui politsei eest on võimalik lihtsalt ära saada, siis on ju erinevaid viise, kuidas karistusest pääseda, kasvõi numbrimärkide eelnev ära võtmine, samuti autos kuriteo varjamine, mida hiljem enam välja ei võta.

Sa ei paista arusaavat, et praegu hoitakse paljud eest ära sõitmised ära, kuna teatakse, et poltisei saab kätte.
Kui, aga ei saaks kätte, siis kihutaks väga paljud ringi.
Samamoodi hoiab see ära mitmed rikkumised, kuna paljud ei julge rikkuda, sest võivad vahele jääda ning siis enam eest ära ei saa.

Karmimad karistused toimivad peamiselt siis, kui on ka suur oht vahele jääda.
Pikk vanglakaristus toimib juba seetõttu, kuna isik ei saa uut kuritegu sooritada niipea, kuna istub pikemalt kinni.
Viimati muutis klemmikas, 13 Dets, 2022 20:35, muudetud 1 kord kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mayor kirjutas: 28 Nov, 2022 8:23 Piisab seadusemuudatusest. Sõiduki omanik vastutab mis tema sõidukiga tehakse kui sõidukiomanik ei suuda vastupidist tõendada, siis saab ise krim asja. Suudab ära töendada, ei saa krim asja aga väärteo rikkumise saab ikka. Kui aga on süsteemne debiilidele sõidukilaenaja, siis on süsteemne rikkumine ja ikka krim asi. Lõpuks ei julgeta oma sõidukit igale jorsile anda. Rendiautodel puhul saab sama rakendada, lihtsalt juriidilisele isikule kus on rahalise karistused(krim) vöi rahatrahvid(väärtegu) suuremate summadega.
Sinu pakutud seadusemuudatus oleks selgelt põhiseadusega vastuolus ja loogikaga.
Kuidas sa saad nii kitsalt mõelda?
Inimene on siiski süütu, kuni süü tõendamiseni ja nii ongi õige.
Su loogika on umbes sama, et tõesta, et sa ei tapnud seda inimest, kui sulle hakatakse suvalist mõrva pähe määrima.

Seleta mulle ära, kuidas inimene tõestab, et tema ega tema auto ei sõitnud politseil eest ära, kui keegi tegi tema numbrimärgid järgi ja pani samasuguse auto külge?
Või keegi varastas ta auto, tegi sellega kiiremad tiirud politsei nähes ja tõi koju tagasi ning jooksis minema?
Samuti ei saa ju rendiettevõte vastutada selle eest, mida klient tema autoga teeb, see oleks jabur.
Rendiettevõtte saab vaid täita nõudeid, et annab auto üle juhiloaga ja kainele isikule ning fikseerib korralikult tema andmed.
Samuti saab rendiautodele seada nõudeid, näiteks erinevad jälgimissüteemid ja kiirusepiiraja.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mayor kirjutas: 27 Nov, 2022 17:42 Kes on igapäevaselt seda tööd teinud ja ei heieta mingitest julmadest 90ndatest. Teavad, et köige tähtsam on politseiniku turvalisus, mis ei tähenda üksi kuulikindlat varustust vaid ka majanduslik turvalisus. Need kes siin superautodest räägivad. Need vöivad oma rahakoti rauad selleks avada ja annetada PPA-le need söidukit, et teid saaks nendega taga ajada.
Need kes tahavad, et lisaks tavainimestele ka politseinikel ja nende peredel oleks Eestis hea ja turvaline elada. Need käitugu seadusekuulekalt ja ärgu heietagu mingitest tohututest tagaajamistest.
Isiklikust kogemusest võin õelda, et kui ametnik oskab kasutada videoregistraatorit ja õigel ajal see kaader sealt kätte saada, siis on võimalik väga head tõendus materjali saada. Lisaks veel kui arvestada mobiilse kiiruskaamera head pildi kvaliteeti kus on juht koos söidukimargi ja reg nr-ga ideaalselt arusaadav, siis edasi arendus ja palju odavam edasi arendus on politseisõidukitel sellised kaamerad peal.
Siin on paslik meenutada olukorda, kus noorukid röövisid takso, peksid taksojuhi läbi ja panid ta pagassi ning läksid ringi kihutama.
Ka politsei hakkas neid taga ajama, kas sinu arvates oleks õige olnud lasta neil ära sõita läbi pekstud taksojuht pagasiruumis?

Mis kasu su videoregistraatorist oleks olnud sellises olukorras?
Veel enam, kiiresti mööda vuhisevast autost ei võta sellega suurt midagi välja, veel vähem, kui on õhtu või öö.

Politseiautode maksumuse vahe on üsna väike, see ei muuda oluliselt eelarvet, meil ei ole eriti palju patrullautosid Eestis.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

mayor kirjutas: 27 Nov, 2022 11:54 Kuule klemmikas. Ma loen ja naeran so arvamusavalduste peale. Selle naeru vahele muidugi tekitab muret ka. Kas sa töötad politseis, et autode kohta arvamust avaldad. Kui töötad, siis ausalt öeldes kirjuta siia ka kui tööl oled, siis tean, et kergelt ebastabiilne ametnik kihutab politsei autodega. Üldpildis, kas sa klemmikas kujutad ette tagaajamist kiirusel 210 meie riigis. Meil on neid sirgeid teid kangesti vähe. Enamus teedel 210 olgu see bugatti vöi mingi vana bemmi ront, väikse vea tegemisel löppeb fataalselt.
Ei ma ei tööta PPA-s, aga mõistan hästi selle organisatsiooni vajadust ja kui rasket tööd nad teevad.
Liiklusohutus ja turvalisus on mulle südameasi.
Miks sa mõtled nii kitsalt? Sa naerad tegelikult enda kitsa mõtlemise üle praegu, mitte minu.

Sa mõtled, et tagaajamine on ohtlik, aga millegipärast ei taha sa aru saada sellest, kui ohtlikuks läheb liiklus, kui enam taga ei aetaks.
Kas sa tõesti arvad, et liiklushuligaanid ei hakkaks hullunult ringi kihutama, kui politsei lõpetaks praegused tagaajamised?
Loomulikult hakkaks, sa ei kujuta ette, milline ralli läheks maanteedel ja linnavahel lahti, lisaks täispeaga sõitmised.
Samuti igasugu muud kurjategijad saaksid siis vabamalt oma kuritegusid sooritada, kuna teaksid, et saavad politsei eest alati ära oma kiire autoga.

Korra on ohtlik 210-230ga taga ajada, aga kas sa selle peale ei tule, et see üks tagaajamine hoiab ära võibolla 50 teist sellist tagaajamist?
Sest teised potentsiaalsed rikkujad näevad, et ei saa midagi politsei eest minema, tullakse suure kiirusega järgi.
Siinkohal loomulikult avaldangi tunnustust meie praegustele tublidele politsenikele, kes kasutavad autode võimekust, niipalju, kui seda on ja ajavad suurtel kiirustel taga.
Selles osas olen ma uhke meie politsei üle, nad ei lase põgenejat nii kergelt minema.

Rootsi on ehe näide, seal üks grupp lõbustab ennast politseil eest ära sõitmisega ja muidu kihutamisega, seda just seetõttu, kuna politsei pole võimeline neid püüdma.
Saatsin nende linke ka enne, aga saadan veel ühe.
See näitab, kui üle nad lihtsalt on ja ei karda mitte midagi ja politsei on võimetu nende vastu.
https://www.youtube.com/watch?v=VYeQOsfsu9I

Nemad suudavad seda teha, kuna nad on võimekamad, kui enamik teisi ja neil on ka võimekad autod.
Kuid, kui politsei enam üldse taga ei ajaks, siis saaks ju pea kõik käia sedasi ringi kihutamas ja mõtle, kui palju liiklussurmasid siis oleks?
Siinkohal oleks paslik meenutada, et 1991 aastal oli Eesti liikluses 491 hukkunut.
90ndate kohta on teada, et kui tulid uued kiired lääne autod, siis kihutati päris usinalt, mäletan seda isegi, et Tallinn-Tartul sõites oli tavaline, et mõni lendur mööda kihutas.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline