Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

parkija kirjutas: 22 Dets, 2022 21:20 Kuulge kiire sõidu fanaatikud
1. Politsei ei võta maha vaid peatab ja vajadusel kontrollib .
2. 200 km/h pole mingi kiirus tänapäeval , omal ajal Mazda 626 oma 1,8l mootoriga eriti üle 180 ei "käinud" , Nissanid, täielik möödapanek , need ei pööranud ka .

Mis nüüd tagaajamisse puutub siis , minu arvates oli palju ohtlikum joosta joobes juhi poolt juhitud sõiduauto kõrval , ronida sisse liikuva sõiduki juhiuksest kui samal ajal juht kobis kõrvalistmele ja muutis kiirust gaasipedaaliga , seisma ma ta raipe sain ,enda kiituseks pean mainima : suutsin end taltsutada ja molli talle ei andnud .
Vabandan, et end slängi unustasin. Õige meeldetuletus.
Ja muidugi on tehtud ohtlikke tegevusi mis oleks võinud lõppeda väga kurvalt aga õnneks ei juhtunud. Neist õnneks valjult ei räägita ka.
Seda enam ei meeldi mulle klemmika paaniline tagaajamis fanaatika.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 324
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 22 Dets, 2022 16:34 Nende RS6te ülalpidamiskulu kasvab kosmiliseks, kui nendega hakatakse hollywoodi stiilis tagaajamisi tegema.
Need eeldavad ikka Superbist mitu korda paksemat rahakotti ka.
RS6 ülalpidamiskulu on ka ilma tagaajamiseta täitsa teiselt planeedilt.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Crispy »

Kui nüüd tulla tagasi fantaasiatest pärisellu, siis lisaks Seat Tarracodele on politsei hankinud ka Toyota RAV4 linnamaastureid. Nii politseivärvides kui ka eravärvides masinaid.
Eravärvides politsei linnamaastureid polegi siinmaal vist varem olnud? Kindlasti ehmatab mõne ära kui selline masin järsku vilkurid peale paneb. Otsekui pauk luuavarrest.
Sten1111
Liige
Postitusi: 154
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Sten1111 »

150kw tundub käitsa optimaalne. Lugesin paar viimast lehte läbi ja tahaks öelda et võimsusest tähtsam on nelivedu. Peast ei tea kas vito bussid on neil neli või tagaveolised. Ise sõidan ka taolise tagavedusega ja tean kui aeglane see on tänase lumise ilmaga. Kui mul oleks nelivedune mingi sõiduauto ja politseil tagaveoline vito siis ma julgen väita et nad ei saaks elusees mulle järgi kuskil nõmme tänavate vahel.
Üks asi meenus veel. Olete te vaadanud mis rehvid politsei sõidukitel all on? Ma olen mitu korda suht pastlaid näinud. Teoorias peaks neil olema palju karmimad nõuded rehvidele, eriti talvekatele
smr
Liige
Postitusi: 868
Liitunud: 05 Sept, 2011 7:07
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas smr »

Sten1111 kirjutas: 09 Jaan, 2023 18:36 Peast ei tea kas vito bussid on neil neli või tagaveolised. Ise sõidan ka taolise tagavedusega ja tean kui aeglane see on tänase lumise ilmaga.
Tagavedu :( See on päris suur probleem :(
Väino
Liige
Postitusi: 680
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Väino »

Ma olen küll esiveolisi Vitosid näinud. Tagavedu liiguks praegu ainult siis kui liivakotid kuudis on.
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

Sten1111 kirjutas: 09 Jaan, 2023 18:36 150kw tundub käitsa optimaalne. Lugesin paar viimast lehte läbi ja tahaks öelda et võimsusest tähtsam on nelivedu. Peast ei tea kas vito bussid on neil neli või tagaveolised. Ise sõidan ka taolise tagavedusega ja tean kui aeglane see on tänase lumise ilmaga. Kui mul oleks nelivedune mingi sõiduauto ja politseil tagaveoline vito siis ma julgen väita et nad ei saaks elusees mulle järgi kuskil nõmme tänavate vahel.
Üks asi meenus veel. Olete te vaadanud mis rehvid politsei sõidukitel all on? Ma olen mitu korda suht pastlaid näinud. Teoorias peaks neil olema palju karmimad nõuded rehvidele, eriti talvekatele

Praeguste tagaveolistega nalja saanud kõvasti. Politsei territooriumil kinni jäänud lumme ja tee ääres liiklusjärelvalvet tehes kinni jäänud.
Kord oli nii, et tundus nagu juht kasutaks telefonis sõidu ajal. Lõplikult me seda teada ei saanudki kuna kui mõtlesin, et sõidaks järgi, siis auto ei liikunud. Rattad taga liikusid aga auto mitte sentimeetritki.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Väino kirjutas: 09 Jaan, 2023 21:44 Ma olen küll esiveolisi Vitosid näinud. Tagavedu liiguks praegu ainult siis kui liivakotid kuudis on.
Esiveoline oli vaid Vito esimene põlvkond (see mis jubedalt roostetas ja lagunes). Järgmised tagaveolised või nelikud.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas isakene »

AMvA kirjutas: 10 Jaan, 2023 10:18 Esiveoline oli vaid Vito esimene põlvkond (see mis jubedalt roostetas ja lagunes). Järgmised tagaveolised või nelikud.
Ei vasta tõele. Esiveolised Vitod täiesti saadaval, pigem lugu selles, et suuremad/võimsamad versioonid on ainult tagaveolisena. Näiteks
https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/vito/mixto

Ning olles paari I gen Vitoga mõnisada tuhat läbi sõitnud, võin kinnitada, et ei lagune ta eriti kusagilt, täiesti vastupidav auto. Rooste poolest muidugi õudus kuubis.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

https://www.delfi.ee/artikkel/120128210 ... ines-kinni

Kas mõne arvates oleks politsei pidanud loobuma tagaajamisest, et las röövib autosid ?
Selge näide tagaajamise vajalikkusest.

mayor, kui sulle on võõrad 200 km/h ja peale tagaajamised ning ilma nendeta oled kõik kätte saanud, siis ei ole sul ilmselt eriti reaalset politseitöö praktikat.
Nagu on ka selgelt näha ei ole sul väga reaalset mõtlemist, kuna sulle on ridamisi toodud juba põhjuseid, miks peab taga ajama, kuid sa ei vasta nende peale mitte midagi tarka ega sisukat, lihtsalt ajad oma joru edasi, mis on ebaloogiline jutt.
Kuna sinu moodi talitades, et taga ajada ei tohi, oleks väga palju ära pääsejaid, sa ei mõtle ka väga sellele, et kuidas mõni teine patrull maha võtab, kui ta on 20km kaugusel või kui ta ei tea, kuhu põgeneja läks, kuna ta kadus tagaajaval patrullil silmist.

Siin on üks mingi 20a tagasi olnud tagaajamine Eestis, 228 km/h vana Opel Vectra B-ga.
https://www.youtube.com/watch?v=hqQYwsmx3pc
Põgeneja peatus lõpuks ise, aga selgelt ainult seetõttu, kuna politseinik roolis ja auto olid piisavad, et sabas püsida.

Siin on üks 13a tagasi olnud juhtum, kus Audi A8 sõitis 249 km/h ja politsei teda kätte ei saanudki.
Juht jäi ka karistuseta, auto küll veeti minema, aga tuli aresti alt vabastada ja omanikule tagastada.
https://elu.ohtuleht.ee/327117/mullu-25 ... aristuseta

Tollane võimsam Opel Vectra C küll kihutas järgi, mis jaksas oma maksimumkiirusel mingi 230 km/h, aga kahjuks ka sellest ei piisanud, olukord, kus tänapäevane 200kW Superb võib asjaolusid muuta ja põgeneja kätte saada.

Siin põgenes mootorrattur 300 km/h ja motopolitsei sai ta kätte, kuna ajas teda ka karmilt taga, piisavalt kiire mootorrattaga.
https://forte.delfi.ee/artikkel/2413572 ... mh-pogenes


Samuti on ajaloos hulk eest ära saamisi peamiselt motikate poolt, aga ka autode, mis on olnud lihtsalt kiiremad, kui politseiautod.

Ehk siis karme tagaajamisi tuleb piisavalt ette ja 180-200 km/h eest ära sõitmine pole mitte mingi haruldus.

Siin on ka hulk suurel kiirusel sõitjaid, kellega politseil on tulnud tegeleda ja mis selgelt vajavad kiiret politseiautot.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/2768 ... 2009-kaart

Jälle tagaajamine, kus kiirused ulatusid ligemale 200 km/h, aga tänu piisavalt võimekatele politseinikele ja politseiautodele saadi ta kätte.
https://www.delfi.ee/artikkel/92761431/ ... siili-abil

See kõik on ka ehe näide sellest, kui politseil oleks aeglasemad autod või nad taga ei ajakski, kui paljud siis eest ära saaks.
Õnneks neil hetkel on siiski päris head autod ja ajavad taga ka, mistõttu selgelt jääb enamik mitte peatumisi ära ja teisted enamik saadakse kätte.

Siin jäigi politseiautol võhma väheks, et Porsche kätte saada.
https://www.youtube.com/watch?v=fGCcoJHhUrc


Läbi ajaloo on neid lugusid niivõrd palju, kus üritatakse politsei eest ära saada ja seda kiirusel 200 km/h või rohkem, et pole üldse mitte midagi vaieldagi, et tagaajamine ja piisavalt kiired politseiautod on vajalikud.
Mis lubab sul arvata, et ma ainult tagaajamistest mõtlen? Autodega seoses lihtsalt on teemaks just need.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

klemmikas kirjutas: 14 Jaan, 2023 22:41 https://www.delfi.ee/artikkel/120128210 ... ines-kinni

Kas mõne arvates oleks politsei pidanud loobuma tagaajamisest, et las röövib autosid ?
Selge näide tagaajamise vajalikkusest.

mayor, kui sulle on võõrad 200 km/h ja peale tagaajamised ning ilma nendeta oled kõik kätte saanud, siis ei ole sul ilmselt eriti reaalset politseitöö praktikat.
Nagu on ka selgelt näha ei ole sul väga reaalset mõtlemist, kuna sulle on ridamisi toodud juba põhjuseid, miks peab taga ajama, kuid sa ei vasta nende peale mitte midagi tarka ega sisukat, lihtsalt ajad oma joru edasi, mis on ebaloogiline jutt.
Kuna sinu moodi talitades, et taga ajada ei tohi, oleks väga palju ära pääsejaid, sa ei mõtle ka väga sellele, et kuidas mõni teine patrull maha võtab, kui ta on 20km kaugusel või kui ta ei tea, kuhu põgeneja läks, kuna ta kadus tagaajaval patrullil silmist.

[...]
Mind reaalse politseitöö puudumises süüdistada? Olen korduvalt küsinud. Kui palju klemmikas ise on politseitööd teinud. Seda vastust pole. Kui oma hinnangut tagaajamisest jätkuvalt ainult internetist leitud videote järgi annad, siis ära rohkem peale võta. Kordan juba kes teab mitmendat korda. POLITSEI TÖÖ EI OLE IGAPÄEV KEDAGI TAGA AJADA. Muidugi seda võib juhtuda. Kui olukord nõuab, siis seda ka tehakse aga politsei töö ei keerle igapäev mingite tagaajamiste ümber.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Miks sa kogu aeg hiilgad kitsa mõtlemisega ja mitte mõtlemisega ja samal ajal mitte millegi sisulise ütlemisega?
See kõik viitab sellele, nagu oleks sul praktikat vähe.

Ma pole ju mitte kuskil öelnud, et see ainult tagaajamistest koosneb, aga neid tuleb iga kuu mitu ette ja aeg-ajalt tuleb ette ka mõni kiirem ning selleks tuleb valmis olla.
Nagu lisaks ka ütlesin, siis politsei hea võimekus tagaajamiste alal hoiab ära enamiku eest ära sõitmisi.

Ma ei peagi ise olema politseitööd teinud selleks, et näha, mis reaalselt toimub ja ma oskan loogiliselt mõelda.
Ma mõistan politseitööd patrullide osas selgelt rohkem, kui enamik inimesi, selle kohta saab ju igalt poolt infot, meediast, tänavalt, ise mõne politseinikuga vesteldes.
Edasi saab juba ise loogiliselt mõelda ja järeldusi teha.
Olen ka palju vaielnud igasugu kihutajatega ja muidu liiklusesse väga vale suhtumisega inimestega, mistõttu on kenasti näha ka politseitöö vajalikkus.
Lisaks olen märganud, kuidas mitmed inimesed ei mõista politseitööd ja kelle arvamus pole neist õige.


Sa ilmselt ei lugenud mu postitust ka korralikult, kus ma seda teemat juba viimase lausega puudutasin, et autode puhul loomulikult ma räägin tagaajamistest, ma tean väga hästi, et kogu politseitöö on vajalik, pole selle vastu ka vaielnud.
Muud teemad ei ole minu jaoks nii huvitavad, et neil väga rääkida, kuigi võiksin ka neil teemadel veidi rääkida, aga need taanduvad pigem sellele, et politseile oleks lisaraha vaja, et rohkem politseinikke ja uurijaid palgata.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
mongol
Liige
Postitusi: 1296
Liitunud: 13 Aug, 2008 21:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mongol »

klemmikas kirjutas: 14 Jaan, 2023 23:36 Ma ei peagi ise olema politseitööd teinud selleks, et näha, mis reaalselt toimub ja ma oskan loogiliselt mõelda.
Ma mõistan politseitööd patrullide osas selgelt rohkem, kui enamik inimesi, selle kohta saab ju igalt poolt infot, meediast, tänavalt, ise mõne politseinikuga vesteldes.
Edasi saab juba ise loogiliselt mõelda ja järeldusi teha.
Siinkohal võib julgelt väita, et ära rohkem mõtle loogiliselt. Pealtvaatamine ja vestlemine ei anna sulle täielikku pilti, kui ise asjas sees pole (olnud).
professional retard
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas klemmikas »

Loogilise mõtlemisega saab väga palju asju selgeks ja kas ma olen väitnud, et mul on politseitööst täielik ülevaade?
Ei ole seda kordagi väitnud, paistab, et sa ei lugenud mu juttu väga mõttega.

Kuid mul on politseitööst piisav ülevaade, et aru saada, mida nad iga päev taluma peavad igasugu lällavate joodikute, pättide ja liiklushuligaanide näol jne.
Samuti on ju selgelt näha, et tagaajamisi on piisavalt ja seda ka suurtel kiirustel, mis selgelt näitab välja ka piisavalt võimeka politseiauto vajaduse, millega me jõuame tagasi siia teemasse.

Või su eesmärk oligi enda arvates praegu lihtsalt ära panna? Mis muidugi üldse välja ei tulnud sul.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Sten1111
Liige
Postitusi: 154
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Sten1111 »

Ma küsiks hoopis teadjate käest et kas autojuhi väljaõpe politseikoolis on okei? Vahest näed uudistes kuidas noored mehed ja neiud patrullauto roolis asjatavad. Ma julgen arvata et enne kui neile 200kw autod anda tuleks tõsiselt panustada nende sõiduoskustele. Oleme ausad, autokoolis ju sõitma eriti ei õpeta, vaevalt seal politseikoolis ka imesi tehakse. Kui läheb tagaajamiseks siis ma arvan et sõiduoskus on palju olulisem kui võimekas auto. Kindlasti on ka situatsioone kus on jõudu rohkem vaja kui mõistust.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist