Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

TALUPOEG TALUJA kirjutas: 28 Nov, 2022 9:46 Näiteks laenad auto naabrimehele kasutada, (õnneks naabrimehed on korralikud mehed!) Sõidab auto kraavi,teeb muid lollusi ja kõnnib minema. Vastutab omanik? Mis sest, et ise tead kellele auto andsid. Naabrimees ajab valet, omanik ei suuda tõestada, et ta auto andis naabrimehele, too jälle kellegile edasi jne. Lõpuks pannakse siis autoomanik kõige eest vastutama? Sel juhul peab siis ikka vaatama kellele autot üldse laenad. Maal ikka öeldakse, et naist autot ja mõnda muud asja välja ei laenutata.... :mrgreen:
Selliste idiootsete ettepanekute tegijatel palun tutvuda EV PS-e § 22-ga.
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

paalberg kirjutas: 27 Nov, 2022 12:12 Politseil peavadki olema keskmisest märksa võimsamad masinad, rammimiseks mõeldud bamprid jne. See kõik on elementaarne. Siis ei teki ka igasugu ebastabiilsel klientuuril kiusatust, keda on meie teedel liiklemas üllatavalt palju ja kes on oma load saanud kurat teab kuidas kui neil neid üldse on et äkki annaks gaasi ja sõidaks siiski eest ära.
Maailma lollim argument. Kuulub samasse klassi, et rangemad karistused hoiavad ära kuriteod.
ivo86
Liige
Postitusi: 76
Liitunud: 07 Nov, 2011 6:21
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ivo86 »

hjl85 kirjutas: 28 Nov, 2022 9:52
paalberg kirjutas: 27 Nov, 2022 12:12 Politseil peavadki olema keskmisest märksa võimsamad masinad, rammimiseks mõeldud bamprid jne. See kõik on elementaarne. Siis ei teki ka igasugu ebastabiilsel klientuuril kiusatust, keda on meie teedel liiklemas üllatavalt palju ja kes on oma load saanud kurat teab kuidas kui neil neid üldse on et äkki annaks gaasi ja sõidaks siiski eest ära.
Maailma lollim argument. Kuulub samasse klassi, et rangemad karistused hoiavad ära kuriteod.
Mõtle nüüd natuke. Sa vaatad liiga kitsast vaatevinklist. Tal vb ei olnud kõige õnnestunum sõnastus, aga siiski point on.

Kui politsei sõidaks ainult 1.0 skoda fabiatega, oleks eest ära põgenejaid rohkem. Tänapäeval küll see osakaal kukub, sest andmeside ja salvestamine aitab, aga siiski on neid eest ära sõitjaid päris palju ka praegu.
Kui ma teaks, et ma saan väga suure tõenäosusega eest ära (näiteks tsikliga. Skoda fabial poleks võimalustki), siis äkki tuleb kiusatus?
Kui sõitjat kätte ei saa ja nr-t ka taga pole, siis ei saa trahvi ka teha.
Eriti noorena pakub põnevust selline asi :)


Ja väide, et karistuse rangus ei ole seotud kuritegude arvuga - on vale. Küsimus on, millises suhtes ja milliste kuritegude puhul. Aga seos on olemas 100% ning kaldub ikka selles suunas, et rangem karistus vähendab rikkumiste arvu. Iseasi, et millal ja kui palju.
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

Pidasin rohkem silmas seda: rammimiseks mõeldud pamperid, mõne soovitatud RS6-se jms. hetke š█kodad on täiesti piisavad
Ja väide, et karistuse rangus ei ole seotud kuritegude arvuga - on vale. Küsimus on, millises suhtes ja milliste kuritegude puhul. Aga seos on olemas 100% ning kaldub ikka selles suunas, et rangem karistus vähendab rikkumiste arvu. Iseasi, et millal ja kui palju.
Kas pead silmas kuritegusid või väärtegusid kui kirjutad rikkumistest?
Ja kusjuures karistuste ulmeliseks keeramine ei vähenda kuritegevust. Kuritegu toimepannes ei mõelda, et kui jään vahele. see pannakse toime mõeldes ikka, et ei jääda vahele. Kui karistuse meeletu karmus vähendaks siis peaks riikide skus kehtib surmanuhtlus vastavad teod sisuliselt nullis olema.
google aitab ka kui soovid uuringuid lugeda. Mõni näide
https://newsroom.unsw.edu.au/news/busin ... eter-crime
https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... the-expert
https://www.helsinki.fi/en/news/economi ... t-question

Süütegusid vähendab vältimatu teadmine vahele jääda. See on ainus asi, mis vähendab süütegusid.
taara
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

mayor kirjutas: 28 Nov, 2022 8:23Piisab seadusemuudatusest. Sõiduki omanik vastutab mis tema sõidukiga tehakse kui sõidukiomanik ei suuda vastupidist tõendada, siis saab ise krim asja. Suudab ära töendada, ei saa krim asja aga väärteo rikkumise saab ikka. Kui aga on süsteemne debiilidele sõidukilaenaja, siis on süsteemne rikkumine ja ikka krim asi. Lõpuks ei julgeta oma sõidukit igale jorsile anda. Rendiautodel puhul saab sama rakendada, lihtsalt juriidilisele isikule kus on rahalise karistused(krim) vöi rahatrahvid(väärtegu) suuremate summadega.
Tuligi ära see, mida ma ootasin. Ei tea asjast midagi, aga targutama ja õpetama olen kõva mees.

Muideks. Liiklusseaduses on punkt olemas, kus on omaniku vastutus sees.

Liiklusseadus

§ 261. Mootorsõiduki omaniku või vastutava kasutaja kohustuse rikkumine
(1) Mootorsõiduki omaniku või vastutava kasutaja poolt käesoleva seaduse § 72 lõikes 2 või 4 sätestatud kohustuse mittetäitmise eest –
karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.

Ja nüüd võrdle selle rikkumise karistust (400€) teiste rikkumistega.
  • Juhtimisõiguseta - 800€ või arest;
    väärteo alkoholijoobes - 1200€, arest või lubadest ilma jäämine;
    krim. alkoholijoobes - kuni kolm aastat vangistust;
    narko suures koguses - kuni kümme aastat vangistust.
Kõik need rikkumised (peale juhtimisõiguseta) vajavad teo toime pannud isiku tabamist ja faktilist tõestamist. Näiteks kullerdan normaalse koguse narkoga ja politsei peatab mind. On oht, et jään vahele ja saan karistada. Samas kui politseil on 1.0 liitrised Daciad, siis on kaalumise koht. Kas tunnistan süüd ja saan (ütleme nii, et...) seitse aastat. Või proovin ära sõita? Ei joppa, jään vahele. Saan liiklusrikkumise eest mõned kuud juurde või jään lubadest ilma. Täiesti pohlad selle seitsme aasta kõrval. Aga kui joppab ja saan ära, siis pakutakse mulle trahv (800€, arest või jään lubadeta). Ma valiks iga kell viimase variandi. Või veel enam. Valetad, et laenasid täis peaga mingile kutile autot ja mida too tegi sellega ei tea. Täis peaga ei jäänud meelde ka, kes see oli. Lepin trahviga 400€.

§ 234. Sõiduki peatamise märguande eiramine
(1) Sõidukijuhi poolt sõiduki kohustusliku peatamise märguande tahtliku eiramise eest –
karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut, arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kahekümne nelja kuuni.

See punkt muidugi eeldab, et sa saad juhi kätte või vähemalt saad tuvastada.


Lihtsalt tahan öelda, et maailm ei ole veel seal maal, kus on mingi kõikenägev silm ja saab tuimalt ühe kaadri järgi tuvastada isikut ja tema pahategu. Pelgalt isiku tuvastamisest ka kasu ei ole. Paratamatult peab pahalasi teolt kätte saama. Politseinikud peavad tegutsema nüüd, kohe ja praegu. Kuritegevus ei oota õigusloome taga, et politsei saaks rohkem õigusi ja tuimalt teadatuntud kurjategijaid ilma tõenditeta karistada.
parkija
Liige
Postitusi: 1061
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas parkija »

Raha jagavad poliitikud ja kui neil tekib tunne et politsei vajab kiireimaid autosi siis sellised autod ka tekivad , kui needsamad poliitikud leiavad et olukord turvalisusega ja seaduskuulekusega on sant , siis leiavad nad ka politseile lisaraha ning teevad vastavad seadusemuudatused .
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19210
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ruger »

Sai hetkel oma auto hooldusesse saadetud ja asemele saadud paariks päevaks mitmeski postituses mainitud 1.0 liitrise TSI mootoriga 70kw/95Hj masin(Skoda Scala). Omamoodi huvitav auto. 5 käiguline manuaalkast. Masin peaks selle 5-nda käiguga minema kuni 194 km(kodulehe andmetel). See oleks kindlasti piinamine. 6-s käik võiks muidugi olla. Linnasõiduks auto on enamvähem. Taga eriti keegi istuda ei tahaks-ainult 2 last. Siis aga asjad eriti ära ei mahu. Selge, et sellist väikest autot politseile just igalepoole vaja ei oleks-vajaliku varustuse jaoks ruumi lihtsalt ei oleks. Tavasõiduks miks mitte. Väga äkiliste piduritega on. Juhiabid väga ei sega. Mootori mõttes eks katsun veel testida-mõni päev aega. Praeguse lumega muidugi väga ei tiiruta ega paaruta. Kütusekulu kuskil 5-6 liitri ringis. Ülehomme oskan täpsemat õelda, kui masin tagasi viidud saab.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

Erilist vahet pole mis ma ütlen. Need kes päriselt PPA-s töötavad, andke teada kui tööl olete, siis tean, et hoian liiklusest eemal. Ahh pohh, Saartel õnneks neid hullu kihutamis vajadusega ametnike pole. Hea üldse kui uus auto jaoskonnale antakse. Tavaliselt mandri jaoskondade ära ruunatud masinad juba.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Crispy »

Härra Mayor.

Tulevad Leedust Vytautas ja Algiris. Varastavad uue X5 maasturi ja kihutavvad sellega lõuna suunas. Kuskil maanteel märkab neid patrull ja asub taga ajama. Üks hetk vaatavad politseinikud autos, et oi-oi, seier läheneb 180-le juba ning samal ajal märkab üks neist, et "Oi, videos on auto number näha". Lülitatakse vilkurid maha ning pargitakse auto tee serva ja hakatakse kiirust mõõtma. Pärast jaoskonnas kutsutakse õnnetu X5 omanik kohale ja vaadatakse üheskoos videot ja ollakse õnnelikud, et vähemalt autost pilt alles jäi.

Näed sa siin mingit viga?
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

Mina "major" ei ole, kuid ...

Eks see kirjeldus on natuke üle vindi utreeritud, kuid mitu mõtlemise kohta on küll. Kui maanteel lihtsalt märkab patrull kihutavat X5, siis vaevalt ta teab, et seal on sees "Leedust Vytautas ja Algiris". Tegutsevad nagu alati. Kui ei kihuta, siis ilma eelinfota ei reageeri. Tõenäoliselt on ka juba numbrid vahetatud?
Praegusel ajal ilmselt igal pool piiri ei ületa ka mitte X5-ga, nii et PPA-l peaks olema võimalus (tahtmise korral) kontrollida piiriületusi.
Eks ühte-teist veel...

Mina isiklikult muretsen rohkem selle pärast, et roolijoodikud saaks teedelt koristatud - neist tuleb rohkem laipu kui "leedu Vytautastelt ja Algiristelt"! :evil:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
parkija
Liige
Postitusi: 1061
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas parkija »

Mingi uuring kinnitas et : joobes juhid pole avariide põhjus nr. 1 , joobes juhid põhjustavad vaid 20 % liiklusõnnetustest , suurim ohutegur olevat liiga suur kiirus jne , valed juhtimisvõtted , ilmselt võib mõne liiklusõnnetuse ka nutitelefonile / sotsiaalmeediale pühendumise süüks panna .
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mart2 »

parkija kirjutas: 29 Nov, 2022 19:45 Mingi uuring kinnitas et : joobes juhid pole avariide põhjus nr. 1 , joobes juhid põhjustavad vaid 20 % liiklusõnnetustest , suurim ohutegur olevat liiga suur kiirus jne , valed juhtimisvõtted , ilmselt võib mõne liiklusõnnetuse ka nutitelefonile / sotsiaalmeediale pühendumise süüks panna .
Kõikidest nimetatutest vajavad tagaajamist lisaks roolijoodikutele ainult kihutajad. Ülejäänude korralekutsumiseks pole "maantepüsse" vaja.

Ok-Ok, muidugi jäävad veel teised kurikaelad, kes üritavad oma saatuse eest põgeneda, kuid need on juba erijuhud.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
alfa hotel
Liige
Postitusi: 211
Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas alfa hotel »

Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Kasutaja avatar
mayor
Liige
Postitusi: 55
Liitunud: 23 Aug, 2008 1:44
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas mayor »

alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen ja korduvalt seda kõike teind ja olen ka loobunud järgi sõitmisest, sest see ei olnud mitte kuidagi otstarbekas. Esimene aasta arvasin ka, et tohutu järgi sõitmine päästab elusi aga tegelikult ei päästa see midagi. Kaamera osas autol. Võib olla joppamine aga krimjoobes juhi kohta sain ilusti nii juhi, auto reg nr. Juht arvas, et kiirelt tõmbab peitu aga mul oli kaadris ilusti juht näha ja sai oma karistuse kätte.
Minu jaoks ei olnud nagunii karistamine päeva eesmärk. Minu eesmärk oli siiski pakkuda inimestele turvatunnet, mitte rämedat trahvimist vöi karistamist.
taara
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas taara »

mayor kirjutas: 29 Nov, 2022 21:43
alfa hotel kirjutas: 29 Nov, 2022 20:29 Kas keegi siinsetest tarkadest ise päriselt on mõne politseiauto roolis sõitnud, alarmsõitu teinud või suisa kedagi taga ajanud? Või omab mingisugustki kokkupuudet politseitaktika väljaõppega?
Olen ja korduvalt seda kõike teind ja olen ka loobunud järgi sõitmisest, sest see ei olnud mitte kuidagi otstarbekas. Esimene aasta arvasin ka, et tohutu järgi sõitmine päästab elusi aga tegelikult ei päästa see midagi. Kaamera osas autol. Võib olla joppamine aga krimjoobes juhi kohta sain ilusti nii juhi, auto reg nr. Juht arvas, et kiirelt tõmbab peitu aga mul oli kaadris ilusti juht näha ja sai oma karistuse kätte.
Minu jaoks ei olnud nagunii karistamine päeva eesmärk. Minu eesmärk oli siiski pakkuda inimestele turvatunnet, mitte rämedat trahvimist vöi karistamist.
Ja mille eest karistati seda krim.joobes juhti?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist