Põhimõtteliselt olen nõus, et see teema on kohati üle haibitud. Küll aga tasub märkida, et näiteks Abramsi vedukas ja treiler kaaluvad ise juba 40+ tonni. Et siis pikematel vedudel läheneb kogumass juba 120 tonnile. See on ilmselt veidi murettekitav. Selles suhtes on prantslaste AMX-10 suurepärane toetusrelv (mitte tank), mille logistiline jalajälg sobiks ukrainlastele väga hästi.Saage neist sildadest ja tonnidest juba üle.
3-teljelise poolhaagise täismass koos vedukiga on kuni 40 tonni.
Kaks veoautot sillal ei ole ju mingi katastroof.
Vene vs. Lääne tankid
Re: Vene vs. Lääne tankid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Saksamaal on sillad taoliselt dimensioneeritud - külma sõja aegsed märgid on seal tänaseni üleval. Lubatud tanki kaal ja lubatud raskeveotreileri (tank treileril) kaal.
Sellised:
Treileri puhul jaotub mass suuremale silla pinnale, seepärast võib ratastel tankitreiler olla raskem kui paljas tank.
Sellised:
Treileri puhul jaotub mass suuremale silla pinnale, seepärast võib ratastel tankitreiler olla raskem kui paljas tank.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Kuulge tõesti, lõpetage see sildade jama. Akf drSci on korra juba sellele vastanud koos fotoga proovikoormamisest. Piirkoormuse ületamine ei tähenda, et sild kokku kukub, sest projekteeritakse varuga.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Särevere sillale laoti 288tonni raudplokke peale. Pole mõtet sogada mingist jaotatud teljekoormusest vms.
Sild ise siis väidetavalt oli arvestatud 80 tonni peale - tiheda liikluse korral. Netis leiab PDF kujul uurimustöö ka selle silla kohta.
Sild ise siis väidetavalt oli arvestatud 80 tonni peale - tiheda liikluse korral. Netis leiab PDF kujul uurimustöö ka selle silla kohta.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Nende Saksa sildade kaalupiirangumärkide tähenduse kohta ütles üks soomlane, et sakslased tungivad peale 70 km/h ja venelased põgenevad 90 km/h.
-
- Liige
- Postitusi: 3321
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Silla, eriti terassilla puhul arvestage et "lubatud koormus" = koormus, millega sild töötab mitukümmend aastat. Kui seda räigelt ületada, siis läbipaine lõhub ikkagi eelkõige teekatet jms. Terassild võib läbi painduda vägagi "ebamugavates piirides" aga olla seejuures veel täiesti elastsetes piirides.
Kui teed endale puitlaudisega rõdu, siis laua paksust ei arvesta ju purunemise järgi, vaid et jalge all oleks "jäik tunne". Süldist rõdule ei taha keegi minna, ehkki arvutuslikult ta sind kannab
Kui teed endale puitlaudisega rõdu, siis laua paksust ei arvesta ju purunemise järgi, vaid et jalge all oleks "jäik tunne". Süldist rõdule ei taha keegi minna, ehkki arvutuslikult ta sind kannab
Re: Vene vs. Lääne tankid
Selle optimistliku tõdemusega loeme järjekordse sillad-ei-kanna-lääne-tanke ataki lõppenuks. Järgmise ägenemise puhul tuleks IMHO kaaluda kirurgilist raviskeemi.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Lääneriikide Leopard 2 tankide olukorrast ja varuosade saamisest Portugali näitel(sobib mitmesse teemasse korraga).
Portugali armee tankide olukord on ikka nukker
Valitsusjuht keeldus saatmast Ukrainasse Portugali armee tanke Leopard 2, näidates end olevat ainult Portugali käsutuses ukrainlaste sel alal koolitamiseks – sai Nascer do Sol teada sõjaväeallikast.
António Costa vaidleb seega vastu välisministri João Cravinho esimestele avaldustele, kes ütles, et Portugal tarnib leopardid Ukrainale. Seda kavatseks ka kaitseminister Helena Carreiras, kes aga peaministri keeldumisega silmitsi seistes teatas, et otsus tehakse hiljem.
Relvajõud pole teadlikud António Costa blokaadi põhjustest, spekuleerides sõjaväeringkondades, mis võivad ulatuda soovist mitte edasi vaenulikku Moskvat jätkata kuni puhtalt eelarveliste põhjusteni, arvestades operatsiooniga kaasnevaid kulusid.
Tuleb märkida, et enamik Portugali 37 sõidukist, mis on pargitud Santa Margarida sõjaväeväljakul, ei tööta varuosade puudumise tõttu. Seda seetõttu, et vaatamata sellele, et need on Hollandist kasutatud, kuuluvad need Leopard 2 (mudel A6) kõige arenenumasse sarja, olles tehnoloogiliselt väga keerukad. Lisaks ei ole armeel ega ole kunagi olnudki soomukite tulistamiseks ainsatki laskemoona, vaid ainult õppelaskemoona.
Hooldusraskused
Leopard 2 tankide saatmine Ukrainale Venemaa sissetungile vastu seista otsustati eelmisel nädalal nn Ramsteini grupi – viiekümnest Kiievi liitlasriigist koosneva grupi (millesse kuulub ka Portugal) – koosolekul. sõnastada viise ukrainlaste sõjaliseks toetamiseks.
Otsus võeti vastu pärast seda, kui Berliin loobus liitlaste survel vastumeelsusest Leopard 2 saata, kuna teistel sama tüüpi soomukitega riikidel puudus lepinguliselt roheline tuli Saksamaalt tootja ja omanikuna. paakide kolmandasse riiki edastamiseks.
Leopard 2 peetakse tankiks, mis vastab kõige paremini Ukraina armee vajadustele ajal, mil teatatakse Venemaa uuest ulatuslikust pealetungist ja sellest tuleneb ka Volodymir Zelenski surve läänele, et see läheks heaks kiita ja kiirendada.
Eelkõige oma kõrgtehnoloogiaga mudelit A6 peetakse maailma parimaks tankiks just nimelt laskevõimsuse ja täpsuse poolest (hoiab suurtükitorni stabiilsena ka liikuva sõiduki korral).
Kuid – ütlevad Portugali sõdurid, kes on sõidukit juba katsetanud – eeldab selle süsteemide kõrge tundlikkus (mida ei saa peatada, kuna see võib laguneda ja energiat laadida, nagu juhtub Santa Margaridas asuvate autode puhul) püsiv, seega on Leopard 2 edu tagatud ainult siis, kui sellega kaasneb keeruline hooldusseade.
Saksa vastupanu põhjused
See oleks sama sõjaväeallika sõnul olnud põhjus sakslaste vastumeelsusele varustust hankida. «Seoses Leopard 2-le esitatavate nõudmistega ja sellega, et nende hoolduseks pole varuosasid, võivad need tankid hakata Ukraina rindel seisma jääma, mis tekitaks Saksamaal halba enesetunnet ja siis võib-olla ka seletus sellele, et Saksamaa vastupanu selle tarnimisele» – ütles meie allikas ja lisas: «See pole ainult Portugal. Kõigil riikidel, kus on Leopard 2, on sama probleem, isegi Saksamaal endal. Puudub pidev komponentide tarnesüsteem, kuna need on liiga kallid ja tehas [saksa Krauss-Maffei Wegmann – KMW] ei suuda püsivat tootmist säilitada, kuna Leopard soomukitega riigid [18-liikmeline rühm LEOBEN , siis peaaegu kõik eurooplased] ei telli osi regulaarselt. Mõnikord peatub tehas ja just siis, kui LEOBENi grupp koguneb, et arutada osade puudumist, jätkub tootmine, kuni tellimusi on märkimisväärses koguses».
Sama sõduri jaoks on Leopard 2 Ukrainasse toimetamise võimalus Saksamaa jaoks raske koorem, kuna Berliin peab selle rikke vältimiseks katma kogu operatsiooni: «Selle lahingumasina tehnoloogia teeb -o vaevalt jätkusuutlik, välja arvatud operatsioonides, milles sakslased on otseselt seotud, sest nemad võtavad hooldussüsteemi selja taha. Vaja on väga spetsialiseeritud töökodasid ja ma ei tea, kuidas sakslastel nii varuosade kui ka spetsiifilise tehnikaga läheb. Kas ukrainlastel on tehnikuid, kes suudavad hooldust teha (mille väljaõpe võtab palju kauem aega kui Leopard 2 operaatoril) või peab Saksamaa sinna saatma spetsialiseerunud inimesed? Või isegi autod peavad uuesti Ukraina territooriumilt lahkuma, et neid üle vaadata? Kas see, et kui sakslased lähevad Ukrainasse ülalpidamist tagama, võib seda tõlgendada sõja uue kõrgpunktina. Igatahes ei tea sakslased siiani, kui palju see kõik neile maksma läheb. Kuid ainult nemad saavad probleemi lahendada. Neil on nuga ja juust käes».
Portugalil pole ühtki mürsku laskemoona
Tõenäoliselt peab KMW Leopard 2 sekkumiseks Ukrainas taasavama tehase. Sama juhtub spetsiaalselt valmistatud lahingumasinate laskemoona tootmisega. Ja see võib olla veel üks põhjus, miks Portugali valitsus ei jätka tankide tarnimisega. «Võiksime isegi nelja-viie autot pakkuda, aga meil pole isegi laskemoona. Need on väga kallid. Odavaim maksis 10 000 € tükk. Üks tank Ukrainas laseb päevas 60 lasku. Kujutage nüüd ette, kuidas tulistavad 300 autot [number, mille küsis Zelensky]. Kes toodab laskemoona? Kui 300 autot lasevad 40 padrunit päevas, teeb see matemaatika [120 miljonit eurot]. Kujutage ette aasta [peaaegu 44 miljardit eurot]! Isegi kui see on 100 Leopard 2, mis peaks olema kõige rohkem, mida saate, sest riigid üritavad häbi eest põgeneda. Kui auto läheb katki ja osasid pole, jäetakse see maha. Ja kardetakse autode sattumist venelaste kätte, kes peagi avastaksid neile paigaldatud kõrged turvasüsteemid. Seal läheb saladus. Põhimõtteliselt võib öelda, et need on head autod sõjaväeparaadiks».
Hispaania saadab "rämpsu"
Madridi ajaleht El País teatab tuvastamata valitsusallikatele viidates, et Hispaania saadab Ukrainasse neli kuni kuus Leopard 2 A4 (200 komplektist, mis on seisnud üle 20 aasta). Tegemist on tehnoloogiliselt kehvema mudeliga kui Portugali oma (mida ka naaberriigil on, aga millest ta loobuda ei taha), mida armeeallikas liigitab "rämpsuks".
Lissabon on omalt poolt valmis saatma järjekordse partii 14 Ameerikas toodetud soomus roomikveokit M113, sarnaselt sellega, mida ta juba eelmisel kevadel sama tüüpi sõidukiga tegi ja mis on valmis teele minema. Santa Margaridas on umbes 135 seda tüüpi sõidukit, millel pole suuri hooldusprobleeme ja mille mootorid on väheste töötundidega. «Värv peale ja ongi valmis,» võtab sõjaväeallikas kokku.
Portugal pakub endiselt Ukrainale kaheksa suure võimsusega generaatorit elektri tootmiseks, lisaks partii 120 mm laskemoona ning kahte tonni meditsiini- ja tervishoiuseadmeid (millest osa saadeti juba teisipäeval õhuteed pidi).
Mis puudutab Ukraina isikkoosseisu koolitamist Portugali tehnikute poolt, siis Leopard 2 kasutamiseks on veel otsustamisel, kas see toimub Portugalis või Ukrainas.
https://translate.google.com/translate? ... ia-tanques
https://sol.sapo.pt/artigo/791623/costa ... ia-tanques
Portugali armee tankide olukord on ikka nukker
Valitsusjuht keeldus saatmast Ukrainasse Portugali armee tanke Leopard 2, näidates end olevat ainult Portugali käsutuses ukrainlaste sel alal koolitamiseks – sai Nascer do Sol teada sõjaväeallikast.
António Costa vaidleb seega vastu välisministri João Cravinho esimestele avaldustele, kes ütles, et Portugal tarnib leopardid Ukrainale. Seda kavatseks ka kaitseminister Helena Carreiras, kes aga peaministri keeldumisega silmitsi seistes teatas, et otsus tehakse hiljem.
Relvajõud pole teadlikud António Costa blokaadi põhjustest, spekuleerides sõjaväeringkondades, mis võivad ulatuda soovist mitte edasi vaenulikku Moskvat jätkata kuni puhtalt eelarveliste põhjusteni, arvestades operatsiooniga kaasnevaid kulusid.
Tuleb märkida, et enamik Portugali 37 sõidukist, mis on pargitud Santa Margarida sõjaväeväljakul, ei tööta varuosade puudumise tõttu. Seda seetõttu, et vaatamata sellele, et need on Hollandist kasutatud, kuuluvad need Leopard 2 (mudel A6) kõige arenenumasse sarja, olles tehnoloogiliselt väga keerukad. Lisaks ei ole armeel ega ole kunagi olnudki soomukite tulistamiseks ainsatki laskemoona, vaid ainult õppelaskemoona.
Hooldusraskused
Leopard 2 tankide saatmine Ukrainale Venemaa sissetungile vastu seista otsustati eelmisel nädalal nn Ramsteini grupi – viiekümnest Kiievi liitlasriigist koosneva grupi (millesse kuulub ka Portugal) – koosolekul. sõnastada viise ukrainlaste sõjaliseks toetamiseks.
Otsus võeti vastu pärast seda, kui Berliin loobus liitlaste survel vastumeelsusest Leopard 2 saata, kuna teistel sama tüüpi soomukitega riikidel puudus lepinguliselt roheline tuli Saksamaalt tootja ja omanikuna. paakide kolmandasse riiki edastamiseks.
Leopard 2 peetakse tankiks, mis vastab kõige paremini Ukraina armee vajadustele ajal, mil teatatakse Venemaa uuest ulatuslikust pealetungist ja sellest tuleneb ka Volodymir Zelenski surve läänele, et see läheks heaks kiita ja kiirendada.
Eelkõige oma kõrgtehnoloogiaga mudelit A6 peetakse maailma parimaks tankiks just nimelt laskevõimsuse ja täpsuse poolest (hoiab suurtükitorni stabiilsena ka liikuva sõiduki korral).
Kuid – ütlevad Portugali sõdurid, kes on sõidukit juba katsetanud – eeldab selle süsteemide kõrge tundlikkus (mida ei saa peatada, kuna see võib laguneda ja energiat laadida, nagu juhtub Santa Margaridas asuvate autode puhul) püsiv, seega on Leopard 2 edu tagatud ainult siis, kui sellega kaasneb keeruline hooldusseade.
Saksa vastupanu põhjused
See oleks sama sõjaväeallika sõnul olnud põhjus sakslaste vastumeelsusele varustust hankida. «Seoses Leopard 2-le esitatavate nõudmistega ja sellega, et nende hoolduseks pole varuosasid, võivad need tankid hakata Ukraina rindel seisma jääma, mis tekitaks Saksamaal halba enesetunnet ja siis võib-olla ka seletus sellele, et Saksamaa vastupanu selle tarnimisele» – ütles meie allikas ja lisas: «See pole ainult Portugal. Kõigil riikidel, kus on Leopard 2, on sama probleem, isegi Saksamaal endal. Puudub pidev komponentide tarnesüsteem, kuna need on liiga kallid ja tehas [saksa Krauss-Maffei Wegmann – KMW] ei suuda püsivat tootmist säilitada, kuna Leopard soomukitega riigid [18-liikmeline rühm LEOBEN , siis peaaegu kõik eurooplased] ei telli osi regulaarselt. Mõnikord peatub tehas ja just siis, kui LEOBENi grupp koguneb, et arutada osade puudumist, jätkub tootmine, kuni tellimusi on märkimisväärses koguses».
Sama sõduri jaoks on Leopard 2 Ukrainasse toimetamise võimalus Saksamaa jaoks raske koorem, kuna Berliin peab selle rikke vältimiseks katma kogu operatsiooni: «Selle lahingumasina tehnoloogia teeb -o vaevalt jätkusuutlik, välja arvatud operatsioonides, milles sakslased on otseselt seotud, sest nemad võtavad hooldussüsteemi selja taha. Vaja on väga spetsialiseeritud töökodasid ja ma ei tea, kuidas sakslastel nii varuosade kui ka spetsiifilise tehnikaga läheb. Kas ukrainlastel on tehnikuid, kes suudavad hooldust teha (mille väljaõpe võtab palju kauem aega kui Leopard 2 operaatoril) või peab Saksamaa sinna saatma spetsialiseerunud inimesed? Või isegi autod peavad uuesti Ukraina territooriumilt lahkuma, et neid üle vaadata? Kas see, et kui sakslased lähevad Ukrainasse ülalpidamist tagama, võib seda tõlgendada sõja uue kõrgpunktina. Igatahes ei tea sakslased siiani, kui palju see kõik neile maksma läheb. Kuid ainult nemad saavad probleemi lahendada. Neil on nuga ja juust käes».
Portugalil pole ühtki mürsku laskemoona
Tõenäoliselt peab KMW Leopard 2 sekkumiseks Ukrainas taasavama tehase. Sama juhtub spetsiaalselt valmistatud lahingumasinate laskemoona tootmisega. Ja see võib olla veel üks põhjus, miks Portugali valitsus ei jätka tankide tarnimisega. «Võiksime isegi nelja-viie autot pakkuda, aga meil pole isegi laskemoona. Need on väga kallid. Odavaim maksis 10 000 € tükk. Üks tank Ukrainas laseb päevas 60 lasku. Kujutage nüüd ette, kuidas tulistavad 300 autot [number, mille küsis Zelensky]. Kes toodab laskemoona? Kui 300 autot lasevad 40 padrunit päevas, teeb see matemaatika [120 miljonit eurot]. Kujutage ette aasta [peaaegu 44 miljardit eurot]! Isegi kui see on 100 Leopard 2, mis peaks olema kõige rohkem, mida saate, sest riigid üritavad häbi eest põgeneda. Kui auto läheb katki ja osasid pole, jäetakse see maha. Ja kardetakse autode sattumist venelaste kätte, kes peagi avastaksid neile paigaldatud kõrged turvasüsteemid. Seal läheb saladus. Põhimõtteliselt võib öelda, et need on head autod sõjaväeparaadiks».
Hispaania saadab "rämpsu"
Madridi ajaleht El País teatab tuvastamata valitsusallikatele viidates, et Hispaania saadab Ukrainasse neli kuni kuus Leopard 2 A4 (200 komplektist, mis on seisnud üle 20 aasta). Tegemist on tehnoloogiliselt kehvema mudeliga kui Portugali oma (mida ka naaberriigil on, aga millest ta loobuda ei taha), mida armeeallikas liigitab "rämpsuks".
Lissabon on omalt poolt valmis saatma järjekordse partii 14 Ameerikas toodetud soomus roomikveokit M113, sarnaselt sellega, mida ta juba eelmisel kevadel sama tüüpi sõidukiga tegi ja mis on valmis teele minema. Santa Margaridas on umbes 135 seda tüüpi sõidukit, millel pole suuri hooldusprobleeme ja mille mootorid on väheste töötundidega. «Värv peale ja ongi valmis,» võtab sõjaväeallikas kokku.
Portugal pakub endiselt Ukrainale kaheksa suure võimsusega generaatorit elektri tootmiseks, lisaks partii 120 mm laskemoona ning kahte tonni meditsiini- ja tervishoiuseadmeid (millest osa saadeti juba teisipäeval õhuteed pidi).
Mis puudutab Ukraina isikkoosseisu koolitamist Portugali tehnikute poolt, siis Leopard 2 kasutamiseks on veel otsustamisel, kas see toimub Portugalis või Ukrainas.
https://translate.google.com/translate? ... ia-tanques
https://sol.sapo.pt/artigo/791623/costa ... ia-tanques
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Vene vs. Lääne tankid
Naljamehed seal Portugalis. Ostavad tankid, aga reaalset lahingmoona null. Milleks siis üldse tanke osta?
-
- Liige
- Postitusi: 1999
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Vene vs. Lääne tankid
Ilmselt algul ikkagi oli kogu komplekt. Aga kuna rahu peeti lõpuks mingiks enesestmõistetavaks asjaks siis polnud ju ka otsest vajadust. Täpselt sama asi on ka näiteks tulekustutitega. Kuni midagi isiklikus valduses maha ei põle niikaua on see mingi asi mis on kuskil kaugel ja meiega kindlasti ei juhtu. Kurb on aga see, et aasta aega pole justkui mitte midagi õpetanud. Siinkohal aga peab toetuma vaid avalikustatud infole ja võimalik, et tegelikult ikkagi valmistutakse.
Re: Vene vs. Lääne tankid
selleks oli kaarti vaja we.
tegelt me ei tea kunagi mis seal pool atlandit toimub
Re: Vene vs. Lääne tankid
Selles akf rugeri poolt guuglitõlgitud artiklis on muidugi mõned numbrid ülepaisutatud, kuid annavad põhimõtteliselt hea ülevaate paljude riikide raskerelvastuse tegelikust olukorrast. Mul keeras pildi õigeks kümmekond aastat tagasi Ungaris, kui toimetasime nende selajal ainukeses lahingtanke omavas brigaadis, kus oli kompanii 14 tankiga, millest liikus 4 ja täiesti korras 2. Toanaaber oli SKJ CV30 rühmaülem ja temalt küsiti, palju on SKJ tanke välja panna? Vastus oli 90% olemasolevatest, sest nii on vaja. Ungarlased muidugi minestasid selle peale. Vahel on selles, et tehnikat tuleb hooldada. Kui lastakse aastakümneid lihtsalt platsi peal või katuse all roostetada, siis ongi olukord nagu nende Belgia ärimehe Leo 1 tankidega, et ostuhind riigilt oli 60 tuhat, kuid lahingumasinaks tegemine maksab sadu tuhandeid või isegi 1 miljoni. Sõltuvalt kui palju uut mehaanikat ja elektroonikat soovitakse peale panna. Ning siis läheb asi eriti huvitavaks, kui vahepeal on neid vajalikke osasid tootnud põhimõtteliselt eritellimusel ja sisuliselt käsitööna suure ettevõtte väike osakond, kus töötavad, Hans, Carl ja Siegfried ja järsku on vaja palju osasid ja kohe! Sama ka tankide laskemoonaga. Lahingkomplekt 40 lasu kanti, millest pooled on soomuse ja muud bunkrite vastu. SA tingimustes sõidetakse ringi soomustläbistav laetuna jne. Arvestades siledaraudsete kahurite resurssi, siis lugulaulud 60 lasust päevas ongi lugulaulud, ei ole ükski tank iga päev kontaktis nii, et laseb poolteist lahingkomplekti välja. Siis oleks ka 2 või maksimaalselt 3 nädalaga resurss otsas ja vaja rauda vahetada. Sama probleem on ka laskemoonaga, kui aktiivses kasutuses on tankirühm või kompanii ja aastas tehakse iga tanki kohta mõned lasud lahingmoonaga, sest moon on kallis ja tanki resurssi tuleb hoida, siis on lahingmoona kulu paarikümnest saja lasuni aastas. Laos hoitakse varu, minimaalselt nii, et SA korral on iga tank lahingkomplektiga ja nendele veel varu ka. Sealt võib igaüks järeldada, palju on väikeselt riigil, kes ei näe suurt vajadust tankilahingut pidada, reaalselt laskemoona käepärast?
Re: Vene vs. Lääne tankid
Viimased 10 ja rohkem aastat on Leopard2 uusi tanke toodetud kompanii jagu aastas (10-15) .N Lisaks olemasolevate tankide uuendamine. Huvitav, palju seda tootmist kiirelt suurendada saaks. Ei usu, et rohkem kui 2 korda. Norra saab ka oma tankid kätte aastatel 2026-2031. Muidu ütleks,et praegu võiks olla aeg oma tankiparki uuendada paljudes riikides ja samal ajal anda vanad Ukrainale anda , aga uute soetamise võimalus(vähemalt Leopard2 puhul) on isegi raha ja soovi olemasolul ikka pigem 5+ aasta teema.
Re: Vene vs. Lääne tankid
Tiigrite toodang käivitus mahtudel 25 tanki kuus ning tippajal oli see üle 100 ühiku kuus - seda siis sõja ajal piiratud ressursside juures. Täitsa masendav ikka kuhu me jõudnud oleme...
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist