Palun tungivalt teema juurde tagasi.
Riigikaitse eelarve
Re: Riigikaitse eelarve
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Juhani Putkinen
- Liige
- Postitusi: 2306
- Liitunud: 02 Nov, 2007 16:21
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Pilt on üleliia roosiline.Fucs kirjutas: ↑10 Apr, 2023 23:47 Kuupalk / Kätte jääb / Maksuprotsent
1 500 € 1 342 € 2%
2 000 € 1 669 € 8%
2 500 € 1 986 € 12%
3 000 € 2 279 € 15,5%
3 500 € 2 553 € 18,5%
4 000 € 2 818 € 21%
4 500 € 3 103 € 22,5%
5 000 € 3 348 € 24,5%
5 500 € 3 600 € 26%
6 000 € 3 867 € 27%
6 500 € 4 124 € 28%
7 000 € 4 372 € 29%
7 500 € 4 609 € 30%
8 000 € 4 836 € 31%
Vaatame näiteks 3500 € kuus bruto teeniva makseid:
- astmeline 18,5%
- kohalikule omavalitsusele näiteks 21%
- Rahvusringhäälingule (kohustuslik maks) 2,5%
- haigekassa 1,5 %
- jne.
Siiani kokku 43,5%. Minu arust see pole väike kui võetakse arvesse käibemaks 24%, kütusemaksed, elektrimaksed, automaksud, jne.
Re: Riigikaitse eelarve
Pädev vastus. Nagu ennist mainisin, on minu arvates probleem praegu serveerimises. Tulumaksu ja käibemaksu tõus ning automaksu kehtestamine + muud muudatused lähevad justkui riigikaitse erakorraliseks suurendamiseks.A4 kirjutas: ↑11 Apr, 2023 7:46Mnjah, kuidas võtta, maitse asi vist päeva lõpuks. Mina küsiks eraldiseisva riigikaitsemaksu puhul vastu, et mis eri- või ime-asi see riigikaitse siis tegelikult on, et seda on vaja eraldiseisva ja sihtotstarbelise maksuga rahastada? Riigikaitse on ju üks iga normaalse riigi põhi-funktsioone sarnaselt siseturvalisuse, hariduse või sotsiaalhoolekandega, mida tulebki rahastada kogu terviklikust maksupotist. Teiseks, kas kokkuvõttes on mõtet hakata arendama täisti uut eraldiseisvat maksu, millede puhul tekivad kohe jälle küsimused, et kes täpselt seda maksma peavad, kas on astmeline, kas väiksema sissetulekuga inimestel on mingi „riigikaitsemaksu-vaba miinimum“ vms. Lihtsam on lõpuks muuta makse ühe korra, tõstes seniseid protsente minu arvates. Maksumaksjale läheb asi kokkuvõttes niikuinii sama palju maksma. Ja lõppeks – kui eraldi uus maks peaks olema n-ö tähtajaline, siis mis saab riigikaitsest ja selle eelarvest siis, kui riigikaitsemaksu ühel päeval enam pole. Ja sellesama kütuseaktsiisi näitel – kas saame olla kindlad, et „parematel“ aegadel ei hakata sellest riigikaitsemaksust raha kuskile mujale hoopis suunama ühel või teisel moel?Smith kirjutas:
Oleks olnud konkreetne maks konkreetse eesmärgi jaoks. Praegu on see maksutõusude selgitamine ikka äärmiselt ebaõnnestunud. Kusjuures kuulun ise pea 10 aastat juba oravate hulka.
Meeldetuletuseks:
https://majandus.postimees.ee/2810046/v ... t-lahutada
Kuulake ise Kaja Kallase intervjuusid : “ peame makse tõstma, sest riigikaitset on vaja tugevdada jne”. Tegelikult tulumaksu tõus läheb nn astmelise tulumaksu kaotamiseks, Heido Vitsuri arvates on tulumaksu muudatus nulliring, vaat, et puudugi jää. Samuti see, et maksudest ei saanud justkui valimistel rääkida, kuna Põhiseadus keelab. Kui reformierakond oleks valimistel öelnud:” Tõstame käibemaksu 2% ning riigikaitse eelarve saab olema 3% SKP-st, millega kaasnevad need ja need võimed.” Ma arvan, et siinsest forumist nii mõnigi oleks hääletanud poolt.
Ühesõnaga, ka reformierakonna seest on kriitikat palju, sest selline plaan ja selle kajastamine punuti väga väikeses ringis.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Riigikaitse eelarve
Väidetavalt maksab nn. "maksuküüru" kaotamine 470 M, RE ise väidab, et 340-360 M: https://arvamus.postimees.ee/7718406/ma ... mislubadus
Kuidas see riigikaitset parandab, ei ole au teada.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Enamik seltskonnast, kes sinna tormab, jääbki sellelele kõige madalamale maksuastmele, kus tulumaksumäär on meie omast madalam. Seetõttu isegi sama klassi palga puhul on Soomes kätte saadav osa suurem. Meil töötab ühe kolleegi tütar Soomes hambaarstina ja töötab osalise tööajaga. Miks? Aga täistööajaga läheks ta järgmisele maksuastmele ning kätte saadav raha praktiliselt ei suureneks. Ja kõrgema sissetulekuga inimestel soovitab kohalik maksuamet ise "urakat" teha ehk OÜ-tada.Fucs kirjutas: ↑10 Apr, 2023 23:47 No meile siin enamusele ju Soome väga meeldib?
Normaalne töö- ja elukeskkond, head palgad, normaalsed hinnad (osaliselt isegi odavamad kui Eestis), normaalne sotsiaalpoliitika, head pensionid, normaalne kaitsevägi, hea relvastus, ägedad hanked, normaalne... jne jne...
Seda "normaalset elu" rahastatakse ju samamoodi peamiselt maksudest, millest üks oluline on tulumaks.
Inimesed on seal millegipärast sellele vaatamata õnnelikud... meie ehitajad jooksevad Soome, arstid ja meditsiinitöötajad, bussi ja taksojuhid ....
Seal ju tobe astmeline tulumaks, mida sinna tööle tungelda ja ronida?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2083
- Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Riigikaitsesse panustatud maksuraha läheb suures osas riigist välja, mis seda püha riigirahandust ja tasakaalu ainult halvendavad.
Re: Riigikaitse eelarve
Võistlev pakkumine on 3. brigaadi, ei Nursipaludele, maksurahu ja riik-riigiga kiired tehingud ehk võimete loomised. On nagu parem pakkumine, eks? Kahju küll, populistid on suures edus. Seda näitab ka RE mage retoorika.
Re: Riigikaitse eelarve
Kas minu kalkulaator on ainuke, mis nende numbrite kokku viimisega hätta jääb? Näiteks 1500€ 2% on 30€ aga 1500€-1342€=158€.Fucs kirjutas: ↑10 Apr, 2023 23:47 Kuupalk / Kätte jääb / Maksuprotsent
1 500 € 1 342 € 2%
2 000 € 1 669 € 8%
2 500 € 1 986 € 12%
3 000 € 2 279 € 15,5%
3 500 € 2 553 € 18,5%
4 000 € 2 818 € 21%
4 500 € 3 103 € 22,5%
5 000 € 3 348 € 24,5%
5 500 € 3 600 € 26%
6 000 € 3 867 € 27%
6 500 € 4 124 € 28%
7 000 € 4 372 € 29%
7 500 € 4 609 € 30%
8 000 € 4 836 € 31%
Teiseks peaks tööjõumaksude hindamisel kindlasti vaatama meie sotsiaalmaksu osa.
Re: Riigikaitse eelarve
Lisaks tulumaksule peab tööandja palgast kinni tööpensioni- ja töötuskindlustusmakse, millega on kätte jääva summa puhul samuti arvestatud. Toodud % on üksnes tulumaksu % lähtudes brutotöötasust.
https://eestinen.fi/2021/02/tabel-vaata ... aha-katte/
Soome palgakalkulaatorid:
Brutopalga järgi neto leidmine + tööandja maksud
https://www.palkka.fi/palkkalaskuri/Index.htm
Neto järgi bruto leidmine
https://www.palkka.fi/palkkalaskuri/nettolaskuri.htm
1500€ brutopalga puhul:
Bruto kalkulaatoriga
"Palkka" paned brutopalga, näites 1500€
"Ikä" pane mis tahad 18-52 vahel (üle 52 muutuvad %)
"Ennakonpidätysprosentti" tuleb panna see tabelis olev tulumaksu % , näites 2%
"Nettopalkka" rida näitab netopalka.
Neto kalkulaatoriga
"Nettopalkka" paned summa mis jääb kätte,
näites 1342€
"Ikä" pane mis tahad 18-52 vahel (üle 52 muutuvad %)
"Ennakonpidätysprosentti" tuleb panna tulumaksu % , näites 2%
"Palkka" rida näitab brutopalka.
* Tabelis toodu kehtis 2021, kirjutasin spetsiaalselt selle märkuse juurde, sest praegu on väiksed muudatused ja osa makse muutunud.
Uued 2023 tulumaksu % erinevate brutopalkade puhul saab arvutada siin:
https://www.summarum.fi/verolaskuri/
Brutopalga 1500€ puhul kuus annab 2023 netopalgaks 1311€ kuus ja töötaja kogu maksude % kokku 12,6% (sellest väiksemat % enam pole alates 2023). Sellest endiselt 7,15 % on Työeläkemaksu (TYEL) ja 1,50 % on Työttömyysvakuutusmaksu.
Seega 2023 saame
12,6-7,15-1,5 = 3,95% (2021 tabelis oli 2%)
2023 maksumuudatused
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/mi ... /#3197c2c0
* Ei pidanud vajalikuks kogu 2021 arvutatud tabelit siia 2023 seisuga uuesti ümber arvutada, sest asja point polnud minu postituses komakohtades vaid maksuaüsteemi põhimõttes.
Re: Riigikaitse eelarve
Peaministrilt uus versioon: enam ei takistanud maksutõusust rääkimist põhiseadus, vaid 1) neil polnudki seda kavas ja 2) see oli ebapopulaarne https://www.err.ee/1608944987/kaja-kall ... populaarne
Mind häirib kogu selle asja juures ikka väga see, millest teisedki akf-id on kirjutanud, et maksutõusu põhjendatakse riigikaitsega, aga raha kulutatakse jätkuvalt tont teab millele. Peaministril jätkub häbematust seejuures veel niimoodi öelda:Kallase sõnul lootis Reformierakond valimisprogrammi koostades, et majandus pöördub kasvule ja seetõttu pole vaja makse tõsta. "Aga meie kulutused on suurenenud. Kui võtate julgeolekukulutused, mida peame tegema, et tõsta oma kulutused kolmele protsendile sisemajanduse kogutoodangust, siis see pole seepärast, et me tahame, vaid me peame, sest julgeolekuolukord on selline."
Saatejuht Johannes Tralla tõi välja, et valimiste eel ei rääkinud Reformierakond maksude tõstmisest, kui erakonnalt kulutuste katteallikate kohta uuriti. "Ega meil ju sellist plaani ei olnudki. See lootus, et me suudame siiski katta seda muud moodi, oli," vastas Kallas.
Kallas märkis, et Reformierakond küsis valimistel mandaati kaitsekulutuste tõstmisele kolmele protsendile. "Kas keegi arvab, et see on tasuta? Ei. See oli mandaat, mida me küsisime. Teine, milleks me küsisime mandaati, oli maksuküüru kaotamine, mis tõesti maksustab kõrgemalt 1200-2100 eurot teenivaid inimesi ja selle tõttu tegelikult see pole õiglane ja karistab palgatõusu," rääkis ta. Kallas lisas, et makse ei tõsteta lihtsalt tahtmise pärast.
Saatejuhi väitele, et Reformierakond kasutas samas võimalust maksutõusudest valimiskampaania ajal mitte rääkida, vastas Kallas: "Sellepärast, et see on ebapopulaarne. Väga lihtne, see ongi ebapopulaarne."
Jätke siis ausalt oma maksuküüru reform ära ja pöörake erakorraline pensionitõus tagasi. Või siis kui maksuküür ikka nii väga häirib, tõstnud tulumaksu nii palju, et maksuküüru kaotamine oleks umbes nulli jäänud ja öelnud, et need kaks asja tasakaalustavad teineteist ja tulumaksu tõus ei lähe riigikaitsele. Praegu on tegu järjekordse väga kalli "kõik saavad natuke raha juurde" projektiga, mis pole mitte millegi poolest parem teiste omadest.Kallas ütles, et tegelikult oleks võinud juba 2019. aastal võimul olnud valitsus (Keskerakond, Eesti Konservatiivne Rahvaerakond ja Isamaa) võinud maksubaasi laiendada või kulutusi kärpida.
"Nad ei teinud kumbagi, vaid suurendasid hoopis kulutusi. Meie üritame olla ausad, et see on see seis, me üle võimete elada ei saa," ütles ta.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Liige
- Postitusi: 454
- Liitunud: 17 Nov, 2016 11:33
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Kõigi maksumuudatuste põhjendamine julgeolekuolukorraga ja „süü“ veeretamine riigikaitsekuludele pole päris korrektne. Eilne ETV „Esimene stuudio“ ja seal esitatud retoorika oli piinlik.
Fakt:
Riigikaitsekulud tõusevad varasema 2% asemel 3% peale. Mõju riigieelarvele on aastas keskmiselt pisut üle 400 miljoni. Selle summa võrra on vaja leida täiendavat katet.
Kommentaar:
Muudatuse rahastamiseks piisanuks väljapakutud 2% käibemaksumuudatusest. Plaanitav muudatus kahe protsendipunkti võrra on suurusjärk 400 miljonit. Käibemaksu asemel võinuks olla ka nt tulumaksmuudatus ja/või automaks või mis iganes muu kombinatsioon.
Ülejäänud maksumuudatusi ei saa põhjendada julgeolekuga ega riigikaitsekuludega. Muud maksumuudatused lähevad tulumaksuvabastuse laiendamiseks kõigile, eelarvepositsiooni parandamiseks ja kõigeks ülejäänuks.
Isiklik seisukoht:
Plaanitavad maksumuudatused minu enda jaoks on nullsumma mäng. Maksuküüru kaotamisest võidetav summa katab ära nii tulumaksu tõusu, käibemaksu suurenemise ja vist ka automaksu. Tõsi küll summata veel ei tea.
Mina suhteliselt hästi teeniva inimesena kokkuvõttes ei panusta riigikaitse täiendavaks rahastamiseks vist kokkuvõttes sentigi. Enamuse siiski maksavad kinni vaesed ja kõvasti üle keskmise rikkad. Oleksin eelistanud pisut teistsugust jaotust. Mingi osa koormakandmisest võinuks langeda ka minu õlule. Olnuks õiglane.
Fakt:
Riigikaitsekulud tõusevad varasema 2% asemel 3% peale. Mõju riigieelarvele on aastas keskmiselt pisut üle 400 miljoni. Selle summa võrra on vaja leida täiendavat katet.
Kommentaar:
Muudatuse rahastamiseks piisanuks väljapakutud 2% käibemaksumuudatusest. Plaanitav muudatus kahe protsendipunkti võrra on suurusjärk 400 miljonit. Käibemaksu asemel võinuks olla ka nt tulumaksmuudatus ja/või automaks või mis iganes muu kombinatsioon.
Ülejäänud maksumuudatusi ei saa põhjendada julgeolekuga ega riigikaitsekuludega. Muud maksumuudatused lähevad tulumaksuvabastuse laiendamiseks kõigile, eelarvepositsiooni parandamiseks ja kõigeks ülejäänuks.
Isiklik seisukoht:
Plaanitavad maksumuudatused minu enda jaoks on nullsumma mäng. Maksuküüru kaotamisest võidetav summa katab ära nii tulumaksu tõusu, käibemaksu suurenemise ja vist ka automaksu. Tõsi küll summata veel ei tea.
Mina suhteliselt hästi teeniva inimesena kokkuvõttes ei panusta riigikaitse täiendavaks rahastamiseks vist kokkuvõttes sentigi. Enamuse siiski maksavad kinni vaesed ja kõvasti üle keskmise rikkad. Oleksin eelistanud pisut teistsugust jaotust. Mingi osa koormakandmisest võinuks langeda ka minu õlule. Olnuks õiglane.
Re: Riigikaitse eelarve
Muide, kui üldse millekski oleks õigustatud kinnisvaramaks, siis riigikaitselisteks kulutusteks. Meil muidugi läheks sellega nii nagu tavaliselt.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Maksuteoreetikud ütlevad, et igasugused varamaksud (eriti kinnisvaramaks) on ainsad majandusaktiivsust stimuleerivad maksud.
Re: Riigikaitse eelarve
Ma pole kindel, kas see maksuküür idee tasandil ongi nii halb lahendus, millest oleks mõistlik loobuda. Ilmselgelt väheteenivaid pole mõtet väga maksustada, selleks, et rohkem teenivad ei hakkaks liiga palju skeemitama ja üldse midagi nende käest kätte saada, pole ka neid mõistlik väga palju kottida.
Astmeline tulumaks, tegelikult ei toimi mitte kusagil. Soomes - Rootsis veidigi enam teeniv rahvas, skeemitab selle raha kuidagi teistmoodi ära (vähemalt niipalju, kui ma nendega kokkupuuteid on olnud, muidugi mu erialal ehk tänu projektipõhisusele ka rohkem OÜtamist).
Sealjuures, Kaja tundub mängivat selle peale, et "alguses selle kõigega välja tulla, siis järgmisteks valimisteks rahvas unustab ära" mis on muidugi tõsi. Reformile on andeks antud - unustatud kõik, näiteks korduvad püüded ajateenistust hävitada, faktiliselt oli see hiilivalt sees veel 2015 valimisprogrammis. Ilma Ukraina sündmusteta oleks see kindlasti ka ära tehtud.
Kuid vähemalt see aasta see teema niipea ei sumbu, sest need asjad peavad ka riigikogust läbi käima.
Eks järgmistel valimistel näha saab, kas inimesed neelavad alla, et neile teadlikult, pikaajaliselt ja järjekindlalt valetatakse, kui neelavad, siis me pole mingit moodi paremad kui venelased. Mille suurim häda algpõhjuse on kunagi kokku võtnud Solženitsõn hästi "Они лгут нам, мы знаем, что они лгут, они знают, что мы знаем, что они лгут" - Nad valetavad meile, meie teame, et nad valetavad meile, nemad teavad, et meie teame, et nad valetavad"
Kui inimene selle mõttes enda jaoks ära "ratsionaliseerib" siis pole ka Putini tegevuse ratsionaliseerimine, eriti keerukam.
Lisaks veel
2013 riigieelarve 7.683 miljardit, kaitseeelarve 361 miljonit, ehk 4.7% riigieelarve mahust
2023 riigieelarve 16.838 miljardit kaitseelarve 899 miljonit eurot ehk 5.3%
Kaitsekulude tõus, võrrelduna riigieelarve mahtu on olnud täpselt 0.6% ehk me ei saa rääkida mingist suurest tõusust.
Astmeline tulumaks, tegelikult ei toimi mitte kusagil. Soomes - Rootsis veidigi enam teeniv rahvas, skeemitab selle raha kuidagi teistmoodi ära (vähemalt niipalju, kui ma nendega kokkupuuteid on olnud, muidugi mu erialal ehk tänu projektipõhisusele ka rohkem OÜtamist).
Sealjuures, Kaja tundub mängivat selle peale, et "alguses selle kõigega välja tulla, siis järgmisteks valimisteks rahvas unustab ära" mis on muidugi tõsi. Reformile on andeks antud - unustatud kõik, näiteks korduvad püüded ajateenistust hävitada, faktiliselt oli see hiilivalt sees veel 2015 valimisprogrammis. Ilma Ukraina sündmusteta oleks see kindlasti ka ära tehtud.
Kuid vähemalt see aasta see teema niipea ei sumbu, sest need asjad peavad ka riigikogust läbi käima.
Eks järgmistel valimistel näha saab, kas inimesed neelavad alla, et neile teadlikult, pikaajaliselt ja järjekindlalt valetatakse, kui neelavad, siis me pole mingit moodi paremad kui venelased. Mille suurim häda algpõhjuse on kunagi kokku võtnud Solženitsõn hästi "Они лгут нам, мы знаем, что они лгут, они знают, что мы знаем, что они лгут" - Nad valetavad meile, meie teame, et nad valetavad meile, nemad teavad, et meie teame, et nad valetavad"
Kui inimene selle mõttes enda jaoks ära "ratsionaliseerib" siis pole ka Putini tegevuse ratsionaliseerimine, eriti keerukam.
Lisaks veel
2013 riigieelarve 7.683 miljardit, kaitseeelarve 361 miljonit, ehk 4.7% riigieelarve mahust
2023 riigieelarve 16.838 miljardit kaitseelarve 899 miljonit eurot ehk 5.3%
Kaitsekulude tõus, võrrelduna riigieelarve mahtu on olnud täpselt 0.6% ehk me ei saa rääkida mingist suurest tõusust.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Riigikaitse eelarve
Et siis kotime keskklassi selle asemel? Mõtled ka, mida kirjutad? Põhjamaade astmeline tulumaks on lihtsalt liiga kõrge maksutõusuga. IMHO on Ref selle astmelisuse vastu võitlemise ära müstifitseerinud. Kodanike õiglustunnet riivab sügavalt see, kui miljonäri maksumäär on sama kõrge, kui koristaja oma (mitte, et ma väidaks, et koristaja ei võiks olla miljonär, aga lihtsalt illustreerimiseks).Xender kirjutas: ↑12 Apr, 2023 10:36 Ma pole kindel, kas see maksuküür idee tasandil ongi nii halb lahendus, millest oleks mõistlik loobuda. Ilmselgelt väheteenivaid pole mõtet väga maksustada, selleks, et rohkem teenivad ei hakkaks liiga palju skeemitama ja üldse midagi nende käest kätte saada, pole ka neid mõistlik väga palju kottida.
...
Üldiselt on tulumaksu osa Eesti maksukoormuses piisavalt väike, et sellega paugutamisega siia-sinna on lihtsam teha kahju, kui parandada oluliselt riigi rahanduslikku seisu.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist