Nagu tellitud artikkel oleks
https://www.err.ee/1608943490/oigustead ... gikaitsest
Ei ole ju- lasterikastele peredele lasti kõrge kaarega, Pensionäride armee on muidugi suurem ja tulevikku vaatavam.seadusega fikseeritud kulud – saab muuta, aga keeruline, vähemalt poole miljardi ulatuses küll), siis ega muud head lahendust ei olegi, kui makse tõsta.
100% nõus. Sotside maailmavaatega on mul väga vähe ühist, aga selle plaaniga oleksin küll nõus olnud. Kokkuvõttes läheb nii nagu läks kütuseaktsiisidest laekuva rahaga, mis pidi minema teede remondiks (2014 aastal). Rahad hakkasid laekuma ühisesse potti mida siis oli hea muude aukude lappimiseks kasutada. Teeedeehituse ja -remondiga on meil järgnevad aastad teadagi kuidas. Praegu põhjendatakse kõiki ülelaskmisi ja maksutõuse riigikaitsesse panustanisega, aga tõsiasi on see, et sinna läheb vaid osa maksutõusudest. Sama on töötukassa reservidega mida on siis määritud vajadusel kuhu vaja.Sotsidel oli selles mõttes enne valimisi tegelikult õigus, et oleks vaja eraldi riigikaitsemaksu.
Väga suur kuluallikas on 700-eurone tulumaksuvabastus kõigile, juba enne valimisi räägiti avalikult, et see on kõige kallim valimislubadus. Kogu jutt "maksuküürust" oli lihtsalt häma, nüüd on osavad näpud juba ka välja arvutanud, et tänu sellele 700-le eurole saavad rohkem raha kätte (ka peale tulumaksu tõstmist 22% tasemele) inimesed, kes teenivad kuni 8000-eurost palka. Ei oska kuidagi näiteks 6000 eurot kuus teenivale inimesele kaasa tunda, et teda praegune maksusüsteem hirmsal kombel ahistas ja hädasti on 700 eurot tulumaksu vabaks teha. Tulumaksu ja käibemaksu tõusuga täidetakse eelkõige sedasama Reformierakonna tekitatavat eelarveauku ning alles siis tulevad riigikaitse ja muud päris kulud.
No reformil oligi üks valimiste suurimaid lubadusi maksuküüru kaotus ja liikumine eelarve defitsiidist ajapikku välja ja siis lisaks julgeolek, milles kõik nagunii nõus olid. Sellele nad mandaadi saidki, et maksuküür kaotada ja riigieelarvet korrastada. Kui astmelist tulumaksu tahetakse, oleks pidanud valima rohkem Keskerakonda või sotse.lamba-ants kirjutas: ↑10 Apr, 2023 19:00Väga suur kuluallikas on 700-eurone tulumaksuvabastus kõigile, juba enne valimisi räägiti avalikult, et see on kõige kallim valimislubadus. Kogu jutt "maksuküürust" oli lihtsalt häma, nüüd on osavad näpud juba ka välja arvutanud, et tänu sellele 700-le eurole saavad rohkem raha kätte (ka peale tulumaksu tõstmist 22% tasemele) inimesed, kes teenivad kuni 8000-eurost palka. Ei oska kuidagi näiteks 6000 eurot kuus teenivale inimesele kaasa tunda, et teda praegune maksusüsteem hirmsal kombel ahistas ja hädasti on 700 eurot tulumaksu vabaks teha. Tulumaksu ja käibemaksu tõusuga täidetakse eelkõige sedasama Reformierakonna tekitatavat eelarveauku ning alles siis tulevad riigikaitse ja muud päris kulud.
2020Kokku on sel aastal õnnetabelis 156 riiki. Taanile järgnes eelmise aasta liider Šveits, seejärel tulid Island, Norra ja Soome.
Kui eelmisel aastal oli Eesti õnnetabelis kohal 73, siis aastaga on siinsete inimese õnn veidi paisunud, uues tabelis on kohaks 72. Tagapool on Eesti nii Lätist, Leedust kui ka Venemaast.
https://kroonika.delfi.ee/artikkel/7398 ... s-eesti-on
ÜRO avaldas hiljuti nimekirja maailma kõige õnnelikumatest riikidest.
Juba kolmandat aastat järjest juhib nimekirja Soome.
Eesti tuli edetabelis 51 kohale ning meid edestasid ka sellised riigid nagu Kasahstan ja Rumeenia.
https://reisijuht.delfi.ee/artikkel/893 ... l-on-eesti
Enamik Euroopa riike kasutab astmelise tulumaksu süsteemi.
Euroopa Liidu riigid, kes ei kasuta astmelist tulumaksusüsteemi, vaid ühtlast maksumäära, on: Bulgaaria (10%), Ungari (15%), Rumeenia (10%).
https://epl.delfi.ee/artikkel/120111990 ... juri-ratas
Kuupalk / Kätte jääb / Maksuprotsent
1 500 € 1 342 € 2%
2 000 € 1 669 € 8%
2 500 € 1 986 € 12%
3 000 € 2 279 € 15,5%
3 500 € 2 553 € 18,5%
4 000 € 2 818 € 21%
4 500 € 3 103 € 22,5%
5 000 € 3 348 € 24,5%
5 500 € 3 600 € 26%
6 000 € 3 867 € 27%
6 500 € 4 124 € 28%
7 000 € 4 372 € 29%
7 500 € 4 609 € 30%
8 000 € 4 836 € 31%
Toodud numbrites pole arvestatud erinevate mahaarvamistega, mida on võimalik maksude puhul teha.
Mnjah, kuidas võtta, maitse asi vist päeva lõpuks. Mina küsiks eraldiseisva riigikaitsemaksu puhul vastu, et mis eri- või ime-asi see riigikaitse siis tegelikult on, et seda on vaja eraldiseisva ja sihtotstarbelise maksuga rahastada? Riigikaitse on ju üks iga normaalse riigi põhi-funktsioone sarnaselt siseturvalisuse, hariduse või sotsiaalhoolekandega, mida tulebki rahastada kogu terviklikust maksupotist. Teiseks, kas kokkuvõttes on mõtet hakata arendama täisti uut eraldiseisvat maksu, millede puhul tekivad kohe jälle küsimused, et kes täpselt seda maksma peavad, kas on astmeline, kas väiksema sissetulekuga inimestel on mingi „riigikaitsemaksu-vaba miinimum“ vms. Lihtsam on lõpuks muuta makse ühe korra, tõstes seniseid protsente minu arvates. Maksumaksjale läheb asi kokkuvõttes niikuinii sama palju maksma. Ja lõppeks – kui eraldi uus maks peaks olema n-ö tähtajaline, siis mis saab riigikaitsest ja selle eelarvest siis, kui riigikaitsemaksu ühel päeval enam pole. Ja sellesama kütuseaktsiisi näitel – kas saame olla kindlad, et „parematel“ aegadel ei hakata sellest riigikaitsemaksust raha kuskile mujale hoopis suunama ühel või teisel moel?Smith kirjutas:
Oleks olnud konkreetne maks konkreetse eesmärgi jaoks. Praegu on see maksutõusude selgitamine ikka äärmiselt ebaõnnestunud. Kusjuures kuulun ise pea 10 aastat juba oravate hulka.
Meeldetuletuseks:
https://majandus.postimees.ee/2810046/v ... t-lahutada
Palun tungivalt teema juurde tagasi.
Pilt on üleliia roosiline.Fucs kirjutas: ↑10 Apr, 2023 23:47 Kuupalk / Kätte jääb / Maksuprotsent
1 500 € 1 342 € 2%
2 000 € 1 669 € 8%
2 500 € 1 986 € 12%
3 000 € 2 279 € 15,5%
3 500 € 2 553 € 18,5%
4 000 € 2 818 € 21%
4 500 € 3 103 € 22,5%
5 000 € 3 348 € 24,5%
5 500 € 3 600 € 26%
6 000 € 3 867 € 27%
6 500 € 4 124 € 28%
7 000 € 4 372 € 29%
7 500 € 4 609 € 30%
8 000 € 4 836 € 31%
Pädev vastus. Nagu ennist mainisin, on minu arvates probleem praegu serveerimises. Tulumaksu ja käibemaksu tõus ning automaksu kehtestamine + muud muudatused lähevad justkui riigikaitse erakorraliseks suurendamiseks.A4 kirjutas: ↑11 Apr, 2023 7:46Mnjah, kuidas võtta, maitse asi vist päeva lõpuks. Mina küsiks eraldiseisva riigikaitsemaksu puhul vastu, et mis eri- või ime-asi see riigikaitse siis tegelikult on, et seda on vaja eraldiseisva ja sihtotstarbelise maksuga rahastada? Riigikaitse on ju üks iga normaalse riigi põhi-funktsioone sarnaselt siseturvalisuse, hariduse või sotsiaalhoolekandega, mida tulebki rahastada kogu terviklikust maksupotist. Teiseks, kas kokkuvõttes on mõtet hakata arendama täisti uut eraldiseisvat maksu, millede puhul tekivad kohe jälle küsimused, et kes täpselt seda maksma peavad, kas on astmeline, kas väiksema sissetulekuga inimestel on mingi „riigikaitsemaksu-vaba miinimum“ vms. Lihtsam on lõpuks muuta makse ühe korra, tõstes seniseid protsente minu arvates. Maksumaksjale läheb asi kokkuvõttes niikuinii sama palju maksma. Ja lõppeks – kui eraldi uus maks peaks olema n-ö tähtajaline, siis mis saab riigikaitsest ja selle eelarvest siis, kui riigikaitsemaksu ühel päeval enam pole. Ja sellesama kütuseaktsiisi näitel – kas saame olla kindlad, et „parematel“ aegadel ei hakata sellest riigikaitsemaksust raha kuskile mujale hoopis suunama ühel või teisel moel?Smith kirjutas:
Oleks olnud konkreetne maks konkreetse eesmärgi jaoks. Praegu on see maksutõusude selgitamine ikka äärmiselt ebaõnnestunud. Kusjuures kuulun ise pea 10 aastat juba oravate hulka.
Meeldetuletuseks:
https://majandus.postimees.ee/2810046/v ... t-lahutada
Väidetavalt maksab nn. "maksuküüru" kaotamine 470 M, RE ise väidab, et 340-360 M: https://arvamus.postimees.ee/7718406/ma ... mislubadus
Enamik seltskonnast, kes sinna tormab, jääbki sellelele kõige madalamale maksuastmele, kus tulumaksumäär on meie omast madalam. Seetõttu isegi sama klassi palga puhul on Soomes kätte saadav osa suurem. Meil töötab ühe kolleegi tütar Soomes hambaarstina ja töötab osalise tööajaga. Miks? Aga täistööajaga läheks ta järgmisele maksuastmele ning kätte saadav raha praktiliselt ei suureneks. Ja kõrgema sissetulekuga inimestel soovitab kohalik maksuamet ise "urakat" teha ehk OÜ-tada.Fucs kirjutas: ↑10 Apr, 2023 23:47 No meile siin enamusele ju Soome väga meeldib?
Normaalne töö- ja elukeskkond, head palgad, normaalsed hinnad (osaliselt isegi odavamad kui Eestis), normaalne sotsiaalpoliitika, head pensionid, normaalne kaitsevägi, hea relvastus, ägedad hanked, normaalne... jne jne...
Seda "normaalset elu" rahastatakse ju samamoodi peamiselt maksudest, millest üks oluline on tulumaks.
Inimesed on seal millegipärast sellele vaatamata õnnelikud... meie ehitajad jooksevad Soome, arstid ja meditsiinitöötajad, bussi ja taksojuhid ....
Seal ju tobe astmeline tulumaks, mida sinna tööle tungelda ja ronida?
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist