Gaz-MM taastamine
-
- Liige
- Postitusi: 1685
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
GAZ-AA taastamine
GAZ-AA taastamine akf taaviw126 poolt sobib ehk siia fooruminurka pareminigi veel.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39984
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: GAZ-AA taastamine
On see kindel, et need abiseadmed teist värvi olid? Vene autotööstuses (aga ka ameerika omas) on läbi aegade praktiseeritud sellist viimistlust, et koostatud mootor lasti tükkis täiega ühe värviga üle (ainult rihmad võeti maha).Mootor sai värvi selga. Tooni sai päris kaua valitud ja erinevaid variante proovitud. Aga umbes selline värv tal peal oli kui ma ta leidsin...
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: GAZ-AA taastamine
Jah. Midagi ei saa välistada. Mina olen üritanud teha ta ennesõjaaegse MMi järgi sest seda millised nad 1942 aastal olid, ei tea keegi täpselt. Enne sõda käis tootmine Ameerika Ford Model A tootmisliinidel ja igasugu töövõtted olid ka samad. Ameeriklased ise käisid venelasi välja koolitamas seoses koostöö lepinguga. Seega saab eeskujuks võtta ka Ford Model A mootori. Model A mootoriga võrreldes peaks minu mootori plokikaane mutrid olema kaadmium kattega ja õlivann peaks olema musta värvi. Muu peaks nagu õige olema.
Ja muidugi oli kõikidel detailidel värvijääke peal. Mootor oli selline roheline jne jne.
Ja muidugi oli kõikidel detailidel värvijääke peal. Mootor oli selline roheline jne jne.
Re: GAZ-AA taastamine
Starterite ja generaatorite teraskorpused on nõuka autodel kogu aeg mustad olnud, samuti jagajate malmkorpused. Alumiiniumsulamist otsakaaned passiveeritud, värvimata. Alalisvoolugeneraatorit ei tohigi komplektsena värvida, et mitte kollektori lamelle üle värvida.
Plokikaane mutrid olid jah galvaaniliselt kaetud, värvimata. Seda praktilisel põhjusel - võtmemõõt peab kindla momendiga pingutatavatel mutritel täpne olema.
Karteripõhi võis olla nii must kui roheline, veepump samuti. Varuosadeks tulid veepumbad üldiselt vaid krundituna. Õlitoru peabki must olema.
Üldiselt väga ilus töö.
Aga komplektselt värvitud mootoreid on küll toodetud ja toodetakse ka siiani, selles on Trummil õigus. Isegi filtrid ja kummivoolikud lastakse üle.
Plokikaane mutrid olid jah galvaaniliselt kaetud, värvimata. Seda praktilisel põhjusel - võtmemõõt peab kindla momendiga pingutatavatel mutritel täpne olema.
Karteripõhi võis olla nii must kui roheline, veepump samuti. Varuosadeks tulid veepumbad üldiselt vaid krundituna. Õlitoru peabki must olema.
Üldiselt väga ilus töö.
Aga komplektselt värvitud mootoreid on küll toodetud ja toodetakse ka siiani, selles on Trummil õigus. Isegi filtrid ja kummivoolikud lastakse üle.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39984
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: GAZ-AA taastamine
Huvitav, kuidas see ennesõjaaegne mootor reageerib meil saadaolevale 95 bensiinile?
Pliiasendajat väga meil müügil pole näinud.
Inglismaal, kus selliste (omamaiste) autode pidamine on lausa majandusharu, on eraldi teenus "unleaded conversion", mis tähendab kõvemast materjalist klapipesi ja isegi klappe, kuna vanade etüülbensiinidega oli tekkiv sadestis "määre", mis hoidis tööpindasid kulumast. Kui ei ole, siis tähendab tänane puhas bensiin taoliste tööpindade kiiret kulumist ja ära põlemist.
90ndate keskpaigas, kui sai veel mossega sõidetud, tähendasid need 95 pliivabad bensiinid, et isegi selline suht kaasaegne auto nagu 412, kaotas ära juba kompressiooni ja 30 000 km/1a järel oli arukas võtta plokikaan maha ning soveldada klapid, sest tükati paistis sealt lausa valgus läbi.
Samas ma olen lahti võtnud ühe 412 tüüpi mootori, mis pole sõitnud "lääne" bensiinidega (jäi rublaaja lõpus seisma) ja seal olid 40 000 km läbisõidu juures klapid nii tihedad, et bensiiniga katsetamisel ei lasknud tilkagi läbi - asi, mida olen harva näinud, üks sõitnud mootor üldiselt laseb klappide kaudu bensiini läbi vähemalt pooltest klappidest. Aga konkreetne 412 oli absoluutselt tihe.
Ainus püstklappidega mootor, mis meil peres on olnud, oli kaatri peal Gaz-51 oma. Niipalju kui ma mäletan, siis isa kiskus neid klappe lahti iga kevad hooaja alguses toimuval suuremal hooldusel/remondil ja nühkis neid jämeda teemantpastaga (seda sai sõjatehastest). Ja üle 3000 pöörde ei tasunud seda vajutada, sest tulemuseks võisid olla katkised klapipesad.
Pliiasendajat väga meil müügil pole näinud.
Inglismaal, kus selliste (omamaiste) autode pidamine on lausa majandusharu, on eraldi teenus "unleaded conversion", mis tähendab kõvemast materjalist klapipesi ja isegi klappe, kuna vanade etüülbensiinidega oli tekkiv sadestis "määre", mis hoidis tööpindasid kulumast. Kui ei ole, siis tähendab tänane puhas bensiin taoliste tööpindade kiiret kulumist ja ära põlemist.
90ndate keskpaigas, kui sai veel mossega sõidetud, tähendasid need 95 pliivabad bensiinid, et isegi selline suht kaasaegne auto nagu 412, kaotas ära juba kompressiooni ja 30 000 km/1a järel oli arukas võtta plokikaan maha ning soveldada klapid, sest tükati paistis sealt lausa valgus läbi.
Samas ma olen lahti võtnud ühe 412 tüüpi mootori, mis pole sõitnud "lääne" bensiinidega (jäi rublaaja lõpus seisma) ja seal olid 40 000 km läbisõidu juures klapid nii tihedad, et bensiiniga katsetamisel ei lasknud tilkagi läbi - asi, mida olen harva näinud, üks sõitnud mootor üldiselt laseb klappide kaudu bensiini läbi vähemalt pooltest klappidest. Aga konkreetne 412 oli absoluutselt tihe.
Ainus püstklappidega mootor, mis meil peres on olnud, oli kaatri peal Gaz-51 oma. Niipalju kui ma mäletan, siis isa kiskus neid klappe lahti iga kevad hooaja alguses toimuval suuremal hooldusel/remondil ja nühkis neid jämeda teemantpastaga (seda sai sõjatehastest). Ja üle 3000 pöörde ei tasunud seda vajutada, sest tulemuseks võisid olla katkised klapipesad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: GAZ-AA taastamine
Midagi ei juhtu - süüdet vaja varasemaks sättida. Võib kasutada ka pliiasendajat, näit:Kapten Trumm kirjutas:Huvitav, kuidas see ennesõjaaegne mootor reageerib meil saadaolevale 95 bensiinile?
https://www.motonet.ee/et/toode/602001/ ... -ml--250-l
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/p ... daja-325ml
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 39984
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: GAZ-AA taastamine
Varasem süüde säästab klappe ainult niipalju, et vähendab väljalaskeklappide temperatuuri.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: GAZ-AA taastamine
Süüte varasemaks keeramine halvendab käivitumist ja koormab väntmehhanismi.
GAZ AA puhul on küll võimalus käivitamisel süüde roolil asuva ja katkesti plaadiga ühendatud hoova abil hiliseks seada.
Väljalaskeklappe põletas juba 18 mm küünaldega GAZ-51 mootor A-76 bensiini kasutamisel.
Mootorit BTR-60 klappidele ümber ehitada ja surveastet suurendada pole GAZ AA puhul mõtet. Babiidist kepsulaagrid ei peaks vastu.
Kuna selle autoga ilmselt palju sõitma ei hakata, siis pliiasendaja kasutamine koos alkovaba bensiiniga on ainuõige lahendus.
GAZ AA puhul on küll võimalus käivitamisel süüde roolil asuva ja katkesti plaadiga ühendatud hoova abil hiliseks seada.
Väljalaskeklappe põletas juba 18 mm küünaldega GAZ-51 mootor A-76 bensiini kasutamisel.
Mootorit BTR-60 klappidele ümber ehitada ja surveastet suurendada pole GAZ AA puhul mõtet. Babiidist kepsulaagrid ei peaks vastu.
Kuna selle autoga ilmselt palju sõitma ei hakata, siis pliiasendaja kasutamine koos alkovaba bensiiniga on ainuõige lahendus.
Viimati muutis EOD, 17 Jaan, 2020 9:09, muudetud 1 kord kokku.
Re: GAZ-AA taastamine
Jah. Sõitma selle autoga tõesti keegi ei hakka eriti.
Viskasin käigukasti kaa külge et saaks esisilla hargi kinni panna(kinnitub käigukasti külge). Siis saaks teda ringi veeretada töökojas. Raami üksi ei jõua terves tükis liigutada ja jääb jalgu igalpool.
Ja üleüldse on hea vahelduseks peale raami ka midagi nokitseda. Suht siiber raami tegemisest juba.
Viskasin käigukasti kaa külge et saaks esisilla hargi kinni panna(kinnitub käigukasti külge). Siis saaks teda ringi veeretada töökojas. Raami üksi ei jõua terves tükis liigutada ja jääb jalgu igalpool.
Ja üleüldse on hea vahelduseks peale raami ka midagi nokitseda. Suht siiber raami tegemisest juba.
Re: GAZ-AA taastamine
Pliiasendajat liigub küll. Kui tuttavalt küsisin paar aastat tagasi mis ta Overlandi mootoriga teinud on, et kannatab tava bensiiniga sõita siis vastas, et tankides kohalikust "Euro Oil" tanklast on pliiasendaja letis olemas ja kannatas sõita 95-ga täitsa igapäevaselt. Etanooliga bensiini ei kannata pikemalt kui kuu-kaks paagis hoida sest hakkab toitesüsteemi korrodeerima kuid plussiks on, et suurendab detonatsiooni kindlust (sellel mootoril seda küll karta ei ole) ja vähendab põlemise temperatuuri.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: GAZ-AA taastamine
Alkobensiini suurimaid hädasid on see, et standard EN 228 lubab segus kasutada kuni 3% metanooli. http://consiliari.pl/gasoline_en_228/
Metanool on lisaks mürgisusele ka korrodeeriv. Rikub nii karburaatorit kui mootori sisemust. Vanemad, karburaatoriga autod üldse tänapäevast bensiini ei armasta. Kui sõita kasvõi mõne Lada järel, on õhus spetsiifilist haisu tunda.
Iseenesest võib madala surveastmega mootoris kasutada ka petrooli segus alkovaba bensiiniga. Puhta petrooliga mootor ei taha käivituda.
Selle mootori eripära on veel, et veepump asub jahutussüsteemi kuumal poolel, erinevalt tänapäevastest, kus pump surub radiaatorist tulevat vett plokki. Seal peab kasutama hea temperatuuritaluvusega määret, mitte tavotti. Mina kasutaksin näiteks AeroShell Grease 33.
Metanool on lisaks mürgisusele ka korrodeeriv. Rikub nii karburaatorit kui mootori sisemust. Vanemad, karburaatoriga autod üldse tänapäevast bensiini ei armasta. Kui sõita kasvõi mõne Lada järel, on õhus spetsiifilist haisu tunda.
Iseenesest võib madala surveastmega mootoris kasutada ka petrooli segus alkovaba bensiiniga. Puhta petrooliga mootor ei taha käivituda.
Selle mootori eripära on veel, et veepump asub jahutussüsteemi kuumal poolel, erinevalt tänapäevastest, kus pump surub radiaatorist tulevat vett plokki. Seal peab kasutama hea temperatuuritaluvusega määret, mitte tavotti. Mina kasutaksin näiteks AeroShell Grease 33.
Re: GAZ-AA taastamine
Teema algataja ehitab tegelikkuses sõjaaegset GAZ MM-i replicat originaal juppidest. Miks teema pealkiri eksitav on?
Parem ja põhjalikum käsitlus automoto foorumis;
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=59231
Parem ja põhjalikum käsitlus automoto foorumis;
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=59231
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline