Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Walter2 kirjutas: 27 Veebr, 2023 14:47
Ma reeglina ei vinni väiksemate ja suuremate nüansside üle tapeeti seinalt lahti targutada. Et aga vältida olukorda, kus mõni mees automaatkasti remontima jookseb, kuna milneti gurud just nii soovitasid õlivahetust ja hooldust teha, riputan ühe pikema artikli siia üles. Eks igaüks teab, keda kuulab ja usub. Piiss. :wink:
https://www.accelerista.com/a-ja-o/auto ... le-piisav/
Ma tõesti ei suuda lugeda tegelasi kes hangivad omale tööautoks kaubiku mis on millegipärast varustatud autom. kastiga (?!) kõige kirkamate pliiatsite hulka siin ilmas (mida ta ka ise artiklis tunnistab). Aga noh eks see ole minu probleem... Piiss. Pilt
Ma pole kuulnud, et kepiga vehkmise eest rohkem palka makstaks :D.
Aga minu kaks viimast hobiga seotud kaubikut on olnud automaadid ja manuaali enam mitte kunagi ei osta.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

kaupo51 kirjutas: 27 Veebr, 2023 23:46 Automaatkasti õlivahetusest. Minu autol on peal Aisini 8 käiguline kast AWF8F35.
https://en.wikipedia.org/wiki/AWF8F35
Seda kasutavad paljud autod, minu autol on ta tähisega EAT8. Uurisin esindusest vahetusvälpa. Vastus oli-tehas ei näe ette õlivahetust, aga meie soovitame 100 000 km läbimise järel. OK, aga kuidas te õli vahetate. Esindus vastas, et lasevad umbes 4 liitrit välja ja siis uus 4 liitrit sisse. Kasti peaks minema umbes 7 liitrit. Õli hind oli päris krõbe. Siis vestlesin Hõbenoolega. Nemad soovitasid samuti vahetada sama kilometraazi järel, aga dünaamilise õlivahetusena, sest nii pidi ikka õigem olema. Õli hind oli odavam, kasutavad Fuchs õli, millel on olemas õige spec. No võta siis kinni, mis oleks õigem teha? Esindustes ei ole neid dünaamilise õli masinaid, kuna seal käivad uuemad autod ja ilmselt vajadus dünaamilise õlivahetuse järele ei ole nii suur. Paljud ei vaheta ilmselt üldse õli kastis. Tehas vist ei näe ka ette just dünaamilist õlivahetust esinduses, nagu siin teemas keegi juba mainis.
Mu Volvol sama kast. Soovitan järgmine kord osta kastitootja enda originaalõli https://www.autodoc.ee/aisin/12862924
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1073
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas isakene »

Kapten Trumm kirjutas: 28 Veebr, 2023 9:04 See on minuarust isegi uljalt pakutud, ise ma olen silla-, käigukasti ja roolivõimu õlisid vahetanud nii 30 000 takka. Eks kogemus aitab ka, kui õli ikka tökatmust on, siis on liiga kaua olnud.

Roolivõimul on sama teema mis automaadil - enamasti on selle vahetus osaline, sest käsitöönduslikult koosneb vahetatav õli sellest, mis pumba paagis on. Mõni äkilisem mees ehk võtab vooliku lahti kah ja laseb pumbal natuke välja lüüa, aga üldiselt piisab seal sellest, kui piisava regulaarsusega potsik tühjaks teha ja värske õliga täita.
Numaitia... ma suht pehme jalaga ja autod erilist vatti ei saa. Enamasti võiks kõik need õlid välimuse põhjal kauemakski sisse jätta kui 100 k, aga välimus ei ole ühest hetkest enam näitaja. Ning kogemus maksab, ma ei mäleta millal viimati käigukasti remontisin, järelikult olen õigel teel. :) Sel sajandil kindlasti mitte, ja autod mul kõik 200-800k läbisõiduga.

Roolivõimul teen alati dünaamilise õlivahetuse. See on väga lihtne - latiga roolil keerad alguses rattad ühte äärde, siis võtad roolipaagi tagasivoolu otsa paagi küljest lahti, pistad kanistrisse ja käivitad mootori. Üks mees jälgib paaki, kohe kui paagil põhi käes, hakkab värsket kraami peale kallama. Kui tagasivoolust puhas õli tulema hakkab, keerab teine mees rattad teise äärde ning esimene mees jälgib, kunas uuesti puhas õli tagasivoolust tulemas. Siis mootor seisma, voolik oma kohta tagasi ja õlinorm sisse. Karbiga roolil põmst sama, lihtsalt keerad töötava mootoriga ja läbijooksva õliga korra rooli servast serva ja tagasi. Viisakas mees tõstab esirattad ka maast lahti.
_dumbuser_ kirjutas: 28 Veebr, 2023 0:45 Aga pidurite puhul võiks küll kolme aasta tagant ilma pikemalt piinlemata seda vahetada. Too kurinahk on võimeline endaga niiskust siduma ja seeläbi ka igasugu jama tekitama.
Jutt jummalast õige, kiidan ainult takka. Ainult jäi mainimata, et mul endal aastane läbisõit tavaliselt 40-50k kandis ja kolme aastat pole vahetuseks kunagi täis saanud. :)
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Sten1111
Liige
Postitusi: 155
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Aastaid vahetamata pidurivedelikuga on siis selline kogemus et võtsin auto soojast ja hakkasin siis mööda maanteed sõitma. Õues oli äkki - 20 vms. Liiklust oli vähe ja pidurit/sidurit polnud vaja tükk aega puutuda. Hakkasin siis lähenema jüri ringile ja avastasin et siduri vajutamisega on vaja oluliselt suuremat jõudu. Huvitaval kombel piduri pedaali tundlikus ei muutunud.

Seoses veel õlidega. Selline tähelepanek toyotade puhul et mida suurem läbisõitu seda harvem on vaja silla õli vahetada. Välp oli 30k või 2a. Esimene vahetus tuli välja musta värvi õli laadne vedelik ja magnet oli korralikult metalli täis. 500k sõitnud autol tuli jumala värske õli välja
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5210
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Manurhin »

Sten1111 kirjutas: 28 Veebr, 2023 22:28
Seoses veel õlidega. Selline tähelepanek toyotade puhul et mida suurem läbisõitu seda harvem on vaja silla õli vahetada. Välp oli 30k või 2a. Esimene vahetus tuli välja musta värvi õli laadne vedelik ja magnet oli korralikult metalli täis. 500k sõitnud autol tuli jumala värske õli välja
Loogiline ka. Suurema läbisõidu juures olid detailid juba piisavalt sisse töötanud. GAZ-51 uue või kap. rem. mootori sissesõitmise juures oli vist samuti esimene õlivahetus juba 100 km juures, teine oli vist kas 200 või 300 km. Selle ajaga tuli sissetöötamata detailide küljest metallipuru hulgim. Midagi ligilähedast kehtis ka käigukasti ja tagasilla kohta.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40199
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus võib olla ka selles, et suuremate läbisõitude korral on sõlm korralikult soe pikka aega ja kondentsveel pole võimalust tekkidagi. Kondentsvesi koos kulumisproduktidega või mootori puhul põlemisgaasidega tekitab õlis igasugu agressiivseid ühendeid, mis kiirendavad kulumist ja sellega ka kulumisproduktide õlisse kogunemist ja visuaalset mustumist.

Siit ka loogika, kui ajada asjad korralikult kuumaks (üle 100 kraadi), siis aurub ka õlis leiduv vesi ära läbi rõhutasandajate/karterituulutuse.

Ja igasugu külmalt töötamised/külmkäivitused on mõrv kulumise mõttes - mitte asjata pole hiiglaslike läbisõitudeni jõudnud enamasti taksod, millel sõlmed ei jõuagi jahtuda.

Seepärast tuleks perioodiliselt töötavad autod (nt mis liiguvad nädalavahetuseti) sõita iga kord korralikult kuumaks (mis tähendab ikka mitmekümne kilomeetrist sõitu ja koormuse andmist). Ja masinatel, mis jäävad talveks seisma (nt hobiautod), tuleks sügisel, enne talvekorterisse panekut, mootoriõli ära vahetada (mujal pole see nii kriitiline). Just sügisel, mitte kevadel - et mitte jätta agressiivseid "lisasid" sisaldavat õli terveks hooajaks mootorisse pahategusi tegema.

Sama käib ka muude kuluvate juppide kohta. Näiteks pidurikettad võivad perioodiliselt kasutataval autol kesta poole vähem? Sest seismisel tekib nende pinnale oksiid/rooste, mis on metalliga nõrgalt seotud, esimesel tugevamal pidurdamisel pühivad klotsid selle maha ja ongi võibolla mingi sajandik mm läinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40199
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Manurhin kirjutas: 02 Mär, 2023 1:15
Sten1111 kirjutas: 28 Veebr, 2023 22:28
Seoses veel õlidega. Selline tähelepanek toyotade puhul et mida suurem läbisõitu seda harvem on vaja silla õli vahetada. Välp oli 30k või 2a. Esimene vahetus tuli välja musta värvi õli laadne vedelik ja magnet oli korralikult metalli täis. 500k sõitnud autol tuli jumala värske õli välja
Loogiline ka. Suurema läbisõidu juures olid detailid juba piisavalt sisse töötanud. GAZ-51 uue või kap. rem. mootori sissesõitmise juures oli vist samuti esimene õlivahetus juba 100 km juures, teine oli vist kas 200 või 300 km. Selle ajaga tuli sissetöötamata detailide küljest metallipuru hulgim. Midagi ligilähedast kehtis ka käigukasti ja tagasilla kohta.
Muidugi tänapäeva kvaliteet ja materjalid on midagi muud kui Gaz-51 (babiitsaaled ja kehv pinnatöötlus), aga jah, põhimõte on sama, esimene õlivahetus nt 1000 km peal ei teeks paha ka täna.

Mootori koostamisel on muidu asju, mis tunduvad imelikud. Näiteks nullvõllile tuleb kasuks, kui esmakordsel käivitamisel antakse pööret kah, mitte ei töriseta tühikäigul. See muidugi eeldab, et õlisüsteem on täidetud ja õlisurve tekib kohe, mitte ei hakka paarutama mootoriga, kus pole veel õiget õlitust. Nukkvõlli nukkide puhul pidi see pööretel töötamine tagama nukkide pinna kalestumise, mis tagab pikema eluea. Muidugi tänapäeva autod on tehases kontrollitud ja vahest on need asjad juba tehtud, sest enamasti on neil odomeetril juba mingid kilomeetrid ees.

Ja asjade paika töötamise kiirendamiseks on just oluline erinevate pöörete kasutamine, mitte tühikäigu kandis töristamine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Sten1111
Liige
Postitusi: 155
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:27
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Sten1111 »

Toyotade puhul oli esmahooldus soovitatav aga mitte kohustuslik. Tehti seda siis 3000-5000km tagant. Neid hooldusi oli pigem vähe aga sealt tuli ikka üsna uus õli välja. Koolitusel öeldi et esmahooldusel pole vaja õlifiltri vahetada kuid seda siiski tehti filtri odava hinna tõttu. Seisukoht oli midagi sellist et kuna läbisõitu pole siis pole vaja ka filtrit vahetada
Ma olen kuulnud et võidusõidu mehed kes bensiini asemel alkoholiga sõidavad peavad tihedalt õli vahetama kuna alkoholi põlemisel tekib niiskus karterisse. Kui keegi täpsemalt teab võib lahti seletada. Seda probleemi leevendatakse sellega et keeratakse seisma jäetud kuumal mootoril õli kork maha et niiskus saaks paremini aurustuda
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Sten1111 kirjutas: 05 Mär, 2023 0:24 ... Ma olen kuulnud et võidusõidu mehed kes bensiini asemel alkoholiga sõidavad peavad tihedalt õli vahetama kuna alkoholi põlemisel tekib niiskus karterisse. Kui keegi täpsemalt teab võib lahti seletada. Seda probleemi leevendatakse sellega et keeratakse seisma jäetud kuumal mootoril õli kork maha et niiskus saaks paremini aurustuda
Kuna gaasi põlemisel moodustuvad jäägid on omapärased, siis ka gaasimootoritel kasutatakse erisugust õli.
See on küll ühe firma tekst aga kehtib see üldiselt gaasi kütusena kasutavate mootorite kohta.
https://addinol.ee/products/gaasimootoriolid/
Kusjuures gaasimootori süüteküünlad ja mitmed muud detailid erinevad materjali poolest bensiinimootori küünaldest, isegi kui need on sama tootja samasugusel mootoril.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Walter2
Liige
Postitusi: 4008
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Vabandust aga jutt käib alkoholist (etanool/metanool) mis senini nagu vedelik rohkem..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas: 06 Mär, 2023 8:28 Vabandust aga jutt käib alkoholist (etanool/metanool) mis senini nagu vedelik rohkem..
Kütuse agregaatolek ei ole oluline, kui põlemisprotsessis osalevad kütuseks oleva aine molekulid.
Vedelkütused, bensiin ja piiritus gaasistatakse enne süütamist.
Ka 1kg naftasaaduse (bensiin, diisel, naftagaas) põlemisel tekkib silindritesse auru kujul 1kg vett, muude põlemissaaduste kõrval.
Kõik põlemisel tekkivad ühendid mõjutavad nii mootori detaile kui ka mootoris olevat õli.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 2078
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Walter2 kirjutas: 06 Mär, 2023 8:28 Vabandust aga jutt käib alkoholist (etanool/metanool) mis senini nagu vedelik rohkem..
Bensiin on ka ju vedelik. Ja diisel ...
Walter2
Liige
Postitusi: 4008
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

OLAVI kirjutas: 06 Mär, 2023 9:02 Vedelkütused, bensiin ja piiritus gaasistatakse enne süütamist.
Oled sa selles ikka väga kindel et vedelkütused/bensiin gaasistatakse enne süütamist? :shock: Karburaator tekitab vedelast bensiinist gaasi?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19939
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Et siis jookseb solinal karbussist silindrisse või?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40199
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sten1111 kirjutas: 05 Mär, 2023 0:24 Toyotade puhul oli esmahooldus soovitatav aga mitte kohustuslik. Tehti seda siis 3000-5000km tagant. Neid hooldusi oli pigem vähe aga sealt tuli ikka üsna uus õli välja. Koolitusel öeldi et esmahooldusel pole vaja õlifiltri vahetada kuid seda siiski tehti filtri odava hinna tõttu. Seisukoht oli midagi sellist et kuna läbisõitu pole siis pole vaja ka filtrit vahetada
Ma olen kuulnud et võidusõidu mehed kes bensiini asemel alkoholiga sõidavad peavad tihedalt õli vahetama kuna alkoholi põlemisel tekib niiskus karterisse. Kui keegi täpsemalt teab võib lahti seletada. Seda probleemi leevendatakse sellega et keeratakse seisma jäetud kuumal mootoril õli kork maha et niiskus saaks paremini aurustuda
Eks see esmane õlivahetus sõltub, milline on masina valmistamise kvaliteet, mida kõrgem kvaliteet, seda vähem on seal sisse töötamist ja sellega kaasnevat kõrgendatud kulumist, mis toodab õli sisse mustust.

Siiski, on see piisavalt odav asi, et eluea arvelt mitte kokku hoida, minu isiklik arvamus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 30 külalist