Kapten Trumm kirjutas:Peeter kirjutas:
Groteskne on vaadata pealt siin sellist vaidlemist. Tehniline specs (sõltuvalt firmast) ütleb, et hädapidurduse funktsiooni rakendumisel toimub konkreetne pidurdamine. Lülitatakse välja kõik abid ja toimub kõige intensiivsem pidurdamine.
Ma eile õhtul tegin tütrega õppesõitu, 2013 a Hyundai väikeauto, harjutasime just libedal ja ABS ragises seal kuni auto peatumiseni.
Ei ole midagi, et "lülitatakse üleliigne välja". Sama on ka muude autodega, millega olen sõitnud (neid omajagu).
Vaat Hyundaid mina ei tea, ei autot ei tema eripärasid. Rohkem olen tegelenud nt Volvo ja Saabiga, aga ka sakslastega. Ka oma eelpool kirjeldatud kogemused hädapidurdusega olen teinud Volvoga.
PS. Siin ühes eespool olnud postituses kirjeldasin oma konkreetset kogemust uue värskelt Tartu esindusest soetatud Volvo s70-ga. St tema ESTC rakendumise eripäraga. Nimelt aparaat rakendas ka kergelt trepis teel tiba kõvema pidurdamisega esmalt ABS-i ja seejärel justkui detekteerides, et pidurdamist ei toimu, st justkui poleks rehvidel pidamiskontakti teega, lülitas piduri tagant ära tsirka pidurivõimendi mõõtu jõu. Antud olukord taastus normaalseks momentaalselt peale kohest piduri vabastamist ja uuesti pidurile vajutamist. Esmasel sellise hetke läbielamisel mõtlesin, et "pidurid nüüd läksid..." (uus auto!!!) ja surusin niikuisjõudsin, et ristile mitte välja uhada, edaspidi olin juba kogenum, kuigi selle piiri tajumine ja see jala üleslaskmine ja uuesti pidurdamine teinekord tekitas "murekoha" pidamasaamises soovitud kohas. Sõidukiks oli s70 142kw. Peal oli juba uus soft, üleminekusoft s80 kehale mis töötas Vadisega, mitte see vana käsitestri oma. Ka ESTC oli sel kujul alles selle versiooni "uudistoode". Auto veakoode ei löönud mingeid, aga probleem oli. Varem olin ABS-iga masinaid kasutanud juba 93ndast: Scorpio, järgmine Scorpio, Senaator, Audi, Volks ja seejärel kolm aastat alates 96-st jaapanlane Mitsu. Mitte ühelgi ei käitunud ABS niimoodi. Tartu IA-st tuli Aare minuga kaasa ekstra linna peale sõitma, kuna olid konkreetsed mured, mõlema autoga pidurid, aga ühel lisaks veel muu spetsiifiline hääl. Käisime linna peal sõitmas ja demonstreerisin konkreetselt murekohti. Pargi tänava munakividel nii pidurit kui klobinat, lisaks kruusa peal ekstra seda piduriprobleemi. IA- esindaja konkreetselt nägi probleemi ja tunnistas selle olemasolu, lubas uurida. Info pretensioonist uue tarkvaraga sõiduki suhtes jõudis kindlasti Tallinna IA-sse. Mõne aja pärast teatas vastuseks, et kui veateadet ei sütti, siis järelikult mingit probleemi ei ole. Et nemad midagi teha ega vaadata ei saa, vajab üldse Vadist ja "ära kihuta". Ja üleüldse kui sulle see ei sobi, siis tõmba ABS-i kaitse välja. Ja kogu see vastamisejama hakkas liikuma üldse alles selle peale, kui peale vaikust saatsime pretensiooni Hansa Liisingule teatades, et nende poolt meile renditav sõiduk ei ole korras ja kasutatav. Mida Tallinnas pankurid tegid, või kellega rääkisid, ei seda tea, aga selle peale alles hakati ennast IA-s liigutama. Vat nii oli tookord. Hiljem sõites nii S60, S80, V70P2-ga ilmnes sama asjaolu kui lihtsalt tiba raskema jalaga kruusateed andsid. Aga Volvo ju ikkagi??? Põhjamaa teede auto, aga mitte mingi "suvapann"? Samas sellist "defekti" pole ma V70P3-l enam justkui trehvanud... Kirjeldasin konkreetset situatsiooni konkreetse autotüübi konkreetse sõlmega. Selle peale tuli ainult ühelt mehelt jutt "et ohohohoo, sellist asja enne pole näinud ja see pole võimalik" ja siis teises postituses "sain teada" kuidas ABS funktsioneerib. Suur tänu, lihtsalt ABS-i olemust teadsin teoorias ja praktikas juba ammu 93ndast vahest ehk, aga 99ndal pidin lisaks end harima ka ESTC valguses.
....Üks seik veel. Kui juba üle kahe aastakümne tagasi elasin üle põdrale otsasõidu, siis ka tollel pidurdusel mõõdeti katkematu mustrijälg kuni seismajäämiseni, esimesed rehvid läksid utiili ja Polaris hüvitas need koos muu kahjuga. Pidurdamine toimus instinktiivselt šokiseisundis nn kontrollimatu loomuliku refleksina. Enne kokkupõrge ja siis täisplokk kuni peatumiseni.