Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Lemet kirjutas: 02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Peeter
Liige
Postitusi: 2565
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

Kapten Trumm kirjutas: 02 Veebr, 2023 13:33 Seal on know-how kole tähtis. Ja muidugi põlveotsa tegemise asemel tööstuslik tegemine tähendab, et need üle käiatud pinnad karastatakse korralikult, sest taolised jupid on pindkarastusega ja kui sealt natuke maha võtad, läheb materjal pehmeks ja asi hakkab kuluma.
Tol ajal oli küllalt ka Tartus kohti kus "Termika" osakonnana täiesti olemas oli. Teistes osakondades veel lisaks ultraheli plokipesu ja küünalde survestend jne. Aastat 5 tagasi hakkasin ühele Saaremaa mehele kirjeldama ATV käigukasti korpuse remonti: Võtad korpuse mõlemad pooled, keevitad laagripesa (al) üle, seejärel pinki ja freesiteraga sõidad pinna uuesti läbi. Ütles vastuseks lihtsalt: Keevitatud veel saan ... Teil seal Tartus võib ju nii olla, aga meil saarel pole enam ei pinke ei mehi, kõik nii suured freesid ammu vanarauaks viidud, mehed vanaks ... jne.....
Peeter
Liige
Postitusi: 2565
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: 02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
Lemet
Liige
Postitusi: 19936
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas: 02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: 02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Oli vist tõesti kaks, kui ma nüüd hoovastikku ja selle timmimist meelde tuletan. Nelja päratu lõõriga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
AMvA
Liige
Postitusi: 3539
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 02 Veebr, 2023 15:19
AMvA kirjutas: 02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: 02 Veebr, 2023 13:39

Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
See võib tunduda nelja karpana, kuna igal lõõril on oma trompet.
ahto42
Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

Mootorsaani vända laagrite vahetus
https://www.youtube.com/watch?v=RrPnn88 ... Arseneault

Sarnane asi siis ka autodele tehtud
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Muidu neid 45-seid horisontaalseid Webereid peetakse ikkagi võidusõidu pärusmaaks, kui tahad tänaval ka normaalselt sõita, siis räägitakse 40-sest või 38sest.. Kui võidu mitte sõita, siis võimsus 7000-l pöördel pole kuigi eluline.

Nõukariigis, kus kõike nappis, kasutati ka topelt vertikaalkarbusse (nt 2101 Weber tüüpi), lihtsalt mõlemad siibrid tuli tööle sünkroonis panna ning ühte-teist ümber ehitada (kui kambrid üksteisest isoleerituna töötasid).

Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks. :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Marvin
Liige
Postitusi: 332
Liitunud: 25 Veebr, 2022 10:41
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Marvin »

Kapten Trumm kirjutas: 06 Veebr, 2023 12:34Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks. :dont_know:
Pole mingit põhjust sõita kulunud Weberitega, kui kord juba mingi neid pruukiv klassik majapidamises on. Weberite remontkomplektid on täitsa saadaval ja mõistliku hinnaga. Jah, mul on üks paari Weberiga auto ka :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kui segusiibri võllide pesad karbussi korpuses on aja jooksul suureks kulunud ja sealt visiseb vaikselt õhku peale (igaüks veel isemoodi), siis hästi remondikomplekt ei päästa. Vähemalt pole juhtunud sellist komplekti nägema. Mul on nt paadimootor kolme karbussiga ja sellise veaga, kui tahad korda saada, siis ole lahke, osta uued (originaal)karbussid :) Harrastaja ostab oma projektile ju uued karbussid ja need kestavad natuke kasutades kaks inimpõlve, ostes 40a vana superauto, siis seal on natuke vajutatud kah. Vähemalt olen lugenud, et need karbussidega V12 mootorid pidid olema väga kapriissed ja soovitatakse alati osta sissepritsega versioon kui valida (Lamborghinil on vähemalt).

Aga noh, kes jõuab 100 tuhande eest osta klassikalise Ferrari, vast taolisele ei käi ka 6 uue Weberi soetamine üle jõu. :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Väino
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Väino kirjutas: 07 Veebr, 2023 10:00 Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Eks kõike annab teha, kui metallitööd osata. Lihtsalt karbussi korpus on enamasti mingist tsingisulamist, mis on pehme ja need augud kuluvad selliseks ebakorrapäraseks, ehk siis õnnestumise alus on õige tsentriga augu puurimine sinna ovaalse asemele. Ma paadi karbussidel eksperimenteerisin siibri võllidele peale jootmisega (need olid ka soonilised), aga see ei jäänud pidama, kulus kiiresti maha.

Taolise kulumise korral on remondimenetlus ikka uue karbussi panek. E-bays maksab 45ne Weber ca 500 eurot tükk, nendest tehakse ka hiina koopiaid, mis on umbes poole odavamad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Väino kirjutas: 07 Veebr, 2023 10:00 Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Pukse ja võllilaagreid lausa varuosana saadaval
https://classiccarbs.co.uk/products/web ... dcoe-parts
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Väino
Liige
Postitusi: 683
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Väino »

Tundub jah, et mingitel Weberitel on segusiibri võll kuullaagritel. Siis vaheta ainult laagrid ja simmerid, võlli ja korpusega ei juhtu midagi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40142
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siis on lihtne, V12 Ferraril jääb ainult vaakumid võrdseks panna kruvikeeraja abil. :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist