Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 2594
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Ja mis selle huumorijutuga tegelikus elus peale hakata? Eriti veel siis, kui naine tuleb ja ütleb, et maksa nüüd see arve kinni ja sina küsid, et mille eest? Selline summa? Kes ja millest selle kokku kirjutas? Kas sa oled lolliks läinud või? Suud ei mõistnud varem lahti teha või? See õlivahetusest mingite humoreskide kokkukirjutamine ei ole siiski tegelik elu. Ja see on jutt "ainult mingist õlivahetusest". On küllalt spetsiifilisi töid, mille eest IA või mõni muu margiesindus kirjutab kokku sellise arve, et kuku või persili. Ja samas on võimalik asju korda (tõesti korda) teha ka oluliselt odavamalt.
PS1. Aga noh, kui pappi palju, siis loobi aga.
PS2. Inseneri olemus on saada teada, mis kutsa kõhus on ja kuidas see toimib. Kui selline meditsiiniline huvi inseneris ära hakkab kaduma, siis hakkab ka insener hinges hääbuma. Siis hakkab insener muutuma kuivikuks, kes lihtsalt paberilt tarkusi tsiteerib.
PS3. Aga noh kui nii saamatu oled, et võtmeidki pole või ei leia, või iga töö jaoks on õlut vaja osta ja kaanida siis anna minna.
PS4. Eriti jabur on vastuolu, et "teeninduses läheb kokku 400 krooni, aga ise ostaks ainult materialid 700-ga
PS5 Mina näiteks olin sunnitud sellega ise tegelema, sest tookord Opeli esindus pakkus juhtmete vahetust, (st kogu SRS-i juhtmestikku ja üht teist žgutti kah kust selle istme traadid läbi jooksid) lisaks vajadusel SRS-mooduli ja ka airbagi vahetust. Ja lisades, et kuna auto pole nende müüdud&garantiiline (jälle mul Belgiast toodud 2 aastat vana), siis mingit garantiid nad tulemusele ei anna, ja tööd tehakse nende poolt lihtsalt minu tellimisel ja äranägemisel, ehk siis, kui asja paremaks ei saa, siis nemad vastutust ei võta. Probleem oli tookord selles, et poolteist aastat vanal ja mingi 50tkm sõitnud autol starterdamise ajal kukkus pardapinge teinekord nii alla, et SRS registreeris ühe ahela takistuse liiga suureks. Sellisest kommirahast (nagu 400 krooni) polnud üldse juttugi. Loeti tuhandeid. Ükskõik millega ise otsast pihta hakkad, see oli odavam kui kinnisilmi nõustuda töödega, millele tulemust ei julgeta lubadagi. Algatuseks aku-starteri-kaabelduse-mooduli voolu- ja pingekao välja otsimine juba.
muruniiduk
Liige
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas muruniiduk »

Uue või peaaegu uue autoga alati käinud esinduses, raamat täidetud ja garantiid kehtivad (sh keregarantii jms). Panka ei lõhu, sest auto valikul on arvestatud juba ülalpidamiskuludega, üldjuhul hästi hoitud jaapanlased ei üllata anomaaliatega.
Mõnel puhul on margiesinduses õlivahetus samas hinnaklassis, kui ise õli ning filter osta.
Siis tuleb mängu ka aja väärtus, kuigi see eelnev õlivahetuse näide oli väga utreeritud, et anda humoorikas külg, siis korralike tööriistade ja keskkonna puudumisel suhteliselt keeruline protsess. Kujutad ette kortermajas elavat inimest selveri parklas õli vahetamas?
Arusaadav põhjus mis inimesi tihti sunnib ise lahendusi leiutama on reaalsus, kus ostetakse juba oma aja ära elanud preemium klassi liikur ja esimeste probleemide ilmnedes avastatakse, et juppide hinnad pärinevad marsilt. Ega erinevad saksa insenerisaavutused täna ilma põhjuseta nii soodsalt auto24 ei ringle, kus saab 10a auto kätte ~10-15% oma algsest hinnast.
Perspektiivi andmiseks, alates lubade saamisest hooldasin ja remontisin kõik oma autod ise ja neid on olnud omajagu, sh vahetanud ja remontinud mootoreid, käigukaste (küll vahetanud ainult), sidurid ja igasugune muu õudus mida täna meenutada ei taha. Kui täna saan mõistliku hinnaga viia auto esindusse või töökotta hooldusesse ja sama aeg kohvi juua ning tööasjadega tegeleda- siis valin selle variandi. Sellegipoolest, tänu noorusaja remonditöödele ei ole täna mutrivõti võõras ja veriseid nukke meenutan senimaani sentimentaalselt.
Peeter
Liige
Postitusi: 2594
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Me räägime siin justkui erinevatest asjadest. Mina räägin OBD kaudu auto diagnostimisest, mida saab puhaste riietega ja läpakaga teha isegi kasvõi Selveri parklas, kui tõesti enam muud kohta pole, aga vastukaaluks räägitakse samas kohas Selveri parklas õlivahetusest, mootoriremontidest, käigukastidest, siduritest. Justkui teine maailm. Ja ausalt öeldes mind üldse ei huvita kus või kuidas korteriinimesed omi autoasju ajavad, kas elutoas, keldris või Selveri parklas. Või kelle juurde nad kiibitsevad omi asju (nt rehvegi) hoiule sokutama.
PS.1 Ma lasen kah õli vahetada õlifirmas, tuleb lihtsam välja. Ja rihma lasen vahetada. Ja veermikku teha. Samas pidurikettad-klotsid vahetasin ise tervikuna ära. Talverattad panen ise alla. Nii ja naa. Elu jooksul olen ikka päris mitu autot algosadeks lammutanud, üles tagunud või pleki-värvi organiseerinud, ja seejärel uuesti kokku ladunud. Aga elu jooksul on ka küllalt elektri- ja elektroonikaasjatamisi olnud, kus meistrimees on näidanud hoopis minu peale ja ütelnud, et: "vat kuidas see asi nüüd töötab, seda peaksime hoopis selle mehe käest küsima."
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Iga inimene otsib ja saab lõpuks abi sellelt arstilt, keda ta usaldab.

Kui patsiendi ja arsti vahel ei tekki usaldusväärset olukorda, ega siis patsient ka rahul ei ole ja otsib järgmist arsti.

Kui tellijal puuduvad eelteadmised teenuse hindamiseks, siis ei jäägi temal muud üle kui "rahul olla".

Oli varem mis oli, aga viimase aja tehnika arengutega on uuema aja autodega, esindustes asjaajamine väga viletsaks jäänud.

Mõned näited isiklikest kogemustest uuest peast ostetud ja ainult esindustes käinud masinatega, mis panevad kolmes erinevas "arstis" kahtlema.
Värskemad killud 2017,2018 ja 2019 "noortest" masinatest mis on garantii tõttu usinalt esindust külastanud.
Kõige noorem sai pärast viimast remonti sõita paar tuhat kilomeetrit ja jälle on remondis.
2018 100 000 sõitnud masinal on juba kiirendades kuulda saalede kolinat.

Garantii ajal on korduvalt vahetatud autodel rehvirõhu andureid, kuna esindus väidab need kuluosad olema ja süüdistab tundmatut rehvivahetajat, siis on tulnud need "remondid" ka kõik kinnimaksta. Viimane rehvivahetus lasin rehvivahetajal spetsiaalselt mulle näidata, et selle auto rehvides tegelikult ei ole rehvirõhu andureid. Ehk remonditi seda, mida ei ole.

Õlivahetuse arvelt vaatab vastu õli mark, mis ei vasta selle automudeli tootja poolt ettenähtud spetsifikatsioonile (vale viskoosus ja oht tahmailtrile/katalüsaatorile) ja kui küsida, et miks tootja poolt nõutud õiget õli ei panda, siis nimetatakse õli hinnaks hind mis 2 korda ületab tavalises varuosapoes sama õli letihinda. Aga see vale õli on juba külma kõhuga järgmiseks 30 000km jaoks ju juba masinasse sissekallatud.

Autol hakkas jukerdama roolivõim ja esindus küsib selle vahetuse eest üle 3 tuhande. Uurides roolivõimu silti, selgub et autol oleva roolivõimu väljalaske aastaks oli see auto juba 2 aastat mööda maanteed sõitnud. Kuidas sai autosse 2 aastat noorem seade, kui auto ise on, kui auto pole teistes remondikohtades käinud?

Ostja nõuab müüdava auto ülevaatust esinduses. Auto on korras ja pole probleemi sinna sõiduga. 1,5 tunni pärast tuleb teenindaja ooteruumi ja väidab, et: "mootor ei käi ringi ja paistab et klapid on kõverad ning auto tuleks 2 kuuks sinna jätta, kuni uue komplektse plokikaane tellivad, sest SELLELE mootorile eraldi varuosi tellida ei saa". Sõitsin ära nööri otsas.
4 tunni pärast mootor töötas ja ostja sõidab õnnelikult selle autoga tänaseni.

jne.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Walter2
Liige
Postitusi: 4019
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Kujutad ette kortermajas elavat inimest selveri parklas õli vahetamas?

Väga hästi kujutan - näit. Mustika maa-aluses parklas on nähtud tehtavat nii õlivahetust kui ka hammasrihma vahetust - hea soe koht ning six-pack ka meeldivalt lähedal.... :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
OLAVI
Liige
Postitusi: 1699
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Walter2 kirjutas:
Kujutad ette kortermajas elavat inimest selveri parklas õli vahetamas?

Väga hästi kujutan - näit. Mustika maa-aluses parklas on nähtud tehtavat nii õlivahetust kui ka hammasrihma vahetust - hea soe koht ning six-pack ka meeldivalt lähedal.... :mrgreen:

Kuna seal keldris on ka käsipesula, siis oli vahepeal seal nagu põrandaalune autoklubi ja pandi isegi sildid üles, et "Autode remontimine keelatud" ja turvad käisid kimbutamas.
Sulatati masinaid, tehti remonti, müügipilte, näidati autosid ostjatele ja tehti proovisõite.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Zwyx
Liige
Postitusi: 110
Liitunud: 29 Dets, 2017 13:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Zwyx »

Kujutad ette kortermajas elavat inimest selveri parklas õli vahetamas?


Kortermaja ning ka kaupluse parklas on veidi kitsavõitu suuremate asjade tegemiseks, aga Volkswageni eelsoojendusküünlaid olen vahetanud tööpäeva järel töökoha parkimisplatsil. Peale tööaja lõppu sõitsin Forssi kõnealuseid küünlaid kõigepealt ostma, siis väike tiir maanteel mootori soojendamiseks ning siis töö juures kapott lahti ja vahetama. Välistemperatuur -16 °C, otsmikulamp valgustuseks ja tehtud asi varsti. Väljas talvised pisiremonttööd pole keerulised, aga nina hakkab miskipärast tilkuma, see häirib. Üks kauemaks tööle jäänud kolleeg tegi imestunud nägu, kui mainisin, millega tegelesin. Kas tegemist siis haruldase käitumisega?
muruniiduk
Liige
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas muruniiduk »

Tondi ja tammsaare tee ristis olevas kaubamaja maaaluses parklas käis ka vilgas tehnikamaailm, kui sinna pesulasse sattusin siis jäi küll mulje, et seal olid turvamehed juba loobunud.

Edit: Näitena eelsüüteküünalde vahetus sellises olukorras, õnneks eelneval autoril läks see sujuvalt. Osadel autodel on need nii ära peidetud, et peab mootorit hakkama laiali võtma ning isegi töökoda ei taha seda tööd sisse, sest ligi ei pääse (peugeot mõni mudel). Või siis kui õue peal neid vahetades murdub mõni sisse või halvemal juhul kukub kolvi peale.
2korda2
Liige
Postitusi: 1603
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas 2korda2 »

Kohalikust esindusest uuena ostetud Subaru, 2,0 bensukas. Sama mudelit müüdigi vaid 1,6 ja 2,0 mootoriga.
1,5-aastaselt oli plaanis pikem tripp ja seoses sellega tegin ise eelnevalt väikese "ülevaatuse". Õlivarda kontrollimisel kulmud kuklas - 1,5cm üle ülemise märgi. Pühapäev, laev väljub järgmise päeva hommikul kell 6. Kuivõrd selleks ajaks oli masin juba pool aastat sellise õlitasemega sõitnud, siis esindusse mail koos pildiga õlivardast ja kaastekst - "Palun leida esmaspäeva hommikul kohe esimese asjana Helsinki-Jyvasküla vahel teenindus, kus õli tase korda tehtaks." Hommikul laevast maha veeredes mitte midagi. Hakkame jõudma Jyvaskülasse kui naine pärast N katset saab teeninduse toru otsa -"Mis seis on?" "ah meil siin polnud mahti". Naine paneb siis sõidu pealt digiallkirjaga avalduse teele, et esindust on probleemist teavitatud ja kuivõrd sealt mitte midagi pole lahenduse saamiseks ette võetud, siis probleemide korral jäävad kulud teeninduse kanda. 5000km hiljem koduteeninduses tehakse õli tase korda.
Saab 2 aastat täis, naine käib esinduses õlivahetust tegemas. Tuleb tagasi, küsin õlitaseme kohta - ah polnud aega kontrollida. Järgmisel päeval kontrollin - 1cm üle. Jälle esindusse kiri - tehke korda. Saab korda.
Saab kolm aastat täis. Nüüd käin mina õlivahetust organiseerimas. Jätan auto nimme sinna ja luban alles õhtul järgi tulla. Esinduses tagasi vaatan tehtud tööde nimekirja -"teil on siin õli kogus suurem kui tootja poolt ette nähtud". Võtmed käes esimese asjana õlikontroll. 1cm üle. Jalutan sisse tagasi ja kutsun mehhaaniku kaasa - "miks üle on?" "Aga seisval masinal peabki üle olema, sest õli vajub alla." Ajuvalu. Palun teha õlitase korda. Masin aetakse taha ruumi, pöörded üleval, vaevalt 3 minutit hiljem "nüüd on korras". Sõidan koju. Järgmisel hommikul kontroll - 1cm üle normi. Jälle esindusse e-mail (digiallkirjastatult). Nädalaga saab korda.
Neljas aasta, lepingu kohaselt viimane tasuta hooldus esinduses (egas me muidu poleks seal käinud). Loomulikult suudetakse taas õlitase üle ajada (1,5cm). Enam esindusse korda ajama ei lähe - masin läheb tuttava mehhaaniku kätte, kes vangutab pead ja teeb aitäh eest korda. See masin käib nüüd vaid selle mehhaaniku juures.
Ahjaa, seesama Subaru esindus arvas kohaseks naisele öelda "udutuli on läbi, 400EUR+tööraha". Liigutasin pisut kontaktipesa. Nüüd läheb kolmas aasta selle "läbi" tulega.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Crispy »

OLAVI kirjutas:
Walter2 kirjutas:
Ja süüte sisse"keeramisel" peab istuma JUHIKOHAL, sest kui läbi akna süüdet sissekeerates airbäg avaneb, siis murrab padi keeraja kaela mis võib põhjustada keeraja halvatuse või surma.

Ega süüte sissekeeramisel pea siis poole kerega aknast sees olema :D piisab vaid käest. Või murrab see tapjapadi ka käe ära?

"Netiteaduri" tunneb ära ohutustehnika mittetundmisest ja siinkohal ei hakkaks lahkama "suunatud plahvatuse mõju organismile".

Süüte "sissekeeramine läbi akna" on nii ränk ohutustehnika rikkumine, et Autotehniku Kutsekvalifikatsiooni eksamilt peab koheselt kõrvaldatama selliselt toiminud isik.

Netis on palju videoid näha, et mida lõhkeaine padjas teeb.
(Ise olen ka ühe mikrolaineahju palliks lasknud.)
https://www.youtube.com/watch?v=-fbqT6g ... aulicPress

Takata video aegumistähtaja ületanud (10a, sõltub mudelist) padja toimimise kohta, kui avanemine hilineb 0,07sek.
https://www.youtube.com/watch?v=QS6ywFG ... irbagAware

USAst, ohtlikud padjad: https://www.youtube.com/watch?v=2xP8frZ ... veningNews

Tootjate juhendite järgi peaks, sõitjate tervise tagamise pärast, kõik auto turvapadjad teatud aastate tagant väljavahetama või kõrvaldama mittevastava turvavarustusega autod liiklusest.
Meil pole selle nõude kontrollimiseni veel jõutud, aga kaugel seegi aeg on.


Mu Mazda 6 käis umbes 3 aastat tagasi esinduses kuna tehti tagasikutsumine mingi vigase turvapadja anduri pärast. Tol hetkel oli auto ca 11 aastat vana. Oli seotud vist turvapadja võimaliku iseenesesliku aktiveerumise tõttu.
retti
Liige
Postitusi: 1270
Liitunud: 13 Dets, 2004 22:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas retti »

OLAVI kirjutas:
Oli varem mis oli, aga viimase aja tehnika arengutega on uuema aja autodega, esindustes asjaajamine väga viletsaks jäänud.

Probleem esindustega on alati olnud.
Volvo S70 jahutussüsteemi lekke kõrvaldamiseks kalkuleeriti hinnaks Info-Autos 12000 EEK´i
Vea kõrvaldasin ristpeaga kruvikeeraja ja 3 minutiga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arusaadav põhjus mis inimesi tihti sunnib ise lahendusi leiutama on reaalsus, kus ostetakse juba oma aja ära elanud preemium klassi liikur ja esimeste probleemide ilmnedes avastatakse, et juppide hinnad pärinevad marsilt. Ega erinevad saksa insenerisaavutused täna ilma põhjuseta nii soodsalt auto24 ei ringle, kus saab 10a auto kätte ~10-15% oma algsest hinnast.


Igasugu kummalisi elektroonika vigu esineb ka päris uutel autodel ja tegelikult ka jaapani omadel.
Leiutamise põhjus on nii lihtne, et ei taheta maksta esindustele ulmelisi summasid juppide juhuvahetuse eest (ehk siis viga kaob).
Täna on meil enamik töökodasid keskendunud käibele, mitte probleemilahendusele ja seda saab elektrikammide taga ajamise asemel teha veakoodide lugemise ja õlivahetusega. Kui vähegi kenam lukksepp eeldab 2000 eurot kätte, siis vaadate, palju ta tunnis peab töökojale sisse tooma - tulemuseks ongi tööd, mille kohta sõna "mõistlik" ei sobi.

Ja paljudele pole see 300 eurot liisingu Toyota eest iga kuu ka nii lihtne välja käia - 10% uuest autost maksev mersu või Audi ahvatlevad oma mõnusa sõidu ja pehmete nahkistmetega. Mingi Toyota Ahuiensis on ikka nendega võrreldes väga ebamugav auto, mürisev, ebamugav jne. Kes pole saksa premium autodega sõitnud, muidugi arvab, et jaapani auto 170/65 kg inimesele tehtud sisemus on hea ja mugav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 2594
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Peeter »

Killud teistelt teeninduses käijatelt alles hakkavad siia tulema, aga juba praegu võib öelda kadunud Eino Baskini sõnadega paarkümmend aastat tagasi vanalinnateatri estraadiprogrammis "Prügikast2" hinnates olukorda siis: /Tsitaat laval/ "Sittagi pole muutunud, ainult kõik on kallimaks läinud!" Siis oli tal veel monoloog Stalini-Hruštšovi-Brežnevi-Andropovi-Tšernenko-Gorbatšovini ja sealt edasi Uus-Eesti Savisaared-Vähid-Laarid jne. Igat aega ilmestas mingi kujund bussis (mägedes üks juhib ja ülejäänud hoiavad hinge kinni), laeval jne teate küll. Tookord kaasaegset hetke kirjeldas ta nii: "Justkui taksos: Lihtsalt sõidad reisijana ja iga hetkega kõik läheb järjest kallimaks. Nüüd on paarkümmend aastat edasi läinud ja tuleb tunnistada, et vanal juudil oli ikka õigus: "Sittagi pole muutunud ja lisaks läheb iga hetkega kõik järjest kallimaks!"
muruniiduk
Liige
Postitusi: 405
Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas muruniiduk »

Kapten Trumm kirjutas:Ja paljudele pole see 300 eurot liisingu Toyota eest iga kuu ka nii lihtne välja käia - 10% uuest autost maksev mersu või Audi ahvatlevad oma mõnusa sõidu ja pehmete nahkistmetega. Mingi Toyota Ahuiensis on ikka nendega võrreldes väga ebamugav auto, mürisev, ebamugav jne. Kes pole saksa premium autodega sõitnud, muidugi arvab, et jaapani auto 170/65 kg inimesele tehtud sisemus on hea ja mugav.


Ega päris viimasedki jaapanlased pole oma sõidumugavuses sakslastele järele jõudnud (küsimus kas üldse tahavad), kuigi olukord on märgatavalt paranenud. Lexus on siin hea vahepealne tee, ei paku küll nii palju sõiduelamusi, aga väga rafineeritud masin.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eelmine suvi sai ühe premium sakslase remondiga seoses omajagu taksot sõidetud, kuna olen Tulika kunde, siis pooltel juhtudel tuli E-klassi mersu sedaan ja pooltel Avensis universaal. No tee mis sa tahad, tagumiku mugavuse, müra ja sõidu rafinessi järel ületas Mersu Toyotat terve valgusaasta - pluss selline pisike asi nagu sisse istumine taha, Avensises pidin iga kord kaela väänama (olen 193 pikk), aga mersusse istusid nagu muiste
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 71 külalist