Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Hukatus
Liige
Postitusi: 1222
Liitunud: 02 Mär, 2006 21:40
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hukatus »

Lemet kirjutas:Oleks vanasti saanud 24 kereremonti samuti teha...

https://fb.watch/ac1sZHwmjh/

Pasa kvaliteediga varastatud video. Lingi ikka originaalmaterjali.
https://youtu.be/CM7ug2986Yk
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

Kapten Trumm kirjutas:
Vaidlen vastu! kust kohast sa võtad et 1cm ei tee miskit häda? ja kui palju on palju? tehnikat õppinud inimesena oled ka tolerantsidega kokku puutunud. ja õlivarda min ja max ongi see tolerants mis ei kahjusta inseneride kalkulatsioonide( mitte arvamuse) järgi mootorit. kõik muu on Sinu arvamus, kogemustepõhine ehk, aga need triibud vardale pole lampi taotud.


Olles saanud keskas 3. liigi autojuhi eriala (sinna kuulub üks õppeaasta auto ehituse õpet koos eksamiga komisjoni ees) ja olles TTÜs saanud autokateedris ca 20 ainepunkti samadel teemadel, omades ulatuslikku remondipraktikat päris mitmete autode peal, arvan, et ma jagan auto ehitust ja tööpõhimõtet vähemalt keskmisel tasemel. St kujutan enamvähem ette, kuidas mootor töötab ja mis seal sees aset leiab.

Nüüd aga tehnika juurde. Katalüsaatorit kahjustab ainult õli, mis saabub koos heitgaasidega, sest muid ühendusi mootoriga katil pole. Seega siis liigne õli peab sattuma põlemiskambrisse kuidagi. Kui klapisääretihendid ja karteri tuulutus on korras, saab see tulla ainult läbi kolvirõngaste.


III liigi autojuhi õpiku järgi saabki "enamvähem" teada kuidas automootor töötab. ja selles õpikus on ainult nõukogude analooge mitteomav tehnika. kõik mootorid seal õpikus lahtise karterituulutusega. tänapäeva mootorid kõik kinnise tuulutusega. milleks see tuulutus vajalik, ja mis tuul sealt läbi käib? kas puhas õhk, või on ikka veits õliauru kah hulgas? mida tähendab rikkis karterituulutus? kui suuri õlipiiskasid püüab tuulutuse õlieraldi kinni, kas 100%? mis juhtub kui tuulutus umbe läheb mida talvel ikka juhtunud on eriti lahtiste tuulutustega ja miks nad umbe lähevad? ja kuhu see tuul kinnises süsteemis lõpuks puhub? kas surve karteris on normaalne või ebanormaalne? tehnika ei ole nn "tunnetuslik" vaid on ikka väga konkreetne asi mida saab väga täpselt esitleda. III liigi õpik jääb selleks ikka nõrgaks.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

O.T.
eestis on ka kaks tipptasemel autoinseneri, töötavad mõlemid Rootsis "kuningamuna" sportauto tehases! mõlemid omal alal tegijad sest mingeid luftivendasid sinna ei palgata! üks projekteerib vedrustust-keret; aga teine õmbleb interjööri!
sama teema nagu VDV-s sest kokk on ka dessantnik kuigi kaks aastat köögist välja ei saa, ja pole langevarju näinudki; aga teab kõike kuidas VDV toimib! ja koju lähevad identsetes mundrites, ikka telnjaschka seljas ja barett kipsikruviga kuklaküljes kinni! ega kodukülas seda mainita et kaks aastat katla ääres käsi soendasid vaid ikka taod tühja taarat vastu pealuud puruks dessantnikute päeval! ilma kokata ei saa ka VDV hakkama ju!
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas maksipoiss »

Lemet kirjutas:Oleks vanasti saanud 24 kereremonti samuti teha...

https://fb.watch/ac1sZHwmjh/

Miks ei saanud? Onu ostis taksopargist lõpnud Volgasid ja taastas neid praktiliselt "tehaseuueks". Põhiplekid toodi muidugi Venemaalt tehasest ,aga said ka muud osad tehtud ja isegi Kemppi keevitus oli kuskilt organiseeritud
Lemet
Liige
Postitusi: 19941
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Lemet »

maksipoiss kirjutas:
Lemet kirjutas:Oleks vanasti saanud 24 kereremonti samuti teha...

https://fb.watch/ac1sZHwmjh/

Miks ei saanud? Onu ostis taksopargist lõpnud Volgasid ja taastas neid praktiliselt "tehaseuueks". Põhiplekid toodi muidugi Venemaalt tehasest ,aga said ka muud osad tehtud ja isegi Kemppi keevitus oli kuskilt organiseeritud


Ja kere oli töö käigus raamil pööratav, mootor käimakotiga said enne lahtivõtmist survepesu, enne värvimist kaeti põhja liitekohad kivikaitsega, paks pigimatt põrandale, hermeetik plekkide vahele, liitekohtade tinatäide- kõike seda tegi onu "vene ajal"???
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas nimetu »

eestis on ka kaks tipptasemel autoinseneri, töötavad mõlemid Rootsis "kuningamuna" sportauto tehases!

Neid peaks seal tegelikult rohkem olema. Ja eestlasi on mujalgi autotööstuses - näiteks koreakate disaini panustab üks eestlane.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas maksipoiss »

Lemet kirjutas:Ja kere oli töö käigus raamil pööratav, mootor käimakotiga said enne lahtivõtmist survepesu, enne värvimist kaeti põhja liitekohad kivikaitsega, paks pigimatt põrandale, hermeetik plekkide vahele, liitekohtade tinatäide- kõike seda tegi onu "vene ajal"???

Kuna ta käis soomlastega väga tihedalt läbi (motoringrada), siis tal olid võimalused (igasugused möginad ja mastiksid) jah ikka kõvasti paremad kui teistel siin. Kererollerit ja survepesu ma jah ei mäleta olevat.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

III liigi autojuhi õpiku järgi saabki "enamvähem" teada kuidas automootor töötab. ja selles õpikus on ainult nõukogude analooge mitteomav tehnika. kõik mootorid seal õpikus lahtise karterituulutusega. tänapäeva mootorid kõik kinnise tuulutusega. milleks see tuulutus vajalik, ja mis tuul sealt läbi käib? kas puhas õhk, või on ikka veits õliauru kah hulgas? mida tähendab rikkis karterituulutus? kui suuri õlipiiskasid püüab tuulutuse õlieraldi kinni, kas 100%? mis juhtub kui tuulutus umbe läheb mida talvel ikka juhtunud on eriti lahtiste tuulutustega ja miks nad umbe lähevad? ja kuhu see tuul kinnises süsteemis lõpuks puhub? kas surve karteris on normaalne või ebanormaalne? tehnika ei ole nn "tunnetuslik" vaid on ikka väga konkreetne asi mida saab väga täpselt esitleda. III liigi õpik jääb selleks ikka nõrgaks.


Miks sa seda arvad, et minu tarkus piirdub III liigi õpikuga?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4010
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

nimetu kirjutas:Ja eestlasi on mujalgi autotööstuses - näiteks koreakate disaini panustab üks eestlane.

Björn Koopi disainitud tuled on tõesti ühel koreakal reaalselt küljes. Loodame et lisaks prilliraamidele suudab eestlane tulevikus veel midagi autodisaini heaks panustada.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Walter2
Liige
Postitusi: 4010
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Lemet kirjutas:Ei viitsi isegi vaidlema hakata...ja samuti ei viitsi näiteks praeguse ilmaga auto alla aelema minna.
https://youtu.be/1sTry_ZhVqI
Või kui see ei veena, siis puust ja punaseks, operatsioonide kaupa...
https://youtu.be/OGKwwj6oqM4

Sama siin ...kahjuks ei veena jah kuna samas kanalis on ka videod kuidas need H7-d saab ka ilma stanget eemaldamata ära vahetada. Umber nagu Masteril - sale günekoloogiline käsi peab olema. Elik kellele ema kellele tütar.. :D
Vahest on sul ligipääs auto kasutajajuhendile - kuidas tegelikult see töö peaks käima?
Ühel Fordil millel kellapirni vahetuseks võtab esindus spidobloki maha õnnestub see töö armatuuri alt paari minutiga ära teha. Elik jälle - erinevad inimesed erinevad oskused.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Eile sai õhtul 2017a Jumperiga Tartust tuldud. Miski hetk peale Tikupoissi hakkas põlema libeda tee hoiatus, no ok tee oli tõesti libe, paari km pärast hakkas põlema ABSi hoiatus (krt, andur läbi vist), siis varsti kaleidoskoop, et Hill Assist, ESC jms ei tööta (nujah ABS andur ei tööta) - kirusin prantslasi ja sõitsin edasi, miski hetk hakkas hirmus kolin, vaatasin peeglisse ja nägin, et paremalt tõuseb meeletult suitsu. Kohe kõrvale ja vaatama - rehv oli põhimõtteliselt üles sulanud :shock: Võibolla oli pidur peale jäänud aga kontrollisin, kang oli all ja pealegi pistab see auto kohe röökima kui kässar peal. Ja kässar pidanuks mõlemad tagarattad blokeerima? Ja mingit vibra ei olnud, auto liikus sirgelt (juhiabilised?), ühesõnaga krt seda teab.
Ajasin kindlustusfirma kaudu puksiiri kohale, miski tunnike külmetamist ja siis sada km Tallinna.
Ahjaa, sõites nägin kahte liiklusõnnetust - miski BMW oli 200m teelt kõrvale lennanud ja 19a tüüp viidi kiirabiga ära ja pärast puksiiriga liikudes oli VW ja Subaru laubakas teel - VW juht suri, Subaru juht osutus tervisekontrollis vigastuteta. Vist päris hea, et mu kallis kaasa Outbackiga liikleb.
nimetu
Liige
Postitusi: 7583
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas nimetu »

Björn Koopi disainitud tuled on tõesti ühel koreakal reaalselt küljes. Loodame et lisaks prilliraamidele suudab eestlane tulevikus veel midagi autodisaini heaks panustada.

Neid asju, mis ta autotööstuses teinud on, on ilmselt rohkem. Ta on juba üle kümnendi KIAs töötanud. Keegi eestlane pidi veel Euroopas autosid disainima, kuid ei soovivat väga tähelepanu.
mart2
Liige
Postitusi: 5194
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas mart2 »

Some kirjutas:... oli VW ja Subaru laubakas teel - VW juht suri, Subaru juht osutus tervisekontrollis vigastuteta. Vist päris hea, et mu kallis kaasa Outbackiga liikleb.
Nojah, Outbackil on bokser kergel kaldus ja disainitud laubaka korral taha-alla liikuma, säästes seega juhi ja kaassõitja jalgu.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Väino
Liige
Postitusi: 697
Liitunud: 10 Aug, 2009 20:18
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Väino »

Keegi eestlane olla Fordi ka aidanud, nüüd nõustab Hyundaid ja kontrollib, kas soovitustest reaalset kasu on. Abiline on tal ka eestlane.

Mingil vanal Mitsul vahetasin kellablokis pirne, jube ..pp oli rooli ja armatuurlaua vahelt kellablokki kätte saada. Kunagi hiljem kui näppu sattus remondijuhend, siis vaatasin, kuidas seal kellablokki maha võetakse. Punkt 1 - eemaldage rool.
Passatil õlifiltri vahetuseks keeratakse lahti paisupaagi kinnitus, voolikuid pole vaja lahti võtta. Esilaternale pääseb ligi kui eemaldad õhufiltrilt õhu sissevõtutoru. Selliste asjade peale kulutatakse minut, aga säästetakse oi kui palju.

EDIT: Millisel autol ei ole mootor avarii korral põhja alla minema disainitud?
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1018
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Mudakoon »

Porsche 911?
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 30 külalist