Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Palju sa Euroopast siis väljas käid?
Mingi teoreetiline kontrolli võimalus tekib alles peale Schengenit.
Ma olen käinud autoga mõned korrad Norras, seal on ainuke kontroll olnud Stochkolmi sadamas, kus isegi kaasa võetud 2 liitri kateloki piirituse vastu huvi ei tuntud (tegelt ületas see lubatud 2 pudelit viina kõvasti).
Ma ei propageeri mingit võltsimist, ainult minuarust kirjeldatud transpordiameti/ülevaatajate juhmardluse vastu saabki vaid neist kavalam olles.
Roostetamise puhul saab olla tegemist miski 80ndate autoga, see pole just eriline varastamise-võltsimise objekt, mida iga piirivalvur õhinal kontrollima asub. Neil on tavaliselt kerenumber kahes kohas, üks neist on kapotialusel birkal ja teine löödud mõne kapitaalsema koha peale. Numbrid on löödud numbristantsiga metalli sisse. St selle koha väljalõikamine piisavalt uhke varuga ja selle istutamine teisele kerele, kui keevituskoht jääb numbrist piisavalt kaugele on keerukas avastada ja lisaks reaalne elu kah, 2000 eurose hinnaga autol ei hakka keegi reaalselt mingit ülekere röntgenit tegema, et järsku on varastatud.
Õnneks on jäänud tänagi alles vanakooli ülevaatajaid, kes saavad aru vana auto pidamise rõõmudest ja saavad aru, et kui sul on mingid isekeevitatud sumpsi tuletorud, siis ei hakata sulle väljalaskesüsteemi ümberehituse keeldu kohaldama " seaduse täie rangusega", sest enamasti polegi neid osi enam saada. Mul on näiteks ühel autol asendatud tehase malmist väljalaske kollektorid ja tuletorud nn torukollektoriga - põhjuseks on lihtsalt see, et neid tuletorusid pole kuskilt saada, ka esindusest hingehinnaga mitte. Ülevaataja pole numbrit teinud, kuigi formaalselt on ju omavoliline ümberehitus....
Mingi teoreetiline kontrolli võimalus tekib alles peale Schengenit.
Ma olen käinud autoga mõned korrad Norras, seal on ainuke kontroll olnud Stochkolmi sadamas, kus isegi kaasa võetud 2 liitri kateloki piirituse vastu huvi ei tuntud (tegelt ületas see lubatud 2 pudelit viina kõvasti).
Ma ei propageeri mingit võltsimist, ainult minuarust kirjeldatud transpordiameti/ülevaatajate juhmardluse vastu saabki vaid neist kavalam olles.
Roostetamise puhul saab olla tegemist miski 80ndate autoga, see pole just eriline varastamise-võltsimise objekt, mida iga piirivalvur õhinal kontrollima asub. Neil on tavaliselt kerenumber kahes kohas, üks neist on kapotialusel birkal ja teine löödud mõne kapitaalsema koha peale. Numbrid on löödud numbristantsiga metalli sisse. St selle koha väljalõikamine piisavalt uhke varuga ja selle istutamine teisele kerele, kui keevituskoht jääb numbrist piisavalt kaugele on keerukas avastada ja lisaks reaalne elu kah, 2000 eurose hinnaga autol ei hakka keegi reaalselt mingit ülekere röntgenit tegema, et järsku on varastatud.
Õnneks on jäänud tänagi alles vanakooli ülevaatajaid, kes saavad aru vana auto pidamise rõõmudest ja saavad aru, et kui sul on mingid isekeevitatud sumpsi tuletorud, siis ei hakata sulle väljalaskesüsteemi ümberehituse keeldu kohaldama " seaduse täie rangusega", sest enamasti polegi neid osi enam saada. Mul on näiteks ühel autol asendatud tehase malmist väljalaske kollektorid ja tuletorud nn torukollektoriga - põhjuseks on lihtsalt see, et neid tuletorusid pole kuskilt saada, ka esindusest hingehinnaga mitte. Ülevaataja pole numbrit teinud, kuigi formaalselt on ju omavoliline ümberehitus....
Viimati muutis Kapten Trumm, 22 Dets, 2022 11:43, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1114
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Re: Autoteema
Reeglina ei juhtu midagi . Vähemalt venemaa või Ukraina piiril . Kui keegi vaatab siis korraks ja sellega asi piirdub ja kui tihedamalt käid ei vahita üldse .Sellise jutu peale palju õnne ja mine Euroopast välja ja vaata, mis piiripunktis juhtub
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Eks see praktiline elu ka mängib - piiriületus värskelt soetatud 5a vana BMW-ga pälvib kindlasti suuremat tähelepanu kui 1987. a Sierraga.
Kui me räägime autovarguste avastamisest. Sama käib ka ARKiga asju ajades - keegi lihtsalt ei hakka sulle vähe vargusohtliku auto peale mingeid tehnilisi ekspertiise tegema, kui sa ise just millegagi ei hiilga, liigselt ei mölise või pole muul viisil silma jäänud.
Ja antud kerenumbrite probleemiga tuleb olla põhjalik ja teha endale asi selgeks, mitte jääda vahele nii lollilt, et selgub, et kuskil on veel üks peidetud kerenumber, mille järgi kogu jama avastatakse.
See esinduses kerenumbri taastamine on küll teoorias kena, aga praktikas ilmselt ei läbiks elu katseid. Vähemalt kui autoks on selline tüüp, millel pole enam tootjatki või pole seda siin kunagi müüdud. Esindus saadab sind kuu peale ja ütleb, et ostke uus auto.
Kui me räägime autovarguste avastamisest. Sama käib ka ARKiga asju ajades - keegi lihtsalt ei hakka sulle vähe vargusohtliku auto peale mingeid tehnilisi ekspertiise tegema, kui sa ise just millegagi ei hiilga, liigselt ei mölise või pole muul viisil silma jäänud.
Ja antud kerenumbrite probleemiga tuleb olla põhjalik ja teha endale asi selgeks, mitte jääda vahele nii lollilt, et selgub, et kuskil on veel üks peidetud kerenumber, mille järgi kogu jama avastatakse.
See esinduses kerenumbri taastamine on küll teoorias kena, aga praktikas ilmselt ei läbiks elu katseid. Vähemalt kui autoks on selline tüüp, millel pole enam tootjatki või pole seda siin kunagi müüdud. Esindus saadab sind kuu peale ja ütleb, et ostke uus auto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Uskumatu. Isegi kõiki salajasi ja vähem salajasi vin numbrite asukohti teab. Aplaus lihtsalt. Milles see mees tugev ka ei oleks.
Anda soovitus minna ehituspoodi, osta ports numbreid ja tähti ja vin number üle lüüa.... vägev. Aga noh, Gaz 66 ju kunagi töötas.
Anda soovitus minna ehituspoodi, osta ports numbreid ja tähti ja vin number üle lüüa.... vägev. Aga noh, Gaz 66 ju kunagi töötas.
Re: Autoteema
Mäletan juhtumist kui sõiduauto ära varastati ja rikuti vin kood. Peale kättesaamist väljastas ark vin kleepsu ja auto oli jälle liikluses märkega, riigist väljasõidu keeld.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Sa ära niisama plämise, kui midagi lisada sul pole. Jätab lihtsalt (lolli) trolli mulje.
Ja sellest piirijutust jäi mulje, et sa ikka suurt ei tea, millest räägid. Kohe tirivad Sierra röntgenisse
Ja soovitust minna "ehituspoodi" ja "vin number üle lüüa" pole ma andnud. Loe suurema hoolega ja trolli vähem.
"Ehituspoes" vastavaid riistasid ei müüda, neid saab ehk heast tööriistapoest tellida.
Viimati muutis Kapten Trumm, 22 Dets, 2022 15:40, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Tasub külastada mõnda ülevaatuspunkti ja viisakalt küsida näha seda (vist Autodata) kapsast, kus neil vajalikud andmed sees on. Seal on kirjas ka andmed kõikide leiduvate VIN koodide kohta. On võimalus, et idiootidest vargad kõike ei leidnud. Aga kui olid haritud, siis küllap leidsid. Minu ühel autol ülevaatajad ei leidnud ja siis lapati seda, kust naasti leiurõõmsa näoga
Kuna siin läks jutt jamaks, siis need numbriraudadega ise uute numbrite löömised õnnestuvad siis, kui suudad leida samasugused ja seda vanematel autodel, kus on nt 6-kohaline kerenumber, mis on tehas umbes samasuguse "tehnoloogiaga" sinna löödud. See moodne 17-kohaline VIN, mis nt vene autodele ilmus 80ndate teises pooles (nõuka autodel algas XTA....vms lüüakse natuke peenemalt ja sama asja jäljendamine numbriraudadega on üsna räigelt näha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kaasaegsete numbrite löömiseks on masinad. Põmst on asi lihtsalt väga jõuline nõelprinter, eeldatavasti arenenumad versioonid on võimelised jäljendama mida iganes. Tõenäoliselt on iga asjalikuma autovarga tööriistariiulil olemas. Ei ole midagi sellist, mille hankimine tõsisemal tegijal üle jõu käiks. Keda huvitab, paneb otsingusse "dot peen marking gun" ja uurib ise täpsemaltKapten Trumm kirjutas: ↑22 Dets, 2022 15:37 Kuna siin läks jutt jamaks, siis need numbriraudadega ise uute numbrite löömised õnnestuvad siis, kui suudad leida samasugused ja seda vanematel autodel, kus on nt 6-kohaline kerenumber, mis on tehas umbes samasuguse "tehnoloogiaga" sinna löödud. See moodne 17-kohaline VIN, mis nt vene autodele ilmus 80ndate teises pooles (nõuka autodel algas XTA....vms lüüakse natuke peenemalt ja sama asja jäljendamine numbriraudadega on üsna räigelt näha.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autoteema
Mõned aastad tagasi lõi Põlva ARK isetehtud haagissaunale kaheksase suurusega raaminumbri peale.
Põlva sai mindud sellepärast, et Tartu Arkis taheti vormisada ümberehitus vanas haagissuvilast. Seal komposteeriti ikka mõnuga, et raudselt varastatud ja üleüldse puudub saunakerisel ja lavalaudadel "E" märgistus.
Saigi raamiplekk neetidest vabastatud, mindud Põlvasse ja vormistatud omavalmistatuna. Oli eskiisjoonis vaja kohapeal teha mõõtutega, sest me seltskond ei teadnud sellel hetkel, et seda vaja on.
Ülevaataja käis mõõdulindiga üle, kontrollis rehve, veopead ja tagatulede sügavust gabariidi suhtes. Kõik normis ja nii see nr peale löödi.
Põlva sai mindud sellepärast, et Tartu Arkis taheti vormisada ümberehitus vanas haagissuvilast. Seal komposteeriti ikka mõnuga, et raudselt varastatud ja üleüldse puudub saunakerisel ja lavalaudadel "E" märgistus.
Saigi raamiplekk neetidest vabastatud, mindud Põlvasse ja vormistatud omavalmistatuna. Oli eskiisjoonis vaja kohapeal teha mõõtutega, sest me seltskond ei teadnud sellel hetkel, et seda vaja on.
Ülevaataja käis mõõdulindiga üle, kontrollis rehve, veopead ja tagatulede sügavust gabariidi suhtes. Kõik normis ja nii see nr peale löödi.
Re: Autoteema
Teie numbrilöömise lugudega mulle tuleb meelde oma kerghaagisega olnu.
Sai teine ehitatud omale ca aastatuhandevahetuse paiku. Maja oli vaja ehitada ja talus on tavaari koguaeg vedada, aga rahaga kitsas, saigi iseehitamise kasuks otsustatud. Metalliga aitas tööandja, tingimuseks seati, et vajadusel neile ka mõne veo teen.
No hea, käru valmis, sõit tollal siis Tallinna ARK-i tehnoosakonda, mis siis esmase ülevaatuse tegi ja asja arvele pidi võtma.
Paar pisipuudust leiti, need kästi parandada ja siis maakonna ARK-ile ette näidata, siis saab registrisse.
A VIN-i tahtsid ise lüüa. Kui ma seda numbrilöömist siis vaatasin, tuli naer peale: kamp ametnikke üritas numbriraudadega ja kingsepahaamriga lüüa numbreid korralikust kontstruktsiooniterasest nelikantoru pikemasse külge, mis kahekihilise pulbervärviga kaetud.
Värvisse said õrnad jäljed.
Kui ma küsisin, et kuidas see edasine elu siis olema hakkab, kui keegi järgmine tähtis nina neid numbreid nõudma hakkab, vaid nohiseti.
Ma pakkusin siis, et ma teen siis ise selle sildi alumiiniumplekist ja needin või kruvin siis sinna kärutiisli külge.
Väga vastumeelselt, aga sellega nõustuti.
Lõpuks siis kohalikus ARKis hakati mu käest nõudma dokumente, materjalide päritolu kohta, et ehk on midagi varastatud. Ei olnd parata, tuli tööandjalt veel arve ka välja nuiata metalli kohta, boss vaatas selle jutu peale küll nagu kuutõbist, et mis mõttes?
Teine numbrilugu oli töökaaslase käruga, kes tegi tiisli ümartorust. Sinna nad ei proovinudki lüüa, pakkusid ise, et löö al-plekki või too neile tükk plekki, nad löövad, kui omal raudu pole.
Tea, on nad tänaseks suurema haamri suutnud osta, või mis selle masina all ennem mõeldi?
Sai teine ehitatud omale ca aastatuhandevahetuse paiku. Maja oli vaja ehitada ja talus on tavaari koguaeg vedada, aga rahaga kitsas, saigi iseehitamise kasuks otsustatud. Metalliga aitas tööandja, tingimuseks seati, et vajadusel neile ka mõne veo teen.
No hea, käru valmis, sõit tollal siis Tallinna ARK-i tehnoosakonda, mis siis esmase ülevaatuse tegi ja asja arvele pidi võtma.
Paar pisipuudust leiti, need kästi parandada ja siis maakonna ARK-ile ette näidata, siis saab registrisse.
A VIN-i tahtsid ise lüüa. Kui ma seda numbrilöömist siis vaatasin, tuli naer peale: kamp ametnikke üritas numbriraudadega ja kingsepahaamriga lüüa numbreid korralikust kontstruktsiooniterasest nelikantoru pikemasse külge, mis kahekihilise pulbervärviga kaetud.
Värvisse said õrnad jäljed.
Kui ma küsisin, et kuidas see edasine elu siis olema hakkab, kui keegi järgmine tähtis nina neid numbreid nõudma hakkab, vaid nohiseti.
Ma pakkusin siis, et ma teen siis ise selle sildi alumiiniumplekist ja needin või kruvin siis sinna kärutiisli külge.
Väga vastumeelselt, aga sellega nõustuti.
Lõpuks siis kohalikus ARKis hakati mu käest nõudma dokumente, materjalide päritolu kohta, et ehk on midagi varastatud. Ei olnd parata, tuli tööandjalt veel arve ka välja nuiata metalli kohta, boss vaatas selle jutu peale küll nagu kuutõbist, et mis mõttes?
Teine numbrilugu oli töökaaslase käruga, kes tegi tiisli ümartorust. Sinna nad ei proovinudki lüüa, pakkusid ise, et löö al-plekki või too neile tükk plekki, nad löövad, kui omal raudu pole.
Tea, on nad tänaseks suurema haamri suutnud osta, või mis selle masina all ennem mõeldi?
Re: Autoteema
Ma küsiks nüüd ühe enesele elulise küsimuse - sõidan 2013. a diisliga, millel AdBlue katalüsaator otsad andis. Otsustasin, et ei soovi maksta ca 2500 eerut uue jupi eest ja lasin selle välja võtta/programmeerida. Olen saanud nüüd erinevaid hinnanguid, osad arvavad, et ülevaatus sellist asja veel ei kontrolli, teised on pessimistlikumad ja ütlevad, et ma ei saa läbi uuel aastal. Mida akf-d loost arvavad?
otsin puude taga metsa
Re: Autoteema
Ülevaatus kontrollib meil ainult heitgaaside nõuetele vastavust. Kui su apastraat suudab aktsepteeritava koostisega väljaheidet produtseerida, siis rohkem asi kedagi ei huvita. Isegi EGR toimimist meil ei kontrollita.
Kuigi, on olnud juhuseid, kus pahaaimamatult margiesindusse remonti minnes, on seal arvutiga tuvastatud ebaseaduslik tarkvaramuudatus ning sõnalausumata kõik tehase nõuetele vastavusse viidud. Koos priske arvega muidugi. Kuna nemad margiesindusena ei tohtivat nõuetele mittevastavat autot majast välja lasta...
Kuigi, on olnud juhuseid, kus pahaaimamatult margiesindusse remonti minnes, on seal arvutiga tuvastatud ebaseaduslik tarkvaramuudatus ning sõnalausumata kõik tehase nõuetele vastavusse viidud. Koos priske arvega muidugi. Kuna nemad margiesindusena ei tohtivat nõuetele mittevastavat autot majast välja lasta...
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autoteema
Minu teada läheb kõigile uutele autodele ( euro 6) juhe külge, vanematega ei ole probleemi.
Re: Autoteema
Lugu elust endast ja minust: 2005 a otsustasin osta väikse murutraktori Bahofist. Millega koju viia? Poes müüdi ka tiki kärusi, mõeldud-tehtud, koju saabusin mõlemaga. Kindlustusajaloo tekitamiseks läks toonase elukaaslase nimele. Mingid aastad hiljem tegime omaniku vahetuse koos ettenäitamisega Ark-is.Käru oli rohkem-vähem kasutusel kõik aastad, kindlustatud ja ülevaatusega. Kuniks saabus selle aasta august ja ülevaatuselt läbi ei saanud, põhjuseks: raamil puudub vin kood. On küll needitud tahvel andmetega, aga see neid ei rahulda. Ja nüüd seisabki käru garaazis ja ootab kevadet, et hakata valmistajaga puid-maid jagama. Igaks juhuks võtsin ka veokinnituse maha ja jõllitasin luubiga, netu. Vot nii, ah jaa, varem oli antud ülevaatuskoht kordusülevaatust tasuta teinud ja olin aastaid seal käinud, aga sellest aastast nende poliitika muutus...
Koostöös Churchilliga:
Inimene komistab aegajalt tõe otsa aga ajab ennast jälle püsti ning rühib edasi lolluse lipu all.
Inimene komistab aegajalt tõe otsa aga ajab ennast jälle püsti ning rühib edasi lolluse lipu all.
-
- Liige
- Postitusi: 272
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Autoteema
Selle aja Tikil oli Vin kood veotiisli (-kolmnurga) sisse taotud.
Kuna see tiisel oli pasteedist valmistatud, siis kas veokolmnurka pole keegi vahetanud?
Mina enda kärul sain mingi 8 aastaga tiislist jagu ja vahetasin välja. Uus veotiislimudel oli tugevam, nelikanttorust tehtud.
Vin läks muidugi selle vahetuse käigus kaduma, aga sel ajal sobis ülevaatusel ka needitud andmesilt.
Kuna see tiisel oli pasteedist valmistatud, siis kas veokolmnurka pole keegi vahetanud?
Mina enda kärul sain mingi 8 aastaga tiislist jagu ja vahetasin välja. Uus veotiislimudel oli tugevam, nelikanttorust tehtud.
Vin läks muidugi selle vahetuse käigus kaduma, aga sel ajal sobis ülevaatusel ka needitud andmesilt.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist