Esiteks Trumm, need numbrid on täiesti suvaliselt paika pandud. Lihtsalt on otsustatud, et mingit viskoossust X tähistame sellise numbriga.Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Mär, 2023 11:58 Mul tekkisid ka sellised mõtted.
Arusaadavalt on vist jutt VW VR6 mootorist (või siis 2,4 diislist), mõlemad on VW vähesed kuuepotised 90ndate alguses.
Kumbki variant pole just igikestvuse teemal väga tuntud, oleksin ise ettevaatlik taoliste sõitudega.
20W-50 on ju mineraalõli. Mineraalil ongi viskoossuste vahe kuni 30 ühikut, sealt rohkem kipuvad juba sünteetilised olema.
5W-50 on see vahe 45 ühikut, seda pole võimalik ei mineraalsena ega poolsündina valmistada. Need hiigelsuure "vahega" õlid on üsna hiline leiutis, mäletan enda koolipõlvest, kui sai teeninduses töötatud, et juba Valvoline 5W-40 oli juba karm eksootika, mida eriti karmidele autodele vaid tangiti, tavalised sõitsid 10W-40 poolsündiga ja mossese tangiti siis 10W-40 mineraali.
Kui külmkäivitusomadused ei ole olulised (loe: kasutamine toimub plusskraadide juures) siis mida väiksem on viskoossusindeks VI, seda stabiilsemate määrmisomadustega tegelikult õli on. Suur VI ei saavutata tavaliselt mitte baasõli (ka sünteetilise) omadustega vaid lisanditega. Mida vähem aga õlis on lisandeid, seda paremad määrmisomadused tal aga on.
Siin näiteks valim täissünteetilisi õlisid, mille külmpumbatavuse number on suhteliselt suur
https://www.mobil.com/en/lubricants/for ... l-1-15w-50
https://motorex.com/de-ch/top-speed-4t- ... egory=5740
https://www.motul.com/at/de/products/30 ... n-15w50--2