Lennukite konstruktsioonist

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Sõdalane
Uudistaja
Postitusi: 1
Liitunud: 25 Sept, 2016 15:38
Kontakt:

Reaktiivlennuki tiivad.

Postitus Postitas Sõdalane »

Tervist, minul tekkis küsimus et miks käivad reaktiivlennukil lennuajal tiivad kokku?
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Reaktiivlennuki tiivad.

Postitus Postitas Lemet »

Lühike vastus- lennuomaduste muutmiseks erinevatel lennuetappidel. Lühendamaks stardi- ja maandumismaad ning suure kiiruse saavutamiseks suurema noolsusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1238
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Lennukite konstruktsioonist

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!

Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Walter2
Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Walter2 »

Tarmo Männard kirjutas:Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Kerest madalamal asuvate tiibadega lennumasinad osalevad lahingutes kus neid rünnatakse ülevalt just parema nähtavuse tõttu ülespoole, kerest kõrgemal asuvate tiibadega lennukid osalevad allpool asuvate vaenlaste (s.h. ka maamärkide) ründamises kuna nähtavus allapoole on parem, keskel olevate tiibadega lennukid ja nende piloodid pole veel otsusele jõudnud ja kaalutlevad, kummas eelnimetatud lahingusituatsioonis osaleda.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Würger 190G »

Nüüd siis tean, miks osa lennukeid laseb lasti alla.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Lemet »

Erinevatel lahendustel on erinevaid väärtusi. Näiteks on alatiivalistel ja ülatiivalistel võimalus kereruumi paremini kasutafa kui kesktiivalistel. Lihtne näide- Tu-16 kere baasil ei saa reisilennukit ehitada, sest kesktiivaline konstruktsoon ei võimalda salongi istmeid paigaldada. Näiteks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
alo
Liige
Postitusi: 390
Liitunud: 23 Dets, 2003 9:41
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas alo »

Tarmo Männard kirjutas:Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Jätkan samal teemal ilmselt umbes sama lolli küsimusega - mis point nendel "katamaraan" tüüpi lennukitel on? Ok, küllap miski aerodünaamika teema aga eile poeg hakkas kokku panema F-82 Twin Mustangi mudelit ja siiamaani mõtlen - mille pärast kummalgi kerel oma kokpit peab olema?

https://en.wikipedia.org/wiki/North_Ame ... in_Mustang
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Lemet »

Tarmo, sellel saidil on asi suht hästi lahti seletatud...

http://avia-simply.ru/nizkoplani-i-visokoplani/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Lemet »

Alo, konkreetne lennuk projekteeriti kui suure lennuulatusega raske hävitaja, mis pidi saatma pommitajaid nende reididel Jaapani kohale. Leiti, et optimaalseim variant lennukauguse suurendamiseks on kaks keret, kusjuures piloodid paigutati eraldi keredesse.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36564
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Kriku »

Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult ei pea, on mitmeid konstruktsioone, kus kabiin on vaid üks ja teine kerepool on ilma.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Svejk »

Kriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Tegelikult on seal dubleeritud juhtimussüsteem ja mõeldud on see selleks, et vaevusteta liigelda nii vasakpoolse kui ka paremakäelise liiklusega maades...
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
alo
Liige
Postitusi: 390
Liitunud: 23 Dets, 2003 9:41
Asukoht: Virumaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas alo »

Kriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Jah, Messerschmitt Bf 109Z "Zwilling" oligi justnimelt "kokpiti moodi asi" - https://www.panzerfux.de/panzerfux/prod ... 17_b_0.JPG

Pikkade otste jaoks oli vaja 2 pilooti ja privaatsuse huvides anti kummalegi oma kokpit. :)
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1238
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Venekeelne jutt soomust kaitsvatest võredest

https://www.youtube.com/watch?v=k6LPXnkcBpA


Ja siis natuke nendest lennukitiibadest kah. Uurisin ja sain teada järgmist; Väga brutaalselt asjale lähendes võib asjatundmatuna seletada seda nii:

Alltiivaga lennukeid kasutatakse reisijateveos, sest rasketel maandumistel ja telikuta maandumistel moodustab tiib teatud mõttes "turvapadja".
Kesktiivaga lennukeid kasutatakse militaarotstarbel, sest tiiva konstruktsioon läbib kere.Mistõttu väheneb tunduvalt kasulik ruum.
Ülatiivaga on transpordilennukid, sest see hõlbustab kauba laadimist. Kere on mõnusalt maa ligidal.
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 182
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas M.R. »

Ajendatuna hr. Tyrki materjalidest tekkis mul uuesti küsimus mis mind juba ammu kiusanud on - kus paganama kohas lennukitel kütust hoitakse? Ma olen kuulnud et tiibade sees aga tänapäeval ma ei kujuta seda hästi ette, sest lennukite tiivad on nii õhukesed et ma imestan kuidas need rattad sinna veel mahuvad... ja kütust neelavad nad ju hullul kombel. Joonistel on ainult karkass, tohutul hulgal juhtmeid ja elektroonikat ning mehaanika, aga kütuse mahuteid mitte kuskil???
Peaks sobima siia teemasse :oops:
M.R.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist