Lennukite konstruktsioonist
Reaktiivlennuki tiivad.
Tervist, minul tekkis küsimus et miks käivad reaktiivlennukil lennuajal tiivad kokku?
Re: Reaktiivlennuki tiivad.
Lühike vastus- lennuomaduste muutmiseks erinevatel lennuetappidel. Lühendamaks stardi- ja maandumismaad ning suure kiiruse saavutamiseks suurema noolsusega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Lennukite konstruktsioonist
Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Kerest madalamal asuvate tiibadega lennumasinad osalevad lahingutes kus neid rünnatakse ülevalt just parema nähtavuse tõttu ülespoole, kerest kõrgemal asuvate tiibadega lennukid osalevad allpool asuvate vaenlaste (s.h. ka maamärkide) ründamises kuna nähtavus allapoole on parem, keskel olevate tiibadega lennukid ja nende piloodid pole veel otsusele jõudnud ja kaalutlevad, kummas eelnimetatud lahingusituatsioonis osaleda.Tarmo Männard kirjutas:Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2040
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Nüüd siis tean, miks osa lennukeid laseb lasti alla.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Erinevatel lahendustel on erinevaid väärtusi. Näiteks on alatiivalistel ja ülatiivalistel võimalus kereruumi paremini kasutafa kui kesktiivalistel. Lihtne näide- Tu-16 kere baasil ei saa reisilennukit ehitada, sest kesktiivaline konstruktsoon ei võimalda salongi istmeid paigaldada. Näiteks.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Jätkan samal teemal ilmselt umbes sama lolli küsimusega - mis point nendel "katamaraan" tüüpi lennukitel on? Ok, küllap miski aerodünaamika teema aga eile poeg hakkas kokku panema F-82 Twin Mustangi mudelit ja siiamaani mõtlen - mille pärast kummalgi kerel oma kokpit peab olema?Tarmo Männard kirjutas:Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Ame ... in_Mustang
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Tarmo, sellel saidil on asi suht hästi lahti seletatud...
http://avia-simply.ru/nizkoplani-i-visokoplani/
http://avia-simply.ru/nizkoplani-i-visokoplani/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Alo, konkreetne lennuk projekteeriti kui suure lennuulatusega raske hävitaja, mis pidi saatma pommitajaid nende reididel Jaapani kohale. Leiti, et optimaalseim variant lennukauguse suurendamiseks on kaks keret, kusjuures piloodid paigutati eraldi keredesse.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Tegelikult ei pea, on mitmeid konstruktsioone, kus kabiin on vaid üks ja teine kerepool on ilma.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Tegelikult on seal dubleeritud juhtimussüsteem ja mõeldud on see selleks, et vaevusteta liigelda nii vasakpoolse kui ka paremakäelise liiklusega maades...Kriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Jah, Messerschmitt Bf 109Z "Zwilling" oligi justnimelt "kokpiti moodi asi" - https://www.panzerfux.de/panzerfux/prod ... 17_b_0.JPGKriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Pikkade otste jaoks oli vaja 2 pilooti ja privaatsuse huvides anti kummalegi oma kokpit.
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Venekeelne jutt soomust kaitsvatest võredest
https://www.youtube.com/watch?v=k6LPXnkcBpA
Ja siis natuke nendest lennukitiibadest kah. Uurisin ja sain teada järgmist; Väga brutaalselt asjale lähendes võib asjatundmatuna seletada seda nii:
Alltiivaga lennukeid kasutatakse reisijateveos, sest rasketel maandumistel ja telikuta maandumistel moodustab tiib teatud mõttes "turvapadja".
Kesktiivaga lennukeid kasutatakse militaarotstarbel, sest tiiva konstruktsioon läbib kere.Mistõttu väheneb tunduvalt kasulik ruum.
Ülatiivaga on transpordilennukid, sest see hõlbustab kauba laadimist. Kere on mõnusalt maa ligidal.
https://www.youtube.com/watch?v=k6LPXnkcBpA
Ja siis natuke nendest lennukitiibadest kah. Uurisin ja sain teada järgmist; Väga brutaalselt asjale lähendes võib asjatundmatuna seletada seda nii:
Alltiivaga lennukeid kasutatakse reisijateveos, sest rasketel maandumistel ja telikuta maandumistel moodustab tiib teatud mõttes "turvapadja".
Kesktiivaga lennukeid kasutatakse militaarotstarbel, sest tiiva konstruktsioon läbib kere.Mistõttu väheneb tunduvalt kasulik ruum.
Ülatiivaga on transpordilennukid, sest see hõlbustab kauba laadimist. Kere on mõnusalt maa ligidal.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Ajendatuna hr. Tyrki materjalidest tekkis mul uuesti küsimus mis mind juba ammu kiusanud on - kus paganama kohas lennukitel kütust hoitakse? Ma olen kuulnud et tiibade sees aga tänapäeval ma ei kujuta seda hästi ette, sest lennukite tiivad on nii õhukesed et ma imestan kuidas need rattad sinna veel mahuvad... ja kütust neelavad nad ju hullul kombel. Joonistel on ainult karkass, tohutul hulgal juhtmeid ja elektroonikat ning mehaanika, aga kütuse mahuteid mitte kuskil???
Peaks sobima siia teemasse
M.R.
Peaks sobima siia teemasse
M.R.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: parkija ja 24 külalist