1. leht 3-st
Reaktiivlennuki tiivad.
Postitatud: 17 Okt, 2016 21:39
Postitas Sõdalane
Tervist, minul tekkis küsimus et miks käivad reaktiivlennukil lennuajal tiivad kokku?
Re: Reaktiivlennuki tiivad.
Postitatud: 18 Okt, 2016 3:27
Postitas Lemet
Lühike vastus- lennuomaduste muutmiseks erinevatel lennuetappidel. Lühendamaks stardi- ja maandumismaad ning suure kiiruse saavutamiseks suurema noolsusega.
Lennukite konstruktsioonist
Postitatud: 26 Veebr, 2018 11:23
Postitas Tarmo Männard
Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 11:28
Postitas Walter2
Tarmo Männard kirjutas:Tuleb taas üks lollivõitu "miks"- küsimus!
Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Kerest madalamal asuvate tiibadega lennumasinad osalevad lahingutes kus neid rünnatakse ülevalt just parema nähtavuse tõttu ülespoole, kerest kõrgemal asuvate tiibadega lennukid osalevad allpool asuvate vaenlaste (s.h. ka maamärkide) ründamises kuna nähtavus allapoole on parem, keskel olevate tiibadega lennukid ja nende piloodid pole veel otsusele jõudnud ja kaalutlevad, kummas eelnimetatud lahingusituatsioonis osaleda.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 11:32
Postitas Würger 190G
Nüüd siis tean, miks osa lennukeid laseb lasti alla.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 12:02
Postitas Lemet
Erinevatel lahendustel on erinevaid väärtusi. Näiteks on alatiivalistel ja ülatiivalistel võimalus kereruumi paremini kasutafa kui kesktiivalistel. Lihtne näide- Tu-16 kere baasil ei saa reisilennukit ehitada, sest kesktiivaline konstruktsoon ei võimalda salongi istmeid paigaldada. Näiteks.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 12:37
Postitas alo
Tarmo Männard kirjutas:Olen märganud, et osadel lennukitel on tiivad kere all. Tundub, nagu lamaks kere tiibade peal.
Osadel kasvavad välja kere keskelt ja osadel lennukitel on tiivad nö "kere katusel".
Miks ometi?
Jätkan samal teemal ilmselt umbes sama lolli küsimusega - mis point nendel "katamaraan" tüüpi lennukitel on? Ok, küllap miski aerodünaamika teema aga eile poeg hakkas kokku panema F-82 Twin Mustangi mudelit ja siiamaani mõtlen - mille pärast kummalgi kerel oma kokpit peab olema?
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Ame ... in_Mustang
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 13:15
Postitas Lemet
Tarmo, sellel saidil on asi suht hästi lahti seletatud...
http://avia-simply.ru/nizkoplani-i-visokoplani/
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 13:24
Postitas Lemet
Alo, konkreetne lennuk projekteeriti kui suure lennuulatusega raske hävitaja, mis pidi saatma pommitajaid nende reididel Jaapani kohale. Leiti, et optimaalseim variant lennukauguse suurendamiseks on kaks keret, kusjuures piloodid paigutati eraldi keredesse.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 13:40
Postitas Kriku
Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 13:46
Postitas Lemet
Tegelikult ei pea, on mitmeid konstruktsioone, kus kabiin on vaid üks ja teine kerepool on ilma.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 14:04
Postitas Svejk
Kriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Tegelikult on seal dubleeritud juhtimussüsteem ja mõeldud on see selleks, et vaevusteta liigelda nii vasakpoolse kui ka paremakäelise liiklusega maades...
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 26 Veebr, 2018 15:37
Postitas alo
Kriku kirjutas:Sümmeetria mõttes peaks mõlemal ju igal juhul olema mingi kokpiti moodi asi - istugu seal siis keegi sees või ei?
Jah, Messerschmitt Bf 109Z "Zwilling" oligi justnimelt "kokpiti moodi asi" -
https://www.panzerfux.de/panzerfux/prod ... 17_b_0.JPG
Pikkade otste jaoks oli vaja 2 pilooti ja privaatsuse huvides anti kummalegi oma kokpit.

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 23 Apr, 2018 23:55
Postitas Tarmo Männard
Venekeelne jutt soomust kaitsvatest võredest
https://www.youtube.com/watch?v=k6LPXnkcBpA
Ja siis natuke nendest lennukitiibadest kah. Uurisin ja sain teada järgmist; Väga brutaalselt asjale lähendes võib asjatundmatuna seletada seda nii:
Alltiivaga lennukeid kasutatakse reisijateveos, sest rasketel maandumistel ja telikuta maandumistel moodustab tiib teatud mõttes "turvapadja".
Kesktiivaga lennukeid kasutatakse militaarotstarbel, sest tiiva konstruktsioon läbib kere.Mistõttu väheneb tunduvalt kasulik ruum.
Ülatiivaga on transpordilennukid, sest see hõlbustab kauba laadimist. Kere on mõnusalt maa ligidal.
Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.
Postitatud: 09 Mai, 2020 13:33
Postitas M.R.
Ajendatuna hr. Tyrki materjalidest tekkis mul uuesti küsimus mis mind juba ammu kiusanud on - kus paganama kohas lennukitel kütust hoitakse? Ma olen kuulnud et tiibade sees aga tänapäeval ma ei kujuta seda hästi ette, sest lennukite tiivad on nii õhukesed et ma imestan kuidas need rattad sinna veel mahuvad... ja kütust neelavad nad ju hullul kombel. Joonistel on ainult karkass, tohutul hulgal juhtmeid ja elektroonikat ning mehaanika, aga kütuse mahuteid mitte kuskil???
Peaks sobima siia teemasse
M.R.