Kui me räägime Ossast, siis seal on ju konstruktorid teinud kõik selleks, et sellele oleks keeruline pihta saada. Ilmselt on probleem selles, et me elame liigselt UKR edupropa lummuses, pardakk ja küündimatus esineb UKR armees samamoodi.Tundub, et teema vajab jällegi ÕT-alast selgitamist, et lihtsalt asjaga seni mitte kokku puutunud inimesed kah mõistaksid millest jutt käib.
Kõigepealt: Ulfhednar on seekord päris asjalikke tähelepanekui teinud, soovitan tal minu kommentaar Peeter » 28 Apr, 2023 9:46 uuesti üle lugeda.
Nii hakkame siis pihta. Mobiilse ÕT ellu jäämiseks ongi oluline peale saatjate sisse lülitamist jälgida, et ise raketti ei saaks. Seejärel valvekorra lõppedes on tarvis kiirelt sääred teha sellest punktist, kus sa just oma radarisaatjad välja lülitasid ja mille ümber sa nüüd ise enam õhupilti ei kontrolli. Saatjad välja, generaatorid välja, asjad transportasenisse ja kohe leebet, ei mingit venitamist. Selleks on välja vaadatud järgmine positsioon või järgmised positsioonid. Positsioonid võivad olla erinevad: nii valvekorraks, kui ka garažeerumiseks, peitumiseks. On loogiline, et nendele positsioonidele on erinevad nõudmised. Valvekorra positsioon peab olema avatud maastikul, et segavad objektid ei häiriks antennide vaadet, peidupaik peab samas olema just igatsugu muu mandi vahel. Kui tehakse peibutisetralli, siis on veel oluline konspiratsioon jälgede peitmisel ja/või nende asendamisel vastase luure eksitamiseks jne. Ja see ei erine, kui kaugel tagalas sa oled.
Kui juudid 1982 Bekaa orus ühe päevaga Süüria ÕT tümaks tegid, siis saatis NSVL suure komisjoni uurima, mis juhtus. Juhtus siis see, et mobiilsed süsteemid (mille kiireks positsioonivahetuseks konstruktorid aastaid higistanud olid) istusid nädalate kaupa ühel positsioonil, mis võimaldas juutidel droonidega kõik pisiasjadeni välja luurata - rünnakul olevat osa masinaid hävitatud sedasi, et droonid lendasid sisse avatud luukidest ja see, mis masina sees toimus, ei olnud ilus....