Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19202
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

UK-s arreteeriti orkide oligarh Alfa panga juht MIhhail Fridman maksupettuse kahtluse tõttu
Russian oligarch Mikhail Fridman has apparently been arrested in the UK on allegations of money laundering. Although unnamed in news reports, one OSINT sleuth de-puzzled his identity from cross referencing photos taken at the scene with house floorplans.
https://twitter.com/christogrozev/statu ... 3003456513
Pilt
https://twitter.com/pevchikh/status/1599052608345296896
Pilt
https://twitter.com/pevchikh/status/1599052614309937152
https://et.wikipedia.org/wiki/Mihhail_Fridman
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Tegelane5 »

Manurhin kirjutas: 03 Dets, 2022 19:29
Troll kirjutas: 03 Dets, 2022 18:52 No nii hull see asi ka ei ole, tehased on põhimõtteliselt alles ja osad neist annavad isegi toodangut. Näiteks Dimitrovgradis asuvast autoagregaatide tehasest, kus toodeti Žigulide ja UAZ-de karbusse, saab neid senini tellida: https://www.grantauto.ru/brands/daaz/?n ... 0%BE%D1%80 Iseasi muidugi, kui suures mahus see tootmine ja seadmed säilinud on, eritellimuse peale saab neid ka kuskil tsehhinurgas väikeste partiidena valmistada.
Uus Lada ilmselt eeldaks ka uue karbussi välja töötamist, aga kas sellist kompetentsi enam on? Need, mida DAAZ toodab, on kõik ikkagi vanad nõukaaegsed karbussid, välja töötatud juba 40 ja enam aastat tagasi. Kalina või Granta mootori võiks mõne sellisega ju ehk käima saadagi, aga kas samal ajal ka maksimaalse võimsuse koos maksimaalse ökonoomsusega, selles ma juba kahtlen sügavalt. Heitgaase pole vist mõtet mainidagi. Tõsi, ega need vist Venemaal väga kedagi ei koti.
Kalina ja Granta baas mootor on olnud nagunii 08 mootor. Varuosa karburaatoreid toodeti ju ikka, nii et karburaatorile tagasi minek poleks keeruline.
Kuigi tõenäoliselt pannakse kokku mingi oma pritse vajadusel- kui lambdat pole saada siis progetakse selle puudumine välja ning mootori aju töötab õhulugeja ning temp andurite järgi. Kui õhulugejaid ei saa siis monomotronicu kombel saab läbiajada lambda ning temp anduritega. Kui ma ei eksi siis ülevaatus nõudeid juba langetati- niiet katalüsaatorit ei pea olema enam. Põhimõtteliselt peaks nõukaaegsetele autohuvilistele tuttav teema olema- eksport Lada ulme lisasüsteemid versus kodumaine rats variant 8)
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
kaupo51
Liige
Postitusi: 195
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaupo51 »

Autondusest. Täna venelased suudavad ehk karburaatori valmis teha. Paraku ei ole venelased võimelised valmistama lambdasondi, õhumõõtjat, bensiini sissepritsepihustit. Common Rail pihustit ei suuda venelased valmistada. Seega on täielikult kodumaise auto valmistamine täna venelaste puhul suht võimatu missioon. Miks nadmuidu selle Moskvits number kolme hiinas lasid valmistada. Moodsa reisilennuki valmistamine täna Venemaal, mis koosneks kodumaistest juppidest, on samuti mõeldamatu.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Crispy »

ruger kirjutas: 03 Dets, 2022 18:56 Umbes samal ajal seisis Abakanis silmitsi sarnase probleemiga 270 kortermaja, kus elab 70 000 inimest. Artemovskis kestis -38°C juures mitu päeva küttekatkestus.
https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/ ... 2861106176


Vot kes siis hoopis talvel külmetama hakkavad. Igatahes mitte Eurooplased. :mrgreen:
Vähemalt on neil "крымнаш", kuigi ka see võib kiirelt otsa leida...

Kes oleks osanud ette näha, et küttetehnikute rindeleajamine linnades mingeid probleeme tekitab? Järgmisena avastatakse äkki, et kõik fekalistid on samuti nüüd hoopis tankistid. Täpselt nagu laulus.
Renegate87
Liige
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Juul, 2020 23:09
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Renegate87 »

Venemaa jamad erinevates valdkondades nagu lennundus ja autotööstuses on suht komplekssed mida mõjutavad mõned ühised ja kaunis suured faktorid. Paljud tegemata jätmised on jätnud oma jälje ning juba aastaid on ennustatud kohati täielikku tormi, kus halbade asjaolude kokkulangemine mõjutab ka teisi valdkondi halvas suunas.

Eriti hull on lugu Venemaa hariduses ehk haridusvaldkond on küll hästi rahastatud sealset eelarvet vaadates aga väga vähe sellest materialiseerub heaks teadustööks ja osavate spetsialistide nagu rakenduslike oskustega inseneride õpetamiseks. Halb juhtimine ja politiseeritus on väga halva pikaajalise mõjuga. Seda langust ei või isegi asendada täielikult juppide importimise ja autode/lennukite/rakettide jne. lihtsalt kokkupanemisega sest kuna ükski ratas pole 100% sümmeetriline ja täiesti sarnane teisega, nõuab töötav lõpparendus omajagu timmimist.
Ja see on lihtsalt prototüüpidega, suuremahuline tootmine nõuab rohkem erinevaid harituid spetse kes teavad mis nad teevad.
Kolm artiklit Venemaa hariduse olukorrast viimastel aastatel:
2022 - Kuidas praegune sõda lammutab Venemaa haridust.
https://www.newsweek.com/professor-expl ... em-1757142
2018 - Röövimine Venemaa hariduses.
https://www.opendemocracy.net/en/odr/ra ... education/
2017 - Ekspertide hinnangul on Venemaa keskharidus kokku kukkumise äärel.
https://khodorkovsky.com/experts-claim- ... -collapse/

Teine on haridussüsteemi ja teaduse tegevuse planeerimine kus Venemaa suurus ja erinevad probleemid nagu demograafiline langus võimendavad mõningaid trende.
Naukograd on suht omamoodi arendus ning nõukaaja pärand mis jookseb teises suunas kui ülejäänud maailmas. Palju teadustööd ja erinevaid "uudendusi" on "leiutatud" just Naukogradides, mis olid tavaliselt suletud linnad NSVLis. Stalini ajal loodi 66 sellist keskust kus NSVLi lõpus elas 3 miljonit elanikku ehk keskmine on 45 tuhat. Kuidas Venemaal on selle suuruste asulate areng toimunud viimaste kümnendite käigus, võib igaüks, kes Venemaa muutumist pikemat aega järginud, ise arvata. Venemaa parimad ülikoolid tänapäeval on suuremates keskustes nagu Moskva ja Peterburg. Annab vist otsida noori kes on valmis suurlinna tulesid ja elu Venemaal provintsilinnakese elu vastu vahetama. Seega nende panus ja kvaliteet on languses ning riigis kus mitmed tööstused on koondunud monolinnadeks, on regionaalse arengu puudumine suurema mõjuga kohati kui võiks oodata.
https://en.wikipedia.org/wiki/Naukograd
https://www.waterstones.com/book/the-de ... 1586030117
Kõigil on plaan enne kui esimene löök tuleb
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7191
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Haridudusse ei ole Putler juba pikemat aega investeerinud ja peale sõja algust on ka Läänega tehtud teadusprojektid kokku kukkumas.Mulle tundub,et ainukesed teadlased keda on stazeerima saadetud on puhtalt Vene SRV agentuur,nii,et ega nemadki just teaduse poole pealt geeniused pole,kui vaadata viimaseid Norras toimunud arreteerimisi PST poolt.Usun,et nii on üle maailma,lihtsalt saadeti know howd varastama.Kui aga isegi keskpäraseid teadlasi pole ega siis see know how varastamine ka ei aita,mis sellest kasu,kui pea ei jaga,mis sellega teha.Pane mulle mingi valem või tehnoloogilise masina jupp ette,kratsin selle peale vaid kukalt,kui aus olla.Sama tundub olema Venemaa teaduse tase nüüdseks.
Nad võiksid veel posu tuumainsenere rindele saata,kus ukrainlased nad kiirelt hakklihaks teevad või surnuks külmuvad,siis ongi ka tuumaõnnetused kaelas.Selle kõrval on soojusinseneride kadu lausa lapsemäng.
Nende Hiina autodega on nii,et ilus vaadata pildi pealt aga töökindlus selline mille kohta on huvitavad kommentaarid siin Norras.On mingi Hiina firma,kes toodab Rolls-Roys-i meenutavat elektriautot.Pildi ja video peal selline kabedake aga,kui reaalses elus näed,siis ei saa aru,mis loom on.Reklaami inimesed teevad ju (vabandan väljenduse eest) sitast ka saia aga kui reaalselt ka kohapeal vaadata,siis ikka ei tee küll.Hakkasid nad oma masinat ka siia Norrasse müüma.Kogu see kaadervärk on proportsioonidest paigalt ära,väiksed rattad aga masina suur mass.Ilus vaadata sisu fotodelt aga reaalsiuses erinevate Lääne firmade mudru seespool.Mu töökoja ühe omaniku poeg peab autohooldust ja tuli ostma meilt head paremat peolauale(tal sündis poeg) ja jutuks läks Hinna autode kvaliteet,sest esimest korda olevat tema juurde ka need "hiinakad" jõudnud.Norra seaduste järgi võib muuta oma garantiiaja hooldust,ei ole sellist sunnimaisust.Mehe sõnul on peamised probleemid seotud sildade ja elektroonikaga,mis seda voolumajandust kamandab autos.Lihtsalt on kopeeritud Lääne tootjaid oma Hiina kvaliteediga.Olen täiesti kindel,et sama analoogi võib kasutada ka nende "Hiina-vene" autode kohta.Minu enda hinnangul aitab selline "koostöö" veelgi rohkem Vene autotööstust lammutada.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Vladimir Putini nn energiarelv osutub süütute inimeste tapmises märksa tõhusamaks, kui varem usuti. Mõned majandusotsused on surmavamad kui suurtükilasud või raketitabamused. Briti ajakiri The Economist kirjutas hiljuti, et tavalisel talvel toob energiahindade 10 protsendi suurune tõus kaasa suremuse kasvu 0,6 protsendi võrra. Tänavu võib energiakitsikuse tõttu surra Euroopas koguni üle 100 000 eaka inimese rohkem kui tavaliselt. Seega tapab Kremli energiarelv ehk gaasi- ja elektrivoogude kinnikeeramine, mis ajab energia hinna üles, eeldatavalt rohkem inimesi kui otsene lahingutegevus. Paljud energiarelva ohvrid surevad seejuures riikides, kus sõda on midagi kauget ja arusaamatut.

Ajakiri märkis, et detsembrist veebruarini sureb tavaliselt 21 protsenti rohkem inimesi kui juunist augustini. Põhjused on lihtsad. Esiteks aitab külm ilm kaasa viiruste levikule. Nad levivad paremini ja inimesed kogunevad tubadesse sooja, mis aitab nakkamisele kaasa. Teiseks muudab kehatemperatuuri alanemine vere paksemaks, vererõhk tõuseb ja see toob kaasa südamerabandusi. Lisame veel ilma. Kui õues on tavapärasest ühe kraadi võrra külmem ilm, kasvab suremus 1,2 protsenti.

The Economisti sünge ennustus ütleb, et kui elektri hind jääb praegusele tasemele, sureb Euroopas tavapärasega võrreldes umbes 147 000 inimest rohkem (4,8 protsenti keskmisest enam). Mõõduka talve korral kahaneb liigsurmade arv 79 000 peale, väga külma puhul aga kasvab 185 000 peale.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1201 ... a-ukrainas

Mäletatavasti üritati koroonapiirangute vastu sarnaseid argumente esitada :|
karludune
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 24 Veebr, 2022 14:17
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas karludune »

Kriku kirjutas: 04 Dets, 2022 7:46
Mäletatavasti üritati koroonapiirangute vastu sarnaseid argumente esitada :|
COVID surmad oli reaalne teema. Samas, kui vaadata suremust üldse, neid kõrgeid hüppeid on olnud ka varasematel aastatel. Aga kindlasti tõi koroona täiendavaid surmi kaasa, seda ei saa eitada.
Vaktsiinid - sea- ja linnukasvanduses on koroonaviirustest kauem räägitud, kuna loomade suremus vähendab kasumeid. Aga vaktsiinid ei ole hästi toiminud, sarnaselt ka inimestele mõeldud vaktsiinidega - organism ei mäleta ja viirus muutub. Näiteid võib tuua 1980-ndaist: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2998111/

Külmasurmad, loomulikult suurendab külm tuba / külm ilm krooniliste haigete suremist, see ei ole just raketiteadus.

Aga... elame vananevas ühiskonnas, kus taolised probleemid avaldavad suuremat mõju.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 3321
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Madis Reivik »

Võiks tuua palju näiteid kus mingite inimeste ohverdamine annaks parema elu suuremale hulgale.
Aga senikaua kui me oleme valged inimesed kristlikus kultuuriruumis siis jätaks need arutelud ära ning see "külmasurmade" argument sobiks ainult venemaa armee hävitamiseks.
karludune
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 24 Veebr, 2022 14:17
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas karludune »

Madis Reivik kirjutas: 04 Dets, 2022 13:00 Võiks tuua palju näiteid kus mingite inimeste ohverdamine annaks parema elu suuremale hulgale.
Aga senikaua kui me oleme valged inimesed kristlikus kultuuriruumis siis jätaks need arutelud ära ning see "külmasurmade" argument sobiks ainult venemaa armee hävitamiseks.
ma ei näe, et keegi oleks rääkinud inimeste ohverdamisest. loomulik surm ei ole kellegi ohverdamine.
inimese keha nõrgeneb ajas, mitmetel eri põhjustel. lõpuks keha sureb, tavaliselt mingi haiguse tõttu, kuid aluspõhjuseks on kärbunud immuunsüsteem, mis omakorda on põhjustatud mitmetest eri teguritest - keha võimest energiat kohale toimetada, organeid regenereerida jne. vähem tähtis pole ka see, et elu käigus korjame endale erinevaid pikaajalisi haiguseid, mis kriisi ajal kõik korraga esile võivad lüüa.

aga kui juba läks, siis tänane teema on Kanada (lääneriik, kas pole) ja veteranidele soovitatav enesetapp:
https://nypost.com/2022/12/03/canada-of ... -gauthier/
Vetu
Uudistaja
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Vetu »

Ma ei usu väga seda statistikat külma tõttu rohkem suremisest vs suremusest suvel. Iga suvi me ju kuuleme kuidas lõuna- ja kesk-euroopas sureb tuhandeid inimesi päevas palavuse tõttu.
Aga kui nüüd see nafta piirhind mis nagu ma aru saan ei koti kedagi eriti on tõesti välja võidelnud KK poolt siis on küll kahju kui selle tulemusel kütuste hinnad hoopis tõusevad jätkuvalt. Täielik lose-lose situation ju.
Või olen ma valesti aru saanud ning eestlased ja eurooplased ei kannata hetkel piisavalt veel. Gaasi ei ole, gaasi on, laev tuleb, laeva ei tule, orkide naftat ja gaasi ei või osta, aga no tglt ikka võib küll ja jättes neile veel piisava kasumi ka...
Persse, ma pean ikka järgmine nv kuhugi tsivilisatsiooni minema ja mõnes pubis leidma kellegi kellega maailma asju aruatada. Omaette uudiseid ja foorumeid lugedes tekib kohati mingi paranoia juba.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

Vetu kirjutas: 04 Dets, 2022 14:53Või olen ma valesti aru saanud ning eestlased ja eurooplased ei kannata hetkel piisavalt veel. Gaasi ei ole, gaasi on, laev tuleb, laeva ei tule, orkide naftat ja gaasi ei või osta, aga no tglt ikka võib küll ja jättes neile veel piisava kasumi ka...
Tegelikult on see õige - praegu on laovarusid, aga järgmisel aastal võib kraan täiesti kinni minna.
Eurostati andmetel oli Venemaa eelmisel aastal suurim naftat ja maagaasi tarnija Euroopa Liitu, kuid esmaspäeval avaldatud aruandes ütles Rahvusvaheline Energiaagentuur, et gaasi eksport Venemaalt Euroopa Liitu on sel aastal oluliselt vähenenud. „Vaatamata olemasolevale tootmis- ja transpordivõimsusele on Venemaa vähendanud oma gaasitarned Euroopa Liitu alates 2022. aasta algusest pea poole võrra,“ seisis aruandes. „Praeguses kontekstis ei saa välistada Venemaa gaasitarnete täielikku peatamist Euroopa Liitu enne kütteperioodi 2022/23, mil Euroopa gaasiturg on kõige haavatavam,“ lisati aruandes.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12007 ... ulla-raske
Vetu
Uudistaja
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Vetu »

Ma saan sellest aru nii, et praegu on aga järgmiseks aastaks plaan puudub. See aasta käis ka pool suve kisa et oktoobriks oleme kõik surnuks külmunud ja nälginud sest gaasi pole. Nüüd aga räägivad kohati, et gaasi pole kuhugi panna.
Minu point on, et jätkuvalt käib hämamine, venitamine ja omavahel poliitiliselt ärapanemine selle asemel, et leida lahendus järgmiseks talveks.
Aga mis ma muretsen, mul tarvitseb labidas maasse lüüa ja kas gaasi või naftat hakkab purskama :D
kmeesk
Liige
Postitusi: 109
Liitunud: 26 Apr, 2022 13:48
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kmeesk »

Vetu kirjutas: 04 Dets, 2022 14:53 Ma ei usu väga seda statistikat külma tõttu rohkem suremisest vs suremusest suvel. Iga suvi me ju kuuleme kuidas lõuna- ja kesk-euroopas sureb tuhandeid inimesi päevas palavuse tõttu.
Aga kui nüüd see nafta piirhind mis nagu ma aru saan ei koti kedagi eriti on tõesti välja võidelnud KK poolt siis on küll kahju kui selle tulemusel kütuste hinnad hoopis tõusevad jätkuvalt. Täielik lose-lose situation ju.
Või olen ma valesti aru saanud ning eestlased ja eurooplased ei kannata hetkel piisavalt veel. Gaasi ei ole, gaasi on, laev tuleb, laeva ei tule, orkide naftat ja gaasi ei või osta, aga no tglt ikka võib küll ja jättes neile veel piisava kasumi ka...
Persse, ma pean ikka järgmine nv kuhugi tsivilisatsiooni minema ja mõnes pubis leidma kellegi kellega maailma asju aruatada. Omaette uudiseid ja foorumeid lugedes tekib kohati mingi paranoia juba.
Hetkel on Euroopas palju gaasi varudes aga üsna suur osa sellest gaasist tuli läbi nord stream 1. Hetkel on selle toru seis katki ja parandamist pole vist nagu alustatud. Kui varud otsa saavad on probleeme, et kust asendus saada. Sealt tuleb see jutt, et see talv on kerge üle elada aga järgmine talv läheb raskeks, sest selleks tuleb lahendada gaasi tarbimise vähendamise ja alternatiivsete allikate leidmise ülesanne.

Järgmise aasta suhtes on kohati see probleem, et maailmas ei ole niipalju LNG kui Euroopa tarbida tahaks.
Vetu
Uudistaja
Postitusi: 23
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:26
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Vetu »

Gaasi on maailmas aga seni kui saksa ja Prantsusmaa ja kes iganes veel seda venemaalt ostab ei pääse mujalt tulev löögile lihtsalt. Jah, mujalt ostetav gaas on kallim kui vene oma aga kas vene gaasi ostmine ja sellega sõja jätkumise toetamine ja siis ka Ukraina toetamine omakorda teiselt poolt on odavam?
Parem ikka õudne lõpp kui lõputu õudus.

Sorry, see rohkem energia teema alla minev jutt juba siin vist.
Viimati muutis Vetu, 04 Dets, 2022 16:02, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: EiTahaÖelda, Kirs ja 6 külalist