1. leht 2-st

Relvasalvedest

Postitatud: 04 Apr, 2022 13:34
Postitas vtl
Borja kirjutas:
Walter2 kirjutas:https://www.ipscstore.com/et/salved/1755-salv-makarov-pustolile.html
Tallinn Laki 5B

..nujaa - mu enda makaariku 3 x vana salve näävad ka pallu paremad välla, kui seal saidi pildil olev juba haljakskulund värviga salv a 24eur/tk.. et ma pigem ootan veel // kiiret pole :roll:


See ei ole värv, vaid nn. "sine" mis on koostiselt teatud sorti must raudoksiid Fe3O2.
Taastamiseks on kaks viisi - kas kuumutamine ja kuumalt õli sisse kastmine või spetsiaalne relvapoodises müüdav keemia.
Relv või relvaosa puhastatakse hoolikalt rasvast ja õlist, töödeldakse selle vedelikuga ca minut, siis pestakse üle ja poleeritakse terasvillaga. Vajadusel korratakse protsessi. Vanast osast saab selle abil sisuliselt uue väljanägemisega detaili. Ei tööta roostevaba terase peal.

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 17:34
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
Vahet pole :|

Tihedast ekspluateerimisest niivõrd ärakulund olekuga makaariku salve 25.- eurtsi eest ma isegi ei kaalu - sest suure tõenäosusega on selliselt ärakulunud salve vedru aastakümnetepikkusest "täissalv-olekust" niisama ärakulunud kui tema "oksiidikiht" // elik võtku null maha hinnast sellisel salvel, kui üldse müüa tahavad :mrgreen:

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 18:35
Postitas vtl
Borja kirjutas:Tihedast ekspluateerimisest niivõrd ärakulund olekuga makaariku salve 25.- eurtsi eest ma isegi ei kaalu - sest suure tõenäosusega on selliselt ärakulunud salve vedru aastakümnetepikkusest "täissalv-olekust" niisama ärakulunud kui tema "oksiidikiht"


Selle üle, kas täissalv-olek väsitab vedru või mitte, on pikalt vaieldud. Üks koolkond väidab, et väsitab ning salve tuleks hoida tühjalt või äärmisel juhul pooltäis, teine seltskond väidab, et vedru väsitab hoopis oleku muutus ehk kokku-lahti töötamine (ja muidugi ülekoormamine).

Kui Sa auto mootori seisma jätad, siis ka pooled klapivedrud on kokku surutud ja pooled laiali. Kas sellepärast monteerid mootori lahti, kui peaks pikemalt seisma jätma?

Borja kirjutas:... võtku null maha hinnast sellisel salvel, kui üldse müüa tahavad :mrgreen:


Kuidas 25-st eurost nulli maha võtta, selles on küsimus. :scratch:

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 18:41
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
vtl kirjutas:Kuidas 25-st eurost nulli maha võtta, selles on küsimus. :scratch:

..vastupidi, väga lihtne on - elik siis 2,5eur ühe väsinud salve eest :twisted:

vtl kirjutas:Kui Sa auto mootori seisma jätad, siis ka pooled klapivedrud on kokku surutud ja pooled laiali. Kas sellepärast monteerid mootori lahti, kui peaks pikemalt seisma jätma?

..selline "võrdlus" ei päde siin kuidagi - sest püstolisalve vedru saabki ainult kas "kokkusurutud" või siis mitte asendis olla :? :lol:

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 19:13
Postitas vtl
Borja kirjutas:
vtl kirjutas:Kui Sa auto mootori seisma jätad, siis ka pooled klapivedrud on kokku surutud ja pooled laiali. Kas sellepärast monteerid mootori lahti, kui peaks pikemalt seisma jätma?

..selline "võrdlus" ei päde siin kuidagi - sest püstolisalve vedru saabki ainult kas "kokkusurutud" või siis mitte asendis olla :? :lol:


Kuidas nii? Pooliku salve vedru on ju vahepealses asendis. Et miks hoida poolikut salve?
Osa inimesi, kes kardavad, et täis salve hoidmine võib vedrule kuidagi väsitavalt mõjuda, aga ei viitsi igapäevaselt salvesid täiesti tühjaks laadida, teevadki nii, et võtavad paar-kolm padrunit pealt ära, et vähendada veidi vedru pinget ja hoida vedru nö. pooles vinnas. Paari padruni tagasipanemiseks läheb ikkagi vähem aega kui terve salve laadimiseks.

Iseküsimus, kuivõrd mõttestatud kogu see tegevus on. Näiteks Glocki tehases on mingid testsalved, mida on kümneid aastaid hoitud täislaetuna. Aeg-ajalt laetakse tühjaks, tehakse testid ja mõõdetakse vedru pingeid ning siis laotakse jälle täis. Siiani ei ole ükski neist väsinud. Samuti on teada Colt 1911 salvesid, mis on 50 aastat vedelenud täislaetuna. Töötavad endiselt.

Salvevedru väsimisest

Postitatud: 04 Apr, 2022 20:07
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
See jutt hakkab siin jamaks minema mu arust..
Igasugune pinge all vedru on "töötav" vedru ja mittepinge all vedru on "puhkav" vedru..
"Töötav" vedru kulub ja "puhkav" vedru ei kulu..
Samal põhimõttel hoitakse ju käikudega jalgrattaid - ratas pannakse kuuri esimese ja tagumise käiguvahetaja kõige madalamas asendis (praktiliselt siis nende vahetajate vedrude puhkeasendis)..
Ja ülla-ülla - samas asendis on ju jalgrataste käiguvahetid ka rattapoodides millegipärast..
Lihtne, eks..

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 20:27
Postitas vtl
Borja kirjutas:Igasugune pinge all vedru on "töötav" vedru ja mittepinge all vedru on "puhkav" vedru..
"Töötav" vedru kulub ja "puhkav" vedru ei kulu..
Samal põhimõttel hoitakse ju käikudega jalgrattaid - ratas pannakse kuuri esimese ja tagumise käiguvahetaja kõige madalamas asendis (praktiliselt siis nende vahetajate vedrude puhkeasendis)..
Ja ülla-ülla - samas asendis on ju jalgrataste käiguvahetid ka rattapoodides millegipärast..


Jah, "töötav" vedru kulub, aga antud juhul tähendab "töötamine" just töötsükleid, mille käigus vedru pikkus muutub, mitte pinget.

Neid seadmeid ja masinaid, mis sisaldavad normaalolekus kokkusurutud ehk pinge all olevaid vedrusid, on niivõrd palju, et ei ole mõtet hakata siin üles loetlema. Kirjandust ja selgitusi vedrude teooria ja väsimise kohta netis müriaad.

Aga väidan, et padrunisalve puhul ei suuda sa ei täis-tühjakslaadimise tsüklitega ega pikaajalise täislaetult hoidmisega saavutada sellist olukorda, kus vedru ressurss otsa saaks. Kui mitut väsinud (või purunenud) vedruga padrunisalve sa oled oma elus kohanud?

Edit:. Kui mitut väsinud (või purunenud) vedruga jalgratta-käiguvahetajat Sa oled kohanud?

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 20:41
Postitas gorilla
Ei tahaks gigantide heitlust segada aga kui kogenud-nägenud härradel on soov esimest korda elus
väsinud vedruga salve näha siis ma võin Teid sutsu aidata...

Bakeliidist AK-74 salv. Isegi mitu tükki on ... 8)

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 20:43
Postitas vtl
gorilla kirjutas:Ei tahaks gigantide heitlust segada aga kui kogenud-nägenud härradel on soov esimest korda elus
väsinud vedruga salve näha siis ma võin Teid sutsu aidata...

Bakeliidist AK-74 salv. Isegi mitu tükki on ... 8)


Noh, siis ma võtan oma sõnad tagasi ja ütlen, et vene tehnika puhul see vedrujutt ilmselt ei kehti.
Kui vedru kerida sitast raudtraadist, siis ilmselt ta ei kesta jah. Aga see vedru ei toimi normaalselt ka siis kui teda säästa.

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 20:58
Postitas gorilla
Mis on normaalsus Teie jaoks? Lasen ainult alfasid Nursipalus?

Kalass on 88'' väljalase, tema salved ei ole arvatavasti uuemad.

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 04 Apr, 2022 23:27
Postitas mongol
gorilla kirjutas:Mis on normaalsus Teie jaoks? Lasen ainult alfasid Nursipalus?

Kalass on 88'' väljalase, tema salved ei ole arvatavasti uuemad.

No tootja on NL ehk siis jah, see ei ole normaalne. Või noh, saast on juba vaikimisi ehk ongi normaalsus olla tasemel "äh". Töötab, aga võrrelda ei kannata päris relvadega kuidagi, eriti kui jutt alfadele läheb.

Makarri puhul - mul on kaheksast salvest üks originaalkomplektist selline, mis miilitsa ajaloo tõttu oligi kogu aeg laetud. On ka mul kogu aeg laetud olnud lihtsalt sellepärast, et tühjasid on terve pinu veel riiulis. Null tõrget ettelaadimisega. 80-ndatest.
Pigem tõrguvad kogu aeg kokku-lahti vedruga salved, sest see kelgupeataja nukk on natuke kuluma hakanud ja iga kord ei püüa kelku kinni, kui salv tühjaks saab..

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 05 Apr, 2022 0:06
Postitas vtl
gorilla kirjutas:Mis on normaalsus Teie jaoks? Lasen ainult alfasid Nursipalus?


Mis puutuvad siia alphad ja Nursi?

Ma kirjutasin selge sõnaga, et kui vedru materjal on sitt, siis ta ei peagi normaalselt toimima ja väsib ära või läheb katki.
Normaalsus on see, kui salve vedru ei väsi ka aastakümnetega. Ükskõik, kas teda hoitakse täis või tühjalt.

gorilla kirjutas:Kalass on 88'' väljalase, tema salved ei ole arvatavasti uuemad.


80-te lõpp ja 90-te algus olid väga sitt aeg vene relvatööstuses. Tehnoloogiline mahajäämus aina süvenes, materjalid läksid järjest viletsamaks ja töökultuur oli olematu. Sügav stagnatsioon ja käegalöömine ühesõnaga.
Kui rääkida legendaarsest kalassi töökindlusest, siis tuleks vaadata sinna 60...70 aastate toodangu poole. Äärmisel juhul 80-te algus.

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 05 Apr, 2022 6:20
Postitas KaJot
Tere. Tegelen ipsiga hobi korras aastast 2008. Aastast 2010 lasen SigSaueriga P226. Salved Sigi omad - 5 tk. Kasutan ainult trennis. MecGar - 13 tk. Kasutan trennis ja võistlustel. Ei ole olnud ühtegi tõrget salve pärast. Aasta läbijooks trennides ja võstlustel 10000-13000 lasku. :)
EDIT. SigSauer P229. Läbilastud 4070. Sig salved - 1 tühi, 1 täis. Mecgar salved 2 tk. kogu aeg täis laetud. Töötavad. SigSauer 1911 45ACP. Mitu salve on - ei mäleta. Täislaetud viis tükki kogu aeg. Püstoli läbijooks 9770. Kõik toimib.

Re: Relvakauplused, relvade, tarvikute ja laskemoona hinnad

Postitatud: 05 Apr, 2022 7:58
Postitas Walter2
Borja kirjutas:
Walter2 kirjutas:https://www.ipscstore.com/et/salved/1755-salv-makarov-pustolile.html
Tallinn Laki 5B

..nujaa - mu enda makaariku 3 x vana salve näävad ka pallu paremad välla, kui seal saidi pildil olev juba haljakskulund värviga salv a 24eur/tk.. et ma pigem ootan veel // kiiret pole :roll:


Ilmselt jäi see nüanss kõigil võidurelvastujatel kahe silma vahele:

''Kõik tootefotod on illustratiivsed.'' :wink:

aga võimalik huviline astub ise läbi ja uurib millega tegu..
pole vaja sõnumitoojat nüpeldada.

Re: Relvasalvedest

Postitatud: 05 Apr, 2022 23:16
Postitas gorilla
:D

Ma siin tuhnisin kapis ringi ja leidsin igast imelikku värki.. :shock:

IMGP0013.JPG



G-19, valmistatud aastal 1999. Läbi lasknud.. kaks salvetäit.... vist, või sutsu rohkem.. :lol:

Ühel salvel mitmest on selgelt tunda vedru väsimust.

AK-74, tootja Izhmash,valmistatud 1988.

IMGP0014.JPG



Ühel salvel mitmetest on selgelt tunda vedru väsimust.

Mis see väide oligi -- ma käin ipsi laskmas, minu relvadel ei ole salve vedru tõrkeid olnud,
see tähendab, et 30+ aastat igapäevases teenistuses olevatel ei saa seda tüüpi tõrkeid olla?

Vene relvad on saast, puhtalt selle pärast, et vene relvad?

Räägib Vortexit põlve peal kokku klopsitud tükkidest ARi külge kinnitav tegelane?