Need ajast ja arust teadmised ei päde. Tänapäev on selline, kus tsiviildroonidega on võimalik vaenlast väga hästi jälgida, suruda vastane maha näiteks täpse suurtükitulega ja samal ajal poetada tossava vastase tehnika keskele ka paar lennukipommi.Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Juun, 2022 10:12 Lugege nt Vello Loemaa raamatut, kes lendas ka taolistel lennukitel.
Kui vaadata neid olukirjeldusi polügoonilt, siis nii väikese objekti nagu rühm tabamine oli suhteliselt õnne asi.
Lennuväelaste väljaõppest
Vene-Ukraina sõda
-
- Liige
- Postitusi: 2085
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Vene-Ukraina sõda
Jutt on ühe konkreetse lennuki kasutamise kogemusest. Mis see droon siia puutub ?Hukatus kirjutas: ↑16 Juun, 2022 23:34Need ajast ja arust teadmised ei päde. Tänapäev on selline, kus tsiviildroonidega on võimalik vaenlast väga hästi jälgida, suruda vastane maha näiteks täpse suurtükitulega ja samal ajal poetada tossava vastase tehnika keskele ka paar lennukipommi.Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Juun, 2022 10:12 Lugege nt Vello Loemaa raamatut, kes lendas ka taolistel lennukitel.
Kui vaadata neid olukirjeldusi polügoonilt, siis nii väikese objekti nagu rühm tabamine oli suhteliselt õnne asi.
Vene-Ukraina sõda
30 aastat tagasi polnud Loemaal kasutada tänapäevaseid side-, vaatlus- ja sihtimisseadmeid._dumbuser_ kirjutas: ↑17 Juun, 2022 0:12... Jutt on ühe konkreetse lennuki kasutamise kogemusest. ...
Muidugi on huvitav tema kogemus ründelennukite kasutamise osas, sest tegemist on õppinud (ja teeninud) hävituslenduriga ...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Vene-Ukraina sõda
UKR lennukitel (pean silmas Su-24 ja-25) pole samuti mingeid tänapäevaseid seadmeid, nende varustatus on analoogne sellega, mis 80ndate lõpus NSVL lennuväes kasutusel oli.30 aastat tagasi polnud Loemaal kasutada tänapäevaseid side-, vaatlus- ja sihtimisseadmeid.
Muidugi on huvitav tema kogemus ründelennukite kasutamise osas, sest tegemist on õppinud (ja teeninud) hävituslenduriga ...
Väiksemõõduliste sihtmärkide avastamiseks on seal tänaseni kasutusel "sensor eyeball", mida oluliselt mõjutab nii nähtavus kui ka kabiiniklaasi kvaliteet ja rohke raamistik ning varjav lennuki nina. Vene kabiiniklaasi kvaliteet on selline, et kui lennukid on seisnud õues, on see muutunud õllepudeli taoliseks.
Su-25 on puhtalt visuaalnähtavuse lennuk ja Su-24 on küll formaalselt "Igailma lennuk" (ninas on 2 radarisüsteemi, üks madala pimelennu ja teine sihtmärkide otsimiseks), kuid see pelab pigem suuremate märkide nagu sild, lennukiangaar jne leidmiseks. Su-25 ninas on vaid telekaamera ja laserkaugusmõõja (juba visuaalselt leitud sihtmärgi pihta sihtimiseks). Antud seadmestik on analoogne lennukil Su-17M4 kasutatuga (millel lendas Loemaa), ainus vahe Su-25 kasuks on parem nähtavus allapoole lennusuunas (tuleneb allapoole käänatud ninast).
Ründelennukid tulid NSVLs kasutusele 80ndatel A-stani sõja käigus (neid katsetati sõja ajal)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Lennuväelaste väljaõppest
Väidetavalt tulid SU-25-d Bulgaariast ja Georgiast. Esimeste lennukid läbisid moderniseerimise Valgevenes 2021 ja teise omad esmase (koos Iisraeliga) 2004 ning 2021 kaasajastati elektroonika ka kohapeal.
https://mezha.media/en/2022/05/26/it-se ... usual-way/
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... _operators
Pole mõtet targutada 80-ndate tasemest.
Lõpp.
https://mezha.media/en/2022/05/26/it-se ... usual-way/
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_S ... _operators
Pole mõtet targutada 80-ndate tasemest.
Lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lennuväelaste väljaõppest
Nende Ida-Euroopa Su-25 programmides kulub raha peamiselt lennuki lennukõlblikkuse pikendamiseks ehk mootorite ja plaaneri remondiks. Lisanduvad võimed on tühised, Bulgaaria Su-25 on endiselt hea nähtavuse lennuk, tegutsemiseks visuaalnähtavuse piires.
Mingeid sensoreid leidmaks maastikult maskeeritud sihtmärke, isegi termokaameraid, ei paigaldatud.
Ja noh, teema "80ndate tase" algas Su-24st, mida pole UKR-le keegi andnud (sest neid pole anda) ja mis UKR-s on saanud pisemaid täiendusi stiilis "panime NATO raadio vene oma asemele".
http://en.aviation-report.com/upgraded- ... -frogfoot/The avionics upgrade includes the installation of two new radios, a new navigation system with a GPS/GLONASS satellite receiver, enhancing the informations that pilots need to accomplish their missions, an upgraded flight data recorder, a digital audio/video recorder, a new Head Up Display, providing a field of view double that of the old electro-optical sight, and multi-functional cockpit displays used to display a digital map and flight, navigation and tactical informations.
Mingeid sensoreid leidmaks maastikult maskeeritud sihtmärke, isegi termokaameraid, ei paigaldatud.
Ja noh, teema "80ndate tase" algas Su-24st, mida pole UKR-le keegi andnud (sest neid pole anda) ja mis UKR-s on saanud pisemaid täiendusi stiilis "panime NATO raadio vene oma asemele".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Vene-Ukraina sõda
Oeh, kas pea tõesti ei võta?_dumbuser_ kirjutas: ↑17 Juun, 2022 0:12Jutt on ühe konkreetse lennuki kasutamise kogemusest. Mis see droon siia puutub ?
Kui Vietnamis üritati pimesi tuimalt džunglit pommitada siis tänapäeval on võimalik vaenlast avastada tsiviildroonidega ja edastada täpne info lenduritele, kui muud võimalust vaenlase markeerimiseks pole siis kasvõi tagasihoidlik suurtükilöök, suitsusammaste piirkonda saab isegi arhailise ründelennukiga tabada. Selle asemel, et sihtmärgi kirjelduseks on, et pommita sinna kuhugi keset metsa.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Lennuväelaste väljaõppest
Küsimus oli punktmärkide tabamises, 1x1 km ala vaippommitamine polekski küsimus.
Kui sihtmärk on markeeritud ja nähtavus hea, siis ei näegi niiväga probleemi.
Probleemid algavad siis, kui eriti märgatav pole. Või on väike.
Lugege seda Loemaa raamatut, mis asju selliste näiliselt elementaarsete rünnakutega esines, täitsa rahuaja rahulikes oludes. I-le pani täpi olukirjeldus kuskilt polügoonilt, kus Su-24 meeskond suutis laserjuhitava 1500 kg lennukipommi panna kilomeeter märgist mööda. Ju polnud märk siis ikkagi neoonkollast värvi ja vilkuvate tuledega, vaid operaator markeeris laseriga vale asja. Su-17M4 ja Su-25 sihtimisaparatuurid on üsna võrreldavad. Näha on vähe, kiirused on suured ja pole mingeid võlutoimelisi FLIR tüüpi asjakesi sihtmärgi leidmiseks suitsust, tolmupilvest, hommikusest udust. NSVL perioodil lahendati neid tabamistäpsuse probleeme tuumapommiga või suure arvu lennukite rünnakuga (keegi ikka tabab).
Näiteks F-16 või A-10 puhul on asi lihtne. Kasutad raketti AGM-65 Maverick, raketi enda ninas on termokaamera. Nihutad pilti vasakule-paremale- ahhaa, paistabki tanki soojusjälg, lukustad, lasked raketi lendu, seejärel juhis vastu paremat põlve, siis vastu istet (järsk 90 kraadine pööre), peibutised lendu ja minek.
Su-24 ja 25 puhul asendavad sama asja lollmoonad, mittejuhitavad raketid ja pommid (enamasti, ka venelastel). Keegi sinu eest seda tanki üles ei leia ja lennukil pole ka vastavaid seadmeid. Pead ise oma silmaga nägema, võtad ta sihikule, arvuti korrigeerib ise (laserkaugusmõõtja abil) sihtimispunkti ja voilaa, 1500 m kauguselt või isegi lähemalt lased oma raketiparve lendu (kui selleks ajaks sulle Stinger kümpi pole juba tulnud), ärapööramine toimub juba sihtmärgi kohal, kus sind tulistab kõik, mis tulistada saab, AK-74-st Stingerini.
Loomulikult popid HUD-id ja GPS-vidinad lihtsustavad elu (kuid ka kaart põlvel saab), aga need ei lahenda peamist probleemi - sihtmärgi visuaalse nägemise vajadust. Loomulikult juhin ka tähelepanu kiirusele, millega kogu ooper toimub. Tanki tunneb ära ehk 3 km eemalt, kiirusel 300 m/sek (ÕT alas ei tehta aeglast lendu ega tiirutata sihtmärgi kohal) jääb sulle 1500 meetrit ehk 5 sekundit, misjärel tuleb hakata rebima juhist, lükata vasak käsi ette ja puistada tõrvikuid, et mitte ise sinna tanki tõrvale maha sadada.
Kui sihtmärk on markeeritud ja nähtavus hea, siis ei näegi niiväga probleemi.
Probleemid algavad siis, kui eriti märgatav pole. Või on väike.
Lugege seda Loemaa raamatut, mis asju selliste näiliselt elementaarsete rünnakutega esines, täitsa rahuaja rahulikes oludes. I-le pani täpi olukirjeldus kuskilt polügoonilt, kus Su-24 meeskond suutis laserjuhitava 1500 kg lennukipommi panna kilomeeter märgist mööda. Ju polnud märk siis ikkagi neoonkollast värvi ja vilkuvate tuledega, vaid operaator markeeris laseriga vale asja. Su-17M4 ja Su-25 sihtimisaparatuurid on üsna võrreldavad. Näha on vähe, kiirused on suured ja pole mingeid võlutoimelisi FLIR tüüpi asjakesi sihtmärgi leidmiseks suitsust, tolmupilvest, hommikusest udust. NSVL perioodil lahendati neid tabamistäpsuse probleeme tuumapommiga või suure arvu lennukite rünnakuga (keegi ikka tabab).
Näiteks F-16 või A-10 puhul on asi lihtne. Kasutad raketti AGM-65 Maverick, raketi enda ninas on termokaamera. Nihutad pilti vasakule-paremale- ahhaa, paistabki tanki soojusjälg, lukustad, lasked raketi lendu, seejärel juhis vastu paremat põlve, siis vastu istet (järsk 90 kraadine pööre), peibutised lendu ja minek.
Su-24 ja 25 puhul asendavad sama asja lollmoonad, mittejuhitavad raketid ja pommid (enamasti, ka venelastel). Keegi sinu eest seda tanki üles ei leia ja lennukil pole ka vastavaid seadmeid. Pead ise oma silmaga nägema, võtad ta sihikule, arvuti korrigeerib ise (laserkaugusmõõtja abil) sihtimispunkti ja voilaa, 1500 m kauguselt või isegi lähemalt lased oma raketiparve lendu (kui selleks ajaks sulle Stinger kümpi pole juba tulnud), ärapööramine toimub juba sihtmärgi kohal, kus sind tulistab kõik, mis tulistada saab, AK-74-st Stingerini.
Loomulikult popid HUD-id ja GPS-vidinad lihtsustavad elu (kuid ka kaart põlvel saab), aga need ei lahenda peamist probleemi - sihtmärgi visuaalse nägemise vajadust. Loomulikult juhin ka tähelepanu kiirusele, millega kogu ooper toimub. Tanki tunneb ära ehk 3 km eemalt, kiirusel 300 m/sek (ÕT alas ei tehta aeglast lendu ega tiirutata sihtmärgi kohal) jääb sulle 1500 meetrit ehk 5 sekundit, misjärel tuleb hakata rebima juhist, lükata vasak käsi ette ja puistada tõrvikuid, et mitte ise sinna tanki tõrvale maha sadada.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Vene-Ukraina sõda
UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Nagu näha, Garmini tsiviil-GPS-id on kasutusel ka seal. HUD-i ees olev nutiseade ei ole arusaadava tähendusega.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1200589 ... sutamisest
Jääme siis ootama samasugust fotot AIM-120 laskmisest. Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
Edit: paremast tahavaatepeeglist paistab ka teise HARMi esimene stabilisaator. Selle (kerepoolsema) pülooni küljes on tavaliselt R-27d, kuid R-27 see pole (sellel on väljaspoole laiemaks muutuvad esimesed tiivad). Teine rakett, mille nina paistab, on R-73. Väljalastava raketi kohal armatuurlaual paistab olevat lenduri lapse antud talisman-mängukaru. Loodetavalt ikka korralikult kinnitatud.
Nagu näha, Garmini tsiviil-GPS-id on kasutusel ka seal. HUD-i ees olev nutiseade ei ole arusaadava tähendusega.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1200589 ... sutamisest
Jääme siis ootama samasugust fotot AIM-120 laskmisest. Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
Edit: paremast tahavaatepeeglist paistab ka teise HARMi esimene stabilisaator. Selle (kerepoolsema) pülooni küljes on tavaliselt R-27d, kuid R-27 see pole (sellel on väljaspoole laiemaks muutuvad esimesed tiivad). Teine rakett, mille nina paistab, on R-73. Väljalastava raketi kohal armatuurlaual paistab olevat lenduri lapse antud talisman-mängukaru. Loodetavalt ikka korralikult kinnitatud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 30 Aug, 2022 13:29, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vene-Ukraina sõda
GPS järgi oleks nagu 779 km/h..Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 12:29 UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40240
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Vene-Ukraina sõda
Lennukil ongi erinevaid kiirusi, kiirus maapinna suhtes, kiirus õhuvoolu suhtes jne.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2022 14:47GPS järgi oleks nagu 779 km/h..Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 12:29 UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2085
- Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
- Asukoht: Viimsi
- Kontakt:
Re: Vene-Ukraina sõda
Pole mitte mingit mõtet vaielda tegelasega, kes MITTE KUNAGI ei eksi ja teab absoluutselt kõike absoluutselt igast asjast.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2022 14:47GPS järgi oleks nagu 779 km/h..Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 12:29 UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Vene-Ukraina sõda
Trummil on õigus siinkohal. Kiiruste erinevusest pikemalt, koos valemitega - https://aviation.stackexchange.com/ques ... ator-speed_dumbuser_ kirjutas: ↑30 Aug, 2022 17:50Pole mitte mingit mõtet vaielda tegelasega, kes MITTE KUNAGI ei eksi ja teab absoluutselt kõike absoluutselt igast asjast.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2022 14:47GPS järgi oleks nagu 779 km/h..Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 12:29 UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: Vene-Ukraina sõda
Lennuki põhikiirus on siiski õhuvoolu suhtes, see kiirus maapinna suhtes on lihtsalt "nice to have"Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 15:19Lennukil ongi erinevaid kiirusi, kiirus maapinna suhtes, kiirus õhuvoolu suhtes jne.Walter2 kirjutas: ↑30 Aug, 2022 14:47GPS järgi oleks nagu 779 km/h..Kapten Trumm kirjutas: ↑30 Aug, 2022 12:29 UKR avaldas infot HARM-i kasutamisest MiG-29 pardalt.
Laskmise hetkel on kiirus umbes 670 kmh (vt kiirusnäitaja selle ringi all).
Re: Lennuväelaste väljaõppest
Teemaks olev GPS mõõdab siiski kiirust nimelt maapinna suhtes. Ja pikka aega .fikseeriti kiirusrekordeid nimelt maapinnal fikseeritud miili läbimisee põhjal.Lennuki põhikiirus on siiski õhuvoolu suhtes, see kiirus maapinna suhtes on lihtsalt "nice to have"
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist