Kots viitab, et last pandi peale Bulgaarias ja pärast seda lipsati mitmest kontrollist osavalt läbi. Siis laeti teisele autole Armaviris ja lasti GPSist masinat jälgides sillal õhku. Et lõhkeaine läbi nii mitme kontrolli jõuaks, see viitaks siis Ukraina eriteenistuste suurele osavusele ja FSB kuritegelikule hooletusele, mitte tahtlusele.
Minu andmetel osales Krimmi sillaoperatsioonis kaks raskeveokit. Tarnekava oli järgmine.
Lasti - 22 kaubaalust kilest, millest igaühes oli 9 rulli (üks kaubaalus kaalub umbes tonni) - saabus meritsi Bulgaariast Gruusia Poti sadamasse. Klient oli Ukraina kodanik.
Seejärel laaditi see välismaiste numbrimärkidega veoautole (pildil) ja juht suhtles kliendiga WhatsApi kaudu.
Potiast sõitis veoauto Armeeniasse, kus veos tollivormistus toimus vastavalt tolliliidu eeskirjadele - see on väidetavalt Venemaale reisijate jaoks tüüpiline, mittekahtlane marsruut, loodetavasti selgitavad veoautojuhid.
Seejärel sisenes veoauto uuesti Gruusiasse ja sealt edasi Venemaale Ülem-Larsi kontrollpunkti kaudu. Sama, mille kaudu mõned venelased põgenevad mobilisatsiooni eest Gruusiasse. Lõpp-punkt oli Armaviiri linn, kus kaubaalused laaditi ümber teisele veoautole, mis sõitis edasi Krimmi suunas.
Ilmselt oli lõhkeaine kuidagi paigutatud rullidesse. Ja seda tehti Bulgaarias. Ja see on valmistatud Bulgaarias. Nii et lisaks Ukrainale võisid selle terroriakti korraldamisse olla kaasatud ka välismaised eriteenistused. Esimese veoauto juht annab juba tunnistusi. Tõenäoliselt kasutas ta, nagu ka teise veoauto juht, pimesi ja ei teadnud, mida ta vedas.
https://t.me/s/rybarSiin selgitati mulle, miks lõhkeainet vedava veoauto juht valis nii keerulise marsruudi - Potiist Armeeniasse tollivormistuseks, sealt jälle Gruusiasse ja Lars'i kaudu Venemaale.
"Te kirjutate: Potiast sõitis veoauto Armeeniasse, kus veose tollivormistus toimus vastavalt tolliliidu reeglitele - nad ütlevad, et see on tüüpiline, Venemaale suunduv mittekahtlane marsruut, loodan, et veoautojuhid seletavad."
Selgitus. Jah, see on täiesti tavaline praktika. Tegelikult loodi tolliliit ja võeti vastu TR CU (tolliliidu tehnilised eeskirjad). Välismaalt läbi CU riikide saabuvad kaubad võivad läbida seal tollivormistuse.
CU riikide väljastatud sertifikaadid kehtivad kogu selle riigi territooriumil ning seal tollivormistatud ja ringlusse lastud tooted ei nõua edasimüügiks tollideklaratsiooni numbrit ja päritoluriiki esmastes dokumentides.
Kõige olulisem on see, et selline tollivormistus on sageli kiirem kui Venemaal (rohkem tollivormistuspunkte) ja maakleriteenused on odavamad. Näiteks peaaegu kõik Valgevene kaudu Vene Föderatsiooni sisenevad tooted läbivad seal tollivormistuse. Seega on marsruut Bulgaariast meritsi Potisse ja sealt edasi Armeeniasse tollivormistuseks üsna süütu logistikakulude optimeerimise seisukohalt.
Eriti kui te ei tea, et last sisaldab lõhkeainet. Ja te ei pea selle pärast piiridel muretsema. Kuidas see võis jääda piiripunktides märkamatuks, on mulle ka kirjutatud. Aga ma ei avalda seda. Tehnilised üksikasjad on liiga tundlikud.