Lääne vs. idabloki lennukid
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Denis võrdleb siin afgaani ja vietnami mis on ikka täis koomika. Pane Mi-8 puulatvade kõrgusele ja vaata kas pilud kukutavad selle metsa või ei.
Keksid siin et afgaanis olid kopterite kaotused madalad, aga kui suur oli tabamusprotsent 3 km pealt, mida nad selle kõrguse pealt hävitasid?
Karta on et suurem osa lende olid tühikargamine ja kuigi harvad polnud juhused kui pommitati hoopis omasid. Madallennul lasti neid alla nagu tuvisid ja kui õhk poleks puhas olnud afgaani kohal poleks saanud kopterid üldse nii kõrgel lennata ja kaotused oleks olnud kordades suuremad. Pane nüüd mi-8 usa tööloomaks vietnami ja vaata mis tulemus oleks olnud kui selline junn oleks seal puulatvu kaarutanud, tuletoetust andnud kuulipildujatega latvade kõrgusel pideva tule all, oleks teinud nii kolosaalset õhutransporti, kaotused oleks olnud kümneid kordi suuremad kui usal.
Keksid siin et afgaanis olid kopterite kaotused madalad, aga kui suur oli tabamusprotsent 3 km pealt, mida nad selle kõrguse pealt hävitasid?
Karta on et suurem osa lende olid tühikargamine ja kuigi harvad polnud juhused kui pommitati hoopis omasid. Madallennul lasti neid alla nagu tuvisid ja kui õhk poleks puhas olnud afgaani kohal poleks saanud kopterid üldse nii kõrgel lennata ja kaotused oleks olnud kordades suuremad. Pane nüüd mi-8 usa tööloomaks vietnami ja vaata mis tulemus oleks olnud kui selline junn oleks seal puulatvu kaarutanud, tuletoetust andnud kuulipildujatega latvade kõrgusel pideva tule all, oleks teinud nii kolosaalset õhutransporti, kaotused oleks olnud kümneid kordi suuremad kui usal.
oleks-oleks-oleks
MI-8 ja MI-24 tõepoolest ei ole ime teab millised imemasinad kuid oma tööd need on teinud relvakonfliktidest alates Lõuna-Ameerikast kuni Tchecheenia sõjani välja.
MI-8 ja MI-24 tõepoolest ei ole ime teab millised imemasinad kuid oma tööd need on teinud relvakonfliktidest alates Lõuna-Ameerikast kuni Tchecheenia sõjani välja.
Ostan kokku kõik võimalikud E.Savisaare kuju, nime, autogrammiga esemed (trükimaterjalid, aktifotod, raamatud, pastapliiatsid, toiduainepakendid) jne.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Võrrelda tuleb mitte kaotusi, vaid kaotuste ja tehtud lahingulendude suhet. Vietnamis oli lahingulendude arv tavamaailma mõistes tohutu.
Niiet edasi vaidlemiseks asuge statistikat välja kaevama. Näiteks Lahesõjas oli kaotuste protsent 0,04%.
Vene propasaadetes armastatakse kangesti toonidata neid allalastud masinate arve, kuid targu jäetakse märkimata see teine suhtarvu tegur -lendude arv. Kui on teada, et Vietnamis puistati alla rohkem pomme kui WWII-s kokku ning õhukampaaniad (mis andsid lõviosa sellest pommikoormast) toimusid seal periooditi (Rolling Thunder, Linebacker), siis võib vaid järeldada, et lendude arv oli samuti tohutu.
Muidugi õhutõrje taseme vahe tõttu on Vietnami ja Afganistani võrdlemine paras võhiklikkus. Põhja-Vietnamis oli tohutu maapealne õhukaitse, Afganistanis piirdus asi õlalt lastavate rakettide ja kuulipildujatega. Vietnamis oli pidev oht sattuda varitsevate kilide lennukite otsa, Afganistanis oli õhulahinguid vaid üksikuid ja sedagi Pakistani piiril.
Niiet edasi vaidlemiseks asuge statistikat välja kaevama. Näiteks Lahesõjas oli kaotuste protsent 0,04%.
Vene propasaadetes armastatakse kangesti toonidata neid allalastud masinate arve, kuid targu jäetakse märkimata see teine suhtarvu tegur -lendude arv. Kui on teada, et Vietnamis puistati alla rohkem pomme kui WWII-s kokku ning õhukampaaniad (mis andsid lõviosa sellest pommikoormast) toimusid seal periooditi (Rolling Thunder, Linebacker), siis võib vaid järeldada, et lendude arv oli samuti tohutu.
Muidugi õhutõrje taseme vahe tõttu on Vietnami ja Afganistani võrdlemine paras võhiklikkus. Põhja-Vietnamis oli tohutu maapealne õhukaitse, Afganistanis piirdus asi õlalt lastavate rakettide ja kuulipildujatega. Vietnamis oli pidev oht sattuda varitsevate kilide lennukite otsa, Afganistanis oli õhulahinguid vaid üksikuid ja sedagi Pakistani piiril.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
SU-30MKI vrs. F-16 Block 52
24 juunil pidasid siis kuus SU-30 MKI maha õhulahingu F-16 Block 52ga. Tulemustest ei teatata midagi, märgitakse vaid, et see andis vene lennukite pilootidele parema ülevaate lennuki võimalustest, samuti ka tõenäolise vastase Pakistani võimekusest.
http://www.indianexpress.com/news/iaf-g ... t/637758/0
http://www.indianexpress.com/news/iaf-g ... t/637758/0
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40072
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Noh, eks Su-30 ja F-16 (non-AESA, AESA on ainult Blk 60) on natuke eri kaalukategooriatest vastased kah. Lahingu tulemuse määrab seal suuresti situational awarenessi ja supporti saadavus.
Palju suurem lennuk mahutab lihtsalt palju suurema radari ja palju suurem radar võimaldab välja kiirata rohkem energiat, mis peegeldub tagasi kaugemalt ja väiksematelt objektidelt. Lihtne füüsika.
Kuigi nt venelaste relvastuses olevat Su-27't tolmutab Blk 52 1:1 olukorras edukalt. Nii keskmaal kui lähimaal.
Neid tavainimesele mitte teada oleva ROE-ga hobuste jäähokimänge on peetud ennegi - nt üks F-15 "kaotus" oli kahtlaselt lähedal Kongressis F-22 rahastamise otsustamisele.....ja pärast ilmub neid eri versioone "kuidas asi oli" teemal hulgi.
Palju suurem lennuk mahutab lihtsalt palju suurema radari ja palju suurem radar võimaldab välja kiirata rohkem energiat, mis peegeldub tagasi kaugemalt ja väiksematelt objektidelt. Lihtne füüsika.
Kuigi nt venelaste relvastuses olevat Su-27't tolmutab Blk 52 1:1 olukorras edukalt. Nii keskmaal kui lähimaal.
Neid tavainimesele mitte teada oleva ROE-ga hobuste jäähokimänge on peetud ennegi - nt üks F-15 "kaotus" oli kahtlaselt lähedal Kongressis F-22 rahastamise otsustamisele.....ja pärast ilmub neid eri versioone "kuidas asi oli" teemal hulgi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ei lähe küll võibolla väga teemasse, aga kusagilt jäi silma, et SU-27 oli aerodünaamiliselt ebastabiilne ainult Y ehk pitch teljel ja ülejäänu oli nagu ikka.... Kas uute mudelitega on selles osas midagi ette ka võetud- ja kas on üldse võimalik lennukit X ehk Roll telje suhtes ebastabiilseks muuta?
Igatahes esimestel F-16'del oli see mure, et kestval roll'il kippus sabakiil ära murduma.
Igatahes esimestel F-16'del oli see mure, et kestval roll'il kippus sabakiil ära murduma.
Minuteada vähemalt F-117 oli kõigil kolmel teljel aerodünaamiliselt ebastabiilne ja kui ma ei eksi siis F-22 ka.vikko kirjutas:Ei lähe küll võibolla väga teemasse, aga kusagilt jäi silma, et SU-27 oli aerodünaamiliselt ebastabiilne ainult Y ehk pitch teljel ja ülejäänu oli nagu ikka.... Kas uute mudelitega on selles osas midagi ette ka võetud- ja kas on üldse võimalik lennukit X ehk Roll telje suhtes ebastabiilseks muuta?
Igatahes esimestel F-16'del oli see mure, et kestval roll'il kippus sabakiil ära murduma.
Põikipüsivus ümber pikitelje saavutatakse kas tiiva ülemise asetusega (pendliefekt) või V-kujuga. Alatiivaline, väikese või negatiivse tiiva V-kujuga lennuk on aerodünaamiliselt ebastabiilne.vikko kirjutas:Kas uute mudelitega on selles osas midagi ette ka võetud- ja kas on üldse võimalik lennukit X ehk Roll telje suhtes ebastabiilseks muuta?
Pikipüsivus tagatakse sellega, et massikese on eespool fookust (kujutletavat punkti, kus rakendub tõstejõu juurdekasv). Massikeskme tahapoole viimisega lennuki pikipüsivus väheneb .
Seega vajadusel pole juhitavuse huvides stabiilsuse vähendamine probleem.
Siis veel üks uudis vene lennukite ja nende võimalike vastaste tasemest- Rootsi Anderssoni nimelise sõjaliste uuringute keskuse andmeil võitis hiinlaste iseseisvalt toodetud lennuk J-11B modelleeritud õhulahingutes vene päritolu Су-35БМ-i.Teine uudis sealtkandist veel- USA mereväeluure andmetel planeerivad hiinlased oma viienda põlvkonna lennuki XXJ saada lennuvalmiks 2015 aastaks. Masin ehitatakse laialdaselt "stealth" tehnoloogiat kasutades, kahemootorilisena, kolmnurkse tiiva ning uputatud õhukogujate ning kahekiilulisena.
http://www.inosmi.ru/photo/20100906/162720601.html
http://www.inosmi.ru/photo/20100906/162720601.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Eelmainitud õppustest veidi lähemalt...
http://inosmi.ru/army/20100705/161049452.html
http://inosmi.ru/army/20100705/161049452.html
"В этой связи на учениях не используется никаких натовских стратегий, что дает участникам определенную свободу в подготовке и проведении операций". Такая возможность выйти за рамки стандартных тренировок альянса выпадает пилотам довольно редко. "Для нас это также способ оптимально использовать драгоценные летные часы", добавляет генерал Клермон. По словам его индийского коллеги, Маршалла К. Нохвара, участие в тренировочных операциях на другом континенте представляет для ВВС Индии "настоящий вызов и возможность упражняться вместе с опытными летчиками в отличной в философском и идеологическом плане обстановке и более ограниченном воздушном пространстве". Подобное мнение разделяют и сингапурцы, прошедшие подготовку по американским стандартам, которые по некоторым параметрам существенно отличаются от натовских. Задача этих "долгосрочных стратегических партнеров" состоит в том, чтобы ознакомиться различными боевыми тактиками, что особенно важно в виду намеченного участия Сингапура в операциях в Афганистане.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Küsimus MiG-29 kohta
Trumm äkki oskab kõige täpsemalt vastata, tal vist mingi MiG-29 manual olemas. Umbes üle 4km kõrgemale minnes pidi hapnikumask reeglina ees olema, kuigi kabiin oli nö hermetiseeritud siis maskist said puhast hapnikku peale natuke, et veri nö keema ei läheks. Et palju seda hapnikku pardal oli? Kas seda mõõdeti kilode või liitritega? Ja kui oli tooliga lahkumine, siis tuli ju kogu see hapnikuvärk kaasa, seega ta ei saanud suur balloon olla, aga ma ei mäleta enam, mis rõhua all see pisike kogus oli, veeldatud puhas hapnik, siis pidi ikka päris korraliku rõhu all olema. Oh seda vananemist, kunagi teadsin neid asju, nüüd enam ei tule kõik meeldegi.
Re: Küsimus MiG-29 kohta
Need hapnikuballoonid olid sellised ümmargused, rõhku mingine 200atm, palju neid kerasid oli ei mäleta.
Edit:
Ilmselt siiski mäletan neid ümmargusi hapnikuanumaid mingitelt vanematelt lennukitelt ...
Mig-29 vist juba kasutas balloonivaba süsteemi, hapnik genereeriti vastava süsteemiga reaalajas vastavalt vajadusele.
Veelkord edit:
Katapultistme all on siis see pisike keemial toimiv hapnikugeneraator, aga selle toimeaeg on piiratud.
Edit:
Ilmselt siiski mäletan neid ümmargusi hapnikuanumaid mingitelt vanematelt lennukitelt ...
Mig-29 vist juba kasutas balloonivaba süsteemi, hapnik genereeriti vastava süsteemiga reaalajas vastavalt vajadusele.
Veelkord edit:
Katapultistme all on siis see pisike keemial toimiv hapnikugeneraator, aga selle toimeaeg on piiratud.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline