Lääne vs. idabloki lennukid

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nende õnnetute F-104de avariide põhjuste kohta on ka põhjalikum uuring tehtud.
Kuig armastatakse rääkida F-104 mootoriprobleemidest, siis ca 30 paugust 100 000 lennutunni kohta langeb mootori arvele umbes kolmandik.
Ülejäänud 2/3st langeb enamus siiski istme ja pedaalide vahelise tihendi arvele. Seejuures paukude sagedus väheneb kiiresti teatud kogemusest alates ehk tegemist on riukaliku lennumasinaga, millega noortel 22-a poistel on surmasaamise võimalus küllat suur. Kõik need madallennud raudse eesriide ääres ja dogfighti pidamine on riske suurendavad tegevused.

https://docs.lib.purdue.edu/cgi/viewcon ... ntext=jate

Toona olidki tehnoloogia võimalused sellised, et luua Mach 2 kiirusklassi kerge hävitaja, pidi see olema üks suur järelpõletiga mootor, pisikesed tiivad küljes. Eri riikides õnnestus see erinevalt ja kahtlemata lääne suhteline avatus näitab F-104 probleemi tunduvalt suuremana kui oli nt Su-15 probleem NSVL-s (ok, viimane oli tõesti 2 mootoriga).

30 pauku 100 000 tunni kohta on muidugi analooge mitte omav, ainuke konkurent siin oleks nõuka Jak-38 "lendav kurk". Kuna aga viimasele pandi peale suurepärane katapultiste K-36 koos automaatse katapulteerumise süsteemiga, siis surma saadi seal suhteliselt harva, ka siis kui õhkutõusul lennuk "ära vajus".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

India MiG-25 piloot pajatab oma elamustest
https://www.youtube.com/watch?v=xiFkhr5ZHgU

20. minuti kandis on näide "brute power" teemal, kui "anda täiega", siis MiG-25 ületab 20 000 m kõrguse piiri vertikaalkiirusega 100 m/sek. Muidu kusagil 18 000 m saavutamisel "tõmmatakse vähe tagasi" ja mootorid pannakse max järelpõleti asemel tööle min järelpõletiga. Seejuures on tegemist veel staatilise kõrgusekogumisega, mitte dünaamilisega, kus kusagil vahepealsetel kõrgusel arendatakse maksimaalkiirus ja seejärel tõmmatakse üles kuni evolutiivse kiiruse saabumiseni. Selliselt võib seal lühiajaliselt saada ka 30 000 m kõrguse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19041
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ruger »

Orkide kauglennuväe lennukiehituse insener jooksis üle USA-sse.
An ex-Russian military bomber engineer who worked in the production proces of Tu-160 bombers fled to the US and is ready to share information with American intelligence in exchange for asylum.
https://twitter.com/NOELreports/status/ ... 7329144832
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Lemet »

MiG-29 ja F-16 Ukraina taevas.

https://fb.watch/iHsPjCybZy/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tehnilistes andmetes on juba kõvasti kelbast sees - Mach 2,0ga piiratud F-16 ei lenda kindlasti 2400 kmh, MiG-29 pole kindlasti suurema lahinguraadiusega kui F-16 jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19041
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ruger »

USA lennuväe kõik tankurlennukid KC-135 on sabaosa kinnituste vigade tõttu maapeale kästud ülevaatusele minna(tänud parandamast akf Lemet) minna.
The USAF has ordered its entire fleet of KC-135 tankers to be grounded for inspection over concerns that their tails could fall off mid-flight if not properly fixed.
USAF on käskinud kogu oma KC-135 tankurite laevastiku kontrollimiseks maandada, kuna kardetakse, et nende sabad võivad lennu keskel ära kukkuda, kui neid korralikult ei kinnitata.
https://twitter.com/Apex_WW/status/1626421080192589825
Viimati muutis ruger, 18 Veebr, 2023 8:00, muudetud 1 kord kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Lemet
Liige
Postitusi: 19908
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Lemet »

Kas "inspection" nüüd ikka päris remonti tähendab? Vast ikka lihtsalt kontrolli saadeti. Pealkirjandus...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Leo
Liige
Postitusi: 3302
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Leo »

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/uude ... f701c38bf6
Mediuutiset 10.2. lk 4 ja 5 ilmunud artiklis kirjutati lendurite tervisehoiust ja mida hävituslendurid peavad taluma. Hävituslendurite koolituse hinnaks hinnatakse 10 milj € ja nende organism peab taluma ka 6 G ülekoormust, mille tõttu näiteks pea koos kiivriga tundub kaaluvat 30 kilo. Suurte ülekoormuste tõttu on näiteks kaelalülide enneaegne kulumine lendurite kutsehaigus .
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See on ilmselt milku küsimus, et mitu G-d teevad Soome Hornetid. USA laevastiku omad pidid rahuajal olema piiratud (see on elektrooniliselt ette antud) 7,5G-ga, et lennukeid jätkuks kauemaks. Sõjaolukorras saab selle muidugi eemaldada. Lennuki plaaneri eluea määrabki hävitajate puhul suuremas osas, kuidas teda on kasutatud (loe kuipalju on seda suurte G-dega väntsutatud). Rekord kuulub siin ilmselt Top Guni käsutusel olnud F-16N-dele, mis kuulutati lennukõlbmatuks umbes 2000 tunni täitumisel, kuna suurema osa nende lennuajast moodustas lennuki painutamine suurte ülekoormustega.

Olen näinud ühte saadet Saksa F-4de viimastest lendudest, seal kulus hulk tunde lennuki sentimeeterhaaval ülevaatamisele ja kahtlaste kohtade (nt kuskile tekkinud mõlgikene) ultraheliaparaadiga uurimisele. Et kas tegemist on ohtliku väsimusega või lihtsalt mehhaaniku käes mutrivõti vääratas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 475
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ahto42 »

Leo kirjutas: 26 Veebr, 2023 11:12 https://www.mediuutiset.fi/uutiset/uude ... f701c38bf6
Mediuutiset 10.2. lk 4 ja 5 ilmunud artiklis kirjutati lendurite tervisehoiust ja mida hävituslendurid peavad taluma. Hävituslendurite koolituse hinnaks hinnatakse 10 milj € ja nende organism peab taluma ka 6 G ülekoormust, mille tõttu näiteks pea koos kiivriga tundub kaaluvat 30 kilo. Suurte ülekoormuste tõttu on näiteks kaelalülide enneaegne kulumine lendurite kutsehaigus .
Siis tuleb aafrikast neegrinaisi tuua, need kannavad ju terve elu kartulikotte peas
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kaelaprobleeme seostatakse ikkagi rohkem F-16 hävitajaga, millel pandi iste tavalisest rohkem "lamavam", kuna arvati, et see võimaldab paremini taluda ülekoormust. Võibolla nii ongi, aga selline pooleldi lamavas asendis istumine toob kaelale kaasa ka tavalisest suurema koormuse, kui on vaja ringi vaadata ja eriti vaadata üle õla tagasi.

Aga noh, peagi tulevad Soome F-35d, mis on kindlad 9G masinad ja 6G mehi võib sealt välja langema hakata. Saksamaal oli see G-tolerantsus Luftwaffele mugav võimalus vabaneda ülearusest lendavkoosseisust, kui mindi üle F-4 pealt Typhoonile. Paljud tublid F-4 piloodid lihtsalt ei läbinud neid 9G katseid.

4. ja 5 gen masinate iseärasus on, et nad võimaldavad "tõmmata" suuri ülekoormusi juba üsna madalatel kiirustel ja see pidev "punnitamine" on piloodile rutiin. Näiteks ülekoormus, mille 3gen masin tõmbab ära kiirusel 400 KIAS, võib 4 gen masin juba 200 KIAS-ega ära teha ja isegi ületada. Seepärast on nende juhtimine füüsiliselt väga pingutav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39987
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tundub, ka vene hävitajad kõigele vastu ei pea.
Viimases Sõduris oleva UKR ÕT rubriigis on kirjeldatud juhtumit, kus UKR hävitaja tormas läbi enda alla tulistatud vene drooni plahvatusel tekkinud rusupilve, mille tagajärjel süttis põlema (ilmselt siis mootori tulekahju mootorisse lennanud rusude tõttu), mistõttu piloot pidi sangasi tõmbama (jäi ellu). Ise ma arvaks, et küllap ei hakanud piloot raketti raiskama ka ründas seda kahuriga, droon tegi oodatust kõvema käraka ning piloot ei jõudnud kõrvale keerata. Raketi kasutamisel (R-60 6+ km, R-73 kuni 18 km) pole põhjust nii ligidale ronida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19041
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ruger »

Lõuna Koreal väljas uus hävituslennuk
South Korea KF-21 Boramae advanced multirole fighter jet held its first armament test.

KF-21 Prototype No. 2 performed an armament separation test with MBDA Meteor air-to-air missile (without launch), and No. 3 conducted firing from its 20mm autocannon.
https://twitter.com/Archer83Able/status ... 3873685504
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19041
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas ruger »

USA merevägi saab oma lennukitele uue laevade vastase tiibraketi
Navy Air-Launched Hypersonic Anti-Ship Cruise Missile Makes Big Move Forward
https://twitter.com/thewarzonewire/stat ... 9098869761
The U.S. Navy has awarded separate contracts to Raytheon and Lockheed Martin to design and build competing prototypes to meet its requirement for an air-launched, air-breathing hypersonic anti-ship cruise missile. The service says this weapon is key to addressing increasingly advanced naval threats in contested environments in future major conflicts, such as a potential one against China in the Pacific, and that it must be in service by 2029.
The Navy's Naval Air Systems Command (NAVAIR) announced the contract awards late on Tuesday. NAVAIR says the deals, which were formally inked on March 27, together have a total combined value of approximately $116 million, but it's unclear how much each company received.

USA merevägi on sõlminud Raytheoni ja Lockheed Martiniga eraldi lepingud konkureerivate prototüüpide kavandamiseks ja ehitamiseks, et täita õhust käivitatava, õhku hingava hüperhelikiirusega laevavastase tiibraketti nõudeid. Teenus ütleb, et see relv on võtmetähtsusega üha arenenumate mereväeohtude käsitlemisel vaidlusalustes keskkondades tulevaste suurte konfliktide korral, nagu potentsiaalne konflikt Hiina vastu Vaikse ookeani piirkonnas, ja et see peab olema kasutuses 2029. aastaks.
Mereväe Naval Air Systems Command (NAVAIR) teatas lepingu sõlmimisest teisipäeva hilisõhtul. NAVAIR ütleb, et 27. märtsil ametlikult sõlmitud tehingute koguväärtus on ligikaudu 116 miljonit dollarit, kuid pole selge, kui palju iga ettevõte sai.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/n ... ve-forward
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
klaasmees
Liige
Postitusi: 84
Liitunud: 15 Sept, 2022 4:48
Kontakt:

Re: Lääne vs. idabloki lennukid

Postitus Postitas klaasmees »

See teema tundus foorumis kõige paremini sobivat. F16 tundub, et peetakse Ukraina jaoks kõige paremaks lääne lennukiks, kuid probleem on, et vajab häid ja hästi hooldatud lennuvälju ja tugevat tehnilise hoolduse meeskonda. Kui aga lääs teeb tagurpidise lükke ja ütleb, et piisab, kui lennukid on rivis vaid teatud arv päevi ja saavutavad teatud kindlad eesmärgid, nt uputavad 3 laeva ja lasevad alla 10 lennukit või mis iganes (arvud laest). siis
Kui kaua püsiks teie hinnangul f16 Ukrainas lahinguks kasutatavana, nii et neil oleks mingi reaalne mõju ka, enne kui lennuväljad pilbasteks lastakse ja kehva hooldamise tõttu neid enam kasutada ei saaks ka siis, kui oleks mõni lennuväli? Ja noh, põhiküsimus, mida, kui üldse, nad selle ajaga ära teeks. Sellistel tingimustel neid ilmselt palju ei antaks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist