Nalja teed või? Kas sa seda Delfis olnud 39 sekundist kaldapoolset videot oled üldse siis vaatanud või? Räägime sellest mida me näeme toimumas, ja me ei tea rääkida mida keegi sel hetkel tegi või teha võis:Kirs kirjutas: ... laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi....
Praegusel juhul tundub, et tagasikäik ei lülitunud nii nagu vaja.
Laev tuli sildumisrambi suunas, aga kurss oli kõige minimaalsemalt vähemalt umbes poole rambi jagu nihkes. pakuks siiski terve rambi jagu nihkes. St juba kaugemalt oli kurss rambist mööda, aga mitte ... laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi.... 3.-13. sekundil toimub laeva kursi korrigeerumine. Sellel hetkel on kenasti näha, et laev keerab ennast rambi suhtes nurga alla. Ja nii edasi kuni 18.-19. sekundini, kokkupõrkeni. 17.-18. sekundi stoppkaadritest on võimalik tuvastada kui oluliselt on laev rambi suhtes nurga all. Mingisugusest ainult tagasikäigu mittelülitumisest nii, nagu vaja pole siin juttugi! 20.-22. sekundil on kenasti näha millise kohaga ninas praam tabab rambi ühte nurka. See on umbes 1/3 peal kogu sellest laeva ninas olevast alast. (Vaata ise pilte: laeva ninas on maabumisrambil 23 hingekonstruktsiooni ja paremalt 8-9 vahel on see konkreetne kokkupõrke vigastus mis on pärit kaldarambi nurgapostilt. NB! Kaldarambi nurgapost on ca 2 meetrit kaugemal äärel, st kaldaramp ise asub veel ca 2 meetrit seespool, võrreldes nurgapostiga. Kurss on vale, laev on nurga all, ja tabab rampi mitte nurgaga nurka, vaid sõidab hoopis kolmandiku pealt kaldarambi nurgaposti otsa. Toimub kokkupõrge ja peale seda liigub laeva nina jõuliselt paremale, täpselt sinna, kuhu ta just enne pauku ennast keeras. Jääb seisma, saba hakkab kaldast eemalduma, nurk rambi suhtes suureneb veelgi. Me võime siin arutaleda kuidas tahame, aga videolt ja kahjustuste piltidelt on näha, et pauk käis kui laev oli pöördel rambi suunas ja praam tabas esiosa laiusest kolmandiku kohalt sadamarajatise nurka.
Kes teda sel hetkel ja kuidas juhtis ja mis asendis midagi oli, vat see on juba hoopis teine teema.