Laevaõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas maksipoiss »

Manurhin kirjutas:Artiklis, millele ma eelpool viitasin, kirjutatakse ka:
Ametlikult kinnitamata andmetel avastas Tõllu kaptenisillal olev meeskond kolmapäeval vahetult enne sildumist, et alus on muutunud juhitamatuks ja selle kiirust ei ole võimalik tavapäraste kontrollvahenditega vähendada. Nii läheneski laev kaile kiirusega, mis tavaliselt eelneb sildumisprotseduuri alustamisele. ERR on välja toonud, et see kiirus oli neli sõlme.
Suure tõenäosusega oli tegemist tehnilise rikkega, mille põhjused pole veel selged.


Kui kohe peale pauku juhitavaks muutus, siis on ju teada mis teine kord tuleb sellises situatsioonis ette võtta. Tuleb välja , et ta on nagu vene telekas mis tahab häirete korral korralikku matsu vastu juhtpulti saada :) .
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Kuna teist samasugust laeva pole, siis ongi köik analoogsed laevad käigust maas. Lisaks mainin, et randuda saab paadiga, suured laevad silduvad. Piret on küll sõsarlaev aga Tõllule pandi mõned aastad tagasi peale akud, mis tähendab, et nad ei ole enam ühesugused
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5166
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

mulk35 kirjutas:Kuna teist samasugust laeva pole, siis ongi köik analoogsed laevad käigust maas. Lisaks mainin, et randuda saab paadiga, suured laevad silduvad. Piret on küll sõsarlaev aga Tõllule pandi mõned aastad tagasi peale akud, mis tähendab, et nad ei ole enam ühesugused

Hetkel me veel ei tea, kas võimalik rike oli seotud millegi sellisega, mida Piretil, Leigeril ja Tiiul üldse küljes ei olegi või oli seal midagi muud, mingi tarkvararike vmt. Või viskas keegi lihtsalt kirsa (või mõni seeneline oma kummiku) juhtpuldi peale. Estonia katastroofi järel keevitati küll päris mitmetel laevadel vöörivisiirid kinni, kuigi otseselt Estonia sõsarlaevad need minuteada polnud, lihtsalt sarnase konstruktsiooniga.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Turist 47
Liige
Postitusi: 4300
Liitunud: 08 Nov, 2014 18:30
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Turist 47 »

Turist 47 kirjutas:.....
OLAVI kirjutas:Kas ikka lisatud joonist vaatasid?
See on vägagi julge teooria, et 500m enne randumist "midagi lihtsalt juhtus" mis muutis laeva kurssi ca 10 kraadi

4 sõlme kui käiku maha ei saa on suur kiirus, samas 4 K on liiga vähe, et teha aluse võimalikku inertsi arvestades nö. kiire tagasipööre.
Lihtsalt, eeldusel, et hoog oli suur ja käiguga pidurdamine ei aidanud .Video, veepinna põhjal ei kasutatud, ehk ei saanud kasutada aeglustamiseks, peatumiseks tagurpidi käiku, siis ehk turvalisim oligi süüde välja ja kaisse juhtida.
500 meetrit ka väikse mere peal on "olematu" vahemaa ja asjad juhtuvadki ootamatult. See 10kraadine kursi muutuse põhjust ei tea, aga võidi ka rooli kontrollida, et kas ja kuidas reageerib.
Kuna tegemist küllalt kapriisse hübriidlaevaga, siis nagu akf Kapten Trumm juba eespool mainis on "miljon elektriga seotud võimalust"
Teema seepärast endale huvitav, et olen ise paar korda napilt pääsenud paadi lõhkumisest kuna arvestasin, "kõhutunde pealt", kiiruse, inertsi suhet valesti, enne manöövri sooritamist.
Ja krt. see ainus kord ei läinud tagurpidi käik sisse ja mis siin keerutada - sõitsin Pirital võõra paadiga, masti silla alla kinni, puruks.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3299
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Dr.Sci »

4 sõlme, ehk 2 m/s pole teab mis suur kiirus, Tõll peaks selle saavutama või maha pidurdama mõneteist sekundiga aga seekord siis mitte. Need mere pealsed kursist kõrvale kaldumised ehk ei puutu asjasse aga kui ei õnnestu kaptemisillalt kriitilisel hetkel anda käsklust et täiskäik tagasi või noh...joystiku liigutamisel tuleb teade et oodake, me uuendame hetkel süsteemi, see võtab mõne minuti, on asjad ikka väga kaasaegselt valesti. Muidu jah, 4 sõlme on olnud neile tõesti ok ka sadama territooriumil, ise mitu korda kogu seda sildumise asja huvitatult vaadanud, oma digividinate ja põtkurite abil teevad nad asju mida mina oma jahiga küll ette ei võtaks.

Lugesin veel et https://www.postimees.ee/7299150/ppa-ku ... huvitamist - TS laevad võiks omakorda küsida tasu kaptenisillalt avanenud merevaate ja privaatteeninduse eest. Nagunii maksame meie selle oma maksudest kinni, ainuke rõõm et kui 2 ametkonda vaidlema hakkavad, kukub ehl palakesi ka erasektoris olevatele juristidele ja ekspertidele.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1626
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Just eelmine nädal käisin Tõlluga saaremaal ja imestasin, et kui vilunult mehed elektrimootoriga sõidavad ja sujuvalt (ilma põrkumata) silduvad, et peavad ka head riistad olema.
Jälgisin kurssi nii kaldamärkide ja GPSi järgi.
Juba eemalt kaugelt oli siht täpselt õigele sildumiskohale suunatud ja vahetult enne sildumist ei toimunud suunamuutust.
Turist 47 kirjutas:
Turist 47 kirjutas:.....
OLAVI kirjutas:Kas ikka lisatud joonist vaatasid?
See on vägagi julge teooria, et 500m enne randumist "midagi lihtsalt juhtus" mis muutis laeva kurssi ca 10 kraadi

4 sõlme kui käiku maha ei saa on suur kiirus, samas 4 K on liiga vähe, et teha aluse võimalikku inertsi arvestades nö. kiire tagasipööre.
Lihtsalt, eeldusel, et hoog oli suur ja käiguga pidurdamine ei aidanud .Video, veepinna põhjal ei kasutatud, ehk ei saanud kasutada aeglustamiseks, peatumiseks tagurpidi käiku, siis ehk turvalisim oligi süüde välja ja kaisse juhtida.
500 meetrit ka väikse mere peal on "olematu" vahemaa ja asjad juhtuvadki ootamatult. See 10kraadine kursi muutuse põhjust ei tea, aga võidi ka rooli kontrollida, et kas ja kuidas reageerib.
Kuna tegemist küllalt kapriisse hübriidlaevaga, siis nagu akf Kapten Trumm juba eespool mainis on "miljon elektriga seotud võimalust"
Teema seepärast endale huvitav, et olen ise paar korda napilt pääsenud paadi lõhkumisest kuna arvestasin, "kõhutunde pealt", kiiruse, inertsi suhet valesti, enne manöövri sooritamist.
Ja krt. see ainus kord ei läinud tagurpidi käik sisse ja mis siin keerutada - sõitsin Pirital võõra paadiga, masti silla alla kinni, puruks.

Sagedusmuunduritega juhitavad otseveoga elektriajamiga liiklusvahendid (autod, rongid, laevad) ei kasuta klassikalises mõistes reeverskäigukaste ja sidureid, vaid mootorite suunda muudetakse elektriliselt mootoreid juhtides ning elektrimootori saab alati ka turvarubilnikust väljalülitada.
Kiireks manööverdamiseks on sellisel laeval põtkurid https://et.wikipedia.org/wiki/P%C3%B5tkur milledega saab laeva kasvõi kohapeal ringi pöörata isegi kui peamasin seiskub.
Kui juba sadamast eemal avastati tehnika toimimises probleem, siis arvatavasti poleks kapten sillalt lahkunud ja aravatavasti oli valvsate silmade tähelepanu suunatud mujale kui sõidu jälgimisele.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
slider
Liige
Postitusi: 467
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas slider »

Põtkuritest veel vingem süsteem, mõlemas otsas on sellised 360 pöörlevad asjad:

Pilt
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Kuna seal laeval on ainult vanemtüürimees ja kapten, siis on ööpäev jagatud nende vahel kaheks. Kapteni vaht on 02:00-14:00 ja vanemtüürimees on 14:00-02:00. See rähendab, et vanemtüürimehe tööpäev hakkas vahetult enne õnnetust. Ja kapten ei pidanudki sellel ajal sillas olema. Tõenäoliselt siis kui kapten sillast ära läks ei olnudki veel mingeid probleeme ning need tekkisid vahetult enne sildumist.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5166
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

Natuke huvitavat lugemist nädalavahetuseks. Eriti neile, kes tundidepikkuses praamisabas peavad passima - aitab natuke seda aega lühendada ja küllap õpetab nii mõndagi asja veidi teises valguses nägema. Artikkel ise pärit 1989. aastast, ajast, mil oli veel võimalik intervjueerida inimest, kes mäletas veel sedagi, kuidas tsaariajal üle Suure väina sõideti.

Suure väina voorimehed. Sada aastat ülevedu masina jõul
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 1240
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Siki »

Sisejuurdlus: õnnetust parvlaevaga Tõll ei põhjustanud inimlik viga ja sillas ei viibinud sel hetkel ka kõrvalisi isikuid. Tegemist pidi olema tehnilise rikkega.

https://www.ohtuleht.ee/1039811/sisejuu ... -vea-tottu
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Põtkuritest veel vingem süsteem, mõlemas otsas on sellised 360 pöörlevad asjad:


Azipod on selle kaubanduslik nimetus, elektrilise ajamiga 360 kraadi pööratav käitur.

Avarii laual olev versioon on praegu see, et see neetud elektriline ajam põrutas täie hooga edasi, kui sillal oli ammu seis pandud.
Tavalise diiselajamiga oleks see suht võimatu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5166
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

Lihtsalt võrdlemise mõttes:

Tõllu kaptenisild:
Pilt

Suurupi kaptenisild:
Pilt
-Ervin, vaata, kajakad! Oled sa nii ilusaid linde näinud? Nagu valged tuvid.
-Tuvid jah, täiesti tuvid niikaua kui pähe ei lase.

Pilt

Pilt
Mootor, vett! Tulekahjuhäire!
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kutt7
Uudistaja
Postitusi: 21
Liitunud: 17 Sept, 2007 23:32
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kutt7 »

Kas Tõllu kaptenisillalt anti hoiatus reisijatele kohe toimuvast kokkupõrkest ja enda kinnihoidmise vajadusest?
Ei ole seda mitte üheski artiklis ära märgitud.
Oli ju kokkupõrge ette näha ja selline hoiatus valjuhääldite kaudu aitab kas või peatraumad võimalikul kukkumisel ära hoida.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Oli külas sugulane mandrilt, kes ka sel õnnetul reisil oli. Mingist kokkupõrke eelhoiatusest ta küll ei maininud. Kuna laev oli jõudmas sadamasse, siis oli autodekile liikumise teavitus juba antud ja rahvas kõik pea sõidukites.
Peeter
Liige
Postitusi: 2506
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Kutt7 kirjutas:Kas Tõllu kaptenisillalt anti hoiatus reisijatele kohe toimuvast kokkupõrkest ja enda kinnihoidmise vajadusest?
Ei ole seda mitte üheski artiklis ära märgitud.
Oli ju kokkupõrge sillas juba ette näha ja selline hoiatus valjuhääldite kaudu aitab kas või peatraumad võimalikul kukkumisel ära hoida.
See on tegelikult väga oluline teemakäsitlus. Sellises olukorras, kus "pauk oli juba kaugelt näha", oleks selline hoiatus pidanud küll kõlama. Olen ise olnud praamil (vist oli "Regula"), kui see just samamoodi Kuivastus pani "väikse põksu" kaldasse. Oli tõesti ainult väike põks, ei muud midagi kui (vist värsked) värvijäljed kai küljes ja mõned lõugavad autod pardal, aga mina koos veel mõnede inimestega olime just trepile astumas ülevalt. Ja juba see väike põks lõi meil jalad sassi, olin ise samm trepist. Pauk aga oli selline, et trepil oleks hooletuma inimese lõdvalt alla kukutanud. Ja toonitan veelkord- toonane pauk oli naljamäng selle praeguse "Töllu"-litaka kõrval. Võib vaid õnne tänada, et nüüd keegi kuskil mõne auto vahele ei jäänud või muidu ninuli ei lendanud.
P.S. See, et inimesed on sõidukite juurde kamandatud, see ei pruugi tähendada, et nad juba KÕIK sõidukites sees ja vöödega ka kinnitatud on.
Siit ka üks kõrvalepõige teise teemasse: "Estonia teemas on väidetud päris mitmete tunnistajate poolt, et "laev sõitis justkui millelegi otsa", et "käis kõva metallne pauk ja selline jõnks kogu laevast läbi, et oli tasakaalu ja püsti püsimisegaga probleeme". Kui suure massiga ja milline pidi küll olema see objekt, mis Estoniat niimoodi mõjutas? Visiir oma 50 tonnikesega küll sellega hakkama ei saaks? Nagu ka sellest keisist näha, on selleks ikka oluliselt suuremat takistust vaja, mingi kalapaadikese oleks see Tõll ju lihtsalt minema lükanud nii, et keegi poleks laevas arugi saanud, aga sadam pani laeva seisma nigu tirtsti..
Lisan veel, et ebakõla ilmnes ju juba oluliselt varem, kui laev tegi ootamatu kursimuutuse vasakule. Kui laev sellise vale külg ees kursiga juba sadamale lähenes liiga suure kiirusega, juba siis oli asi Pupueelses situatsioonis.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist