Laevaõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kutt7 kirjutas:Kas Tõllu kaptenisillalt anti hoiatus reisijatele kohe toimuvast kokkupõrkest ja enda kinnihoidmise vajadusest?
Ei ole seda mitte üheski artiklis ära märgitud.
Oli ju kokkupõrge ette näha ja selline hoiatus valjuhääldite kaudu aitab kas või peatraumad võimalikul kukkumisel ära hoida.

Umbes 0,5km enne kokkupõrget kaldus laev järsult kursilt kõrvale.
Kui sellel uhkel toolil kaptenisillal oleks keegi istunud, oleks ta kindlasti pidanud märkama, et laev suundub vasakule.
Ainuke järeldus saab olla, et kaptenisillal puudus hetkel pädev inimene, kes oleks saanud eelhoiatust anda või õigeaegselt tegutseda.
Turvakaamera videolt on näha, et laev tuli kurviga viltu vastu kaid ja ülemisel tekil oli ka inimene.
Manused
Kuvatõmmis (1).png
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Peeter, sõidad vist ikka suht harva praamidega. Ise olen tihe sõitja nii auto, kui ka suvel motikaga. Neid nn raskemaid sildumisi on ikka kogetud omajagu. Motikaga on päris huvitav olnud, aga kui oled juba teadlik, siis hoiad mõlemad jalad kindlat maas. Tugevate tuultega eriti võib sildumine üsna tugev olla ja sammu ikka risti tõmmata küll. Eks sellepärast antaksegi enne sildumist ca 5min teade, et autodesse kobitaks.

Olavi, ma ei saa nagu pihta, kui pool kilti e ca 3 kaabeltaud enne sildumist järsult vasakule kursilt kaldus, siis kuidas juhitamatu laev ikkagi sildumisrambile pea kümnesse lajatas? Mismõttes kurviga vastu kaid? Videos tuleb suht otse ju, kerge nurga all läheneb vasakult. Ärge uskuge mingit marineträffiku asja, sinu kuvatõmmiselt ju näitab üldse nagu poleks laev sildumisrambi juurde jõudnudki. Inimene ülemisel tekil? See on ju reisijate tekk. Kas poleks seal inimest olla tohtinud? Tegelikult sibas neid seal lausa mitu.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:... Olavi, ma ei saa nagu pihta, kui pool kilti enne sildumist järsult vasakule kursilt kaldus, siis kuidas juhitamatu laev ikkagi sildumisrambile pea kümnesse lajatas? Mismõttes kurviga vastu kaid? Videos tuleb suht otse ju. Ärge uskuge mingit marineträffiku asja, sinu kuvatõmmiselt ju näitab üldse nagu poleks laev sildumisrambile juurde jõudnudki.

Videos on näha, et tuleb pöörates ja pärast kokkupõrget põrkub kaile lähemale, ju ta siis päris juhitamatu polnud ning enamus ajast sõidab see tramm ju autopiloodi juhtimisel täpselt kai äärde.
Et merel kurss muutus ja enne sildumist püüti veel korrigeerida õigesse kohta, kui märgati et kurss on vale.
Kui tavalahendusega laeval oleks saanud peamasina seisma jätta pidurdamiseks ja põtkuriga suunda muuta, siis sellise pööratava vindiga peab kogu aeg vedu taga olema.
Kui on hea monitor ja teravad silmad, siis võib ka uurida, et kellel siin videos, ülemisel tekil 30`ndal sekundil äkki kuhugi nii kiire hakkas (kõige ees valge särgi ja mustade pükstega mees? + kleidis naine? + turvamees?), kes teadsid et neil pole autosse kiiret ja olid aparelli üles tõustes veel tekil.
https://www.delfi.ee/artikkel/94066941/ ... laidi-auto
Viimati muutis OLAVI, 28 Juul, 2021 23:39, muudetud 1 kord kokku.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Autopiloodiga maanduvad reisilennukid mitte ei sildu laevad. Sildumine toimubki üldjuhul ikka kaiga nurga all, siis kas lastakse end tuulel(sellepärast on ka erinevate tuulesuundade korral kasutusel erinevaid kaid) vastu kaid kanda või aidatakse põtkurite, azipod -dega või vöörispring kinni, rool vasakusse pardasse ja mootori jõul. Viimast meie praamide puhul ei kasutata, manööverdatakse azipod- dega kai äärde ja hoitakse käiku peal surudes laeva vastu kaivendreid. Nii on lihtsalt kiirem üleveo mõttes. Need inimesed on täitsa vabalt kohviku, söökla ja muu personal, kes suitsupausile tulnud. Nähtud küll. Saa aru, tegemist on tavalise reisijate jaoks avatud tekiga. Ka sellest järgmine, üleval on avatud tekk. Edasi juba suletud tekk ja seda videost sa kuidagi ei näe.
Tavaliselt ei jäeta mitte enne kokkupõrget mootor-mootorid seisma vaid antakse täis tagasikäik.
Viimati muutis Kirs, 28 Juul, 2021 23:57, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:Autopiloodiga maanduvad reisilennukid mitte ei sildu laevad. Sildumine toimubki üldjuhul ikka kaiga nurga all, siis kas lastakse end tuulel vastu kaid kanda või aidatakse põtkurite, azipod -dega või vöörispring kinni, rool vasakusse pardasse ja mootori jõul. Need inimesed on täitsa vabalt kohviku, söökla ja muu personal, kes suitsupausile tulnud. Nähtud küll. Saa aru, tegemist on tavalise reisijate jaoks avatud tekiga. Ka sellest järgmine üleva on avatud tekk. Edasi juba suletud tekk ja seda videost sa kuidagi ei näe.

Kui need laevad tulid, siis telekas küll uhkusega seletati, et kaasaegne automaatika juhib laeva nii täpselt, et tüürimees on ainult igaks juhuks puldis.
Selle sadama ilmateate kaardi olen siia juba varem pannud, et avarii hetkel puhus tuul (10-14m/sek) paremast pardast ja oleks laeva kaist hoopis kaugemale puhunud, mitte kai poole.

Mis mõte on teha mingeid oletusi kellegi kaitsmiseks, kui ma ei väida ise midagi ega mõtle välja, vaid lihtsalt juhin avalikult saada olevale infole tähelepanu.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Mina ei kaitse kedagi. Räägin asjadest nii nagu mina näen ja tean. Kuni 14m-sek. vaata videot kulla mees. Isegi "jänest" pole merel näha :) 14m-sek nordituulega viskab laine üle kai mis ludin.
Vaata ilmateenistuse logi vaatlusandmed üle. 5,5m-sek. Puhangud 10,1 m-sek.
Viimati muutis Kirs, 29 Juul, 2021 0:08, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:...
Tavaliselt ei jäeta mitte enne kokkupõrget mootor-mootorid seisma vaid antakse täis tagasikäik.

See pole "tavaline põtkuritega laev", kui sellel mootorid seisma jätta, siis muutub see juhitamatuks, sellel on vaja aega vintide pööramiseks.
Juhitakse joistikuga, antakse arvutile käsk toiminguks ja arvuti vastavalt temale koostatud programmile juhib mootorite juhtmooduleid ning laeva liikumist.
Tänapäeval juhitakse suuri mootoreid elektroonikaga ja see kontrollib mootori pöördeid, mitte nagu vanasti kui mehaanik oleks hetkega rubilnikuga reeversi lülitanud.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2598
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas vanahalb »

Kui ma veel noorem olin siis lennukid küll autopiloodiga ei maandunud.
Aga et see laev väidetavalt võis kogu reisi koos sidumisega autopiloodil teha siis õõnestaks veel natuke presidendi jalgealust.

Selline teooria et tavaolukorras sõidetaksegi ainult autopiloodil. Seekord oli VIP pardal ja tal lubati vabas vees manuaalreziimis kätt proovida. Siis kui sidumiseks läks lülitati juhtimine jälle autopiloodile ümber ja rsk, ei lülitunudki. Sellised rezhiimi muutmised on tihti riskikoht. Formaalselt jah, süüdi pole inimfaktor.
Seda on mainitud et president viibis sõidu ajal juhtimisruumis aga läks juba enne kokkupõrget sealt minema. Aga kas ta juhtis mingil ajahetkel laeva ja kas tema pärast tuli juhtimisreziime muuta ?
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Vanasti oli palju asju teistmoodi, eksju. Olavi, laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi ja seal EI ole vaja azipode kuskile keerata ega pöörata vaid anda lihtsalt täis tagasikäik. Iga suurem laev, mille mootor-mootorid merel vähe kriitilisemas kohas seiskuvad on not under command. On tal siis seal all azipod, roolileht, jugapaiskur...
Praegusel juhul tundub, et tagasikäik ei lülitunud nii nagu vaja.
Viimati muutis Kirs, 29 Juul, 2021 0:24, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:Mina ei kaitse kedagi. Räägin asjadest nii nagu mina näen ja tean. Kuni 14m-sek. vaata videot kulla mees. Isegi "jänest" pole merel näha :) 14m-sek nordituulega viskab laine üle kai mis ludin.
Vaata ilmateenistuse logi vaatlusandmed üle. 5,5m-sek. Puhangud 10,1 m-sek.

Tolle päeva ilma numbrid panin sellelt lehelt: http://on-line.msi.ttu.ee/kuivastu/
Et ka teised saaksid ise näha.

Sellest ka erinevus, et mina ei tugine "näen ja tean" vaid esitan avalikke andmeid, ilma omalt poolt midagi väitmata.

Kirs kirjutas:Olavi, laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi ja seal EI ole vaja azipode kuskile keerata ega pöörata vaid anda lihtsalt täis tagasikäik.

Kui on programmiliselt juhitava automaatika poolt juhitav kasvõi tavaline veepump, siis ei saa mootorit hetkega ei seisma jätta ega käivitada (muundurid ei luba).
Kui antud juhul juhiti joistikuga arvutit, siis arvuti juhib protsessi ja arvuti programm ise seab prioriteedi, et kas pöörata või pidurdada ja kuidas seda teha, sest mõlema toimingu jaoks kasutatakse samu vinte.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Minu ilmaandmed ju ka avalikult kättesaadavad. Kummad on ametlikud ilmaandmed? Kas minu poolt võetud Riigi ilmateenistuse või sinu poolt Saarte Liinide mõõtja omad? Või laevamasti enda mõõdiku omad? Accuweather, Ventusky...? Igatahes videos ei paista merel küll 14m-sek tuult :)
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Absoluutselt kõik laevad kaotavad juhitavuse, kui peamasina või azipodi tagant ära võtta. Igasugu jama ei maksa ka toota. Mitte ükski laev ei sildu autopiloodiga. Kui ikka mitte midagi laevandusest ei tea, sii ei maksa ka oma rumalust avalikult presenteerida.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Kirs kirjutas:Minu ilmaandmed ju ka avalikult kättesaadavad. Kummad on ametlikud ilmaandmed? Kas minu poolt võetud Riigi ilmateenistuse või sinu poolt Saarte Liinide mõõtja omad? Või laevamasti enda mõõdiku omad? Accuweather, Ventusky...? Igatahes videos ei paista merel küll 14m-sek tuult :)

Kõik selliselt esitatud andmed on mingi ajaühiku keskmised andmed ja kajastavad "sündmuste üldist fooni" aga ei pruugi edastada "täpseid hetkeandmeid".
(Õppematerjalid: "Mõõtmine ja mõõtmise teoreetilised alused".)

(Olles ise veetnud tunde Vilsandi majaka kõrval mastis 1kW tuulegeneraatoriga ja tuulemõõtjaga, ning võrrelnud reaalajas mõõteandmeid paarisaja meetri kaugusel asuva EMHI mõõtejaama andmetega on mul oma arvamus esitatavast mõõtetäpsusest ja mida ma siinkohal ei esitleks.
Kontrollisin seal reaalajas 1kW Airdolphin tuulegeneraatorite uuendatud tarkvara sobivust meie tuuleoludesse. https://www.google.com/search?q=Airdolp ... 43&bih=532)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kirs
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kirs »

Ohutusjuurdluse keskus hakkab õnnetust uurima:
https://leht.postimees.ee/7303444/ohutu ... 1627544087
OLAVI
Liige
Postitusi: 1629
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

vanahalb kirjutas:Kui ma veel noorem olin siis lennukid küll autopiloodiga ei maandunud.
Aga et see laev väidetavalt võis kogu reisi koos sidumisega autopiloodil teha siis õõnestaks veel natuke presidendi jalgealust.

Selline teooria et tavaolukorras sõidetaksegi ainult autopiloodil. Seekord oli VIP pardal ja tal lubati vabas vees manuaalreziimis kätt proovida. Siis kui sidumiseks läks lülitati juhtimine jälle autopiloodile ümber ja rsk, ei lülitunudki. Sellised rezhiimi muutmised on tihti riskikoht. Formaalselt jah, süüdi pole inimfaktor.
Seda on mainitud et president viibis sõidu ajal juhtimisruumis aga läks juba enne kokkupõrget sealt minema. Aga kas ta juhtis mingil ajahetkel laeva ja kas tema pärast tuli juhtimisreziime muuta ?

Kuigi esmapilgul õhusõidukid ei puutu hetkel teemasse, siis tasuks tähelepanna, et neid juhtautomaatikaseadmeid konstrueerivad insenerid õpivad sarnaseid aineid mis tuginevad samadele füüsikaseadustele.

Kuna suurtel pikkadel lennukitel pole piloodil reaalajas võimalik reaalselt näha saba kõrgust maapinnast, siis kaasaegsetel lennukitel on nii maandumisel kui ka õhkutõusmisel saba minimaalse kõrguse- ja maandumisel esitelliku ratta kohtumisnurga kontrolli jälgimise ülesanne automaatikal.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist