Laevaõnnetused

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Peeter
Liige
Postitusi: 2506
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Kirs kirjutas: ... laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi....
Praegusel juhul tundub, et tagasikäik ei lülitunud nii nagu vaja.
Nalja teed või? Kas sa seda Delfis olnud 39 sekundist kaldapoolset videot oled üldse siis vaatanud või? Räägime sellest mida me näeme toimumas, ja me ei tea rääkida mida keegi sel hetkel tegi või teha võis:
Laev tuli sildumisrambi suunas, aga kurss oli kõige minimaalsemalt vähemalt umbes poole rambi jagu nihkes. pakuks siiski terve rambi jagu nihkes. St juba kaugemalt oli kurss rambist mööda, aga mitte ... laev tuli ju pea OTSE vastu sildumisrampi.... 3.-13. sekundil toimub laeva kursi korrigeerumine. Sellel hetkel on kenasti näha, et laev keerab ennast rambi suhtes nurga alla. Ja nii edasi kuni 18.-19. sekundini, kokkupõrkeni. 17.-18. sekundi stoppkaadritest on võimalik tuvastada kui oluliselt on laev rambi suhtes nurga all. Mingisugusest ainult tagasikäigu mittelülitumisest nii, nagu vaja pole siin juttugi! 20.-22. sekundil on kenasti näha millise kohaga ninas praam tabab rambi ühte nurka. See on umbes 1/3 peal kogu sellest laeva ninas olevast alast. (Vaata ise pilte: laeva ninas on maabumisrambil 23 hingekonstruktsiooni ja paremalt 8-9 vahel on see konkreetne kokkupõrke vigastus mis on pärit kaldarambi nurgapostilt. NB! Kaldarambi nurgapost on ca 2 meetrit kaugemal äärel, st kaldaramp ise asub veel ca 2 meetrit seespool, võrreldes nurgapostiga. Kurss on vale, laev on nurga all, ja tabab rampi mitte nurgaga nurka, vaid sõidab hoopis kolmandiku pealt kaldarambi nurgaposti otsa. Toimub kokkupõrge ja peale seda liigub laeva nina jõuliselt paremale, täpselt sinna, kuhu ta just enne pauku ennast keeras. Jääb seisma, saba hakkab kaldast eemalduma, nurk rambi suhtes suureneb veelgi. Me võime siin arutaleda kuidas tahame, aga videolt ja kahjustuste piltidelt on näha, et pauk käis kui laev oli pöördel rambi suunas ja praam tabas esiosa laiusest kolmandiku kohalt sadamarajatise nurka.
Kes teda sel hetkel ja kuidas juhtis ja mis asendis midagi oli, vat see on juba hoopis teine teema.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 39981
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kirs kirjutas:Autopiloodiga maanduvad reisilennukid mitte ei sildu laevad. Sildumine toimubki üldjuhul ikka kaiga nurga all, siis kas lastakse end tuulel(sellepärast on ka erinevate tuulesuundade korral kasutusel erinevaid kaid) vastu kaid kanda või aidatakse põtkurite, azipod -dega või vöörispring kinni, rool vasakusse pardasse ja mootori jõul. Viimast meie praamide puhul ei kasutata, manööverdatakse azipod- dega kai äärde ja hoitakse käiku peal surudes laeva vastu kaivendreid. Nii on lihtsalt kiirem üleveo mõttes. Need inimesed on täitsa vabalt kohviku, söökla ja muu personal, kes suitsupausile tulnud. Nähtud küll. Saa aru, tegemist on tavalise reisijate jaoks avatud tekiga. Ka sellest järgmine, üleval on avatud tekk. Edasi juba suletud tekk ja seda videost sa kuidagi ei näe. Tavaliselt ei jäeta mitte enne kokkupõrget mootor-mootorid seisma vaid antakse täis tagasikäik.


Selliste väga lihtsalt juhitavate alustega (mida azipodidega laev on) viga on selles, et laevajuht harjub sellega ära, et manöövrid saavad toimuda hetkeliselt ja sisuliselt saab laevaga pidurdada nagu autoga - see aga muudab analoogselt russkaja vodkaga varblased kotkasteks. Ja kui sedasi ära harjunul alusel mingi tõrge tekib, siis on hambad - riske on võetud rohkem kui võimalik maandada on.

Ise olen tähele pannud (olen Hiiumaa uue praamiga paar korda sõitnud), et sadamasse kimatakse päris julmalt sisse, kui siis pidurdamise hetkel tekib mingi tõrge, siis on pauk vältimatu.

Olen sõitnud veepaiskuriga kaatriga - see põhimõtteliselt saab pidurdada nagu auto, mehhaaniliselt suletakse vee liikumine ahtri taha ja suunatakse see põhja alla ettepoole. Alus pidurdab nii, et pardal olijad peavad end kinni hoidma. Loomulikult on suur kiusatus siis säästa aega ja kihutada kaini välja - ja siis pidurdada, teha veel mingi äss pööre kohapeal ja silduda. Sõites aga tavalise kruvialusega, tuleb ümber harjuda - hoog tuleb maha võtta aegsasti ning tagurpidikäiku saab panna ainult tühilkäigupööretel, mitte täiskäigult. Õpid paremini olukordi ette nägema ja arvestama enda hooga.

Mina ütleks loetu põhjal, et oli küll inimfaktor - kipper polnud piisavalt kogenud, aimamaks, mis võib juhtuda ja hea laev oli mugavaks teinud, mistõttu ohutaju oli vähenenud. Muidugi taolise arvu reisijatega laeva usaldamine ainult ühele laevajuhile on ka katastroofi retsept, mitte ilmaasjata ei istu nt tuumarakettide stardikeskustes kaks inimest. Pole vaja liigselt punnitada, vaid võtta rahulikult ja jätta ajavaru - siis pole vaja taolisi riske võtta. Nutitehnika on küll üsna töökindel, kuid mitte täielikult.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
traatjalg
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 13 Mär, 2007 15:30
Asukoht: harju
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas traatjalg »

Praam väljus 14.05 ja pidi randuma 14.40 aga rammis kaid juba 14.15 väidetavalt.Kas ta nagu liiga kiiresti kohale ei jõudnud.Kas avarii aega kusagilt täpsustada ka saab. Või tehtigi kiiruskatseid juba merel.
Kasutaja avatar
Siki
Liige
Postitusi: 1240
Liitunud: 09 Juun, 2020 14:29
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Siki »

Normaalne väina ületamise aeg on praamidel 27 minutit, kümne minutiga Tõll kindlasti ei jõudnud.
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Trumm oskab ikka om põhjatute teadmistepagasi järgi kohe öelda, mis juhtus. Olemata kuulnud meeskonna ütlusi ja kuulmata, nägemata VDR-i salvestusi. Nimetada vanemtüürimeeest kipperiks on veel omaette tase. Rääkimata laeva võrdlemisest paadiga. Sealsed laevajuhid ei ole esimest päeva tööl ja teavad, mida teevad. Reisijate hoiatamisest nii palju, et kuna sillas on korraga ainult ÜKS inimene, siis oli tal käed jalad tööd täis, et minimeerida kahjusid, et lihtsalt polnud selle 30 sekundi jooksul aega seda teha. Kuigi ta alustas hoiatusega. Laevaga nurga all rambisse sõit oli teadlik valik, et laev ja reisijad kõige vähem kahjustada saaks.
Peeter
Liige
Postitusi: 2506
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

mulk35 kirjutas:Laevaga nurga all rambisse sõit oli teadlik valik, et laev ja reisijad kõige vähem kahjustada saaks.
Oota-oota? Kuidas seda nüüd siis mõista? Kas niimoodi, et juba varem valis vale kursi ja siis teadlikult pani viimasel hetkel veel hiljaks jäänud pööret tehes ekstra poolviltu nurga all kaldarambi ääreposti otsa või? See jutt vajaks nüüd küll lisaselgitust! Sellisest jutust paistab ju, et laeva juhtiv inimene juba vähemalt minut varem arvestas konkreetselt pauguga? Ainuüksi see kaldavideo näitab meile 20 viimast sekundit, aga juba sellelt on näha, et laev ei ole õigel randumiskursil ja pauk on tulemas. (Olen ise teinud hõljukisõite (saanud tootja sertifikaadi nii sõidu kui hoolduse alal), ja selle riistapuu juures pidin paratamatult õppima arvestama kuhu aparaat liigub ja mis juhtuma hakkab). On väga ebameeldiv tõdeda, et meie kogenud ja koolitatud personal võrreldes minu hõljukitega võrratult kallimate laevade peal justkui ei pea niigipalju ette mõtlema kui mina? Kuidagi ebausutav see seisukoht?
Ka mina mäletan seda, et kui need uued praamid tulid, siis promoti kõva häälega, et praamid on täisautomaatsed jne. Lennu- ja muidu-huvitavatel päevadel olen mitu korda rääkinud näiteks ka meie PPA kopteristidega ja mulle on mitu korda kinnitatud, et need Agustad on suutelised lendama ka ainult koordinaatide ja parameetrite sisestamisega, st täisautomaatselt. Inimene lihtsalt jälgib selle pilli sangas programmeeritud kulgemist ühest punktist teise. Ja nüüd üritab siin keegi väita, et oluliselt hiljem ostetud laevadel pole sarnast võimekust, mis sest, et seda omal ajal uljalt promoti?
Ma küll ei tea selle Tõllu tehnilise ülesehituse detaile, aga olles pidev lennuõnnetuste raamatute ja saadete jälgija on mulle meelde jäänud, et näiteks ühel lennukimargil muudeti ekstra edastatava informatsiooni ülesehitust, kuna ühes ebaloogilises katastroofis selgus, et süsteem eksitas kaptenit suunates tema tähelepanu "olulisele infole", mis viiski lennuki allakukkumisele, aga samas kustutas ekraanilt "ebaolulise"- nimelt selle, et "autopiloot on välja lülitunud". Loomulikult oli eellugu pikem, aga uurimise käigus tuvastati fakt, et kapten lennates öösel pimedas ja omamata infot autopiloodi väljalülitumise kohta keskendus probleemile miks lennuk (tema arvates autopiloodil lennates) nii käitub ja kaotas selle ajaga võimaluse päästa lennuk, kuigi piisanud oleks ainult autopiloodi uuesti sisse lülitamisest. Ja see asjaolu tuvastati alles lennusimulaatoris, et kui välja lülitatud (milleks piisas juhuslikust puudutusest juhthooval) autopiloodiga langeb lennukil kiirus ja tekkib varisemisoht jne, siis juhtarvuti otsustab kuvada ohtlikult vähenenud kiirust ja varisemisohtu, aga ei pea selles situatsioonis enam vajalikuks kuvada "autopilot on/off statust". Vägisi ronib mõte sinnapoole, et ühele daamel promoti laeva ja mängiti (vb mängis ka daame) joistikuga (sellest ka naljakas kursimuuutus), ning seejärel ununes automaatika aktiveerimata..... Ja kui avastati, siis oli juba hilja. ..Musta kasti andmeid tahaks näha.... ....ehhh, kes neid nüüd enam....
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Laevaga endiselt sildutakse mitte ei randuta. Randa võib paadiga sõita. Keegi ei lasknud presidenti sildumise ajaks nö pulti. Kuna seal on sillas ainult üks inimene, kes peab laevaga silduma, siis probleemide tekkimisel nagu see siis seekord juhtuds, tekib tal ju tohutu ülekoirmus. Ma ei tea, kui palju enne sildumist ta aru sai, et laev ei allu kontrollile. Aga eks ta tegi kõik endast oleneva, et minimeerida kahjusid. Võibolla ta muutis kurssi sellepärast nii, et äkki saaks vendriga hoogu pidurdada. Aga kindlasti oleks kahjud suuremad kaisse nö otse kümnesse sõites. Loomulikult on nendel laevadel olemas autopiloot aga sildumise ajal minnakse alati käsiroolile üle. Teades natuke rohkem, miks see õnnetus toimus, siis olen rohkem kui kindel, et igasugused vandenõuteooriad ala president roolis ja epapädevad laevajuhid on täiesti jaburad.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5166
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Manurhin »

Peeter kirjutas: Vägisi ronib mõte sinnapoole, et ühele daamel promoti laeva ja mängiti (vb mängis ka daame) joistikuga (sellest ka naljakas kursimuuutus), ning seejärel ununes automaatika aktiveerimata..... Ja kui avastati, siis oli juba hilja. ..Musta kasti andmeid tahaks näha.... ....ehhh, kes neid nüüd enam....

Küll need musta kasti andmed vajadusel kenasti ära salastatakse analoogiliselt vaktsiinilaos juhtunu aruannetega. Aga üks asi on tõesti imelik - kui laev kaotas enne kokkupõrget väidetavalt juhitavuse, siis kuidas peale kolakat oli juhitavus hoobilt tagasi ja laev sai probleemideta koheselt teise kaldarambi juurde sõita? Juhitamatu laev oleks pidanud sinnasamma hulpima jääma, vähemalt niikauaks kuniks õnnestub rike kõrvaldada. Siit jääb tõesti mulje, et viimasel hetkel midagi avastati, aga siis oli juba hilja kokkupõrget vältida. Pealegi, kas pole nagu väheke riskantne lubada väidetavalt tuvastamata rikkega laeval, mis korra juba seetõttu juhitavuse kaotas, omal jõul Tallinna remonti sõita? Kuidas saadi nii kindlad olla, et laevaga uuesti midagi sarnast ei juhtu ja see näiteks täie hooga madalikule ei põruta või, hoidku taevas, mõne teise alusega kokku ei põrka?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1626
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Tegelikult läks veel hästi, et oma saar laevale ette jäi.
Vaat kui laev oleks omapäi Rootsi poole ajama pannud, siis need oleksid kiiresti katnud liiva ja betooniga ning me polekski teada saanud, et mis juhtus ja presidendist oleks kah ilma.
Meie mees kes sangas oli on ka puhas poiss ja vabariigi hea nimi on jälle päästetud.

Meil on ka tublid spetsialistid, kes enne õnnetuse põhjuste uurimistulemuste selgumist, oskavad kindlas kõneviisis väita et teiste laevadega sellist õnnetust juhtuda ei saa.
Kui nad nii kindlalt oma väidavad, siis poleks ju edaspidisele uurimisele raha ja aega vaja raisata.

Hea ohutustava järgi on nüüd laevatootja otsustada, et kas käsib kohe kõik analoogse juhimisautomaatikaga laevad uurimise lõpuni seisma panna, või lubatakse teistel veel töös olevatel laevadel, mere reisiliinide teenindamist jätkata.

http://www.hiiuleht.ee/2021/07/tollu-on ... ehitusega/
"Kolmapäeval teatas ettevõte, et tegu polnud inimliku eksitusega ja eile ütles Guldar Kivro, et parvlaevaga Piret sarnast õnnetust juhtuda ei saa, kuna seda pole ümber ehitatud.
Esmaspäeval saatis allakirjutanu TS Laevadele ja Asile Baltic Workboats küsimuse, kas põhjuseks, miks parvlaev Tõll Kuivastu sadamas kaisse sisse sõitis, võib-olla Tõllu ümberehitamine hübriidlaevaks aastal 2019.

„Nendele küsimustele vastata ei ole veel võimalik, sest juhtunu juurdlus on alles algstaadiumis. Kõigi küsimustega palume seni pöörduda laevaomaniku poole,” vastas Asi Baltic Workboats juhatuse liige Jüri Taal kolmapäeval.

TS Laevad juhatuse liige ja laevandusvaldkonna juht Guldar Kivro lisas, et tehnilise rikke uurimine veel käib ja midagi täpsemat on vara öelda."

Ka Rootsile ehitatud suur parvlaev, mille meeskond koosneb kahest isikust: https://www.err.ee/555892/saaremaa-firm ... -parvlaeva

Sama tootja aluseid kasutab ka PPA (jama küll, kui ka nende automaatikat peaks ülekontrollima hakkama): https://www.err.ee/1012006/saaremaa-lae ... rull-laeva
https://kaitseministeerium.ee/et/uudise ... tsekaatrid
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1626
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas OLAVI »

Manurhin kirjutas:
Peeter kirjutas: Vägisi ronib mõte sinnapoole, et ühele daamel promoti laeva ja mängiti (vb mängis ka daame) joistikuga (sellest ka naljakas kursimuuutus), ning seejärel ununes automaatika aktiveerimata..... Ja kui avastati, siis oli juba hilja. ..Musta kasti andmeid tahaks näha.... ....ehhh, kes neid nüüd enam....

Küll need musta kasti andmed vajadusel kenasti ära salastatakse analoogiliselt vaktsiinilaos juhtunu aruannetega. Aga üks asi on tõesti imelik - kui laev kaotas enne kokkupõrget väidetavalt juhitavuse, siis kuidas peale kolakat oli juhitavus hoobilt tagasi ja laev sai probleemideta koheselt teise kaldarambi juurde sõita? Juhitamatu laev oleks pidanud sinnasamma hulpima jääma, vähemalt niikauaks kuniks õnnestub rike kõrvaldada. Siit jääb tõesti mulje, et viimasel hetkel midagi avastati, aga siis oli juba hilja kokkupõrget vältida. Pealegi, kas pole nagu väheke riskantne lubada väidetavalt tuvastamata rikkega laeval, mis korra juba seetõttu juhitavuse kaotas, omal jõul Tallinna remonti sõita? Kuidas saadi nii kindlad olla, et laevaga uuesti midagi sarnast ei juhtu ja see näiteks täie hooga madalikule ei põruta või, hoidku taevas, mõne teise alusega kokku ei põrka?

Tänapäeval on väga moodne igasugustes jamades "müstilist tehnikat" süüdistada, sest enamus inimesi nagunii pole kursis tehnikaga ja on harjunud üle aasta telefoni äraviskama.
Kui tunnistada inimlikku eksimust oleks jama hulga vähem.

(Kui vaadata TPI tehnikaerialade ja kutsekoolide õppekavu ja gruppide täituvust, siis ega erilist järelkasvu ka loota pole.)
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas TTA »

Ma nüüd saan vaikselt aru kuidas igasugu napakad vandenõuteooriad sünnivad. Sisemine soov midagi uskuda on nii suur, et ületab kõik objektiivsed tõendid ja selgitused. Natuke naljakas, et üks naine oma olekuga on mõnel ikka nii hinge peal...
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3299
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Dr.Sci »

TTA kirjutas:Ma nüüd saan vaikselt aru kuidas igasugu napakad vandenõuteooriad sünnivad. Sisemine soov midagi uskuda on nii suur, et ületab kõik objektiivsed tõendid ja selgitused. Natuke naljakas, et üks naine oma olekuga on mõnel ikka nii hinge peal...
Eks tuleb oodata siis lõppraport ära ja see vaidlustada. Mis praegu on teada on see et reisi ajal viibisid kõrvalised isikud sillal kes lahkusid vahetult enne kokkupõrget - aga siinsete juttude järgi tundub et probleem tekkis juba ~30 sek enne kokkupõrget... 30 sek pole ka vahetu lahkumine, umbes see hetk hakatakse avama visiiri ja maabumismanöövreid ja see on küll jah paras aeg et jõuda oma esireas oleva autoni, aga järgnev jama jäeti tüürimehe ja automaatika kaela.

Vaadates eelpool toodud pilte sillast - seal on niigi kitsas, kuidas on üldse lubatav et seal regulaarreisi ajal viibivad kõrvalised isikud ja kes selle eest vastutab?

ps.
Kui tõesti oli juhtimissüsteemi tõrge siis toetan arvamist et sarnased laevad millel analoogne süsteem liinilt kõrvaldataks, sest olgem ausad, hetkel tasub paljudesse kirikutesse palju küünlaid viia - ainukesed teadaolevad kahjustused on ju Töll ise ja Presidendi auto, aga sellise kokkupõrke korral oleks võinud vabalt juhtuda et mõni viimasel hetkel kiirustav inimene oleks muljutud kahe auto vahele, letaalselt.
Kasutaja avatar
TTA
Liige
Postitusi: 1762
Liitunud: 07 Sept, 2010 6:51
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas TTA »

Dr.Sci kirjutas:. Mis praegu on teada on see et reisi ajal viibisid kõrvalised isikud sillal kes lahkusid vahetult enne kokkupõrget - aga siinsete juttude järgi tundub et probleem tekkis juba ~30 sek enne kokkupõrget... 30 sek pole ka vahetu lahkumine, umbes see hetk hakatakse avama visiiri ja maabumismanöövreid ja see on küll jah paras aeg et jõuda oma esireas oleva autoni, aga järgnev jama jäeti tüürimehe ja automaatika kaela.


Tohoh, see on minu jaoks nüüd küll uudis. Viidet palun?
mulk35
Liige
Postitusi: 54
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas mulk35 »

Tahaks ka teada, kust tuleb info, et president lahkus vahetult enne sildumist. Puhas jama. Sillas on ruumi küll ja veel. Siin mingil ajal avaldatud pilt on ainult juhtimiskonsoolist. Sild ise on palju suurem. Anloogset probleemi ei saa tekkida teistel TS laevadel, sest nad pole ümber ehitatud. Eneiselt ei saa aru miks inimesed, kes ei tea merendusest väga midagi ei enne kui mingit täielikku jama kirjutama hakkavad ei küsi vähe targematelt inimestelt, kas nii saab üldse olla. Palun ärge tehke seda, ainuke, mis te saavutate on enda rumalaks tegemine ja vandenõuteooriate levitamine. Kui ka tehti presidendile laevas ringkäik, siis selles ei ole midagi imelikku aga ega see ei tähenda, et lastakse siis inimest kaeva juhtima, vahet pole, mis ametikohal see inimene on. Ka Tallinkis saavad inimesed tahtmise korral näiteks Rootsi pool sillaekskursiooni teha. See ei tähenda, et kedagi lastakse mingeid nuppe või aparaate näppima. Samuti kordan üle, et kapten ei pidanudki sellel ajal sillas olema, kuna nende vahivahetus on kell 14:00. Loomulikult poleks kapten sillast lahkunud kui vahi üleandmisel oleks selgunud, et laeva juhitavusega on probleeme.
Peeter
Liige
Postitusi: 2506
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Laevaõnnetused

Postitus Postitas Peeter »

Kuule mulk35, probleem ei olegi ju mitte selles, et kapten lasi kõrvalise isiku silda, seda ju ikka tehakse, nagu isegi kirjutad. Kapten teab, mida ta teeb, või noh, hmm, peaks teadma. Probleem on selles, et peale seda käitus laev teisiti, muutis kurssi, kaldus vasakule, pööre oli hiline, kiirus oli üleliigne ja toimus kokkupõrge. Vat see on oluline! Küsimus ongi, et millest see tingitud on? Kas on tegemist tehnilise rikke, inimfaktori, või ilmaga, või kurat-seda-teab millega veel? Praegu väidetakse, et tehniline viga, mis läks ise kohe peale pauku üle. Kõlab väga küsitavalt ju? Kui tehniline viga, siis oleks pidanud kohe järgnema kõikide sama lahendusega laevade liiklusest kõrvaldamine ja erakorraline inspekteerimine koos valmistaja teavitamisega jne. Vajadusel antakse selleks vastavate ametkondade poolt kohe suisa riiklik käsk! Aga meil siin pole mitte mingit problatki ju? Selline käitumine lihtsalt kõrvaltvaatajale tundub olema loomulik siis, kui "sisering kõik teab", et mingit erilist ohtu teistel laevadel pole, ja et tegemist oli lihtsalt "tiba liigse uljuse, liigse kihutamise ja valede sõiduvõtetega". Kas selles sündmuses oli siis suurem roll inim-, või automaatika faktoril, et selle selgitab juba must kast ja uurimine. jne. Mul on kahju seda niimoodi öelda, aga niimoodi see just paistab.
Ja see 30 sekundi jutt. Eile ma kirjutasin siin, et juba video algusest, viimasest 20 sekundist enne kokkupõrget oli ju juba näha nii kursist kui kiirusest, et "tuleb laks!". Ja oma hõljukisõitude ettearvestamise kogemusest eeldasin, et sillas olnud kogenud mehel oli juba sellest veel oluliselt varem arusaamine, et midagi on valesti. Kas ja mis ja kuidas ta laeva juhtida suutis ja kontrollis, kuidas ja mismoodi laev sellele reageeris, aga tal oli juba varem arusaamine, et selle kursi ja kiirusega "tuleb laks!". Ja ma ei tiku siin targutama, aga tõepoolest võis ta arvestada, et laev poolviltu rambi otsa ajamine kahjustab laeva kõige vähem võrreldes rambist mööda uhamisega ja ninast kõhualuste jõuseadmete ribadeks sõitmisega.
PS. oma varasemas postituses pidasingi silmas inimeste autodesse teavitamist kommenteerides, et seal oleks võinud vabalt kellegi laiali litsuda autode vahele. Isegi minu tookordses paugus lendasid autod paarkümmend senti ja kuidas juhtus siia-sinna, ja samal ajal oli nende vahel veel jalutavaid (st veel mitte autodes olevaid) inimesi.
PS2. Korduvalt on mainitud, et probleemid ilmnesid peale kapteni ja tema külalise sillalt lahkumist. See toimus loogiliselt võttes vahetult enne saabuma-silduma hakkamist (nagu tavaliselt). Ja on loogiline, et see ajahetk kuni pauguni oli lihtsalt nii väike, et ka kapteni teavitamine ja ka jõudmine silda poleks tõenäoliselt midagi päästnud.

PS3 TTA-le: Ja väga hea oleks, kui tõesti tuleks loogilisi ja objektiivseid tõendeid asjale.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline