Eesti allveelaevad 70
Postitatud: 08 Juul, 2006 17:41
Eile, seitsekümmend aastat tagasi soetas EW omale kaks, tollel ajal moodsat allveelaeva, "Kalev" ja "Lembit". Vastava mälestusürituse klippi saab näha ETV24-st. Olen sattunud 90-te alul kentsaka vahejuhtumi tõttu (Eeslitallis varastatud rahataskus olnud pass sattus "Lembitu" tollase peatuspaiga kõrval olnud sadamatanklasse ja passi vahel olnud palgatõendil olnud töökoha pärast andis leidja minu paberid hr. Kopelmannile) "Lembitule" ja saanud privaatekskursiooni tollaselt kapten Kopelmannilt, aga eilses venekeelses AK-s suutis admiral Kõuts minu teadmisi allveelaev "Lembitust" veelgi avardada. Nimelt rääkis ülemjuhataja venekeelsele publikule, et "Lembit", lisaks oma heale relvastusele, omas ka eriliselt vaikset veealust käiku, mis saavutati elektrimootoritega, milline eelis puudus teistel diiselallveelaevadel.
Minu küsimus targematele oleks, et kas teised tollased allveelaevad kasutasid veealuseks edasiliikumiseks midagi muud peale elektri? Pedaale näiteks? Või on herr admirali tase ikka sealmaal, et kuhu paneeli taha kaubalaevas paremini teksapükse ja kilekotte saab peita?
Sakslaste "korstnaga" allveelaevade katsetustest olen teadlik.
Minu küsimus targematele oleks, et kas teised tollased allveelaevad kasutasid veealuseks edasiliikumiseks midagi muud peale elektri? Pedaale näiteks? Või on herr admirali tase ikka sealmaal, et kuhu paneeli taha kaubalaevas paremini teksapükse ja kilekotte saab peita?
Sakslaste "korstnaga" allveelaevade katsetustest olen teadlik.