1. leht 5-st
Lüth, Kuppisch jt.
Postitatud: 12 Juul, 2006 10:07
Postitas susi
Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Postitatud: 12 Juul, 2006 10:52
Postitas Soobel
Minu teada polnud siis enam Eesti kaubalaevu, olid nõukogude kaubalaevad.
Postitatud: 12 Juul, 2006 11:17
Postitas susi
II sõda algas 1. sept. 1939. "Reet", " Anu", " Linda" jt. uputati 1940. aasta algul. Täpsed kuupäevad võid ubootwaffest vaadata.
Re: Lüth, Kuppisch jt.
Postitatud: 12 Juul, 2006 16:21
Postitas motofassist
susi kirjutas:Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Mis kuradi rämps?
Ära mõnita siin miskit.
Sakslasi kiidan MINA kindlatel juhtudel.
Kuid häbi on mõne eestlase ees kes enda rahvast küüditas ja hukkas.
Soovitan uurida asjaolusi miks need laevad põhja lasti!
Vihjeks ,et see oli eksitus.
Re: Lüth, Kuppisch jt.
Postitatud: 12 Juul, 2006 16:31
Postitas Maximus
susi kirjutas:Lugedes mõne sakslasi kiitva foorumlase postitusi tahaks küsida, et mida siin arvatakse sellest ,et sõja algul uputati terve rida Eesti kaubalaevu sakslaste poolt ? Pahatihti hukkus nendega koos ka inimesi. Kas ka need olid muu rämps?
Jälle natsid,natsid mõni paneb,kui NSVLi aegne kooliõpik seal hoitakse küll suu lukus.
Too kindlad faktid,millal,miks jne.
Postitatud: 12 Juul, 2006 17:13
Postitas Charlemagne
Rahu, sarvilised! Vaadata tuleks: kus laev põhja lasti? Ega see äkki mereblokaadi tsoon polnud? Mida laev vedas? Kuhu ta teel oli? Sõjaaegne meresõit on alati risk aga samas väga tulus risk. Nii et: raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Postitatud: 12 Juul, 2006 17:18
Postitas motofassist
Charlemagne kirjutas:Rahu, sarvilised! Vaadata tuleks: kus laev põhja lasti? Ega see äkki mereblokaadi tsoon polnud? Mida laev vedas? Kuhu ta teel oli? Sõjaaegne meresõit on alati risk aga samas väga tulus risk. Nii et: raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Viimane oli hea ütlus!
Raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Postita see sinna kus need naljakad ütlused ja killud on.

Postitatud: 12 Juul, 2006 23:17
Postitas toomas tyrk
Charlemagne kirjutas:Rahu, sarvilised! Vaadata tuleks: kus laev põhja lasti? Ega see äkki mereblokaadi tsoon polnud? Mida laev vedas? Kuhu ta teel oli? Sõjaaegne meresõit on alati risk aga samas väga tulus risk. Nii et: raha paneb rattad käima ja torpeedod liikuma...
Nagu ikka on igal asjal maailmas mitu külge
Meresõja reeglid ei luba ka blokaadi tsoonis suvalisi laevu uputada. Küll aga neid kontrollida ning veenduda, et ega lastis ometi sõjatarbeid ei veeta.
Seoses allveesõja ulatusliku alustamisega I MS ajal hakkasid aga meresõja reeglid väga sujuvalt "venima", ehk neid ei järgitud lihtsalt enam. Ja süüd on siin mõlemil poolel. Entente'i riigid kasutasid tsiviillipu all seilavaid kaubalaevu saksa allveelaevade püünisteks. Sakslased hakkasid seepeale lihtsalt suvalisi laevu uputama ilma lasti kontrolli ning meeskonna ohutuse tagamiseta.
Teise Maailmasõja ajal olukord ainult hullenes. Samas ei olndud kokku lepitud ka uutes meresõja reeglites. Kaubalaevad liikusid konvois. Valdaval enamusel neist ei olnud relvi, ning suur osa neist ei vedanud ka laadungit mis oleks nad teinud legitiimseks ründeobjektiks. Samas - konvoi puhul on nagu liigne optimism oodata, et allveelaev pinnale tõuseks ning läheks kapteni käest küsima - mida sa vead.
Seega - raha maksis muidugi palju. Aga sakslased rikkusid II MS ajal meresõja reegeleid. Aga keegi polnud neid reegleid ka tolleaegse sõjaolukorraga kohandanud. Samas - kui näiteks ameerika allveelaev täna ründaks tsiviilalust Iraani vetes - mis te arvate kas see oleks skandaal
Elus enamasti ei ole lihtsaid vastuseid...
Postitatud: 13 Juul, 2006 7:08
Postitas susi
aluseks võtsin Rohweri teatmiku. 3.veeb. "Reet"-uputajaks Kuppisch, 6.veeb. " Anu"-Scheringer, 11.veeb. "Linda"-Lüth, 11. mai "Viiu"-Lüth", 30.juuni "Merkur"-von Klot-Heydnfeldt, 6.juuli "Vapper"-W.Rollmann, 9.juuli "Tiiu"-W.Rollmann.
M.Õun räägib oma raamatus "Lahingud kaugetel meredel"-2 osa järgmistest ohvritest-Reet-18, Anu-7, Linda-1, Viiu-13, Merkur-4, Vapper-1 või 4, Tiiu-0.
Eksitused? Ei. Samal ajal ei uputatud ÜHTEGI USA ega JAAPANI laeva. Mainitakse küll N.Liidu laeva "Mina",aga ilmselt on tegu veaga. Ei usu, et venelastel sai olla säärase nimega laev sellel ajal. M.Õun räägib aga Eesti laevast "Mina" ,mis uputati samal ajal- dets . 1939. Lisaksin veel, et see oli ainuke Liidu laev teatmikus enne 22. juunit 1941.
Ainult kuivad faktid nagu tellitud.
Postitatud: 13 Juul, 2006 16:53
Postitas motofassist
Ma ei tea kas ma olen ainus loll või?
Mida sa selle postitusega tõestasid?
Postitatud: 14 Juul, 2006 7:45
Postitas susi
Tõestasin , et Eesti ja teiste väikeriikide laevade uputamine ei olnud eksitus. Sõja algul püüti järgida reegleid, aga ainult suurriikide suhtes.
Kas on vaja meelde tuletada, et Molotov-Ribbentropi paktil oli ka Saksamaa esindaja allkiri? On tore , et sakslased 1941 sovjetid minema kupatasid, aga ei maksaks unustada Ribbentropi allkirja. Samuti ei alustatud sõda Eesti vabastamiseks. Ei Hitler ega Dönitz andnud Eestile iseseisvust. Ühed okupandid mõlemad!!!
Postitatud: 14 Juul, 2006 11:32
Postitas susi
Lisaksin veel , et ka vaenuliku riigi transporti ei tohi sõja ajal suvaliselt põhja lasta. Tuleb uputada nii ,et tsivilistide elu ei satuks ohtu. Jälgida ,et oleks päästepaadid korras ja neid jaguks kõigile, tuleb veenduda et kõik jõuaksid paati, et oleks vett ja toitu, lainetus poleks paadile ohtlik, maa poleks kaugel jne.
Postitatud: 14 Juul, 2006 12:04
Postitas Charlemagne
Katsu sa Susi, seda ilusat reeglit konvoi puhul rakendada. Mina seda valemit küll ei tunne, kuidas see võimalik oleks. Ja ka üksiku laeva puhul....kujuta ette U-boot Kapitän Susi, kuidas igas laineharjas sulle destroyer ja igas pilvetükis lennuk viirastub. Hüdroakustik on ka juba tasapisi skisoks muutunud ja ajab sind veel rohkem segadusse...Allveesõda on karm asi. Ma ei taha kedagi õigustada ega hukka mõista, aga antud olukorras mõtleksin ma eeskätt oma meeste õnneliku kojujõudmise peale.
Postitatud: 14 Juul, 2006 12:40
Postitas susi
Reeglid, millest rääkisin käisid just üksikute laevade kohta. Need ei kehtinud relvastatud konvoi kaitse all sõitvate või kahuritega relvastatud transportide kohta. Relvastamata laevadel olid omad nõuded , mida nad pidid järgima. Ei tohtinud näiteks öisel ajal ilma valgustamata sõita, nimi ja kodusadam pidid hästi nähtavad olema , samuti lipp jne. Tuli sõjalaeva esimesel nõudel peatuda, et saadaks kontrollida lasti ja selle dokumente jne.
KORDAN VEEL, ET NEID REEGLEID SUUDETI SÕJA ALGUL JÄRGIDA USA, N. LIIDU JA JAAPANI SUHTES.
Postitatud: 14 Juul, 2006 17:24
Postitas hugo1
Ei Hitler ega Dönitz andnud Eestile iseseisvust. Ühed okupandid mõlemad!!!
Äkki seletaksid kuidas moodi see Dönitz Eestile iseseisvuse andma pidi
