Sõjaseisukord Eestis?
Postitatud: 07 Mär, 2025 10:53
Ei leidnund paremat teemat - lgp moderaatorid äkki tõstavad hiljem sobivamasse.
https://www.delfi.ee/artikkel/120361649 ... -murekohti
Märkimisväärsemad nopped:
Regionaal- ja põllumajandusministeerium ei ole eelnõud kooskõlastanud, viidates, et seadusemuutused võivad piirata mitmeid õigusi ja vabadusi, mis on põhiseaduses sätestatud. „Ei ole võimalik, et kaitsevägi institutsioonina omab täpselt samu õigusi või volitusi kui peaminister,,
Regionaalministeerium toob ühtlasi välja /.../ „Lisaks ei ole seletuskirjas analüüsitud, milline mõju on elutähtsate teenuste toimepidavuse tagamisega seotud isikute mobiliseerimisel ja riigikaitselist ametikohta täitma suunamisel ühiskonnaelu toimimisele,“ toob regionaalministeerium vastuses välja. „Konfliktiolukorras on oluline, et tagataks ka KOV-i põhiteenuste pakkumine, inimesed saaksid vajalikke teenuseid ja toetusi edasi ja ühiskonnaelu toimiks.“
Tundub, et jälle otsitakse vabandusi otsustamisest, vastutamisest ja põhjendusi, kuidas kuidagi ei saa, selmet, et lahendusele keskenduda.
MIs muidugi ei tähenda, et armeel on automaatselt tugevama ja vajalikuma õigus sellistes küsimustes - seadusloome peab jätkuvalt olema kvaliteetne ja põhjendatud.
Lihtsalt jube närvi ajab, kui mingid ministeeriumi(tädid) arvavad, et sõjaline konflikt (ka kergemas vormis) on sama lihtsasti lahendatav kui 24h elektrikatkestus või muu sarnase, pmst olenematu esinemistõenäosusega kriis, mille vastu ETO riskianalüüs tehti. Et aga jätkame uue asfaldi mahapanekuga vene vägede ees ning tagame kiirabi-, politsei- ja haridusteenuse jätkamist evakueeritud aladel.

https://www.delfi.ee/artikkel/120361649 ... -murekohti
Märkimisväärsemad nopped:
Regionaal- ja põllumajandusministeerium ei ole eelnõud kooskõlastanud, viidates, et seadusemuutused võivad piirata mitmeid õigusi ja vabadusi, mis on põhiseaduses sätestatud. „Ei ole võimalik, et kaitsevägi institutsioonina omab täpselt samu õigusi või volitusi kui peaminister,,
Regionaalministeerium toob ühtlasi välja /.../ „Lisaks ei ole seletuskirjas analüüsitud, milline mõju on elutähtsate teenuste toimepidavuse tagamisega seotud isikute mobiliseerimisel ja riigikaitselist ametikohta täitma suunamisel ühiskonnaelu toimimisele,“ toob regionaalministeerium vastuses välja. „Konfliktiolukorras on oluline, et tagataks ka KOV-i põhiteenuste pakkumine, inimesed saaksid vajalikke teenuseid ja toetusi edasi ja ühiskonnaelu toimiks.“
Tundub, et jälle otsitakse vabandusi otsustamisest, vastutamisest ja põhjendusi, kuidas kuidagi ei saa, selmet, et lahendusele keskenduda.
MIs muidugi ei tähenda, et armeel on automaatselt tugevama ja vajalikuma õigus sellistes küsimustes - seadusloome peab jätkuvalt olema kvaliteetne ja põhjendatud.
Lihtsalt jube närvi ajab, kui mingid ministeeriumi(tädid) arvavad, et sõjaline konflikt (ka kergemas vormis) on sama lihtsasti lahendatav kui 24h elektrikatkestus või muu sarnase, pmst olenematu esinemistõenäosusega kriis, mille vastu ETO riskianalüüs tehti. Et aga jätkame uue asfaldi mahapanekuga vene vägede ees ning tagame kiirabi-, politsei- ja haridusteenuse jätkamist evakueeritud aladel.