1. leht 1-st
FW Anton, spetsiaalselt sinu jaoks)))))
Postitatud: 13 Veebr, 2005 23:04
Postitas denis23
Postitatud: 14 Veebr, 2005 0:06
Postitas FW Anton

Tänan! Pildid on head, tuletavad vanu aegu meelde. Huvitav on see, et Riia-Skulte lennuväljal seisab Tu-22M-2 täiskomplektsuses koos õhus tankimise teleskoobiga. Mis puhul see sinna on jäetud? Kunagi oli see masin minu leivaisaks.
Postitatud: 14 Veebr, 2005 0:29
Postitas FW Anton

Eksisin! Esialgses tuhinas ei vaadanud korralikult. See om Tu-22M-1 (45-01). M-1 ja M-2 vahe oli "oborudovanies" ja M-1-l olid alul nõrgemad mootoris kui M-2-l. Hiljem vahetati need ringi uute vastu. Ka seda masinat tundsin hästi.
Postitatud: 14 Veebr, 2005 2:37
Postitas Kapral Karu
Skulte lennuväljal olevat ju väike lennundusmuuseum, ju nad siis mingi kesta sinna välja kauplesid

...
Küsimus targematele: kas mere- ja kauglennuväe Tu-d ka millegi poolest erinesid?
Postitatud: 14 Veebr, 2005 11:22
Postitas denis23
Mul on selline kahtlane tunne, et erilist vahet ei olnud, ikka raketid olid ju samad, kui on siis elektroon ja sidevarustus, kuna esimestel sihiks on olnud vaenlase laevad, teistel oli ettenähtud ikka väike maailmalõpu toime panemine
Postitatud: 14 Veebr, 2005 11:49
Postitas FW Anton
Sul on enam-vähem õigus Denis23. Elektroonika ja raadiovarustus erines, 54-01-l oli üks lisa kõrgsagedusantenn kiilu otsas, mida 45-02-l enam polnud. Näidikute paneelides nii pilootidel, kui operaatoril oli erinevusi paigutuses ja 45-01 olid kasutusel vanemat tüüpi kompassid ning kunstlikud horisondid. Ja nagu ma ütlesin ennem oli 45-01 teist tüüpi mootorid kui 45-02. Relvastuses erinevusi ei olnud.

Postitatud: 14 Veebr, 2005 12:43
Postitas denis23
Üldiselt, mulle tundub et 22M0 kuni 22M2 tuleb käsitleda ühe tüübina, kuna reaalselt nende erinevused mahtusid ühe tüübi eri seeriate vahemikku.
Nii nagu vene keeles räägitakse "v nashej strane dvuh odinakovyh samoletov ne byvaet"
Lõppkokkuvõttes olid need siiski käsitöö, mida ehitati suhteliselt madala tempoga, sellega ei ole vist mõtet otsida erinevate lennukite erinevused.
M0 oli üldse nagu ma sain aru enam vähem "ustanovochnaja serija"
Postitatud: 14 Veebr, 2005 15:18
Postitas FW Anton

No jah, see sõltub kui sügavuti asjale läheneda. 45-00 masinaga ma kursis ei ole. Olen näinud seda vaid fotol Monino muuseumis. Kuid ka sel fotol avastasin väliseid konstruktsioonilisi erinevusi võrreldes 45-01-ga. Ja tavaliselt on "0" seeria masinad katseeksemplarideks enne tõelist seeriatootmist. Ekspluatatsiooni käigus toodet alati täiendatakse ja selle lõpptulemuseks on toode 45-03. Näiteks 45-01 ei olnud võimalik teostada pime-maandumist mõõdikute järgi kuni 0-ni, aga 45-02 oli süsteem juba peal. 45-03 aga sündis puht strateegilistel põhjustel. Vene-Ameerika relvastuspiiramise lepingu alusel kaotati Tu-22M-idel võimalus õhus tankida. Seetõttu tuli lennuk kergemaks teha, et saaks rohkem kütust mahutada ja ka lahingu moona peale võtta. Nägin esimest 45-03 Kazani tehase staapelil, kui uute 45-02-de järgi käisin. See masin erines oluliselt praegusest seeriatoodangust. Esiteks omas see õhus tankimise süüsteemi, mis oli peidetud nina osasse. Ainult väike mügarik ninal reetis selle olemasolu. Teiseks ei olnud kandepindade noolekuju muutetav nagu 45-01-02 ja hilisem 03. Noolekuju muutmise hüdraulika oli välja roogitud. Minu andmetel ehitati selliseid masinaid kokku 5 või 6 ja need olid alul tähistatud Tu-22M-3, kuid migil hetkel muudeti need Tu22A-ks. Tartu Raadi lennuvälja komandör polkovnik Kirišin tegelikult ei valetanud kui ütles ajalehele "Postimees", et lennuki mark on Tu22A. Alles peale seda kui koristati masinalt õhus tankimise süsteem ja paigutati tagasi tiiva noolekuju muutmise hüdraulika, sai lennuk tagasi ka oma esialgse tähistuse Tu-22M-3 (45-03). Aga Tartus olid siiski viimane versioon.

Postitatud: 14 Veebr, 2005 15:22
Postitas denis23
aitähh, väga huvitav.
aga mis aastatel sina teenisid kroonus? Mina sain aru et ca 75-80?
Postitatud: 14 Veebr, 2005 15:52
Postitas FW Anton
Alates 1975.......
Postitatud: 14 Veebr, 2005 15:53
Postitas denis23
aga mis ajast IL 28 kadusid
Postitatud: 14 Veebr, 2005 16:11
Postitas FW Anton
1975 olid IL-28 Riia-Skultes, millal nad sealt kadusid, ei tea. Mustamere laevastikus seisid need Gvardeiskis veel 1977, kuid ei kasutatud. Kolm masinat tulid sealt omal käel meile tagavara osadeks. Pisi pudi-padi sobis ka Tu-16-le. 1978 olid kõk IL-28 Mustamere laevastikust maha kantud.