1. leht 1-st

Junkers F-13 Eestis.

Postitatud: 08 Dets, 2006 9:50
Postitas fossiil
Tervist!

Üks hea tuttav tunneb huvi Eestis kasutuses olnud Junkers F-13 lennukite vastu - võimalik et on mõni leht internetis, kust võiks täpsemat infot leida?
No ja eriti fotosid, kui neid peaks olemas olema. Samuti veel küsimus teliku kohta - kas Eestis kasutusel olnud F-13 olid ratastel või pontoonidel?

Tänud ette, Urmas.

Postitatud: 08 Dets, 2006 10:20
Postitas nublu
Kunagi sai albumisse riputatud üks posu Aeronaudi pilte, mis maha müüa tahtsin.
http://www.album.ee/?o=316969071

Pildid on endiselt alles ning ega ma neid nii väga nüüd müüa ka ei taha :wink:

Seal on üleval suht lahjad skännid. Kui on huvi detailide, paremate skännide või ka tõesti mõnede piltide ostmise vastu - saame vast kaubale :roll:

Postitatud: 08 Dets, 2006 11:39
Postitas ennww
Väga huvitavad pildid. Siit vist ka näeb, et rattaid vahetati pontoonide vastu ja vastupidi, piltidel E-15 nii pontoonide kui ratastega. Kellele need E- tähisega lennukid aga kuulusid?
Production listis on näiteks E-16 algul Aeronaudi, seejäel aga Lufthansa kirjas:

J0757, JU F13
AERONAUT, E-16, 1925, named 'Stein-Schmätzer'
JUNKERS LVAG, D-247, 1925
LUFTHANSA, D-247, Jan. 26
DERULUFT, RR-41, Jun. 28, leased
LUFTHANSA, D-247, Jun. 29
LUFTHANSA, D-OPAH, 1934

Aero omad veel peale selle, aga need olid Soome registris.[/url]

Postitatud: 08 Dets, 2006 11:52
Postitas Surmaingel
http://www.ju-f13.de/Land/belgien/belgien.html

äkki on kasu, vali vasakult ESTLAND ja ..

Postitatud: 08 Dets, 2006 12:09
Postitas nublu
Lennukite individuaalsed ajalood samal Ju F-13 lehel, ainult vähe teise lingi all :wink:

http://www.ju-f13.de/F13/werknr.htm

Sealt on enam-vähem näha, kuhu ning kuidas lennukid liikusid. Polnud ju mingi eriline saladus, et Aeronaut oli tegelikult saksa lennukiehitusfirmade käepikendus Eestis, kes siis oma kapitali "sissemakseid" tegid lennukite näol. Algul oli selleks Sablating, hiljem võttis Junkers üle.

Aeronaudi lennukid olid kõik Eesti registris. Tegelik omandisuhe aga nii keeruline, et väljastpoolt inimesed sellest aru ei saanudki. Mingi aja pärast värviti lihtsalt registritunnused üle ning lennuk läks mõne teise riigi Junkersi kontserni lennuliini teenindama. Või siis vastupidi...

Need omandisuhted ja segased lennukite liikumised olid ka üheks põhjuseks, miks Aeronaut hiljem likvideeriti...

Postitatud: 08 Dets, 2006 13:27
Postitas fossiil
No igatahes suur tänu! Nii minu kui sõbra poolt! Infot on ikka üksjagu.

Lugupidamisega, Urmas.