1. leht 1-st

SAAB J37 Viggen

Postitatud: 12 Dets, 2006 22:52
Postitas Kapten Trumm
Lühistardi ja maandumise demonstratsioon - pöörake tähelepanu vahemaade pikkudele. Ütleks, et suure noolsusega fikstiivaga lennuki jaoks lausa erakondne

http://www.youtube.com/watch?v=Gx0wwzpL ... ed&search=

Pidurdusjooksul suunatakse mootor veojõud ettepoole, pidurdusest on lennukil lausa nina vastu maad.

Postitatud: 13 Dets, 2006 0:00
Postitas paul
Hea video. Kui palju Gripen suudab?

Postitatud: 14 Dets, 2006 15:37
Postitas hol-tim 123
kui ma nüüd ei eksi siis peaks üks SAAB JA 37 Viggen olema tartus lennundus muuseumis. Lennuk ise lendas tarusse ja võeti lahti ning viidi lennundus muuseumi

lugemis ja vaatmis materjali http://www.lennundusmuuseum.ee/page.php ... ategory=17

Postitatud: 14 Dets, 2006 18:34
Postitas Kapten Trumm
Viggen on teadaolevalt ainus kuivamaaaeroplaan, millel on kokkumurtav saba. Pildil angaaris võib seda näha. Seda tehti omal ajal põhjusel, et lennuk pidi mahtuma vanadesse Drakeni angaaridesse, mis olid ülimalt madalad.

Kui võrrelda Tartus oleva kabiini sisustust teise sama aja vene lennumasinatega, mis seal on (MiG-21MF, MiG-23MLD ja Su-22M3), siis nende omade kabiini vaatamise järel Viggeni omasse kiigates tekib tunne, nagu istuksid Feliks-mehhaanilise arvuti tagant Pentium III taha.

Tartu omal on kahjuks mootor eemaldatud, kuid see reverseerimise süsteem on täiesti olemas.

Gripenile sellist süsteemi aga panna ei saa, sest lennuk on liiga väike, Viggenil lõpeb mootor ju poole saba all ära. Videotel vaadates tundub Gripeni pidurdusmaa siiski pikem, vähemalt ilma pidurduslangevarjuta. Vajatava raja pikkuse määrabki pidurdusjooks, kuna see on tavaliselt 1,5-2 korda hoojooksust pikem.

Postitatud: 14 Dets, 2006 20:00
Postitas paul