2. leht 2-st

viide

Postitatud: 17 Apr, 2009 14:49
Postitas miller
vähetuntud faktide osas ka viide:

http://www.informacia.ru/topsecret/news15.htm

Gagarin

Postitatud: 17 Veebr, 2010 23:17
Postitas Vandersell
Et Gagarin valituks osutus, olevat palju kaasa aidanud tema proletaarlik päritolu ja väike kasv.

Postitatud: 21 Mär, 2010 19:52
Postitas liivainimene
Maalehes toodud artikli väitel ei maandunud Gagarin kosmosekapslis vaid langevarjuga. http://www.maakodu.ee/index.php?old_rub ... ld_num=811

Postitatud: 22 Mär, 2010 19:01
Postitas S-2
Gagarin ei ole esimene kosmoselennu sooritaja. Gagarin on esimene teadaolev kosmoses viibinud või õigemini reisinud inimene.

Esimese kosmoselennu sooritas Shepard Freedom 7-ga 5.05.1961.

Postitatud: 22 Mär, 2010 19:13
Postitas medal
Lemet kirjutas:Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija.
Venemaal anti talupoegadele sageli mõisniku perekonnanimi. Paljud tänapäevased Šeremetevid, Šuvalovid, Gagarinid jne. on talupäritolu.

Postitatud: 08 Apr, 2011 12:52
Postitas Lemet
Kosmonautide päev jälle saabumas...

"Salajased arhiivimaterjalid toovad selgust Gagarini hukkumisse"

http://www.postimees.ee/?id=416203

Postitatud: 08 Apr, 2011 13:09
Postitas Lemet
Et siis juba kaks laialttuntud siniverelist, üks Tartu Vürst aka Peeter Volkonski ja teine meite palavaltarmastet corvus... :lol:

Postitatud: 08 Apr, 2011 13:24
Postitas Karuke
Lemet kirjutas:Et siis juba kaks laialttuntud siniverelist, üks Tartu Vürst aka Peeter Volkonski ja teine meite palavaltarmastet corvus... :lol:

Kõik inimesed on omavahel mingil määral sugulased :roll:

Postitatud: 08 Apr, 2011 13:29
Postitas Lemet
Aadama ja Eeva kaudu otse loomulikult. :wink: Aga mmm...kas mitte iga inimese vahel maailmas polnud maksimaalselt seitse astet, on mul kuskilt loetust meelde jäänud. S.t. sina tunned kedagi kes tunneb kedagi kes tunneb kedagi etc...Eestis elanike osas on see vist küll maksimaalselt kolm astet.

Postitatud: 08 Apr, 2011 14:22
Postitas karrvik
Arvestades paralleeli loomariigiga kus iga kümnes pesatäis pannakse ,,vasakult,, ja sama väidetavalt ka inimeste puhul-kui see protsent mitte suuremgi mitte pold siis ei tea keegi kurat kes siin tegelikult kelle sugulane on! Kindel võib olla vaid emaliini peale, isaliini puhul väidab statistika et suht varsti on ,,kägu,, vahele trüginud ja oma muna hakkama pannud.

Re: Juri Gagarin

Postitatud: 12 Juun, 2013 0:43
Postitas Lemet
Aleksei Leonov on siis nüüd teada andnud Gagarini huku tõelise põhjuse- ränk lennueeskirjade rikkumine ja võõra Su-15 asumine seal, kus ta kuidagi ei oleks tohtinud asuda.
ЗВЕЗДНЫЙ ГОРОДОК (Московская область), 11 июн — РИА Новости, Александр Ковалев.

Moskvalähedaselt Žukovski lennuväljalt startinud püüdurhävitaja Su-15 asus sanktsioneerimata õppe-treeninghävitaja, mille meeskonnaks olid Seregin-Gagarin, treeninglennuks ette nähtud piirkonnas ning sooritas ettevaatamatult pilvisuse tingimustes manöövri, mis põhjustas Juri Gagarini lennuki sattumise pöörisesse," teatas ajakirjanikele kuulus kosmonaut Aleksei Leonov, vihjates salastatuse alt vabastatud andmetele.
Leonovi sõnul lubati ta planeedi esimese kosmonaudi hukku uuriva komisjoni salastatuse alt vabastatud dokumentidega tutvuma.

"Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.

"Minu arutlused on kinnitatud salastatuse alt vabastatud ümbriku sisuga, milleks on komisjoni järeldused. Saladust selles pole, on vaid hoolimatus ja lennurežiimi rikkumine, kuid mind kurvastab muu- et inimesed, kes töötasid komisjonis, sealhulgas ka Kamanin(Nikolai Kamanin) teadsid tõtt, kuid tegid näo, et see polnud nii. Ma sooviksin, et Gagarinite pere teaks tõtt tema hukkumisest."
RIA "Novosti" küsimusele, kes nimelt piloteeris püüdurhävitajat Su-15 ja põhjustas ettevaatamatusest planeedi esimese kosmonaudi hukkumise, vastas Leonov:
"Mulle anti võimalus teatada tõeline põhjus vaid tingimusel, et ma ei nimeta lenduri nime, kellel on praegu vanust üle kaheksakümne ja kelle tervislik olukord on raske. Ma andsin sõna, et ei nimeta nime," lõpetas Aleksei Leonov.
http://www.ria.ru/science/20130611/942806941.html

Re: Juri Gagarin

Postitatud: 03 Mär, 2023 20:49
Postitas krizz
Lihtsalt jäi silma selline Ungari mark 1961 aastast. Tol ajal oli ikka päris omapärane ettekujutus milline see rakett ja skafander olid. :)
96347506.jpg

Re: Juri Gagarin

Postitatud: 07 Mär, 2023 11:46
Postitas Kapten Trumm
Kosmonaudi varustus meenutab NSVL kõrglennuvarustust, nt see nööridega pingutatav kõrglennuülikond. Küllap siis juba Ungaril ka selliseid lennukeid oli. Või vähemalt olid näinud.

Re: Juri Gagarin

Postitatud: 07 Mär, 2023 11:59
Postitas Kapten Trumm
"Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.
Gagarini hukkumise kohta - tasub lugeda Stefanovski memuaare (100 tundmatut), selle lõpuosas kirjeldatakse detailselt, mis probleemid olid NSVL-s MiG-15 juhitavusega ja mis seal juhtus. MiG-15 (ja tema treeningversioon) läksid juhise "üle tõmbamisel" väga kergesti pöörisesse ja sellest väljatulemine oli trikiga, kuna masin sooritas tavalist (järsku) pöörist tavapärasest lamedama nurga all. See ajas lenduri segadusse, kes pidas seda lamepööriseks ja kuna väljumise võtted olid erinevad, siis vale liigutus viiski lennuki lamepöörisesse, millest väljumine enam nii lihtne polnud.

Selline käitumine oli paljuski omane nendele 40-50ndate aerodünaamikaga lennukitele, kus pärandusena propellerlennukitest oli stabilisaatorid tõstetud kõrgele, kuid propellermasinast palju võimsam mootor võimaldas teha järsemaid manöövreid ilma kiirust kaotamata. Kui vaatate hilisemaid reaktiive, siis seal on enamasti stabilisaator lastud isegi tiivast madalamale. See on selleks, et suure kohtumisnurgaga ei varjaks tiib stabilisaatorit (mis täidab kõrgustüüri ülesannet, sest reaktiividel on see täispööratav) eest ära õhuvoolu. Õhuvoolu varjamisel kaob stabilisaatori (kõrgustüüri) efekt ja lendur ei suuda kohtumisnurka enam kontrollida, kui lennuk omab kogemata omadust ise hakata kohtumisnurka suurendama, ongi hukatus käes. Üks selline jube lennuk oli olnud ka F-4, mis mingist kohtumisnurgast alates kaotas oma kõrgustüüride efekti ja lennukit tuli juhtida ainult eleroonide ja pöördetüüri abil. Vietnami dzunglisse sadas neid küllalt alla ilma NVA õhutõrjetagi.

Selle kohta on Tehnikamaailmas ilmunud põhjalik lugu, kus kokkuvõtlikult oli katastroofi põhjuseks pardakk igal pool. Vene propale iseloomulikult hakatakse probleemist tähelepanu kõrvalejuhtimiseks kasutama igasugu vandenõuversioone. Tegelt polnud Gagarin tükk aega lennanud, eks vilumus vähenes ja taolist lendu ei tohtinud teha nii keerulistes tingimustes (kahe pilvekihi vahel), ilmselt kaotas piloot orientatsiooni ja tollel lennukil piisas hukatuseks ühest valest liigutusest.