viide
Postitatud: 17 Apr, 2009 14:49
Venemaal anti talupoegadele sageli mõisniku perekonnanimi. Paljud tänapäevased Šeremetevid, Šuvalovid, Gagarinid jne. on talupäritolu.Lemet kirjutas:Gagarin peaks ju olema nimeka aadlisuguvõsa järeltulija.
Lemet kirjutas:Et siis juba kaks laialttuntud siniverelist, üks Tartu Vürst aka Peeter Volkonski ja teine meite palavaltarmastet corvus...
http://www.ria.ru/science/20130611/942806941.htmlЗВЕЗДНЫЙ ГОРОДОК (Московская область), 11 июн — РИА Новости, Александр Ковалев.
Moskvalähedaselt Žukovski lennuväljalt startinud püüdurhävitaja Su-15 asus sanktsioneerimata õppe-treeninghävitaja, mille meeskonnaks olid Seregin-Gagarin, treeninglennuks ette nähtud piirkonnas ning sooritas ettevaatamatult pilvisuse tingimustes manöövri, mis põhjustas Juri Gagarini lennuki sattumise pöörisesse," teatas ajakirjanikele kuulus kosmonaut Aleksei Leonov, vihjates salastatuse alt vabastatud andmetele.
Leonovi sõnul lubati ta planeedi esimese kosmonaudi hukku uuriva komisjoni salastatuse alt vabastatud dokumentidega tutvuma.
"Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.
"Minu arutlused on kinnitatud salastatuse alt vabastatud ümbriku sisuga, milleks on komisjoni järeldused. Saladust selles pole, on vaid hoolimatus ja lennurežiimi rikkumine, kuid mind kurvastab muu- et inimesed, kes töötasid komisjonis, sealhulgas ka Kamanin(Nikolai Kamanin) teadsid tõtt, kuid tegid näo, et see polnud nii. Ma sooviksin, et Gagarinite pere teaks tõtt tema hukkumisest."
RIA "Novosti" küsimusele, kes nimelt piloteeris püüdurhävitajat Su-15 ja põhjustas ettevaatamatusest planeedi esimese kosmonaudi hukkumise, vastas Leonov:
"Mulle anti võimalus teatada tõeline põhjus vaid tingimusel, et ma ei nimeta lenduri nime, kellel on praegu vanust üle kaheksakümne ja kelle tervislik olukord on raske. Ma andsin sõna, et ei nimeta nime," lõpetas Aleksei Leonov.
Gagarini hukkumise kohta - tasub lugeda Stefanovski memuaare (100 tundmatut), selle lõpuosas kirjeldatakse detailselt, mis probleemid olid NSVL-s MiG-15 juhitavusega ja mis seal juhtus. MiG-15 (ja tema treeningversioon) läksid juhise "üle tõmbamisel" väga kergesti pöörisesse ja sellest väljatulemine oli trikiga, kuna masin sooritas tavalist (järsku) pöörist tavapärasest lamedama nurga all. See ajas lenduri segadusse, kes pidas seda lamepööriseks ja kuna väljumise võtted olid erinevad, siis vale liigutus viiski lennuki lamepöörisesse, millest väljumine enam nii lihtne polnud."Kakskümmend aastat võitlesin, et jutustada tõde Juri Gagarini hukkumisest. Ametlikult(otsuses hukkumise põhjuste kohta) kirjutati, et lennuk(Gagarini) sooritas järsu manöövri, sattus pöörisesse ja põrkus sealjuures kokku maapinnaga. Meeskond hukkus. Jama!" teatas Leonov, esinedes Tähelinnakus.
"Tegelikult oli kõik teisiti:27-ndal märtsil 1968 viibis lennuki piloteerimise ajal (meeskond Seregin-Gagarin) samas rajoonis sanktsioneerimata teine lennuk- Su-15, mis sooritas lendu Žukovski lennuväljalt. Sealjuures rikkus lendur režiimi, laskudes kõrguseni 450 meetrit- aga seda ma tean, sest vestlesin tunnistajatega- seejärel suundus forsaažil tagasi oma ešeloni ning distantsil 10-15 meetrit möödus pilvedes Gagarini lennukist, pööras selle ümber ja ajas pöörisesse, täpsemalt küll sügavasse spiraali kiirusel 750 km/h. Gagarini lennuk sooritas poolteist keerdu ja pöörisest väljaviimisel põrkus maapinnaga," jutustas Leonov. Tema sõnul pole tegu versiooni, vaid planeedi esimese kosmonaudi hukkumise tõelise põhjusega.