45% transpordi CO2-st tuleb siiski sõiduautodest: https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See eeldaks null-emissiooni sõiduautodelt (sh energiatootmise põhimõttelist muutust), pluss veel ligikaudu viiendik ülejäänud sektorilt lähema 7 aasta jooksul. Kumbki ei tundu üleliia realistlik ilma mingi tõsise arenguhüppeta energiakandjate osas. Praegu tundub selline tüüpiline "tahtsime parimat, aga välja kukkus nagu ikka". Räägitakse jah igasugustest imepärastest tuleviku akudest, vesinikust ja jumal teab millest veel, kuid millal nad tootmisküpseks ning turul domineerivaks muutuvad? Millal nende jaoks vajalik infrastruktuur luuakse? Rail Balticu valmimise tähtaeg on veninud nüüd 2030 peale. Planeerimist alustati juba tükk aega tagasi. Kui realistlik oleks sellest veelgi suuremat infrastruktuuri projekti selle aja jooksul täide viia?45% transpordi CO2-st tuleb siiski sõiduautodest: https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Tähendab, mõte on tore, aga kõik need paberile pandud eesmärgid ja reeglid olid juba eos määratud läbikukkumisele. Vaevalt, et sakslased alles nüüd taipasid, et sõiduautode sisepõlemismootorite keeld pole realistlik. Palju konstruktiivsem ja praktilisem oleks olnud kõigi sektoritega see põhjalikult läbi arutada ja realistlikud eesmärgid endale seada, selle asemel, et nüüd hakata igasuguseid reegleid väänama ja tagasi jalutama. Samamoodi tehti ju "roheliseks" gaasienergia.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
https://envir.ee/kliima/kasvuhoonegaasid2021. aastal tulenes suurem osa kasvuhoonegaaside heitmest/heitkogusest energeetikasektorist, kusjuures energiatööstus ja -tootmine moodustasid 52% koguheitmest (ilma LULUCF-ita 64%) ning transport 15% (ilma LULUCF-ita 19%). Põllumajanduse heide moodustas 2021. aastal koguheitmest 10% (ilma LULUCF-ita 13%).
Kusjuures ma ei tea, kas turbakaevandamisest tekkiv CO2 heide arvestusse läks. Aga paistab, et sõiduautode heide on ca 8% koguheitmest siis? Suuremat efekti annaks teiste harude kärpimine.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Juhul, kui transpordisektori koguemissiooni oleks kavas 55% vähendada. Tegelikult käib Fit for 55 kogu majanduse kohta: https://www.consilium.europa.eu/en/poli ... ransition/nimetu kirjutas: ↑09 Mär, 2023 11:26See eeldaks null-emissiooni sõiduautodelt (sh energiatootmise põhimõttelist muutust), pluss veel ligikaudu viiendik ülejäänud sektorilt lähema 7 aasta jooksul.45% transpordi CO2-st tuleb siiski sõiduautodest: https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Autode eesmärgid 2030. aastaks on tagasihoidlikumad:
https://www.europarl.europa.eu/news/en/ ... ns-in-2035The new legislation sets the path towards zero CO2 emissions for new passenger cars and light commercial vehicles in 2035 (an EU fleet-wide target to reduce CO2 emissions produced by new cars and vans by 100% compared to 2021). Intermediate emissions reduction targets for 2030 are set at 55% for cars and 50% for vans.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Selge.Autode eesmärgid 2030. aastaks on tagasihoidlikumad:
Kuigi tundub, et lõppeesmärk on põhimõtteliselt ikkagi edasi lükatud (sisepõlemismootorite keeld) ja pole kindel kuidas kõik need arvud lõpuks klappima saadakse. Usun, et teistes sektorites on samad probleemid. Taheti ka ju 40% taastuvenergiat (millega vist juba tehti gaasi lisandumise läbi sohki). Ühesõnaga, paber kannatab kõike.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Olevat leiutatud, kuidas tsement kondensaatoriks muuta: https://news.mit.edu/2023/mit-engineers ... rials-0731
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Tsemendi "muutmisest" ei saa siin rääkida, see on kellegi ajakirjanduslik interpretatsioon. Teadustöös tehti tsemendi ja tahma nanoosakestest elektroodid ning need kaaliumkloriidi lahuses töötavad kondensaatorina. Kuidas selline asi näiteks maja vundamenti integreerida ja mis mõjud on sellel vundamendi struktuursele tugevusele on mõne järgmise teadustöö teema.Kriku kirjutas: ↑03 Aug, 2023 8:52 Olevat leiutatud, kuidas tsement kondensaatoriks muuta: https://news.mit.edu/2023/mit-engineers ... rials-0731
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ega see ei pea ju tingimata vundament olema, võib ju ka lihtsalt valada kuubiku endale sellest õue peale...
Teine huvitav mõte: käitleme ammoniaaki ja teeme sellest koha peal vesinikku: https://www.gencellenergy.com/our-products/gencell-a5/
Teine huvitav mõte: käitleme ammoniaaki ja teeme sellest koha peal vesinikku: https://www.gencellenergy.com/our-products/gencell-a5/
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9067
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ammoniaak ei ole sugugi ohutu gaas ja selle käitlemine amatööride poolt kodumajapidamistes on kordades ohtlikum, kui maagaasi käitlemine:Kriku kirjutas: ↑03 Aug, 2023 22:32 ...
Teine huvitav mõte: käitleme ammoniaaki ja teeme sellest koha peal vesinikku: https://www.gencellenergy.com/our-products/gencell-a5/
https://www.tere.eu/ettevottest/ohutus
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ja nagu koduleheküljeltki näha, on see asi neil millegi taha takerdunud.
Vesiniku erinevate vahenditega stabiliseerimise katseid on praegu nii palju, et varem või hiljem mõni ka igakülgselt õnnestub. Alfred Nobeli loorberid jagatakse uuesti välja.
Vesiniku erinevate vahenditega stabiliseerimise katseid on praegu nii palju, et varem või hiljem mõni ka igakülgselt õnnestub. Alfred Nobeli loorberid jagatakse uuesti välja.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- lamba-ants
- Liige
- Postitusi: 427
- Liitunud: 25 Juul, 2022 14:48
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Isegi kui on võimalik leida sobiva fraktsiooniga nanotahma ja sellest tsemendiga õige segu teha ning sellest midagi valada, siis elektrolüüti, elektroodite vahelist isolaatorit ning seda kompoti hoidvat kesta on ka vaja. Ei ole nii lihtne, et lihtsalt valame omale kuubiku ja ongi kondensaat. Milline on selle süsteemi kestvus ajas, vajalikud hooldused, jne vajab kõik veel uurimist. Praegusest teaduskatsest mingi tõsiseltvõetava tooteni läheb kümme aastat vähemalt.
Kui tõeks osutub, siis elektrivallas hakkab tulevikus revolutsiooni tegema Lõuna-Korea teadlaste väidetavalt toatemperatuuril töötav ülijuht.
https://phys.org/news/2023-07-korean-te ... uctor.html
Tõlkeabi -> https://neurotolge.ee/ | https://www.deepl.com/translator
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Alam-Saksi liidumaal hakati opereerima vesinikrongidega aasta tagasi: 08.2022.
Tulemus peale aastat katsetamist? Enam neid ronge juurde ei tellita ja tulevikus minnakse üle ainult elektrirongidele, sest ei tasu ära:
https://qz.com/the-dream-of-the-first-h ... 1850712386
Plaanitakse osta 102 uut akudega rongi ja 27 vanakooli elektrirongi. Peab ikka päris hull lugu olema kui akurong on tasuvam (akude kaal peaks nende tasuvuse rongiliikluses ikkagi kaunis küsitavaks tegema).
Igatahes mäletan veel seda kuidas meil aasta-kaks tagasi vesinikronge raadios mitmete relevantsete instantside poolt taevani kiideti (ei mäleta kas KUKUs või Vikerraadios). Tühi-tähi pidi olema veel välja töötada aga edu pidi olema garanteeritud ja ainult rumal läheb elektrifitseerimse teed
Siin üks meeldetuletustest:
https://vikerraadio.err.ee/1109337/mari ... tseerimine
EDIT:
Ääremärkusena lisan et mulle jäävad ka need akurongid ikka tõsiselt arusaamatuks. Mõistan kui elektrifitseeritakse lõiguti ja akud on ainult lühikeste distantside läbimiseks kus liini vedamine pole ehk kõige mõtekam, aga kas tõesti on rentaablim osta akuronge, samu akusid vahetada kui laadimistsüklid läbi kuluvad jne ... kui lihtsalt liin ära elektrifitseerida?
Jäin mõtlema et Saksamaa energiapoliitikaga isegi ilmselt on. Rongid saaks olla "varjatult subsideeritud energiasalvestusvahend" väga fluktueeruvale 100% rohelisele energiaturule. Usun et 90+% mahtuvusteguriga elektrijaamadega elektrituru puhul ei oleks säärasel asjal mingit mõtet. Seda kinnitavad kasvõi India näide, kus (per-capita) väga vaeses riigis on üsna hiljuti 90% raudteedest elektrifitseeritud.
Tulemus peale aastat katsetamist? Enam neid ronge juurde ei tellita ja tulevikus minnakse üle ainult elektrirongidele, sest ei tasu ära:
https://qz.com/the-dream-of-the-first-h ... 1850712386
Plaanitakse osta 102 uut akudega rongi ja 27 vanakooli elektrirongi. Peab ikka päris hull lugu olema kui akurong on tasuvam (akude kaal peaks nende tasuvuse rongiliikluses ikkagi kaunis küsitavaks tegema).
Igatahes mäletan veel seda kuidas meil aasta-kaks tagasi vesinikronge raadios mitmete relevantsete instantside poolt taevani kiideti (ei mäleta kas KUKUs või Vikerraadios). Tühi-tähi pidi olema veel välja töötada aga edu pidi olema garanteeritud ja ainult rumal läheb elektrifitseerimse teed
Siin üks meeldetuletustest:
https://vikerraadio.err.ee/1109337/mari ... tseerimine
EDIT:
Ääremärkusena lisan et mulle jäävad ka need akurongid ikka tõsiselt arusaamatuks. Mõistan kui elektrifitseeritakse lõiguti ja akud on ainult lühikeste distantside läbimiseks kus liini vedamine pole ehk kõige mõtekam, aga kas tõesti on rentaablim osta akuronge, samu akusid vahetada kui laadimistsüklid läbi kuluvad jne ... kui lihtsalt liin ära elektrifitseerida?
Jäin mõtlema et Saksamaa energiapoliitikaga isegi ilmselt on. Rongid saaks olla "varjatult subsideeritud energiasalvestusvahend" väga fluktueeruvale 100% rohelisele energiaturule. Usun et 90+% mahtuvusteguriga elektrijaamadega elektrituru puhul ei oleks säärasel asjal mingit mõtet. Seda kinnitavad kasvõi India näide, kus (per-capita) väga vaeses riigis on üsna hiljuti 90% raudteedest elektrifitseeritud.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kahtlustan, et projekti tegi kalliks vesiniku kõrge hind hetkel - a la €10 rohelise vesiniku kg eest. Must vesinik maksab ca €2 kg aga seda ei taheta kasutada.
Energiaväärtuselt peaks kilogramm vesinikku olema sama mis 3kg bensiini (mälu järgi), nii et nende hindadega tõesti ei tasu ära.
Kui nood megatuulepargid peaksid töösse minema ja mingitel ajahetkedel energiat kõvasti üle jääb, küllap siis vesiniku hind ka alla tuleb.
Energiaväärtuselt peaks kilogramm vesinikku olema sama mis 3kg bensiini (mälu järgi), nii et nende hindadega tõesti ei tasu ära.
Kui nood megatuulepargid peaksid töösse minema ja mingitel ajahetkedel energiat kõvasti üle jääb, küllap siis vesiniku hind ka alla tuleb.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Jah, aga elektrienergia konverteerimisel vesinikuks kaotad sa sellest 60-70%. Akusse laadimisel ainult 20-30%. Lisaks tuuleparkide tootmine pole ühtlane, aga rong peab sõitma koguaeg. Kui vaja tuleb seda vesinikku siis genereerida maagaasist või veel jabuarm: akudest mis teeb hinna väga volatiilseks.Some kirjutas: ↑09 Aug, 2023 9:01 Kahtlustan, et projekti tegi kalliks vesiniku kõrge hind hetkel - a la €10 rohelise vesiniku kg eest. Must vesinik maksab ca €2 kg aga seda ei taheta kasutada.
Energiaväärtuselt peaks kilogramm vesinikku olema sama mis 3kg bensiini (mälu järgi), nii et nende hindadega tõesti ei tasu ära.
Kui nood megatuulepargid peaksid töösse minema ja mingitel ajahetkedel energiat kõvasti üle jääb, küllap siis vesiniku hind ka alla tuleb.
Siin on Ontario provintsi Juuli kahe viimase nädala tuulenergia tootmine vs tuumaenergia tootmine:
https://twitter.com/cadlam/status/1686868604476698625/
Tuul:
Tuumaenergia:
Kusjuures see pole sugugi kõige tuulevaiksem aeg aastas. Siit on väga hästi näha, miks Sakslased nii jubedalt selle vastu sõdisid et tuumajaamas toodetud vesinikku ei saaks nimetada "roheliseks" ja seetõttu mitte kasutada.
Aga tuumajaamas vesiniku tootmisega on jälle see probleem, et .... see on äärmiselt napakas, kui sa võiksid seda sama elektrit otse elektrirongi saata 3x odavamalt.
Viimati muutis Gideonic, 09 Aug, 2023 9:27, muudetud 1 kord kokku.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ma mõtlesin, et nad teevad vesinikku maagaasist?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist