1. leht 1-st

lennuki katapult

Postitatud: 09 Mär, 2007 16:49
Postitas vanakaru
Tekkis tööjuures vaidlus , et mis aastal võeti kasutusele reaktiivides katapulteerumis seade nii venelastel kui ka jänkidel?

Oskab ehk keegi aastaid mainida?

Postitatud: 09 Mär, 2007 17:01
Postitas Arnold

Postitatud: 09 Mär, 2007 17:13
Postitas Kruuda
Kas mitte sakslased enne ei paigutanud katapult istet lennukile?
Do335 nimelt, et vältida piloodi sattumist tagumisse propellerisse. Aasta oleks siis 1944.

Postitatud: 09 Mär, 2007 17:20
Postitas Lemet
Saksmannid olid esimesed jah.Ja kui ma nüüd õieti mäletan,siis nende katapult istmed vist toimisid hoopiski suruõhu peal.

Postitatud: 09 Mär, 2007 17:43
Postitas Lemet
Ja antud link kõneleb ju hoopis lennuki õhkusaamisest lennukikandjalt elik aurukatapuldist.Mis kiirendab selle tonnihunniku ca kolme sekundiga kahe ja poolesaja kilomeetrini tunnis ja osaliste sõnul pidi soolikad seljakeeliku külge kinni kleepima.

Postitatud: 09 Mär, 2007 17:50
Postitas Arnold
Jah, tõesti! Ei lugenud eriti. Guugeldage ise! See võiks natuke kah targemaks teha - http://www.adf-serials.com/research/aircrew-eject.pdf

Postitatud: 09 Mär, 2007 18:38
Postitas FW Anton
Esimesed katapuldid olid kasutuses saksmannide poolt II MS lõpus aga püssirohupadrunil töötavad seadmed ilmusid 40-ndate lõpus kui algas reaktiivlennukite tootmine.

Postitatud: 09 Mär, 2007 19:43
Postitas Soobel
Kas mitte mingil varasemal Saksa pillil polnud ka katapultistet? Sipelgasiilil ja Salamandril olid kindlasti.

Postitatud: 09 Mär, 2007 19:58
Postitas Kruuda
Lemet kirjutas:Saksmannid olid esimesed jah.Ja kui ma nüüd õieti mäletan,siis nende katapult istmed vist toimisid hoopiski suruõhu peal.
Pürotehnilised olid vist esimesed hoopis Rootslastel. http://en.wikipedia.org/wiki/Ejection_seat