1. leht 2-st

Weathering

Postitatud: 17 Mai, 2007 18:56
Postitas skeletondude
Nii et selline küssa - kuidas "weather"-ida tanki või teha nii ,et see ei säraks nagu pühademuna? Ma tean kuidas pori teha aga ei oska teda weather-ida :oops:

Re: Weathering

Postitatud: 19 Mai, 2007 16:25
Postitas skeletondude
Kas tõesti keegi ei oska mind aidata? :(

Postitatud: 19 Mai, 2007 16:59
Postitas Panzergrenadier
Tervitus!

Weathering ongi põhimõtteliselt kõik need tolmu, muda ja pesu tehnikad kokku. Ega seal ei olegi midagi täpselt kirjeldada, igaüks teeb seda isemoodi. Kõige tüüpilisem oleks vast peale värvimist ja markeeringute lisamist teha pesu, siis muda kuhu vaja ja lõpuks tolmutada kuidas soovi on. :wink:

Siim

Postitatud: 19 Mai, 2007 17:48
Postitas skeletondude
Mnjah,Sul kerge öelda,ma ei tea kuidas washida ega tolmutada :lol:

Postitatud: 19 Mai, 2007 19:13
Postitas Panzergrenadier

Postitatud: 23 Mai, 2007 10:57
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Hmm.....ise olen kasutanud sellist varianti, et võtnud lakibensiini, sinna sisse natuke vastava värvusega õlivärve(need mida saab kunstitarvete kauplusest osta) seganud valmis mingis anumas või nõus(n:pudelikork)
segu( nn: määrdunud lahusti) ja siiiis suure pintsliga üle tõmmanud kogu mudeli. Enne seda soovitan värvitul mudelil korralikult kuivada lasta.
Vot... siisni kasutan seda varianti. Ah jaa, pärast veel vastava värvusega kriitidega imiteerinud tolmu voi vajalikku mudeli põhivärvi tooni.
Aga ülaltoodud linkides on vist ligilähedane põhimõte.

Postitatud: 19 Juun, 2007 18:31
Postitas skeletondude
Hmmm...Kas õlivärvide asemel võiks kasutada ka tavalisi värve ja kuidas aru saada mis värve kasutada ühe või teise värvivariandi jaoks? :roll:

Postitatud: 20 Juun, 2007 13:04
Postitas fossiil
Tegelikult on Parovozil õigus - õlivärvid on pesulahuse jaoks ühed parimad, ei reageeri kunagi alusvärviga ja võimaldavad rahulikult kõikvõimalike "tolmude", "saastade" ja "poride" kokkusegamist, kuna kuivavad hästi kaua. Kui aega on piisavalt, võib neid ka tärpentiniga lahustada, lakibensiini kasutades kuivavad lihtsalt kiiremini.
Pesulahuseks olen kasutanud ka Humbroli värve, aga ainult tärpentiniga lahustades, muidu võib juba mudelil oleva Humbroli ära rikkuda. Lahustuvad poolvägisi, tuleb pidevalt segada ja ainult vaigutärpentiniga, ühesõnaga rist ja viletsus. Pärast seda kui esimest korda õlivärve proovisin, ei taha enam muude variantide peale mõeldagi.


Urmas.

Postitatud: 20 Juun, 2007 14:51
Postitas Joss Metsast
Ühe pisiasja tuletaks ka meelde, modelmasteri värvid ei kannata tärpentiini. Nii et kui on modelmasteri värviga värvitud mudel siis on hea ta enne õlivärviga/täpentiiniga pesu üle lakkida.

Postitatud: 20 Juun, 2007 15:52
Postitas skeletondude
Aga kuidas ma määran,et mis värviga pesu teha ,kui tank roheline ja ma tahan, et ta oleks prügimäe raua moodi?(loe:Väga kulunud,kasutuskõlbmatu)

Postitatud: 20 Juun, 2007 16:15
Postitas fossiil
Modelmasteri värvid kannatavad tegelikult küll tärpentini, kui on muidugi korralikult kuivanud, ainult et sel juhul tuleb võtta see puhastatud variant, mida kunstikauplustest saab, sel on veel plussiks, et ta on lõhnavaba.

to skeletondude :

Kui tahad sellist hirmus trööbatud masinat teha, siis tuleb tugevalt pleekinud värvkattele hulk kulumisjälgi lisada, muidugi loogilistesse kohtadesse - T-34 näiteks luukide servad, millede peal meeskond oma õliste tagumikkudega istus-nühkis, mehhaanik lasi luugist väljudes tihtipeale mööda esisoomust liugu, sisse ronis jalad ees, olles eelnevalt mööda esisoomust "üles jooksnud". Siis veel kõikvõimalikud nurgad ja servad, millede pealt värv kõigepealt lahti lööb või maha nühitakse, need kenadused tuleb peene pintsli otsakesega ära träpsutada, "alt" väljapaistev pind on tavaliselt mustjas-metalne. Roostega ei maksa liialdada, kuna roostes on tavaliselt põlenud masin, niisama viimase peale trööbatu on tükati lahtise, kõõmendava värviga, parajalt pori ja tolmuga kaetud.
Tean et sarnast efekti saab tekitada ka soolaga, ise pole veel katsetanud, aga ei leidnud kahjuks artiklit üles, põhimõte oli vist selline, et kõigepealt värvitakse need kohad, mis on määratud osaliselt lahtilöönud värvi imiteerima, mustjaks-metalseks ja lastakse kuivada. Seejärel kantakse peale sool (kuidas see täpselt käib, ei oska hetkel öelda) Ning pärast seda pihustatakse juba terve masin üle. Seejärel oli mingi trikk veega- sool imeb niiskust ja ajab nendest kohtadest värvi maha. Umbes nii, aga kui peaks artikli üles leidma, annan teada.

Urmas.

Postitatud: 20 Juun, 2007 17:38
Postitas skeletondude
Masin on BT-7 mille plaanin soosse matta, kui keegi õpetab tegema tumedat vett teha.Aga masin on selline(Ma tean ,et ma liialdasin kuuliaukudega ja need suured augud on teiselt tankilt(kahurilt)saadud tabamused)Jällegi vabandan uduste piltide pärast,kaamera ei ole loodud nii lähedalt pildistamiseks ;)


Pilt


Pilt

Postitatud: 20 Juun, 2007 20:42
Postitas Panzergrenadier
Kõige lollikindlam viis on mudel alati peale põhikihi värvimist ära lakkida. Siis võib julgelt igasuguseid vahendeid kasutada. :wink:

Postitatud: 20 Juun, 2007 20:46
Postitas Joss Metsast
[quote="fossiil"]Modelmasteri värvid kannatavad tegelikult küll tärpentini, kui on muidugi korralikult kuivanud, ainult et sel juhul tuleb võtta see puhastatud variant, mida kunstikauplustest saab, sel on veel plussiks, et ta on lõhnavaba.
[quote]

Jään eriarvamusele, aastakese kuivanud aparaadil sulas roheline värv kenasti lahti..... Samas värskelt värvitud ja seejärel lakitud apastraadile ei teinud tärpentiin midagi. Kasutan seda kunstipoe varianti, just selle haisuvaba omaduse pärast.

Nüüd aga teemasse tulles, pühade ristivägi, see bt näeb ju nigu sõel välja :)

soovett, või ühkkõikmissugu vett saad vast jah läbipaistva epo ja pigmentidega kõige paremini teha. Kujutan ette et kui valada mitu õhukest kihti järjestuses et alumine kõige tumedam ja ülespoole aina heledamaks , siis on tulemus vägagi kena. Raudtee mudelistidel on ka spets "vesi" olemas, aga ega seegi vast midagi muud ei ole kui vaigusegu. Ainuke asi et ma ei kujuta hästi ette kust teda saada võiks, vast Kullos küsida?

Postitatud: 30 Juun, 2007 11:30
Postitas Miramax
See masin pole küll teise tangi poolt auklikuks lastud :!:
Kuna augud on ka porilaudade ja torni peal, siis on see augustamine tehtud lennuki poolt.
Samas aukude järgi vaadates pidi lenduril väga suur viha olema selle tanki vastu. :wink: