Õige jutt - tulebki vastu vaielda, kui ikka soga aetakse
Eile sai kiiruga Google -st vaadatud ja seal pakuti päris erinevaid variante, sellest ka eksitus.
Täna kiikasin vanameister Spielbergeri talmudist järele: nii Maybach HL 52 TU, HL 57 TU, kui ka HL 62 TUK on tõesti 6 silindrilised ridamootorid, võimsusega 115 kuni 140 h/j. Need kõik toimetasid erinevate väljalasete Sd.Kfz. 7 mootorikatete all.
No ja HL 42 TUKRM või siis TUKRRM oli samuti 6 silindriline ridamootor, aga võimsust arendas 100 h/j. Esmamulje järgi nagu enam-vähem, kuigi see võimsuste vahe pidi ju kusagilt tulema? Arvatavalt silindri läbimõõdu ja kolvikäigu erinevusest, mis Hl 42 -l oli 90x100 ja HL 62 -l 105x120.
Siit tuleneb loogiline järeldus, et suuruselt nad ikkagi erinevad teineteiset üsnagi märgatavalt, seega Sd.Kfz.251 mootor jääb Sd.Kfz.7 kapoti alla kribuks.
Tuuseldasin üksjagu Google -s, otsides et kes teeb Sd.Kfz.7 mootorit, aga kas ei osanud leida, või siis ei olegi teist... Igal juhul tasub veel otsida.
Kataloogis mul on veidi pilte "7" kapotialusest, nii et nendega probleeme ei tule - häda korral aitavad su enda pea ja käekesed sind välja
Aga nüüd veidi täpsustuseks: Sd.Kfz.8 jõuallikateks olid kas Maybach DSO 8 või siis HL 85 TUKRM, mõlemad 12 silindrilised V-kujulised mootorid, esimese silindriridade vaheline nurk 50 kraadi, teisel 60 kraadi.
Pildid on võimsad - igas mõttes - masin on igati hästi tehtud - tubli, pane samas vaimus edasi!
Ainus mille kallal võiks viriseda on piltide suurus, nagu Panzergrenadier juba mainis , olen vaadanud et enam-vähem optimaalne on kusagil tuhatkond pikslit pildi laiust (detailid saab ju vajadusel eraldi välja kadreerida), suuremat tuleb hakata juba edasi-tagasi kerima, mis ei ole eriti mugav.
Urmas.