Wellington Mk V lugu
Wellington Mk V lugu
Kuigi Vickers Wellington võib olla väga hästi tuntud on see lennuk siiski üsna tihti jäänud kuulsuste Lancasteri ja Halifaxi varju, kui räägitakse RAFi pommitajatest. Ja seda hoolimata sellest, et Wellington oli tootmises ja aktsoonis nendest kauem ja toodeti palju arvukamalt. Kõike tüüpe ja mudeleid kokku võttes saaks koguarvuks üle 11000 valminud lennuki. Esmapilgul võib tunduda, et tehtigi selline ports samu lennukeid, aga tegelikult leidub selle arvu sees üsna mitmeid üsnagi erinevaid mudeleid. Ja just ühest sellisest mudelist nüüd juba veidi lähemalt.
Selleks tüübiks oleks Wellington Mk V.
Mitte väga kaua pealem seda, kui esimene W. prototüüp aastal 1936 esmalennu tegi, hakati mõtlema selle üle, kuidas saaks sellise pommitajaga üle vaenlae territooriumi ilma suuremaid kaotusi kandmata. Kõige muu kõrval tehti katset tõsta lennulagi nii kõrgele, et see jääks kättesaamatus nii õhutõrjele kui vaenlase hävitajatele. Ettevalmistused täiesti uut tüüpi Wellingtoni loomiseks algasid 1938 ja esimene prototüüp tegi esmalennu septembris 1940. 10000 meetrini tõusnud lennukõrgus eeldas täiesti uut kabiini, millest sai eraldi survestatud silindri kujulne "tünn" mis pidi mahutama kolme mehelise meeskonna.
Lisaks kabiinile pidid ka mootorid saama uuele ülesandele vastavad. Kohe alguses tekkisid mitmed probleemid seoses üllatusega, mis uus lennukõrgus pakkus. Kabiini aknad ei kippunud udu tõttu läbi paistma, kõik võimalikud liikuvad osad kippusid määrde jäikuse tõttu kinni jääma. Nii oli probleeme küll pommiluukide kui ka kuulipilduja pesa (mis pandi tööle kaugjuhtimise teel) liikuvate osadega. Lisaks ei suudetud esimeselt maksimaalkõrgusele tõusnud lennult naastes üle kümne minuti avada kabiini survestatud ust.. pole just meeldiv variant, kui küsimuse alla oleks tulnud väljumine avarii korral!
Samal ajal Mk V-ga läks töösse ka Mk VI, millel olid teised mootorid ja veidi erinev kabiin. Hoolimata probleemidest tehti tellmus kokku 132 lennuki seeriale, milles pidi olema nii V ja VI seeria mudeleid. Siiski jäi Mk V rolliks prototüüp seeria etendamine ja kogu suurem seeria valmis siiski vaid Mk VI tüüpi lennukeid. Kokku küll veidi vähem kui algselt planeeritud, nimelt 63.
Mk V tüüpi lennukeid valmis lõpuks vaid kolm katse mudelit, mis kõik kasutasid veidi erinevaid mootoreid. Mk V kasutatud Herculese väljalaskelt käivate turbodega tähtmootorid olidki selle tüübi üks probleeme valmistanud koht ja põhjus, miks planeeritud seeriast loobuti Mk VI kasuks, millel kasutati 1600hp Merlin 60 õlijahutusega V-12 mootorit.
Kõigest hoolimata oli Mk V-l täita oma tähtis roll ja selle tüübi suvestatud kabiini tegemisel saadud kogemusi kasutati sarnaste kabiinide loomisel Spitfire-l ja Westland Welkin-il.
Nüüd siis mudelist ka. Üldsegi sattus kogu see projekt mulle täiesti juhuslikut mingi info hankimise käigus netis sobrades. Ukraina firma Unicraft Models müütas nimelt midagi, millest hea fantaasia korral ehk midagi võiks ette kujutada, et saab ka. Siit siis esialgne lähtekoht kui olin paki lahti teinud.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/P013.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/P015.jpg
pole just liiga julgustav? otsustasin siiski proovida. Lisaks kahele nina osa poolele oli komplektis paar mulli klaasi. Komplekt on mõeldud kokku sobima üsnagi vana Novo/Frog komplektiga. Mul aga tekkis mõte liita kaks ukrainlast, sest Maquette juhtus just sama vana Frogi pressiga tehtud asjandust ikka veel müüma. Kogu see karbitäis on siiski üsnagi õnnetu asi ja eriti kui piiluda uue Italeri Wellington Mk X karpi. Nii siis otsutasingi ajada asja veidi keerulisemaks ja liita kolm asja. Plaan nägi ette kasutada Frogi kere, aga kõik ülejäänu võtta Italeri karbist. Siin on näha esimesed kere liitmise vaevad.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW052.jpg
Kuna Italeri ja Frogi tiibade liitmikud on totaalselt erinevad, pidin Frogi kerele Italeri tiibade saamiseks kõvasti lõikama, liitma, mis ka sellel pildil näha. Sama töö jätkub siin:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW063.jpg
Siinkohal jätan vahele meetmed epo ja plastiku liitmisega ja piisava koha tekitamisega tiibade kinnitusteks. Siit on näha midagi koos tiibadega juba. Tähele tasuks panna epo seinade paksust, võrreldes esimese pildiga.. lihvimist jagus jällegi:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW013.jpg
Italeri tiib lähemalt:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW086.jpg
Webis ja mujal leiduv info ja materjal kabiini sisust on taaskord väga minimaalne, mis võimalik kätte saada. Selle vähese põhjal, pluss veidi fantaasiat..hakkab kujunema:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW060.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0071.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW059.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW071.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW072.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW083.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW068.jpg
Ja nagu siit pildilt näha, pidin kere veelkord saagima ja uuesti liitma. Põhjuseks Frogi kere liigne kõverus ja vilets kvaliteet, ebatäpsus jm. Asemele astub Italeri:
ps. sellel pildil on vahva mullkabiin ka näha
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW067.jpg
Ninaosa tööhoos:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW085.jpg
Mootorite osa (katted, kinnitused jm )tuleb täiesti nullist teha, mida pole veel alustanud.
Et siis selline tööjärg hetkel. Jah oleks olnud lihtsam kohe kogu tagakere Italeri panna ja näha vaeva Unicrafti sobitamisega sinna kuhu see polnud mõeldud.. aga nüüd hakkab see lisatöö juba läbi saama ja kes see kõike kohe läbi nägi:) Igatahes töö jätkub.
Kk
Selleks tüübiks oleks Wellington Mk V.
Mitte väga kaua pealem seda, kui esimene W. prototüüp aastal 1936 esmalennu tegi, hakati mõtlema selle üle, kuidas saaks sellise pommitajaga üle vaenlae territooriumi ilma suuremaid kaotusi kandmata. Kõige muu kõrval tehti katset tõsta lennulagi nii kõrgele, et see jääks kättesaamatus nii õhutõrjele kui vaenlase hävitajatele. Ettevalmistused täiesti uut tüüpi Wellingtoni loomiseks algasid 1938 ja esimene prototüüp tegi esmalennu septembris 1940. 10000 meetrini tõusnud lennukõrgus eeldas täiesti uut kabiini, millest sai eraldi survestatud silindri kujulne "tünn" mis pidi mahutama kolme mehelise meeskonna.
Lisaks kabiinile pidid ka mootorid saama uuele ülesandele vastavad. Kohe alguses tekkisid mitmed probleemid seoses üllatusega, mis uus lennukõrgus pakkus. Kabiini aknad ei kippunud udu tõttu läbi paistma, kõik võimalikud liikuvad osad kippusid määrde jäikuse tõttu kinni jääma. Nii oli probleeme küll pommiluukide kui ka kuulipilduja pesa (mis pandi tööle kaugjuhtimise teel) liikuvate osadega. Lisaks ei suudetud esimeselt maksimaalkõrgusele tõusnud lennult naastes üle kümne minuti avada kabiini survestatud ust.. pole just meeldiv variant, kui küsimuse alla oleks tulnud väljumine avarii korral!
Samal ajal Mk V-ga läks töösse ka Mk VI, millel olid teised mootorid ja veidi erinev kabiin. Hoolimata probleemidest tehti tellmus kokku 132 lennuki seeriale, milles pidi olema nii V ja VI seeria mudeleid. Siiski jäi Mk V rolliks prototüüp seeria etendamine ja kogu suurem seeria valmis siiski vaid Mk VI tüüpi lennukeid. Kokku küll veidi vähem kui algselt planeeritud, nimelt 63.
Mk V tüüpi lennukeid valmis lõpuks vaid kolm katse mudelit, mis kõik kasutasid veidi erinevaid mootoreid. Mk V kasutatud Herculese väljalaskelt käivate turbodega tähtmootorid olidki selle tüübi üks probleeme valmistanud koht ja põhjus, miks planeeritud seeriast loobuti Mk VI kasuks, millel kasutati 1600hp Merlin 60 õlijahutusega V-12 mootorit.
Kõigest hoolimata oli Mk V-l täita oma tähtis roll ja selle tüübi suvestatud kabiini tegemisel saadud kogemusi kasutati sarnaste kabiinide loomisel Spitfire-l ja Westland Welkin-il.
Nüüd siis mudelist ka. Üldsegi sattus kogu see projekt mulle täiesti juhuslikut mingi info hankimise käigus netis sobrades. Ukraina firma Unicraft Models müütas nimelt midagi, millest hea fantaasia korral ehk midagi võiks ette kujutada, et saab ka. Siit siis esialgne lähtekoht kui olin paki lahti teinud.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/P013.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/P015.jpg
pole just liiga julgustav? otsustasin siiski proovida. Lisaks kahele nina osa poolele oli komplektis paar mulli klaasi. Komplekt on mõeldud kokku sobima üsnagi vana Novo/Frog komplektiga. Mul aga tekkis mõte liita kaks ukrainlast, sest Maquette juhtus just sama vana Frogi pressiga tehtud asjandust ikka veel müüma. Kogu see karbitäis on siiski üsnagi õnnetu asi ja eriti kui piiluda uue Italeri Wellington Mk X karpi. Nii siis otsutasingi ajada asja veidi keerulisemaks ja liita kolm asja. Plaan nägi ette kasutada Frogi kere, aga kõik ülejäänu võtta Italeri karbist. Siin on näha esimesed kere liitmise vaevad.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW052.jpg
Kuna Italeri ja Frogi tiibade liitmikud on totaalselt erinevad, pidin Frogi kerele Italeri tiibade saamiseks kõvasti lõikama, liitma, mis ka sellel pildil näha. Sama töö jätkub siin:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW063.jpg
Siinkohal jätan vahele meetmed epo ja plastiku liitmisega ja piisava koha tekitamisega tiibade kinnitusteks. Siit on näha midagi koos tiibadega juba. Tähele tasuks panna epo seinade paksust, võrreldes esimese pildiga.. lihvimist jagus jällegi:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW013.jpg
Italeri tiib lähemalt:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW086.jpg
Webis ja mujal leiduv info ja materjal kabiini sisust on taaskord väga minimaalne, mis võimalik kätte saada. Selle vähese põhjal, pluss veidi fantaasiat..hakkab kujunema:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW060.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0071.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW059.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW071.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW072.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW083.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW068.jpg
Ja nagu siit pildilt näha, pidin kere veelkord saagima ja uuesti liitma. Põhjuseks Frogi kere liigne kõverus ja vilets kvaliteet, ebatäpsus jm. Asemele astub Italeri:
ps. sellel pildil on vahva mullkabiin ka näha
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW067.jpg
Ninaosa tööhoos:
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW085.jpg
Mootorite osa (katted, kinnitused jm )tuleb täiesti nullist teha, mida pole veel alustanud.
Et siis selline tööjärg hetkel. Jah oleks olnud lihtsam kohe kogu tagakere Italeri panna ja näha vaeva Unicrafti sobitamisega sinna kuhu see polnud mõeldud.. aga nüüd hakkab see lisatöö juba läbi saama ja kes see kõike kohe läbi nägi:) Igatahes töö jätkub.
Kk
Viimati muutis kalle, 02 Nov, 2007 7:37, muudetud 2 korda kokku.
Braavo! Vägev lugu!
Igal juhul hästi kirja pandud - ilma sellise sissejuhatuseta oleksid ainult pildid ja kommentaarid, et mida ja mis järjekorras ning ilmselt oleks ühel paadunud tankistil raske mõista, et miks sihukesest juustutükist lennuki nina peaks tegema..
Aga nüüd on asi päris huvitav lugeda ja isegi arvan aru saavat, miks seda just nii on vaja teha.
Ootan järge!
Urmas.
Igal juhul hästi kirja pandud - ilma sellise sissejuhatuseta oleksid ainult pildid ja kommentaarid, et mida ja mis järjekorras ning ilmselt oleks ühel paadunud tankistil raske mõista, et miks sihukesest juustutükist lennuki nina peaks tegema..

Aga nüüd on asi päris huvitav lugeda ja isegi arvan aru saavat, miks seda just nii on vaja teha.
Ootan järge!
Urmas.
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 278
- Liitunud: 27 Okt, 2005 13:48
- Kontakt:
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Veelkord, tore kui meeldib vaadata:) Nüüd aga veidi järge.
Kuigi aega on päris palju möödunud pole piltidelt vaadates suurt justkui edenenud. Aga tegelkult on lugu nii, et palju mis on valmis on nullist tehtud ja lisaks kõik paari suht tagasihoidliku mustvalge pildi järgi... täpsemaid materjale jutkui pole.
Päris pikalt otsisin mootori kappotide materjali. Lõuks keerasin pool ise ja poole osas aitas välja Piaggio P108 üle jäänud katted, mis siis järgi sai aidatud. Pikemad võrdlused ja sättimine piltide järgi ja sobib mulle rahuldaval kujul. Siin näha üldmulje
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0029.jpg
Siinkohal astusin sammu järjekorrast ette, sest enne seda oli vaja ju teha ka mootorid. Siinkohal läksin seda teed, et ei vaevanud rohkem pead, vaid laenasin mootorid Beaufighteri karbist ja peale seda, kui Urmas oli mulle lahkesti vormi teinud (tänud sinkohal jällegi) sai epost väike kloon valatud.
Siin on üks pooleli mootoritest
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW014.jpg
Kuna selle mudeli juures otsustasin kasutada CMK lisa setti, siis siin on näha selle komplekti üks osa lähemalt.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0024.jpg
ja siin sama komlekti osa, mille juppide eraldi sobitamine ja paigaldus parasjagu aega võttis .
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0116.jpg
ja siit lihtsalt üks proovivte läbi kere:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0033.jpg
paistab kabiini uks, mis (nagu paljud muud kabiini osad) hiljem eriti kuskilt näha ei jää, seega pole seda ka eriti välja ehitanud.
Lisaks võttis päris palju aega uute pommiluukde tegemine. Kuna ninaosa liitmise järel ei jäänud neist liiga palju järgi, siis lihvisin kogu selle osa nö auku ja lõikasin taaskord ühe doonorkere (seekord Airfixi oma) katki ja sain kõvasti õhemaks lihvimise järel midagi luukide sarnast, mille siis omale kohale liimisin.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0158.jpg
sellelt pildilt pole küll väga näha, et luugid on parajalt irvakil asendis, aga ei tahtnud kere päris läbi lihvida. Ja kuna peale viimistlust loodan saada luugid siiski palju paremaks kui enne, mil ninaosa liitekoht oli luukide kohalt, niisisiis rahuldun sellega.
Siit veel üks üldvaade poolikust kõhuosast
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0159.jpg
siin on siis nüüd näha mitme eri komplekti jupid.. esiots Unicraft Models, keskmine kerejupp Frog/Maquette, pommiluugid Airfixi kerest, tiivad ja saba Italeri, sabatüürid CMK..paras kompott:)
Kuna olen vahepeal ka mõnede muude mudelitega tegelenud, siis olen selle töö edenemisega ise päris rahul. Hetkel tekitab peavalu kere keskel asuv väike kuppelklaas. Nimelt pole nendel paaril pildil, mis sellest protüüp isendist tehtud, kuskil näha, kas see Wellingtoni tüüpiline aken seal oli või mitte. Ma tegin selle esialgu valmis, aga nüüd hakkasin kahtlema.. esimesed alusvärvid jm veidi seisavad selle tõe taga hetkel.
ps.
Kk
Kuigi aega on päris palju möödunud pole piltidelt vaadates suurt justkui edenenud. Aga tegelkult on lugu nii, et palju mis on valmis on nullist tehtud ja lisaks kõik paari suht tagasihoidliku mustvalge pildi järgi... täpsemaid materjale jutkui pole.
Päris pikalt otsisin mootori kappotide materjali. Lõuks keerasin pool ise ja poole osas aitas välja Piaggio P108 üle jäänud katted, mis siis järgi sai aidatud. Pikemad võrdlused ja sättimine piltide järgi ja sobib mulle rahuldaval kujul. Siin näha üldmulje
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0029.jpg
Siinkohal astusin sammu järjekorrast ette, sest enne seda oli vaja ju teha ka mootorid. Siinkohal läksin seda teed, et ei vaevanud rohkem pead, vaid laenasin mootorid Beaufighteri karbist ja peale seda, kui Urmas oli mulle lahkesti vormi teinud (tänud sinkohal jällegi) sai epost väike kloon valatud.
Siin on üks pooleli mootoritest
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW014.jpg
Kuna selle mudeli juures otsustasin kasutada CMK lisa setti, siis siin on näha selle komplekti üks osa lähemalt.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0024.jpg
ja siin sama komlekti osa, mille juppide eraldi sobitamine ja paigaldus parasjagu aega võttis .
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0116.jpg
ja siit lihtsalt üks proovivte läbi kere:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0033.jpg
paistab kabiini uks, mis (nagu paljud muud kabiini osad) hiljem eriti kuskilt näha ei jää, seega pole seda ka eriti välja ehitanud.
Lisaks võttis päris palju aega uute pommiluukde tegemine. Kuna ninaosa liitmise järel ei jäänud neist liiga palju järgi, siis lihvisin kogu selle osa nö auku ja lõikasin taaskord ühe doonorkere (seekord Airfixi oma) katki ja sain kõvasti õhemaks lihvimise järel midagi luukide sarnast, mille siis omale kohale liimisin.
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0158.jpg
sellelt pildilt pole küll väga näha, et luugid on parajalt irvakil asendis, aga ei tahtnud kere päris läbi lihvida. Ja kuna peale viimistlust loodan saada luugid siiski palju paremaks kui enne, mil ninaosa liitekoht oli luukide kohalt, niisisiis rahuldun sellega.
Siit veel üks üldvaade poolikust kõhuosast
http://www.emmk.ee/kalle/models/wellington_v/PW0159.jpg
siin on siis nüüd näha mitme eri komplekti jupid.. esiots Unicraft Models, keskmine kerejupp Frog/Maquette, pommiluugid Airfixi kerest, tiivad ja saba Italeri, sabatüürid CMK..paras kompott:)
Kuna olen vahepeal ka mõnede muude mudelitega tegelenud, siis olen selle töö edenemisega ise päris rahul. Hetkel tekitab peavalu kere keskel asuv väike kuppelklaas. Nimelt pole nendel paaril pildil, mis sellest protüüp isendist tehtud, kuskil näha, kas see Wellingtoni tüüpiline aken seal oli või mitte. Ma tegin selle esialgu valmis, aga nüüd hakkasin kahtlema.. esimesed alusvärvid jm veidi seisavad selle tõe taga hetkel.
ps.
olgu siinkohal selgituseks öeldud, et need olid mõned suht "tee kõik ise" tüüpi vacud tõesti, aga see ei näita veel midagi. See kas ma neist suudan midagi valmis teha.. saab veel näha. Seni on ainult üks valmis vacu minu riiulil ja ma pole liiga kindel kui palju kriitikat see esimene vasikas kannatab... niipalju algaja teemal:) Asju kokku kuhjata... selles osas olen aga tõeline meister;)Surmaingel kirjutas:Kui ma suvel Kalle motika kohvrist välja tulevat plastmassi tahvlit nägin, sain ma aru kui algaja ma alles olen. See, mida sellest paindunud plastiklehest valmis tehakse..noo ma ei tea.
Kk
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Tere,
Ilus lennumasin
Hea, et tanke ei pea seebitükkidest kokku liimima
http://rapidshare.com/files/63210742/va ... o.rar.html

Siin on üks vana raamat, mille huvipärast alla tõmbasin.
Ilus lennumasin

Hea, et tanke ei pea seebitükkidest kokku liimima

http://rapidshare.com/files/63210742/va ... o.rar.html

Siin on üks vana raamat, mille huvipärast alla tõmbasin.
ups.. seda viimast vastust märkasin alles nüüd..peab kohe üle vaatama selle raamatu:)
Veel tahtsin mainida, et vaikselt ikka edened. Seoses otsusega osaleda Väikse Auhinna üritusel, jäi see töö veits aeglasema käiguga. Konkursi töö valmimisega püstitasin enda jaoks väikse rekordi, aga samas õnnestus ka wellingtoni vaikselt edasi nikerdada ja nüüd paar päeva tagasi jõudiski kätte üks uus faas.. värvimine. Siin siis ülemise poole värvist väikse ülevaade. Alumise pooleni jõuab ka nüüd millagi, kui konkursi töö valmimas:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/welling ... W20020.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/welling ... W20021.jpg
Kk
Veel tahtsin mainida, et vaikselt ikka edened. Seoses otsusega osaleda Väikse Auhinna üritusel, jäi see töö veits aeglasema käiguga. Konkursi töö valmimisega püstitasin enda jaoks väikse rekordi, aga samas õnnestus ka wellingtoni vaikselt edasi nikerdada ja nüüd paar päeva tagasi jõudiski kätte üks uus faas.. värvimine. Siin siis ülemise poole värvist väikse ülevaade. Alumise pooleni jõuab ka nüüd millagi, kui konkursi töö valmimas:)
http://www.emmk.ee/kalle/models/welling ... W20020.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/models/welling ... W20021.jpg
Kk
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Lancid olidki enamuses mustad alt (mis camona on mulle veidi arusaamatu, aga see selleks:) Ka paljud Wellingtonid olid alt mustad, aga oli ka valgeid, halle jm.
See konkreetne asi tuleb aga päris korralik kollane. sellist värvi kasutati protüüpide puhul, mida MkV ka oli. Nnde paari õnnetu pildi põhjal, mis sellest (üks kolmest) lennukist on võimalik leida on vähemalt midagi camo mustrist ja ülemise, alumise värvi piirist võimalik tuvastada.
Kk
See konkreetne asi tuleb aga päris korralik kollane. sellist värvi kasutati protüüpide puhul, mida MkV ka oli. Nnde paari õnnetu pildi põhjal, mis sellest (üks kolmest) lennukist on võimalik leida on vähemalt midagi camo mustrist ja ülemise, alumise värvi piirist võimalik tuvastada.
Kk
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist