Wikipedias on asjast kirjutatud suhteliselt pealiskaudselt.

Põhjalikumat infot ei ole kusagil avaldatud, sest ega seda eriti kusagil pole kaRoamless kirjutas:Tere, sooviksin saada põhjalikumat infot PN-3 kohta.Tegemist on Eestis toodetud lennukiga ja foorumis on peamiselt räägitud PT0-4 -st, kuid PN-3 on teenimatult tema varju jäänud (kõigest mõned väikesed killud siin ja seal alateemas) Võiks olla ju puhtalt üks sellele lennukile pühendatud foorumi alateema.Millised olid plaanid selle lennukitüübiga? Kas oli olemas jooniseid ka veel edasi arendatud prototüüpidest ? jne...
Kahtlen aga selliste jooniste olemasolus. Ning "kerge vaevaga" oleks PN-3st saanud teha vaid kaks esimest varianti. Kaks viimast oleks juba nõudnud lennuki täielikku ümberkonstrueerimist.PN-3-ga saadud kogemused näitasid, et Eestis ollakse suutelised ehitama ka suurema võimsusega mootoriga varustatud lennukeid. Võrdlemisi väikeste põhimõtteliste muudatustega sellest prototüübist võiks tuletada:
a) 2-kohalise treeninglennuki üleminekuks algõppelennukilt lahingulennukile,
b) 2-kohalise "luure-võitluslennuki" kiirusega 480-550 km/h,
c) ühemootorilise 1-istmelise hävitaja kiirusega 550-600 km/h,
d) kahe mootoriga ülimoodsa luure-võitluslennuki kiirusega ca 650 km/h.
Ei ole asi nii kindel midagi. Talvesõjas osalesid Vene poole pealt peamiselt I-15 ja I-16.Kapten Trumm kirjutas:Vaatasin korra tehnilisi andmeid, hävituslennuk selle kohta öelda on isegi 1939. a seisuga selge ülepakkumine, pigem võiks seda luurelennukiks ja kergeks pommitajaks, millel on soovitatav tegutseda pimedas. Hävituslennukina selliste mõõtmete/massi ja võimsusega olnuks ta päris sõjas lendav märklaud. Täitsa huvitav oleks võrrelda tema manööverdusvõimet põhilise tulevase vastase I-16 1939. a paiku aktuaalsete "mallidega".
Minu mälu järgi polnud Eestil vähematki plaani Soomega sõda pidama hakata.Kapten Trumm kirjutas:Soomlaste kasutatud Fokkerid olid ikka tükk maad rohkem hävituslennukid. Eks neil oli sõja alguses ka kõvasti vanakraami, kuid sõja lõpuks nad olid väikeriigi kohta päris heal tehnilisel tasemel, sellist tehnikat poleks meil mingi valemiga teha suudetud.
Olen seda postitust lugenud ja seal sattus huviline mingite pisidetailide jooniste peale. Minu meelest tehti liiga ennatlik järeldus ülejäänu kohta. Polegi vaja kogu dokumentatsiooni kopeerida. Huvitavad ainult need detailid, mis määravad lennuki välimuse. Võiks olla põhjalikum kui siin: http://www.luft46.com/fw/ta183-i.htmlMa ei tea, kas Sa seda postitust oled juba lugenud
viewtopic.php?p=85993#p85993 Aga lühidalt öeldes ei ole nende jooniste kopeerimine lihtne ülesanne ning ilmselt mitte ka üksikisikule lihtsalt hobikorras taskukohane.
Tegemist oli prototüübiga. Võimsam mootor (ca 1000hj), üks iste, sissekäiv telik ja loodetavasti parem relvastus oleks võib olla midagi ägedat kokku andnud. Hawker Hurricane oli ka sõja alguseks suhteliselt vana disain, aga ometi oli tal omad tugevad küljed.Vaatasin korra tehnilisi andmeid, hävituslennuk selle kohta öelda on isegi 1939. a seisuga selge ülepakkumine, pigem võiks seda luurelennukiks ja kergeks pommitajaks, millel on soovitatav tegutseda pimedas. Hävituslennukina selliste mõõtmete/massi ja võimsusega olnuks ta päris sõjas lendav märklaud. Täitsa huvitav oleks võrrelda tema manööverdusvõimet põhilise tulevase vastase I-16 1939. a paiku aktuaalsete "mallidega".
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist